Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
    ook op uw werk?...of na een cinemake?....of op skireis?....weekendje ardennen?....winter strandwandeling?.....zaaaaalig!

Ook in de zomer leuk ding....je zet je dak op kantelstand en laat 30 min voor je vertrekt de ventilatie opspringen...zo is alle warme lucht uit de wagen verdwenen als je instapt...
    Ook op het werk (ondergrondse parking), maar soit, het lijkt me inderdaad een aangename optie, ook al is het vrij weinig bruikbaar in mijn geval. Wist trouwens niet dat het ook met koeling werkte, hoewel in principe eigenlijk vanzelfsprekend.

Is je motor(olie) dan ook warm en kan je bij wijze van spreken direct plankgas geven?
    1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
    1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
    1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten

Is je motor(olie) dan ook warm en kan je bij wijze van spreken direct plankgas geven?
      nee niet meer....mijn vorige wagens waren uitgerust met een standverwarming van webasto....deze verwarming warmde het volledige motorblok en interieur op....de auto reed dan vanaf de eerste kilometer lekker soepel, maar je moet ook aan je versnellingsbak denken, die stond dan nog wel koud...bij de huidige standverwarming af fabriek word het koelcircuit gescheiden van het verwarmingscircuit....nu warmt hij enkel het interieur en niet meer het motorblok....niet tegenstaande dat eenmaal je vertrekt de klep die beide circuits scheidt open gaat en het blok in no time ook warm heeft....dit is mijn 4de wagen in rij die er is mee uitgerust, het is echt genieten als 's morgens iedereen aan't ijskrabben is

Comment

één van mijn vorige wagens heb ik eens uit laten rusten met echte sneeuwbanden ( zeer brede en diepe groeven ) die maakte een echt kabaal op de snelweg...maar als er een grote plas water lag ging je er als een mes door en je voelde niets in je stuur...als ze zoveel lawaai niet zouden maken liet ik mijn wagen er elke winter van voorzien.....

Dan scheelt er toch iets met je banden hoor ! Géén premium merk ?
        Ik heb sinds vorige week mijn winterbanden (Dunlop WInter 3D) en niks zo'n gemak en voordelen die set heeft.... (grip, niks geluid, soepel)
        Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
          Dan scheelt er toch iets met je banden hoor ! Géén premium merk ?
          Ik heb sinds vorige week mijn winterbanden (Dunlop WInter 3D) en niks zo'n gemak en voordelen die set heeft.... (grip, niks geluid, soepel)
          hihi neenee hoor...met die banden scheelde er niets....het waren geen gewone winterbanden maar echte sneeuwbanden, van dat type banden dat je terug vind op een land rover die door het amazone woud moet... je kon je volledige vinger in die groeven kwijt....ik kon ze voor een prikje krijgen...waarschijnlijk omdat de bandenboer ze anders niet aan de straatstenen kwijt kon...is ondertussen 20 jaar geleden..en ze stonden niet op een audi he...

Comment

• Gisteren weer bezig aan m'n dagelijks pasage aan de lichten op ring roeselare, zie ik plots nog ne A4 avant op het eerste vak aan het rode licht, aja kzeg ideaal eens op het 2de vak gaan... er stond geen type op maar ik vermoed dat het een 2.7was alhoewel het ook ne 3.0tdi kon zijn... maar der was ook een uitlaat langs beide kanten. Of het ne automaat was of nie... no idea.

Nuja kzeg kga da gastje eens tonen hoe je moet optrekken met ne audi.

Toen het groen pinkte had hij al ne valse start genomen en bleef ik 2 seconden doorglijden (heb nog miserie om zonder doorglijden te vertrekken in eerste op dynamic) maar snel kwam ik naast hem ik zag dat ie voluit ging maar kon nog mijn neus voor de zijne steken tot ik schakelde naar 4de (ik reed 3900toeren in 3de) reed hij me plots langzaam voorbij en kon ik hem niet meer bijhouden tot we aan 180 zaten enja toen bleef de afstand tussen ons gelijk maar ben ik dan niet meer voluit gegaan aangezien het me iets te onveilig leek.

Dusja ik vermoed dat het ne 2.7tdi multitronic was. Conclusie tot in 3de was ik sneller met mijne handmatige bak.

