Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In de week miste ik een onderdeeltje.........
    Waarschijnlijk gestolen , want ben zeker dat ik niets geraakt heb.....
    Even telefoontje naar de garage, 's anderdaags was het nieuwe onderdeel al binnen,
    koste bijna 30€, maar ok, t's beter dat, dan heel de wagen...

gril.jpg

Comment

• Heb overlaatst een Audi A4 avant besteld
      en had graag eens een mooie foto gezien.
      Heeft er iemand een foto van:

Audi A4 avant s-line 2.0 136pk
      meteoorgrijs pareleffect
      de standaard 18" S-line velgen
      sportpakket
      getinte ruiten
      chroom dakrailing en vensteromlijsting.

Alvast bedankt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
        In de week miste ik een onderdeeltje.........
        Waarschijnlijk gestolen , want ben zeker dat ik niets geraakt heb.....
        Even telefoontje naar de garage, 's anderdaags was het nieuwe onderdeel al binnen,
        koste bijna 30€, maar ok, t's beter dat, dan heel de wagen...

[ATTACH]79650[/ATTACH]

Godgeklaagd dat een ander zomaar je spullen pikt als ik zo iemand betrap dan zal het niet zijn beste dag zijn. gelukkig was het 'maar' 30€

Comment

• Als je normaal wil vertrekken en de handrem staat op, dan moet deze automatisch afgaan als je ontkoppelt en terwijl gas geeft om te vertrekken. In de meeste gevallen lukt dit maar sommige keren blijft de handrem aan en krijg ik een melding op de boordcomputer "Please release parking brake" waarop ik de handrem manueel moet afdrukken. Doe ik iets verkeerd dat deze in bepaalde gevallen niet automatisch af wil?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
            Als je normaal wil vertrekken en de handrem staat op, dan moet deze automatisch afgaan als je ontkoppelt en terwijl gas geeft om te vertrekken. In de meeste gevallen lukt dit maar sommige keren blijft de handrem aan en krijg ik een melding op de boordcomputer "Please release parking brake" waarop ik de handrem manueel moet afdrukken. Doe ik iets verkeerd dat deze in bepaalde gevallen niet automatisch af wil?
            Inderdaad, vanaf dat je vertrekt, dus je koppeling lost om op gang te komen, moet de handrem lossen.
            Je moet echter wel je gordel aan hebben.
            Last edited by ; 13/03/2011, 19:14.

Comment

• Dat gebeurt me soms ook dat de handrem niet automatisch uitschakelt, omdat ik al deels aan't vertrekken was en de gordel nog niet aanhad (fractie van een seconde te laat).
              Ik heb de indruk dat het systeem dan nog net iets trager reageert (alsof er een extra "straftijd" bijkomt alvorens de handrem losspringt).

2 oplossingen:
              - een ferme streep gas geven (helpt)
              - manueel uitschakelen (ingedrukt houden)

Ik doe meestal de beiden tegelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                De dealer had niet eens de moeite gedaan om die kleur te vermelden toen we in de toonzaal waren ... Enkel grijs en zwart kregen we te zien en aangezien we leasingklanten zijn die verplicht in zijn garage moeten kopen, is er ook niet veel interesse van zijn kant om er veel tijd en moeite in te steken

De wagen is intussen besteld, dus we zullen binnen enkele maanden wel zien hoe het er uitziet
                Intussen staat de leverdatum op half juni ...
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                  Dat gebeurt me soms ook dat de handrem niet automatisch uitschakelt, omdat ik al deels aan't vertrekken was en de gordel nog niet aanhad (fractie van een seconde te laat).
                  Ik heb de indruk dat het systeem dan nog net iets trager reageert (alsof er een extra "straftijd" bijkomt alvorens de handrem losspringt).

2 oplossingen:
                  - een ferme streep gas geven (helpt)
                  - manueel uitschakelen (ingedrukt houden)

Ik doe meestal de beiden tegelijk
                  Ik heb met mijn vag-com kabeltje de aanpassing gemaakt dat de handrem ook lost als je je gordel niet aan hebt.

Comment

• Eerste foto's van de nieuwe wagen staan online in de showroom (http://autoforum.be/showthread.php?t=48521).

Nu nog iemand zoeken in de buurt van Gent/Oost-Vlaanderen die de bluetooth kan activeren

Comment

• Uitlaatsierstuk

Kun je zo'n uitlaatsierstuk eigenlijk zelf plaatsen? Ik neem aan van wel ... gewoon er effe overschuiven, niet?

