Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 (Part II)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door nolke Bekijk BerichtenOk, bedankt voor jullie reacties.
Dit is het geworden :
A4 Berline TDI 120 PK
Ibis wit
lounge pack
lifestyle plus pack
servotronic
xenon+
Audi soundsystem
zonneschermen op achterruiten
zonder kentekens
Nu nog wachten tot eind januari.
Hehe eind januari maak er maar begin maart van, mijne ook al 2 maand uitgesteld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenik denk dat de Concert die met de Lifestyle komt toch te weinig vermogen heeft (70 w verdeeld onder 8 luidsprekers)
Audi Sound bied 180 w met 2 supplementaire LS (een centraal voor (geeft als iets meer middentonen) en de woofer in de koffer; zo wordt het toch net acceptabel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk BerichtenWeet iemand of dit achteraf nog geplaatst kan worden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenHéhé, proficiat met de aankoop alhoewel ik wit aartlelijk blijf vindedn op de berline...
Hehe eind januari maak er maar begin maart van, mijne ook al 2 maand uitgesteld.
Proficiat wensen, dan zijn kleur keuze de grond inboren en dan z'n hoop op snelle levering wegnemen. Puik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk BerichtenToffe pee ben jij.
Proficiat wensen, dan zijn kleur keuze de grond inboren en dan z'n hoop op snelle levering wegnemen. Puik.
Zou hij jaloers zijn omdat iemand anders iets heeft om blij over te zijn????
:-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk BerichtenToffe pee ben jij.
Ivm. kleur is dit gewoon mijn mening, ik heb met zo'n witten een testrit gemaakt en dit model past er gewoonweg niet mee, bij een A5 coupé ja dan wel, ben blij dat meningen verschillen anders zouden alle auto's dezelfde kleur hebben, ivm snelle levering wil ik hem gewoon waarschuwen dat hij er niet blind op moet rekenen zoals ik.
Ik dacht ook 15 oktober, ondertussen mooi m'n wagen te koop gezet een deal gehad met iemand die hem 15 okt. zou komen halen maarja kheb hem mooi met lege handen mogen terug sturen en nu ben ik mijne koper kwijt omdat m'n wagen maand uitgesteld is. En hadk ondertussen alle advertenties laten verwijderen. (vele uren werk)
Kheb al renault, ford en bwm gehad nog nooit later dan uitelijke levertermijn op bestelbon en nu bij audi lijkt dit normaal te zijn iederéén heeft er last van.Last edited by Schnippy; 22/10/2009, 06:13.
Comment
-
Vind niemand hier de Servotronic te licht sturen? Ik ben aan het kijken of het op een of andere manier uitgeschakeld kan worden, maar kan er nog niks over vinden op een B8. Bij oudere modellen kon je het uitschakelen dmv een zekering/relais eruit te trekken, maar ik weet niet of er bij de B8 nog andere electonica bij aangesloten zit.
Iemand een idee?
Comment
-
Ook iemand een idee hoe je de beveiliging van hetvolgende uitschakeld:
De nieuwe MMI systemen zijn uitgerust met dvd-speler waarbij je films kan zien op je scherm wanneer de wagen stil staat maar niet tijdens het rijden ivm. veiligheid. Maarja ik wil het dus wel tijdens het rijden dan zaagt vrouwlief minder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
Comment
-
Suitable for the following Audi vehicles equipped with MMI 3G:- A4 8K
edit: wikipedia zegt 8K is interne fabriekscode voor B8
De A4 B8 (interne fabriekscode Typ 8K)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk BerichtenSuitable for the following Audi vehicles equipped with MMI 3G:- A4 8K
Lijkt me trouwens ook gewoon toepasbaar in de Avant.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk BerichtenSuitable for the following Audi vehicles equipped with MMI 3G:- A4 8K
edit: wikipedia zegt 8K is interne fabriekscode voor B8
http://nl.wikipedia.org/wiki/Audi_A4Ge hebt gelijk sry,
Direct bestellen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenOok iemand een idee hoe je de beveiliging van hetvolgende uitschakeld:
De nieuwe MMI systemen zijn uitgerust met dvd-speler waarbij je films kan zien op je scherm wanneer de wagen stil staat maar niet tijdens het rijden ivm. veiligheid. Maarja ik wil het dus wel tijdens het rijden dan zaagt vrouwlief minder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenHet B&O systeem is zeker beter, maar of het ook zijn meerprijs echt waard is, ik weet het niet. Ik vond het ook een moeilijke keuze, en heb het uiteindelijk laten liggen. Ik vond persoonlijk het professional hifi systeem van BMW beter dan de B&O van Audi terwijl de B&O duurder is.
