Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
    Mijne trekhaak staat er ook permanent op. Ik weet niet hoe het komt.....maar in het stad respecteren de meeste dan een maneuver afstand achter je wagen bij het parkeren.....
    ik denk er zelfs niet aan achter een wagen met trekhaak te gaan parkeren
    ik verkies een beetje langer te gaan et achter eentje met sensoren te gaan parkeren
    met de kwetsbare bumpers van een Audi is dat geld waard
    als je er op let is het verwonderlijk hoe veel wagens al met deze optie uitgerust zijn...

Comment

• jep microfoon zit er standaard in van de spraakbediening voor de navigatie ;-)

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
      Maw je kan perfect een GSM koppelen via bluetooth en bellen via de MMI ?

Hoe zit het dat met een microfoon om te bellen, zit die er standaard in?

Comment

• kijk hier eens:

of google eens op google.de naar audi 8K spharenblau ;-)

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Bij ons komt er een Avant als vervanger voor de A3. Voor de kleur twijfelen we over Cascadeblauw. Iemand die weet waar we die is in het echt kunnen zien, of iemand die er foto's van heeft? Google levert niet veel duidelijkheid ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jelle Bekijk Berichten
          jep microfoon zit er standaard in van de spraakbediening voor de navigatie ;-)
          Ok, dus enkel moet ik nog weten of we bluetooth kunnen activeren via een VAGCOM kabel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
            Klopt, ik ben er toen voor naar D'Ieteren gereden omdat je destijds (en nu waarschijnlijk nog steeds) die kleur maar zelden tegenkomt in een showroom. Cascadeblauw moet je "in 't echt" gezien hebben voordat je ze kiest. 't is zo'n kleur: love it or hate it
            Dus in Kortenberg normaal wel te zien?

Oorspronkelijk geplaatst door jelle Bekijk Berichten
            Bedankt, dit geeft ook al een iets beter beeld.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• dit heb ik niet opgesteld maar komt van audiforum.nl :

Onderstaand vind je de gegeerde handleiding om uw bluetooth telefoon te activeren:

Eerst moet je zien dat je het "hidden menu" kan "unlocken" en daar een setting kan wijzigen. Dit doe je als volgt :

1. In VAG-COM/VCDS "Select" aanklikken
              2. Module 5F aanklikken (staat onder Tab "Electronics 2")
              3. Vervolgens "Adapation - 10" aanklikken
              4. Bij "Channel" tik je 6 in en klik op "Read"
              5. Als "New value" tik je 1 in
              6. Druk op "Test"
              7. Druk op "Save"
              8. Druk op "Done, Go Back"
              9. Ga volledig uit het programma VAG-COM/VCDS
              10. Je moet de MMI niet herstarten, gewoon op CAR + SETUP drukken gedurende 6 seconden en dan gaat het "hidden menu" open

11. In het hidden menu ga je vervolgens naar diagnose>settings>Tel settings misc en je verandert de setting naar [no WLAN/no NAD/BT/HFP] 4/16
              12. Je gaat uit het hidden menu en herstart de MMI.

Vervolgens koppel je weer de VAGCOM-kabel aan en start je het VAG-COM/VCDS-programma weer op en volg je de volgende stappen :

1. Module 5F aanklikken (staat onder Tab "Electronics 2")
              2. Vervolgens "Adapation - 10" aanklikken
              3. Bij "Channel" tik je 17 in en klik op "Read"
              4. Als "New value" tik je 1 in (daarmee zet je de Bluetooth functie op "on", met value 0 staat de Bluetooth functie op "off")
              5. Druk op "Test"
              6. Druk op "Save"
              7. Druk op "Done, Go Back"
              8. Ga volledig uit het programma VAG-COM/VCDS

Nu moet je nog je gsm "inleren" zodat je gsm zichtbaar wordt voor de MMI. Dit kan je nalezen in de handleiding van de MMI. Bij mij ging het als volgt : Bluetooth opzetten op gsm en zien dat hij "zichtbaar" is (ik heb een Samsung). Vervolgens op TEL drukken op de MMI (contact moet opstaan) en de MMI laten zoeken naar BT-apparaten. Voor de rest verwijs ik je liever naar de handleiding van Audi.

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
              Ok, dus enkel moet ik nog weten of we bluetooth kunnen activeren via een VAGCOM kabel

Comment

• op mobile.de kan je ook veel foto's terugvinden van al de verkrijgbare kleuren ;-)

hier nog wat cascadeblauwe a4's:

Bedankt, dit geeft ook al een iets beter beeld.