Comment

• bon ik zit dus nog altijd zonder playlists

Is het eigenlijk wel mogelijk om playlists vanaf uw sdkaart af te spelen? Zo ja, met welk prog maken jullie dat? Ik heb al media player, winamp en foobar geprobeerd, nix lukt. Dees is mijne layout op mijn sdkaart (vanwaar ik afspeel)

Code:
              A
              |-Album 1
              |-Album 2
              B
              |-Album 1
              |-Album 2
              C
              ...
              VA
              |-Album1
              ...
              playlist.m3u
              Voor een of andere duistere reden lukt dat dus ni. Ik blijf Omhoog selecteren tot ik zo 'boven' mijn filesysteem uitkom en dan staat daar Afspeellijsten maar dat blijft dus grijs...

*cry*

Comment

nee niet meer....mijn vorige wagens waren uitgerust met een standverwarming van webasto....deze verwarming warmde het volledige motorblok en interieur op....de auto reed dan vanaf de eerste kilometer lekker soepel, maar je moet ook aan je versnellingsbak denken, die stond dan nog wel koud...bij de huidige standverwarming af fabriek word het koelcircuit gescheiden van het verwarmingscircuit....nu warmt hij enkel het interieur en niet meer het motorblok....niet tegenstaande dat eenmaal je vertrekt de klep die beide circuits scheidt open gaat en het blok in no time ook warm heeft....dit is mijn 4de wagen in rij die er is mee uitgerust, het is echt genieten als 's morgens iedereen aan't ijskrabben is
                Is dat niet vreselijk ongezond voor de motor, dat er ineens warme koelvloeistof door de ijskoude motor vloeit?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cbriers Bekijk Berichten
                  Ik heb gisteren toevallig een A4 gezien die het monochrome display had, en inderdaad het is niet wat het moet zijn.
                  Heb de garage gevraagd of deze optie nog toegevoegd kan worden aan mijn bestelling (besteld op 30 oktober) en ze gingen zien wat ze konden doen. Laat ons hopen dat het nog mogelijk is!

Heb die optie echt over het hoofd gezien, stom mja .
                  Vandaag bevestiging gehad van de garage dat de optie toegevoegd is, gelukkig!

Nu nog wachten tot "hopelijk" eind februari, pfff

Vandaag voor de eerste maal ne avant modeljaar 2010 gezien (ne witte, ter hoogte van Ranst, mss iemand van het forum?), LED achterlichten zijn wel proper!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

Nuja kzeg kga da gastje eens tonen hoe je moet optrekken met ne audi.

Fijn he zo op je bek gaan
                    Ik zou zijn smile wel eens hebben willen zien

Comment

• iemand al chiptuning laten uitvoeren op een 2.0 crdi 136pk 6man en nadien en/of problemen gehad
                      met koppeling? Of helemaal geen problemen? Indien getuned, welke tuner?
                      graag een reactie

PS: mijne was bij ziptuning gedaan : 180PK EN 390 NM ? GING WEL GOED VOORUIT
                      Maar na 3 maand en 6 a 7000 km begon koppeling te slippen.Ondertussen terug orrigineel
                      en volledige koppeling vervangen onder garantie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Regi Bekijk Berichten
                        Fijn he zo op je bek gaan
                        Ik zou zijn smile wel eens hebben willen zien
                        Tfeit dat ik de eerste halve kilometer hem voorstak terwijl hij sneller vertrok gaf vooraln mij nne smile, het feit dat hij daarna van me weg reed lag gewoon aan de wagen en niet meer aan het schakelen dus vermoedelijk ne 3.0