Beiden staan ze bekend om hun design, B&O vooral om hun design dat wel van topklasse is maar ikzelf heb 8 jaar in de muziekbranche gezeten en moet zeggen deze systemen zijn duur maar kwalitatief staan ze qua geluid nog ver achterop bij installaties van Onkyo en Yamaha.
Weliswaar kan je ook niet verwachten dat je het beste geluidskwaliteit krijgt in je wagen... dit zou ten eerste véél te duur uitkomen en ook het feit dat de ruimte zo klein is kan het geluid minder tot zijn recht komen.
Velen denken aha ik heb een Bose installatie in m'n woonkamer, hier kan niemand tegen op... dan lach ik eens in mezelf, dan toon ik mijn onkyo surround installatie en sommigen kennen het niet en lachen dan eens hardop tot ik hem aanzet en ze een onvergetelijke geluidsbeleving aanschouw.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenB&O net zoals BOSE hebben geen uitstekende geluidskwaliteit, nooit gehad trouwens.
Beiden staan ze bekend om hun design, B&O vooral om hun design dat wel van topklasse is maar ikzelf heb 8 jaar in de muziekbranche gezeten en moet zeggen deze systemen zijn duur maar kwalitatief staan ze qua geluid nog ver achterop bij installaties van Onkyo en Yamaha.
Weliswaar kan je ook niet verwachten dat je het beste geluidskwaliteit krijgt in je wagen... dit zou ten eerste véél te duur uitkomen en ook het feit dat de ruimte zo klein is kan het geluid minder tot zijn recht komen.
Velen denken aha ik heb een Bose installatie in m'n woonkamer, hier kan niemand tegen op... dan lach ik eens in mezelf, dan toon ik mijn onkyo surround installatie en sommigen kennen het niet en lachen dan eens hardop tot ik hem aanzet en ze een onvergetelijke geluidsbeleving aanschouw.
BOSE is gewoon regelrechte brol, zowel in de auto als in de huiskamer. B&O heeft wel topklasse hifi, maar als je vergelijkt met de merken als Yamaha en Onkyo (maar er zijn er nog tal van anderen) dan kun je dezelfde geluidskwaliteit hebben voor een 10e van de prijs.
Een auto heeft idd een klein volume met beperkte ruimte voor luidsprekers etc. Ook moet het allemaal op 12V draaien wat ook niet ideaal is. Anderzijds, van een auto zijn in tegenstelling tot een huiskamer, de vorm, de materialen en de luisterposities gekend. Dus dat is een complexiteit die wegvalt bij het ontwerpen van de installatie.
Het probleem is dat iedereen vind dat BOSE goed klinkt, en liefst hetzelfde, dus slechte, geluid verwacht in een auto. Op die manier maak je natuurlijk de weg vrij voor fabrikanten om ons veel geld te laten betalen voor brol.
Men heeft mij verteld dat de muziekinstallatie in een bepaald type Jaguar (of was het nu Aston Martin?) ontwikkeld is door B&W. Vraag mij af of dit kwaliteit zou zijn.
Ook het muzieksysteem in de VW Passsat van Dynaudio zou prijs/kwaliteit OK zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenB&O net zoals BOSE hebben geen uitstekende geluidskwaliteit, nooit gehad trouwens.
- de omgeving (en de materialen vooral) hebben een determinerend invloed op het eindresultaat (leder of stof, volume van de wagen, orientatie van de luidsprekers...)
- een zelfde installatie zal dus totaal anders klinken naargelang het model (bv A4 (al dan niet Avant) vs A5 vs Q5)
- bovendien : ons oor kan maar heel kortstondig een klankrelief onthouden
ben wel akkoord dat veel mensen hun installatie kiezen eerder door naar de kenmerken (en het merk) te kijken dan na een vergelijkende test
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
Men heeft mij verteld dat de muziekinstallatie in een bepaald type Jaguar (of was het nu Aston Martin?) ontwikkeld is door B&W. Vraag mij af of dit kwaliteit zou zijn.
Ook het muzieksysteem in de VW Passsat van Dynaudio zou prijs/kwaliteit OK zijn.
Comment
Comment