Comment

op mobile.de kan je ook veel foto's terugvinden van al de verkrijgbare kleuren ;-)

hier nog wat cascadeblauwe a4's:

Bedankt, waarschijnlijk zal het deze kleur worden. Mooie opvolger voor de akoyagrijze A3
                  En ook zo een beetje de enige 'speciale' kleur tussen al dat grijs en zwart
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• zie je idd niet zoveel.
                    Op de bedrijfsparking van de firma rechts van Schering-Plough in Heist op den Berg staat er ook steeds zo'n cascadeblauwe geparkeerd.

Bedankt, waarschijnlijk zal het deze kleur worden. Mooie opvolger voor de akoyagrijze A3
                    En ook zo een beetje de enige 'speciale' kleur tussen al dat grijs en zwart

Comment

dit heb ik niet opgesteld maar komt van audiforum.nl :

Onderstaand vind je de gegeerde handleiding om uw bluetooth telefoon te activeren:

Eerst moet je zien dat je het "hidden menu" kan "unlocken" en daar een setting kan wijzigen. Dit doe je als volgt :

1. In VAG-COM/VCDS "Select" aanklikken
                      2. Module 5F aanklikken (staat onder Tab "Electronics 2")
                      3. Vervolgens "Adapation - 10" aanklikken
                      4. Bij "Channel" tik je 6 in en klik op "Read"
                      5. Als "New value" tik je 1 in
                      6. Druk op "Test"
                      7. Druk op "Save"
                      8. Druk op "Done, Go Back"
                      9. Ga volledig uit het programma VAG-COM/VCDS
                      10. Je moet de MMI niet herstarten, gewoon op CAR + SETUP drukken gedurende 6 seconden en dan gaat het "hidden menu" open

11. In het hidden menu ga je vervolgens naar diagnose>settings>Tel settings misc en je verandert de setting naar [no WLAN/no NAD/BT/HFP] 4/16
                      12. Je gaat uit het hidden menu en herstart de MMI.

Vervolgens koppel je weer de VAGCOM-kabel aan en start je het VAG-COM/VCDS-programma weer op en volg je de volgende stappen :

1. Module 5F aanklikken (staat onder Tab "Electronics 2")
                      2. Vervolgens "Adapation - 10" aanklikken
                      3. Bij "Channel" tik je 17 in en klik op "Read"
                      4. Als "New value" tik je 1 in (daarmee zet je de Bluetooth functie op "on", met value 0 staat de Bluetooth functie op "off")
                      5. Druk op "Test"
                      6. Druk op "Save"
                      7. Druk op "Done, Go Back"
                      8. Ga volledig uit het programma VAG-COM/VCDS

Nu moet je nog je gsm "inleren" zodat je gsm zichtbaar wordt voor de MMI. Dit kan je nalezen in de handleiding van de MMI. Bij mij ging het als volgt : Bluetooth opzetten op gsm en zien dat hij "zichtbaar" is (ik heb een Samsung). Vervolgens op TEL drukken op de MMI (contact moet opstaan) en de MMI laten zoeken naar BT-apparaten. Voor de rest verwijs ik je liever naar de handleiding van Audi.
                      Thx !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                        Toevallig ben ik dat gisteren gaan vragen in de garage. De prijs is, hou u vast 1.300 EUR. .

Het probleem is dat je op de A4 geen smallere/kleinere velg kunt opleggen die goedkopere winterbanden kan dragen. Het zijn de banden die het uiteindelijk zo duur maken. Een winterband van een goed merk in maat 225/55 is al gauw richting 180 EUR/stuk en bij een Audi garage doen ze daar uiteraard nog een serieuze schep bovenop.
                        Toevallig heb ik gebeld met Geevers in Bree,originele VW & Audi velg 15 inch x 6j +/- 40 € per stuk, of de prijs in of ex btw is weet ik niet.
                        Banden via internet; 4 Goodyears Ultragrip 7 195/65 R15 91 T voor €57.- - €60.-- incl btw, ex montage

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuinman Bekijk Berichten
                          Toevallig heb ik gebeld met Geevers in Bree,originele VW & Audi velg 15 inch x 6j +/- 40 € per stuk, of de prijs in of ex btw is weet ik niet.
                          Banden via internet; 4 Goodyears Ultragrip 7 195/65 R15 91 T voor €57.- - €60.-- incl btw, ex montage
                          Ben je zeker dat er op een A4 B8 15duims velgen passen? Die metalen "platen" die rondom de remmen zitten komen bij een 16duims velg al bijna tot tegen de binnenkant van de velg, bij een 15duims blijft daar volgens mij weinig tot niks meer over.