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                          Tfeit dat ik de eerste halve kilometer hem voorstak terwijl hij sneller vertrok gaf vooraln mij nne smile, het feit dat hij daarna van me weg reed lag gewoon aan de wagen en niet meer aan het schakelen dus vermoedelijk ne 3.0
                          Het spijt me, maar zulke verhaaltjes komen op mij nogal onvolwassen over!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door johnver Bekijk Berichten
                            Het spijt me, maar zulke verhaaltjes komen op mij nogal onvolwassen over!!
                            Het doet mij plezier dat er nog mensen zijn die er zo over denken. Dat heeft toch allemaal niks meer met het onderwerp, de Audi A4 te maken?
                            Er zou een apart forumonderdeel "opscheppen over mijn rijkunsten" moeten gemaakt worden voor dit soort van al dan niet verzonnen stoerdoenerij-verhaaltjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                              Is dat niet vreselijk ongezond voor de motor, dat er ineens warme koelvloeistof door de ijskoude motor vloeit?
                              Nee hoor, de vorige standverwarming toestellen warmde heel het blok op wat zeer goed is voor de motor, daar hij geen koud start meer heeft....de nieuwe toestellen alleen het verwarmingscircuit...éénmaal gestart opend de klep die beide systemen gescheiden houd..op die mannier stroomt geleidelijk het reeds warme water bij het koelwater van de motor..maar niet van die aard dat de motor een temperatuur chock krijgt....het koude water dat dan van de motor komt word mee meteen opgewarmt door de standverwarming, wat maakt dat hij zeer snel op bedrijfstemperatuur is..wat dan weer zeer goed is voor de motor...al mijn wagens hebben allemaal bijna 400.000km gedaan voor ik ze weg deed en die motors draaide nog als een zwitserse horloge zonder olie verbruik....het grootste deel van je motor slijtage komt voorts van het koud starten en koud rijden...gezien je dat tot een minimum herleidt doet het de motor goed ipv slecht...dit is reeds door tal van testen in zweden en zwitserland bewezen...landen waar veel wagens hiermee zijn uitgerust...ik heb er reeds 15 jaar ervaring mee en ben er uiterst tevreden over

Comment

• Hallo

toen ik mijn A4 kocht was de nieuwe navigatie nog niet beschikbaar. Nu natuurlijk wel al. Ik vroeg me af of je die origneel kan laten inbouwen in een garagen, dus ook met antenne op dak?
                                mvg
                                Dieter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cbriers Bekijk Berichten

Vandaag voor de eerste maal ne avant modeljaar 2010 gezien (ne witte, ter hoogte van Ranst, mss iemand van het forum?), LED achterlichten zijn wel proper!
                                  Het kon de mijne geweest zijn... maar gelukkig zie ik hem nog voor mijn deur staan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Toshikat Bekijk Berichten
                                    Dat klopt niet.

Ik heb de A4 Avant besteld met de 300euro (excl BTW) carkit.
                                    Deze optie is nog niet beschikbaar in de CC en ik dacht dat de verkoper de optie ook niet kan zien in zijn CC.
                                    De verkoper, waar ik de wagen besteld heb, heeft naar D'Ieteren hiervoor gebeld en daar hebben ze deze optie toegevoegd.

Het is inderdaad dezelfde BT als op de A5.
                                    Bij welke dealer was dit?
                                    Heb je daar eventueel een optiecode van? Dan bespaar ik de verkoper een telefoontje naar D'Ieteren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door t-light Bekijk Berichten
                                      Bij welke dealer was dit?
                                      Heb je daar eventueel een optiecode van? Dan bespaar ik de verkoper een telefoontje naar D'Ieteren
                                      Dat was bij Thoen in Aalst.
                                      De optiecode is 9ZX.

Ondertussen vernomen dat mijn A4 in week 10 van 2010 zal geleverd worden .

Comment

• koppeling

Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                                        iemand al chiptuning laten uitvoeren op een 2.0 crdi 136pk 6man en nadien en/of problemen gehad
                                        met koppeling? Of helemaal geen problemen? Indien getuned, welke tuner?
                                        graag een reactie

PS: mijne was bij ziptuning gedaan : 180PK EN 390 NM ? GING WEL GOED VOORUIT
                                        Maar na 3 maand en 6 a 7000 km begon koppeling te slippen.Ondertussen terug orrigineel
                                        en volledige koppeling vervangen onder garantie
                                        Heeft je audi verdeler die koppeling vervangen of heeft ziptuning de koppeling vervangen?
                                        Als het bij audi gedaan is hebben ze dan niets gemerkt van die tuning die je uitgevevoerd hebt?

groetjes Patrik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Toshikat Bekijk Berichten
                                          Ondertussen vernomen dat mijn A4 in week 10 van 2010 zal geleverd worden .
                                          Wanneer besteld? Dan kan ik zowa inschatten wanneer ik iets mag verwachten...

Comment

Working...
                                          X