Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [delete]
    Last edited by ; 09/07/2009, 22:42. Reden: 2x zelfde bericht

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      Btw.

      Ik heb nu net gemerkt dat een 1.8TFSI 120pk bijna €3000 goedkoper is dan de 2.0TDI van 120pk

      De 1.8TFSI is een gedetunde 160pk, welke op zich een gedetunede versie is van de 180pk uit de A5 ...
      Dwz dat de 120pk na remap op 210pk wordt gezet ...

      Ik ben dus wel erg sterk aan het twijfelen of ik nu geen 1.8TFSI zou nemen

      Jimmy eens contacteren om die A5 toch maar eens aan de tand te voelen en te zien wat dat geeft
      Geen 120pk kopen, je gaat daar spijt van krijgen.
      Ik heb met Jimmy z'n beestje gereden en dat is wel super zenne, mooie sound maar dan moet je wel ff naar Heinz voor een uitlaat

      Maar is die 1.8 120pk echt dezelfde motor? Geen andere turbo ofzo?? Toch opletten want bij BMW zit er bv. wel degelijk verschil op de motorisaties hoor!!

      P.S.: mijn velgen niet pikken hé

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
        De motor was wel in een normale rijstijl warmgereden een half uurtje voordien. Het verbaasde me dat bij een buitentemperatuur van 15°C de nakoeling bleef draaien.

        Iemand vertelde me dat je na de eerst 2000km de olie best volledig laat vervangen omdat er nog kleine bramen kunnen vrijkomen. In hoeverre dat het waar is natuurlijk. Het eerste onderhoud staat gepland op 36.000km (Longlife synthetische olie)
        Hmm.. daar hebben ze het bij mijn dealer helemaal niet over gehad. Ik moet gewoon bij 30.000km binnen.

        Comment


        • Die opmerking ivm bramen kwam niet van de dealer, gewoon van een kameraad.

          Comment


          • Ik sluit mij aan bij de garagist: heb vanaf begin (2 maanden geleden) ook al eens wat toeren gemaakt, maar slechts heel af en toe, en uiteraard enkel met warme motor. Daarnaast vooral oliepeil goed in het oog houden, gelukkig is dat via MMI nu echt wel een makkie.

            Ondertussen 10.000 km gedaan, verbruik serieus gezakt (lijkt minder en minder te worden) en heb de indruk dat hij echt goed losgereden is. Gisteren m'n wagen de vuurdoop op de Deutsche Autobahnen gegeven en ben tot 248 km/u op de teller geraakt.

            Moet wel zeggen dat boven de 200 rijden (vorige wagen had 200 als top) toch wel iets aparts is, adrenaline tot en met, maar tegelijk ook bangelijk, vooral in de (soms vrij scherpe) bochten in Duitsland.

            Bij bijna 250 leek het also de motorkap wilde loskomen, die begon precies wat te bibberen. Heeft misschien aan weg gelegen, of reflecties op motorkap (ijszilver) van licht/zon. Iemand nog al gemerkt?

            Ter info: gemiddeld verbruik vanmorgen 9 liter (ook heel wat rustiger stukken), bij topsnelheid 17 l/100km.
            1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
            1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
            1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

            1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
            http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
              Bij bijna 250 leek het also de motorkap wilde loskomen, die begon precies wat te bibberen. Heeft misschien aan weg gelegen, of reflecties op motorkap (ijszilver) van licht/zon. Iemand nog al gemerkt?
              Dit fenomeen deed zich ook voor bij mijn vorige auto, een Peugeot 406. Maar dan wel reeds aan 120 km/h. Was volgens de garagist geen enkel probleem want sneller moogt ge toch niet rijden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                Geen 120pk kopen, je gaat daar spijt van krijgen.
                Ik heb met Jimmy z'n beestje gereden en dat is wel super zenne, mooie sound maar dan moet je wel ff naar Heinz voor een uitlaat

                Maar is die 1.8 120pk echt dezelfde motor? Geen andere turbo ofzo?? Toch opletten want bij BMW zit er bv. wel degelijk verschil op de motorisaties hoor!!

                P.S.: mijn velgen niet pikken hé
                Ondertussen al wat zoekwerk verricht.

                De 1.8TFSI 120pk = 1.8TFSI 160pk in de A4.
                Motorisch echt identiek. Ze hebben zelf de 120pk niet gehaald bij het dichtschroeven, want elke 120pk die op de bank heeft gestaan (in NL zijn dat er reeds héél wat) heeft minstens 140pk.
                De meeste halen na tuning ook 220+ pk. JD heeft de meeste op 230+ pk lopen zonder andere aanpassingen

                Er is wel 1 verschil tussen beide versies, de eindverhouding op de versnellingsbak is bij de 120pk korter. Maar de topsnelheid zou uiteindelijk dezelfde zijn en de acceleratie bij de 120pk zou door de kortere verhoudingen na chiptuning dus zelf nog beter zijn dan de 160pk ...

