Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DaSquade Bekijk Berichten
    Ik heb enkel AMI in combinatie met MMI 2G. Voor USB sticks, iphone, enzo moet je naar MEDIA gaan. Enkel nog maar USB getest hier, geen iphone of dergelijke. Zover ik weet kan ik geen DVD's afspelen want daar heb je de video interface voor nodig (optietje van +600€...achteraf).
    Het enige wat ik weet is dat je fabrieks af niet naar DVD kan kijken als je rijd, deze moet je via VAGcom unlocken.
    AMI staat trouwens voor Audi Music Interface (zover ik weet) en dus niet echt van toepassing op DVD.

mijn Ipod werkt nu, ze hadden me het verkeerde kabeltje meegegeven... :-D
    enja die DVD is zoals je zegt die optie achteraf, ik heb de versie zonder HDD

Comment

• @90N

Ik heb juist een vagcom kabel gekocht en mijn bluetooth geactiveerd. Ik woon in Tienen, als je nog steeds iemand zoekt wil ik je wel helpen. PM me maar.

groeten

Comment

• vorige week donderdag de Fiscon Kufatec bluetooth module online besteld (http://www.fiscon-mobile.de/shop/pro...-CAN-Bus-.html) en vandaag via UPS ontvangen.
        Zonet een dik uurtje bezig geweest met het installeren ervan (demonteren deel dashboard en A-stijl (stuk langs de voorruit). Ging best wel vlotjes dankzij deze instructies aangeleverd door Fiscon Kufatec zelf (http://www.fiscon-mobile.eu/support/...on_audi_en.pdf) en dankzij een kerel die het demonteren van radio-unit ooit al eens netjes beschreven heeft (http://www.docstoc.com/docs/26120002...Stereo-Removal) !

Hopelijk morgen of zo snel eens bij de Audi garage passeren om de bluetooth integratie op de MMI module te activeren, dan ben ik pas zeker dat de hele zooi werkt!

Edit: Jammer dat Tienen (cfr. A.S.U.) niet dicht bij de deur ligt... iemand uit Oost of West-Vlaanderen die een VAGCOM kabel heeft?
        Last edited by ; 04/04/2011, 22:16.

Comment

• Ondertussen daarnet bij de Audi dealer de bluetooth werking van de MMI via VAGCOM laten activeren en dat was blijkbaar een fluitje van een cent dankzij de duidelijke, door Fiscon Kufatec, meegeleverde codering instructies. Audi dealer had dit Fiscon systeem nog nooit gezien en had er geen ervaring mee maar waren wel laaiend enthousiast over hoe het werkt en hoe duidelijk de codering meegeleverd werd. Ze gingen 't dan ook voortaan overwegen aan te bieden aan andere klanten welke anders voor een parrot oplossing zouden kiezen (weliswaar is Fiscon een stuk duurder).

ter info: activering bluetooth adhv meegeleverde codering instructies koste een dik kwartier tijd = 30 euro aub

Comment

• hup en daar gaan we weer. De deurrubbers die op 17 feb vervangen waren zijn weer een eigen leven gaan lijden, nl. gelost aan de onderkant vd deuren vooraan over gans de lengte. Kan weeral naar de garage voor de 5de interventie. Blijkbaar heeft Audi daar moeilijkheden mee om deurrubbers deftig te bevestigen. Dit onderdeel bestaat toch al 10-*tallen jaren hé. Goede bevestigingstechnieken zijn toch
            reeds jaren bestaand, waarom deze rubbers "plakken" op de deuren ? man man man mijne Opel corsa van 7j oud is veel betrouwbaarder dan deze wagen die 4 keer zoveel kostte. Weeral 150 euro verlies aan eigen inkomsten door wagen te brengen en halen en dan nog gezwegen van een vervangauto, +25 euro/dag voor een VW foxke. Zal ze mijn factuur eens onder hun neus steken, bende afzetters.