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      originele sierstukken zijn duurzaam (en duur...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smekkie Bekijk Berichten
                        Kun je zo'n uitlaatsierstuk eigenlijk zelf plaatsen? Ik neem aan van wel ... gewoon er effe overschuiven, niet?
                        yep, maar wel goed opletten dat ze van de eerste keer goed zit, want je kan er niet aan draaien als het er op zit

Comment

• Ik dacht dat je met een VAG kabel de bluetooth van de MMI 3G kon activeren...
                          heeft er iemand in de buurt van St-Truiden zo'n kabel en zou die persoon mij hiermee verder willen helpen tegen een vergoeding natuurlijk.
                          Sintruin till I die

Comment

• ABT tuning days

Hidy all,

Ik las op het nederlandse audi forum dat het daar ABT tuning days zijn ; 20% korting.

Iemand enig idee of dat bij ons ook gaat zijn, vroeger stond ABT tuning op de audi site in de audi shop maar sinds kort staaat dit er niet meer tussen.

greetz

Comment

• Coyote

Ben van plan me een coyote aan te schaffen. Heeft iemand er al ervaring mee ?
                              Vraag me ook af waar ik hem moet plaatsen in de auto. Zou graag de voedingskabel ingebouwd hebben.
                              Iemand een foto van een coyote in de a4 ?

Comment

• Heb er eentje, een v2, werkt nogal goed. Wel niet goedkoop: abo voor 24mnd was dacht ik 244 euro.
                                Bij mij staat hij in het hoekje, schuin voor mijn navi scherm, ik gebruik hiervoor het magneetje. kabeltje heb ik niet ingebouwd. voordeel van niet inbouwen is dat ik hem in mijn andere wagens ook kan gebruiken. ik heb hiertoe nog enkele extra magneetjes gekocht via Auto5.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frank-Audi Bekijk Berichten
                                  Is de bluetooth zo maar met de VAGCOM te activeren? Ik dacht dit niet..
                                  niet "zomaar", maar het gaat wel.

Comment

• Onlangs ook een coyote v2 gekocht en ik heb deze net boven op de stuur stang geplaatst met de magneet (dus op het plastieke schild achter je stuur, coyote tegen je dashbord). Aangezien ik graag laag zit in de auto en m'n stuur bijna volledig naar beneden staat, past hij er perfect. Kan je lekker aflezen. Standaard coyote usb kabel naar de 12v in je centrale arm leuning is net gepast in lengte, maar ik ben van plan om eventueel de stekker in te bouwen in het dashboard net achter de coyote ingang. Ben toch bezig aan het dashboard (parking plus) dus we zien wel....
                                    Vlug even een fotoke gemaakt van de positie van m'n coyote. In het echt kijk je er iets hoger op en zit de coyote vlak onder je dashboard trim (die er momenteel niet opzitten aangezien ze worden gespoten in het black gloss).

Ik heb ook een vraagje, ik ben namelijk m'n a4 b8 (2.0 tdi avant s-line interieur) redelijk aan het ombouwen. Zo had ik geen s-line voor bumper, nu wel met een RS5 grill (bumper aangepast en wordt momenteel gespoten). Side skirts worden nu ook gespoten. Ik heb ook de RS5 BBK (big brake kit) gekocht en m'n mistlicht rooster aangepast zodat deze lucht doorlaten in een custom fiberglass airduct die uitmonden in de binnenkant van de wielkast. dankzij de phaeton cooling ducts komt de lucht bij de RS5 remschijven.... Hier en daar nog wat aanpassingen....
                                    Maar ik wou de achterkant ook aanpakken. Jammergenoeg komen de B8 2.0 tdi met slechts 1 uitlaat (2 end tips) en ik wou een dubbele uitlaat, dus aan elke kant een (single tip milltek oval black tip). Zover ik weet bestaan er geen uitlaat systemen voor de dieselkes, maar er is wel een gast uit Belgie die op ijn 2.0 een 3.0 tdi uitlaat heeft gezet. Jammergenoeg heeft hij mij nooit details gegeven hierover, maar ik vermoed dat het de stock 2.7/3.0 tdi utlaat is. Nu heb ik bij 2 dealers en enkele online verkopers om raad gevraagd maar niemand wist of het wel degelijk kan en of er geen gevaren of negatieve gevolgen zijn voor de motor bijvoorbeeld. Ik ben geen expert op dat gebied, maar ik vermoed dat je niet echt kwaad kan doen. De buizen zijn zover ik weet groter van diameter (2.0 tdi = 55mm, 3.0 tdi = 6.5mm dacht ik).
                                    Weet iemand toevallig meer hier over? Ik zou het erg apprecieren.
                                    Indien interesse in m'n auto (is nog volop in verbouwing), je kan hier wat foto's vinden:
                                    Just posting some pictures of my B8 avant (2.0TDI multitronic). Bought the car @3.000km after the original buyer couldn't get his leasing and went bankrupt. Got it at a very good reduced price imho. Some specs: *2.0 TDI multitronic: Stock and althought i like it a lot (more then Stronic) i wish i had the 3.0 version. *S line interior. *Stock blacked out back windows. *Monza color. Currently around 20.000km and still enjoying it alot. Running the stock RS4 19" 255/35 with s-line

