Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    misschien kunnen hier vragen aan degenen die het wel hebben of ze hun ACC constant gebruiken en erover tevreden zijn ?
    Heb er zelf mee proefgereden in een Mercedes S500 L 4-matic (388 PK!!) en dat was in eerste instantie een vreemde ervaring, maar eens je kan 'loslaten' vond ik het eigenlijk best prettig.

Akkoord dat het in België misschien niet zo bruikbaar is, maar doordat het meestal zo traag gaat, ben je ook snel afgeleid en met andere zaken bezig (wat prullen met je MMI, Ipod doorbladeren, SMS-en, geef toe wie doet dit niet aan het stuur...) waardoor een plots remmende voorligger soms wel eens héél dichtbij kan komen...
    1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
    1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
    1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Heb sinds vrijdag terug wat kilometers met de A4 gereden.
      Hij is nu 1j en 4 maanden met ongeveer 32k km.
      Wagen rijdt nog steeds vlekkeloos Gemiddeld verbruik rond de 6l.
      Geen piepjes of kraakjes te bespeuren.

Kreeg zondagochtend wel melding dat ik tire pressure rechts voor moest nakijken. Blijkbaar stond deze op 2.0 en moet hij op 2.5 staan.
      Opgepompt aan tankstation, maar bandensetting niet opgeslagen. Dus hij bleef melding geven van rechtsvoor, maar na paar minuten zei hij: check all tires.
      Thuis allemaal nagekeken: de andere 3 stonden ook op 2.0
      Alles opgepompt en dan terug bandensetting opgeslagen.
      Vanavond nog eens nakijken, just to make sure

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nolke Bekijk Berichten
        Sta op het punt een A4 TDI 120 te kopen maar twijfel nog tussen een paar opties.
        Zou graag de adaptieve cruise control erbij hebben maar die vind ik wat te duur.
        Daar ik nogal veel van muziek hou, zou ik ook graag het audi soundsytem erbij nemen.
        Iemand ervaring hiermee? Het b&o-systeem vind ik ook te duur.
        En servotronic ipv lichtmodule?
        Ik zou de servotronic juist weg laten. Ik heb het nu ook en wil het liever uitschakelen. Ben nog aan het uitzoeken hoe ik dat kan doen en of het uberhaupt wel uitgeschakeld kan worden.
        Lichtpakket staat wel chic.. Plus de kans dat iemand je deur eruit rijdt als je hem opent in het donker is kleiner

Comment

• Ik zou na dit weekend servotronic juist aanraden. Bij lage snelheden voelt stuur nogal zwaar aan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
            Ik zou na dit weekend servotronic juist aanraden. Bij lage snelheden voelt stuur nogal zwaar aan
            Zet je banden maar snel op 2.5 dan

Comment

Ik zou na dit weekend servotronic juist aanraden. Bij lage snelheden voelt stuur nogal zwaar aan
              aan servotronic moet je wat wennen
              ik vond het in het begin overgeassisteerd, maar dat is op parkeersnelheden
              zodra men rijdt is alles ok

Comment

• goddamn, die LED achterlichten zijn ferm mooi. jammer dat die er niet van in het begin opzaten. dju, en de 'oude' achterlichten laten vervangen is te kostelijk imho.
                There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MurdahG Bekijk Berichten
                  Zet je banden maar snel op 2.5 dan
                  Ze zijn in orde nu

Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichten
                  goddamn, die LED achterlichten zijn ferm mooi. jammer dat die er niet van in het begin opzaten. dju, en de 'oude' achterlichten laten vervangen is te kostelijk imho.
                  Idd, hebben er ook aan gedacht maar ombouw kostte iets van 400 euro (dacht ik)

Comment

Idd, hebben er ook aan gedacht maar ombouw kostte iets van 400 euro (dacht ik)

Comment

• Da is nu net iets teveel se

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nolke Bekijk Berichten
                        (...)Daar ik nogal veel van muziek hou, zou ik ook graag het audi soundsytem erbij nemen.
                        Iemand ervaring hiermee? Het b&o-systeem vind ik ook te duur.
                        (...)
                        Het standaar audio systeen is brol.
                        Het audi soundsystem is wel OK... als autoradio. Zoiets blijft natuurlijk een goedkoop systeem met een subwoofer. Het vervelende aan dit soort oplossingen is dat er geen deftige middentonen zijn (muziek zit - ongeacht de stijl voor 80% in de de middentonen). Het B&O systeem is zeker beter, maar of het ook zijn meerprijs echt waard is, ik weet het niet. Ik vond het ook een moeilijke keuze, en heb het uiteindelijk laten liggen. Ik vond persoonlijk het professional hifi systeem van BMW beter dan de B&O van Audi terwijl de B&O duurder is. Het enige wat ik ja kan aanraden is eens naar D'Ieteren gaan waar je de verschillende audio systemen kan uittesten.

Comment

• In het standaard audio systeem zitten absoluut geen lage tonen.. (heb ik gisteren gemerkt. Kwou een boenkplaatje spelen en zelfs in mijn golfje klinkt het beter )

Wel nog 1 vervelend iets: remmen piepen soms Wat kan daar de oorzaak van zijn en hoe oplossen?

Comment

In het standaard audio systeem zitten absoluut geen lage tonen.. (heb ik gisteren gemerkt. Kwou een boenkplaatje spelen en zelfs in mijn golfje klinkt het beter )
                            Dit snap ik echt niet... ik vind net dat ik veel bass heb met het systeem. ofwel heb je bij Lifestyle+ pack een beter audio systeem dan het standaard??