Comment

• ik veronderstel dat er toch garantie is op de uitgevoerde vervanging van de deurrubbers? Als die nu al opnieuw loskomen veronderstel ik dat dat toch wijst op een fout (of extreme omstandigheden, maar die kan je eigenlijk wel uitsluiten)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                ik veronderstel dat er toch garantie is op de uitgevoerde vervanging van de deurrubbers? Als die nu al opnieuw loskomen veronderstel ik dat dat toch wijst op een fout (of extreme omstandigheden, maar die kan je eigenlijk wel uitsluiten)
                Ik vermoed dat ze die rubbers niet vervangen hebben, maar gewoon opnieuw vastgelijmd. Je kunt dit ook zelf doen, maar je moet speciale lijm hebben die tegen extreme temperatuurschommelingen kan (in de zomer een auto in de zon parkeren tov in de winter in de vrieskou is een enorm temperatuurverschil). Gewone Pattex mag je daar niet voor gebruiken, dat gaat na een tijd weer lossen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                  Ik vermoed dat ze die rubbers niet vervangen hebben, maar gewoon opnieuw vastgelijmd. Je kunt dit ook zelf doen, maar je moet speciale lijm hebben die tegen extreme temperatuurschommelingen kan (in de zomer een auto in de zon parkeren tov in de winter in de vrieskou is een enorm temperatuurverschil). Gewone Pattex mag je daar niet voor gebruiken, dat gaat na een tijd weer lossen.
                  neen Paul, zijn wel degelijk nieuwe en wat het weer betreft heeft het niet meer hard gevroren. Deurrubbers waren door hun behandeld met poeder denk ik om plakken tegen te gaan. Volgens mijn bescheiden mening zijn ze langs de bovenkant beginnen te plakken en alzo langs de zijkanten vd deur naar beneden gegaan om langs onder te eindigen. Misschien zijn er kenners onder ons die dit al eens of meerdere keren gedaan hebben maar ik denk dat je met het plakken beter langs onderen begint en rubber bovenaan over deurkader laat hangen, daarna bovenkant plakken en als laatste de zijkanten. Bij beginnen plakken langs boven kan je dmv de zwaartekracht, gewicht en rek vd rubber een soort van
                  "overschot" creeeren waardoor er precies teveel aan materiaal is aan de onderkant en alzo de rubber loswringt m.i. en de zijkanten ook loskomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                    ik veronderstel dat er toch garantie is op de uitgevoerde vervanging van de deurrubbers? Als die nu al opnieuw loskomen veronderstel ik dat dat toch wijst op een fout (of extreme omstandigheden, maar die kan je eigenlijk wel uitsluiten)
                    wss vervanging onder garantie (rubbers en werkuren?) en een gratis vervangwagen, dat is toch het minste want dit is toch al de 5de interventie sinds 2.5j buiten de gebruikelijke services van 30d km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                      wss vervanging onder garantie (rubbers en werkuren?) en een gratis vervangwagen, dat is toch het minste want dit is toch al de 5de interventie sinds 2.5j buiten de gebruikelijke services van 30d km
                      5 interventies op 2.5 jaar, pff, is dat al? Ik had er al 5 opzitten in het eerste jaar alleen al.

Comment

5 interventies op 2.5 jaar, pff, is dat al? Ik had er al 5 opzitten in het eerste jaar alleen al.
                        had me wel iets anders voorgesteld van "premium kwaliteit". Zetels en stilte, motor en aandrijving vind ik ok, verbruik op autosnelweg ook, onderhoud op 30d km rond de 300euro
                        is ongeveer hetzelfde als bv opel insigna. Alleen die kleine kwalen zoals nu de 2de keer deurrubbers in 2 mnd vind ik erover. Het zal bij elk merk wat zijn, zeker nu de wagens vol elektronica steken. Houd mijn hart vast voor de komende jaren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                          had me wel iets anders voorgesteld van "premium kwaliteit". Zetels en stilte, motor en aandrijving vind ik ok, verbruik op autosnelweg ook, onderhoud op 30d km rond de 300euro
                          is ongeveer hetzelfde als bv opel insigna. Alleen die kleine kwalen zoals nu de 2de keer deurrubbers in 2 mnd vind ik erover. Het zal bij elk merk wat zijn, zeker nu de wagens vol elektronica steken. Houd mijn hart vast voor de komende jaren
                          Ik denk dat je eerder pech hebt.
                          De onze is op 2 jaar tijd slechts 1 keer binnen geweest voor groot onderhoud 30.000km. (en het is een buitenslaper)

Comment

• 90.000 - 120.000 stand van zaken

Voor diegenen die het intereseerd, ik heb mijn testverslagje bijgewerkt, nu 120.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                              Voor diegenen die het intereseerd, ik heb mijn testverslagje bijgewerkt, nu 120.000km

ik noteerde
                              "Zopas is hij binnen gegaan voor zijn 120.000km onderhoud, en het plaatsen van zijn zomervelgen & banden, met vooraan 2 nieuwe Michelins erop."

het doet mij plezier te zien daar er nog mensen zijn die hun beste banden vooraan willen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                ik noteerde
                                "Zopas is hij binnen gegaan voor zijn 120.000km onderhoud, en het plaatsen van zijn zomervelgen & banden, met vooraan 2 nieuwe Michelins erop."

het doet mij plezier te zien daar er nog mensen zijn die hun beste banden vooraan willen...
                                Tja, deze zijn het eerst versleten, dus worden ook eerst vervangen.
                                Met te wissellen van voor naar achter begin ik niet, ik denk ook dat het bij modernere wagens dit zelfs af te raden is.
                                Mijn moto is, zeker niet zuinig zijn op kwalitatieve banden, ze bepalen veel op vlak van comfort en veiligheid....