Comment

• Volgens mij heeft de ET waarde hiermee te maken, ik heb velgen met een et 47 waarde,
                            als je de maat opgeeft die origineel op je auto ligt, kan er volgnes mij weinig fout gaan

Comment

• maar op een Audi A4 B8/8K heeft nooit origineel 15 inch gelegen!

ET-waarde heeft enkel invloed op het naar binnen of buiten staan van de velgen.

Oorspronkelijk geplaatst door tuinman Bekijk Berichten
                              Volgens mij heeft de ET waarde hiermee te maken, ik heb velgen met een et 47 waarde,
                              als je de maat opgeeft die origineel op je auto ligt, kan er volgnes mij weinig fout gaan

Comment

maar op een Audi A4 B8/8K heeft nooit origineel 15 inch gelegen!

ET-waarde heeft enkel invloed op het naar binnen of buiten staan van de velgen.
                                ik zou per definitie bij originele velgen blijven, en met (zoals in het gelijkvormigheidsattest vermeld) standardmaten
                                elke dealer heeft een hoop okkasievelgen van al de klanten die hun originele velgen hebben verlaten; iets duurder dan wat op het Net te vinden is, maar zo veiliger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  ik zou per definitie bij originele velgen blijven, en met (zoals in het gelijkvormigheidsattest vermeld) standardmaten
                                  elke dealer heeft een hoop okkasievelgen van al de klanten die hun originele velgen hebben verlaten; iets duurder dan wat op het Net te vinden is, maar zo veiliger
                                  Inderdaad: kijk wat er op je gekijkvormigheidsattest staat, en gebruik enkel die maten.

Wat 2de hands velgen betreft: kijk een beetje rond, en je vind zeker wel iets. Vind je niet direct iets, wacht dan enkele dagen, en kijk opnieuw.
                                  Voor mijn B7 heb ik originele Audi velgen gevonden, met winterbanden erop, voor 350 euro.

En nog iets: van de B7 weet ik zeker dat 16" het minimum is, dus voor de B8 gaat dat niet minder zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                                    Inderdaad: kijk wat er op je gekijkvormigheidsattest staat, en gebruik enkel die maten.

Wat 2de hands velgen betreft: kijk een beetje rond, en je vind zeker wel iets. Vind je niet direct iets, wacht dan enkele dagen, en kijk opnieuw.
                                    Voor mijn B7 heb ik originele Audi velgen gevonden, met winterbanden erop, voor 350 euro.

En nog iets: van de B7 weet ik zeker dat 16" het minimum is, dus voor de B8 gaat dat niet minder zijn.
                                    Voor mijn vorige wagen A4 B7 heb ik ooit 2 setjes 16" originele velgen en nieuwe banden erop voor 400 € per set gekocht, en eenmaal de banden versleten heb ik de velgen wederom voor 200 € verkocht, spotgoedkoop

voor mijn huidige A4 B8 heb ik ook reeds een setje 17" voor 400 € gekocht gehad met eveneens 4 nieuwe winterbanden erop, gewoon dagelijks kapaza, ebay e.d. even afschuimen, en na een paar weken kan je zoiets op de kop tikken.
                                    Tevens hebben de dealers genoeg originele banden in voorraad van al diegenen die bredere en grotere banden/velgen willen, even onderhandelen en je kan een goede deal doen...

Comment

• Even op audi.de mijn configuratie gemaakt - juist de verdonkerde ruiten wil hij niet weergeven; productie voorzien voor week 6 - 2011. Nog even wachten dus..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bruno Bekijk Berichten
                                        Even op audi.de mijn configuratie gemaakt - juist de verdonkerde ruiten wil hij niet weergeven; productie voorzien voor week 6 - 2011. Nog even wachten dus..

Bijna dezelfde als de mijne op uitzondering van het exterieurpakket.
                                        Mooie wagen!
                                        Bijgevoegde Bestanden
                                        Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
                                        Audi A3 Sportback Amibition 2013

Comment

• cascadeblauw

ivm cascadeblauw: die kleur staat niet altijd in Kortenberg. Best via de dealer navragen (=laten bellen naar Kortenberg), dat heb ik toen ook gedaan.

Comment

Working...
                                          X