Comment

• Wij hebben ook het lifestyle+-pack.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichten
                                goddamn, die LED achterlichten zijn ferm mooi. jammer dat die er niet van in het begin opzaten. dju, en de 'oude' achterlichten laten vervangen is te kostelijk imho.

Kan iemand zeggen vanaf welke maand die LED lichten standaard zitten?
                                Een vriend van me is op zoek naar een Audi A4 in tweedehands maar zou graag die LED lichten hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                  Ik vond persoonlijk het professional hifi systeem van BMW beter dan de B&O van Audi terwijl de B&O duurder is. Het enige wat ik ja kan aanraden is eens naar D'Ieteren gaan waar je de verschillende audio systemen kan uittesten.
                                  ik kan dit maar alleen beamen
                                  de B&O in de Audi's is de naam B&O onwaardig, absoluut niet de topniveau zoals met hun hi-fi materiaal voor huizen
                                  probleem is dat de autoconstrukteurs de auto-hi-fi genekt hebben door hun eigen systemen op te leggen
                                  goed tegen diefstal, maar we krijgen nu het groot-warenhuizen effekt : de concurrentie is dood en men mag gerust geld kloppen op de rug van de goedgelovige klant
                                  Audi Sound is niet top, maar minstens zijn geld (een beetje) waard
                                  Troost : men went aan alles, ook aan minder kwaliteit !

Comment

Wij hebben ook het lifestyle+-pack.
                                    ik denk dat de Concert die met de Lifestyle komt toch te weinig vermogen heeft (70 w verdeeld onder 8 luidsprekers)
                                    Audi Sound bied 180 w met 2 supplementaire LS (een centraal voor (geeft als iets meer middentonen) en de woofer in de koffer; zo wordt het toch net acceptabel
                                    waar de 510 w van de B&O gaan weet ik niet, in elk geval niet allemaal in mijn oor, ondanks de bijkomende tweeters tegen de spiegels
                                    wat ik wel hoor is de betere surround, maar je moet ervoor zijn, ik vind dat deze effekten de muziek onnatuurlijk maken
                                    misschien wordt ik doof ?
                                    Last edited by guyugy; 20/10/2009, 10:41.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
                                      Dit snap ik echt niet... ik vind net dat ik veel bass heb met het systeem. ofwel heb je bij Lifestyle+ pack een beter audio systeem dan het standaard??
                                      Zoals eerder gezegd gaat het helemaal niet over de bas, laat staan de *hoeveelheid* bas. Je kunt de hoeveelheid bas eenvoudig opdrijven in de instellingen van de radio (helemaal naar rechts draaien) en hetzelfde doen met de treble. En dan nog eens de loudness opzetten, zoals de meeste mensen rondrijden ide niet weten waarvoor dit in feite dient. Resultaat is dan geluid dat afschuwlijk klinkt. Dof en scherp tegelijkertijd. Walgelijk is dat. Ik hou dat geen 5 minuten uit.
                                      Waar het wel over gaat is de *kwaliteit* van de bas, en nog in veel grotere mate de kwaliteit van de middentonen. Op elke auto-hifi is dat laatste een probleem, maar met de goedkopere installaties is dat een groter probleem.

Comment

ik kan dit maar alleen beamen
                                        de B&O in de Audi's is de naam B&O onwaardig, absoluut niet de topniveau zoals met hun hi-fi materiaal voor huizen
                                        probleem is dat de autoconstrukteurs de auto-hi-fi genekt hebben door hun eigen systemen op te leggen
                                        goed tegen diefstal, maar we krijgen nu het groot-warenhuizen effekt : de concurrentie is dood en men mag gerust geld kloppen op de rug van de goedgelovige klant
                                        Audi Sound is niet top, maar minstens zijn geld (een beetje) waard
                                        Troost : men went aan alles, ook aan minder kwaliteit !
                                        100% mee akkoord.

Comment

ik denk dat de Concert die met de Lifestyle komt toch te weinig vermogen heeft (70 w verdeeld onder 8 luidsprekers)
                                          Audi Sound bied 180 w met 2 supplementaire LS (een centraal voor (geeft als iets meer middentonen) en de woofer in de koffer; zo wordt het toch net acceptabel
                                          waar de 510 w van de B&O gaan weet ik niet, in elk geval niet allemaal in mijn oor, ondanks de bijkomende tweeters tegen de spiegels
                                          wat ik wel hoor is de betere surround, maar je moet ervoor zijn, ik vind dat deze effekten de muziek onnatuurlijk maken
                                          misschien wordt ik doof ?
                                          Versterkervermogen is zoals het aantal megapixels op een digitale camera. Iedereen denkt: hoe meer hoe beter. Niets minder waar. Een goede muziekinstallatie is juist in staat om bij een lage belasting een hoge geluidsdruk te produceren. Voor verdere informatie bestaan er diverse andere fora.
                                          Die surround waarover je spreekt is natuurlijk een gimmick die meer kwaad dan goed doet. Men zet gewoon het geluid op de verschillende luidsprekers wat uit fase waardoor idiote mensen het idee krijgen dat dit surround is. Dat heb ik toen ook zo gezegd tegen de man bij D'Ieteren die mij dit wou aanprijzen.
                                          Kijk, voor mij zit het zo:
                                          - standaard systeem: brol
                                          - concert + audi soundsystem: aanvaardbare prijs/kwaliteit gezien de lage prijs
                                          - b&o: beter dan audi soundsystem, maar onvoldoende prijs/kwaliteit.
                                          Maar dat is slechts mijn gedacht.

Comment

Working...
                                          X