                Ideaal dus

                Ow, en ik ga beslissen of ik de velgen neem binnen 14 dagen, als ik de uwe irl gezien heb en eens gekuist heb
                Last edited by ; 10/07/2009, 09:46.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                  Ow, en ik ga beslissen of ik de velgen neem binnen 14 dagen, als ik de uwe irl gezien heb en eens gekuist heb
                  Dan ga je ze nemen, vers gekuist zijn ze prachtig
                  Ze worden wel rap vuil maja ik doe veel km's hé

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door JC1 Bekijk Berichten
                    Ik heb de optie "GSM pre-installatie 2W armsteun" in mijn A4 (werkt via bluetooth met mijn iPhone).
                    Heeft iemand enig idee hoe ik het oproepgeluid stiller kan zetten?
                    Als ik telefoon krijg staat dit zo luid dat ik me telkens een bult verschiet
                    Lijkt van mij opgelost te zijn maar ik moet nog eens deftig testen. Software update gekregen in de garage dus je kan anders ook eens informeren hé.
                    Setting bijgekomen (screenshot in mijn topic)

                    Comment


                    • Wat zijn de meningen over granatrot ???

                      Ik vind het stiekem wel mooi, maar ik vrees dat het in België niet echt past qua kleur ... in de USA waar er steeds mooi weer is zou dat beter passen ...





                      Comment


                      • Vind het eigenlijk wel COOL, doen dus zou ik zeggen!!
                        1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                        1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                        1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                        1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                        Comment






                        • Comment




                          • Comment


                            • Eerste reeks is super maar das andere fotografie hé
                              2de reeks is lijk dat niet van kleur Of is het een ander kleur??

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                Eerste reeks is super maar das andere fotografie hé
                                2de reeks is lijk dat niet van kleur Of is het een ander kleur??
                                Zelfde kleur. Granatrot ...

                                Dat is de reden dat ik de 2de reeks poste, omdat dat volgens mij de kleur IRL weergeeft ipv bewerkt (imho)

                                Comment


                                • Volgens mij is de eerste reeks foto's misano rood...

                                  Comment


                                  • De eerste 3 foto's van APR zijn waarschijnlijk Misanorood en duidelijk gephotoshopt. Geen refentie voor kleurkeuze dus.

                                    Hier in de buurt rijdt er een granaatrode A4 Avant (de enige die ik tot nu toe gezien heb in die kleur), en persoonlijk vind ik dat een enorme afknapper. Deze kleur komt irl vrij flue over om rood te zijn, is zeker niet mijn ding.

                                    Toen ik destijds voor mijn vorige A4 een proefrit deed bij D'Ieteren Kortenberg kreeg ik ook zo'n granaatrood-achtige A4 (B7) met beige stoffen interieur ,
                                    wat een gedrocht was me dat. Het bordeau/aubergine-rood wat destijds op de B6 verkrijgbaar was, dat was nog eens een kleur.

                                    Comment


                                    • Op 't werk zie ik af en toe ook zo'n granaatrode B8 avant staan en ik vind 't super! Is een s-line uitvoering met getinte ruiten, dikke bar en super kleur. Zoals jij - Waxit - graag auto's wast/detailed moet dat kleurtje een plezier zijn me dunkt!

                                      Comment


                                      • Vlekken binnenkant koplamp

                                        Hoi allen,

                                        hebben jullie ook last van de vlekken aan de binnenkant van de koplamp? Het lijkt er op of waterdruppels verdampt zijn en een aanslag op het glas hebben achtergelaten.
                                        De garage beweert dat dit bekend is bij Audi en het devies is niet te doen tot nadere order.
                                        Ik baal hier wel enorm van want het verpest het uiterlijkt van zowel de led verlichting als de Xenon...

                                        Ben benieuwd wie dit nog meer heeft

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door robg12345 Bekijk Berichten
                                          Hoi allen,

                                          hebben jullie ook last van de vlekken aan de binnenkant van de koplamp? Het lijkt er op of waterdruppels verdampt zijn en een aanslag op het glas hebben achtergelaten.
                                          De garage beweert dat dit bekend is bij Audi en het devies is niet te doen tot nadere order.
                                          Ik baal hier wel enorm van want het verpest het uiterlijkt van zowel de led verlichting als de Xenon...

                                          Ben benieuwd wie dit nog meer heeft
                                          Toevallig ook gemerkt de laatste weken, geprobeerd met lichten aan ruiten te sproeien zodat ze langs buiten gereinigd werden, maar inderdaad, het schijnt binnenin te zijn, lijkt een soort condens, misschien te verklaren door hoge warmte binnenin, en relatieve koude daarbuiten...

                                          Zou dit tijdens het rijden sowieso niet verdwijnen?
                                          1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                          1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                          1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                                          1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                                          Comment

                                          Working...
                                          X