Voor de lamzakken :p enkele foto's
                                    *Foto tijden test periode, ondertussen zijn de spleten aan de motorpak al aangepakt

*De remmekes, moeten nog gemonteerd worden

*Aangepast mistlicht roosters (ring rond mistlicht komt in het aluminium

*Photoshopke van hoe ik de achterkant wil aanpassen (hangt er natuurlijk van af of de 3.0 tdi uitlaat een goed idee is....).

@Multitronic: Kan best zijn dat je hem gewoonweg verloren hebt. Ik heb het hier ook tegengekomen. Ik had enkele dagen voordien halogeen leds in de mistlichten gestoken en de grill er niet super goed ingestoken. Het zijn best wel krengen die roosters en je moet ze soms super hard in slaan voor ze grijpen. Zo rij ik momenteel terug met m'n vorige bumper en ik krijg opnieuw een grill er niet perfect op. Voorlopig maar opgelost met plakband :s . Met de airducts op m'n nieuwe bumper kunnen ze er bijna 100% niet meer van.
                                    Last edited by ; 19/03/2011, 21:15.

Comment

• ik denk integendeel dat er best niet gesjoemeld wordt met onderdelen die niet berekend werden voor het model; o.m. afwijkende tegendruk zou neveneffekten kunen hebben op de werking van de catalysator, zoniet op het rendement van de motor
                                      ik denk wel niet dat er hierdoor echte schaden kunnen veroorzaakt worden aan de motor zelf
                                      ik vind het persoonlijk wel allemaal veel geld voor zuiver kosmetische aanpassingen, alhoewel het oog ook iets mag hebben
                                      elk zijn eigen prioriteiten, natuurlijk !

Comment

• - I.v.m. de plaats van de coyote achter het stuur: ik heb die daar niet geplaatst omdat ik daar een slechtere GPS ontvangst had en omdat het daar moeilijk is om er op te drukken als je zelf iets te melden hebt.
                                        - Wel knap zo 2 uitlaten links/rechts, zou dat ook wel willen...maar ik denk dat het niet evident is.
                                        Last edited by fdeville; 20/03/2011, 09:52.

Comment

• Inderdaad Guyguy, vandaar dat ik toch liefst eerst wat meer info wil verzamelen. Zo is er momenteel een nederlander (dacht ik) op z'n 2.0 TSFI ook een dubbele OEM uitlaat aan het steken. Deze komt ook van 55m naar 65mm met dubbele uitlaat. Daar zit er wel nog een midden demper tussen, maar ik veronderstel dat dit puur voor het geluid is (diesel tov benzine).
                                          Blijft natuurlijk altijd gokken als je geen expert bent en kan geen koe met een paard vergelijken...

Tja, het is in de eerste plaats allemaal kosmetisch en jammergenoeg allemaal vrij duur voor wat het maar is. De bumper heb ik tweedehands gekocht (ebay, gecrashte S4), de grill en rs remmen zijn nieuw. Vooral dat laatste koop je best nieuw natuurlijk. Ook al zijn de RS remmen geen volwaardige BBK, heb je toch een kwalitatieve upgrade (alle onderdelen zijn uiteindelijk van Brembo). Aangezien ik een automaat heb en grotendeels op de remmen afrem (ipv motor) vond ik de upgrade het geld wel waard. Tijd zal uitmaken op het een goed idee was (zal ze wel deftig in-bedden).

Raar, ik heb perfecte sateliet ontvangst op die plaatst zo ver ik weet. Ik bedoel de ene keer duurt het wel wat langer voor hij de satelieten heeft gevonden (tussen de 8 en 11 meestal) maar is normaal dacht ik. Meldingen geven is inderdaad iets moeilijker, maar ik gaf de voorkeur aan het feit dat je coyote lekker in het zicht voor bestuurder zit in combinatie met je ander boordinstrumenten (kilometer teller - toerental - enzo...).

Aan de andere kant wil ik ook liever niet veel geld steken in performence zoals chiptuning, airbox of andere dingen. Sommige kunnen mss helpen, maar over het algemeen is er aan de andere kant altijd belasting op stock onderdelen die er niet voor gemaakt zijn. Dus liever kosmetische aanpassingen.

Comment

Working...
                                          X