Comment

• Hm ik zie niet in waarom dat erg zou zijn. Ik doe dit al jaren, net als vele andere mensen die ik ken. Begrijp me niet verkeerd, ik 'draai' ze als de voorste banden zogoed als halfweg versleten zijn...zo blijf je met vier gelijk opgaande banden rijden, ipv 2 nieuwe en 2 oude. Lijkt me meer veiliger dan het rijden met 2 bijna verleten voorbanden en 2 zogoed als nieuwe achterbanden...
                                  Speaking of tires, morgen gaan hier de banden en wielen eraf (RS4 19" pzero 255/35) en komen m'n nieuwe rs6 20" (WSP) ET30 antraciet met 245/30 dunlop SP sport maxx GT erop.
                                  Ben benieuwd wat dat zal geven qua looks en comfort...
                                  Last edited by ; 10/04/2011, 23:37.

Comment

• In het boekje van Audi staat zelfs dat je dat moet doen (achter met voor wisselen). Als je toch 2x per jaar wisselt tussen zomer- en winterband is dat een uitgelezen moment om te wisselen, toch volgens mijn bandenslijtage.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                      Tja, deze zijn het eerst versleten, dus worden ook eerst vervangen.
                                      Met te wissellen van voor naar achter begin ik niet, ik denk ook dat het bij modernere wagens dit zelfs af te raden is.
                                      Mijn moto is, zeker niet zuinig zijn op kwalitatieve banden, ze bepalen veel op vlak van comfort en veiligheid....
                                      ik had het niet zozeer over het permuteren (ik doe dat wel omdat ik veel minder dan jou rijd, en het risiko loop dat het bandenmodel niet meer bestaat op het ogenblik dat ik er moet kopen)
                                      wel over het monteren van de nieuwe banden vooraan en niet achteraan, iets dat vele bandencentrale (en fabrikanten) aanraden, zelfs met voorwielaandrijving
                                      ik begrijp hun standpunt (meer versleten achterbanden kunnen bij (erg...) sportief rijden het evenwicht van de wagen verstoren) maar daar ik dat niet doe, verkies ik eerder aquaplanning tegen te werken door steeds de diepste tekeningen vooraan te hebben (achterbanden rijden dan op een iets minder natte spoor)
                                      dit wordt echter een akademische discussie als je met permutatie nooit meer dan 1 mm verschil toelaat voor/achter (iets dat zeker met een quattro aan te raden is)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        ik had het niet zozeer over het permuteren (ik doe dat wel omdat ik veel minder dan jou rijd, en het risiko loop dat het bandenmodel niet meer bestaat op het ogenblik dat ik er moet kopen)
                                        wel over het monteren van de nieuwe banden vooraan en niet achteraan, iets dat vele bandencentrale (en fabrikanten) aanraden, zelfs met voorwielaandrijving
                                        ik begrijp hun standpunt (meer versleten achterbanden kunnen bij (erg...) sportief rijden het evenwicht van de wagen verstoren) maar daar ik dat niet doe, verkies ik eerder aquaplanning tegen te werken door steeds de diepste tekeningen vooraan te hebben (achterbanden rijden dan op een iets minder natte spoor)
                                        dit wordt echter een akademische discussie als je met permutatie nooit meer dan 1 mm verschil toelaat voor/achter (iets dat zeker met een quattro aan te raden is)
                                        Het ding is dat van zodra je een bocht neemt, je achterwielen plots niet meer op een droger spoor rijden maar juist op een natter.

Comment

Het ding is dat van zodra je een bocht neemt, je achterwielen plots niet meer op een droger spoor rijden maar juist op een natter.
                                          dus is het een kwestie van hoe men de bochten neemt...
                                          ik verkies een veiliger gedrag op de 99,95 % van de tijd dat ik rechtdoor rijd
                                          en ik vertraag als er bochten zijn, ik heb genoeg vermoen om nadien terug op snelheid te komen
                                          voor mijn passagiers is een dergelijk rijgedrag aangenamer, ze voelen zich dan ook veiliger

Comment

Working...
                                          X