Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk Berichten
    ps: heb je de optie al gevonden om het afspelen van een dvd ook mogelijk te maken tijdens het rijden?
    Voor de MMi 2G moet je even kijken op http://www.trick77.com/tools/mmi2g_vimcode.php.
    De MMi 3G = http://www.trick77.com/tools/mmi3g_vimcode.php

Werkt perfect.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      makkelijker herverkoopbaar, dat wel
      maar hogere restwaarde valt nog te bewijzen, de kandidaat koper wilt de opties zeker, maar daarvoor wenst hij ook niet bij te betalen
      opties koopt je voor jezelf, met in je achterhoofd dat je genoeg plezier mee hebt zodat je achteraf geen spijt hebt dat ze waardeloos zijn geworden
      een beetje als een etentje in een driesterren retaurant ...
      Het hangt er allemaal van af hoor. Sommige opties doen de waarde van de auto wel stijgen, andere niet. Men gaat er bijvoorbeeld vanuit dat bepaalde zaken die nu op elke auto nog optie zijn over 4-5 jaar standaard zijn op alle gewone nieuwe auto's. Wanneer dat soort opties ontbreken op je wagen dan daalt de waarde van je auto sterker dan voor andere opties het geval zou zijn. Zo zijn regensensor, lichtsensor, parkeersensoren, cruisecontrol,... eigenlijk een must op een leasingwagen, anders wordt hij onverkoopbaar en daalt uiteraard ook de waarde. Andere opties zoals een navigatie-systeem doen de waarde van de wagen met 0,0 stijgen want over 4 jaar is uw navigatie lachwekkend verouderd tegenover de TomToms die ze tegen dan voor 100 EUR naar je kop smijten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
        Het hangt er allemaal van af hoor. Sommige opties doen de waarde van de auto wel stijgen, andere niet. Men gaat er bijvoorbeeld vanuit dat bepaalde zaken die nu op elke auto nog optie zijn over 4-5 jaar standaard zijn op alle gewone nieuwe auto's. Wanneer dat soort opties ontbreken op je wagen dan daalt de waarde van je auto sterker dan voor andere opties het geval zou zijn. Zo zijn regensensor, lichtsensor, parkeersensoren, cruisecontrol,... eigenlijk een must op een leasingwagen, anders wordt hij onverkoopbaar en daalt uiteraard ook de waarde. Andere opties zoals een navigatie-systeem doen de waarde van de wagen met 0,0 stijgen want over 4 jaar is uw navigatie lachwekkend verouderd tegenover de TomToms die ze tegen dan voor 100 EUR naar je kop smijten.
        volledig mee eens !
        men moet maar kijken naar de "buisness-packs" ("Lifestyle" bij Audi) om te weten wat de leasingsmaatschappijen als nog redelijk vinden : goede prijs en verder geen zottigheden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Toshikat Bekijk Berichten
          i.v.m. die PDC: dat werkt alleen op een A6. Had niet gezien dat je geen A4 hebt.
          De overige dingen heb ik ook al een tijdje.

Het automatisch kantelen heb ik opnieuw uitgeschakeld omdat de spiegel niet altijd op de originele plaats terug komt. Is dat bij jou ook zo?
          Ja hij komt niet altijd correct op zijn plaats, maar stoort me niet echt

Het enige wat ik met aandrang wil :-) is dat mijn spiegels autom inklappen bij het op slot doen van de wagen en weer opengaan bij het openen. Dit moet toch mogelijk zijn ?

heb jij een original vag/com cable of een 'andere' ?

Rob
          Audi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rolelael Bekijk Berichten
            Ja hij komt niet altijd correct op zijn plaats, maar stoort me niet echt

Het enige wat ik met aandrang wil :-) is dat mijn spiegels autom inklappen bij het op slot doen van de wagen en weer opengaan bij het openen. Dit moet toch mogelijk zijn ?

heb jij een original vag/com cable of een 'andere' ?

Rob
            Ik heb een 'andere'

Over het inklappen heb ik op andere forums nog niets gelezen, maar zou inderdaad wel leuk zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
              ... Andere opties zoals een navigatie-systeem doen de waarde van de wagen met 0,0 stijgen want over 4 jaar is uw navigatie lachwekkend verouderd tegenover de TomToms die ze tegen dan voor 100 EUR naar je kop smijten.
              voor zover dat bij aankoop al niet het geval is
              TomTom >>> MMI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Toshikat Bekijk Berichten
                Voor de MMi 2G moet je even kijken op http://www.trick77.com/tools/mmi2g_vimcode.php.
                De MMi 3G = http://www.trick77.com/tools/mmi3g_vimcode.php

Werkt perfect.
                Thx, maar waar vind je de waarden om de gordelbeep uit te schakelen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                  Thx, maar waar vind je de waarden om de gordelbeep uit te schakelen?
                  Hier: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/audiB8.html

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk l Bekijk Berichten
                    Sorry hoor, maar ik ben een leek in die dingen: CD mp3 Converteren ???
                    Gebruik even Easy CD-DA extractor, daarmee kan je een audio CD omzetten in mp3 files.
                    Je hoeft zeker niet in te boeten op kwaliteit, aangezien je deze zelf kan instellen.
                    CD kwaliteit is ongeveer 320 kbit/s, bestanden zijn dan gewoon iets groter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                      TomTom >>> MMI
                      Ik heb de 3G navigatie en ik moet zeggen dat ze mij op dit moment erg bevalt, al lijkt mij de TOM TOM versies in de recente Renaults toch nog iets verfijnder. O.a. vaste camera's en betere verkeersinfo.
                      Heb ik geen ervaring mee: worden de MMI bestanden van de nav. niet geupdated bij een onderhoud ?
                      Audi A4 B8 Berline 2.0 TDI Multitronic
                      Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeLLe Bekijk Berichten
                        Gebruik even Easy CD-DA extractor, daarmee kan je een audio CD omzetten in mp3 files.
                        Je hoeft zeker niet in te boeten op kwaliteit, aangezien je deze zelf kan instellen.
                        Thx. Ik heb ondertussen deze toepassing al gedownload. Zal in het week-end eens pogen om een CD te converteren.
                        Ik vind het toch een heel gedoe ! 10 G opslagruimte voor muziek beschikbaar maar voor het laden ervan ben je op die manier wel een poosje zoet !
                        Waarom kan niet rechtstreeks van muziek CD naar de harde schijf gecopieerd worden ?
                        Heeft dit een technische reden ?
                        Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeLLe Bekijk Berichten
                          320 is geen CD kwaliteit. Dat blijft toch een mp3, en het verschil met de CD is wel te horen, zelfs met niet zo dure systemen.
                          Alé, mss toch niet in de wagen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk l Bekijk Berichten
                            Heb ik geen ervaring mee: worden de MMI bestanden van de nav. niet geupdated bij een onderhoud ?
                            Als je bedoelt de updates van de kaarten: Als je betaalt wel ja, anders niet . Wat dacht je, dat audi dat plots gratis gaat doen ?

Comment

• Een kaartupdate op dvd voor 2G kost iets van een 300€ dacht ik.
                              De reden waarom ik een geïntegreerde gps gekozen heb is omdat ik de integratie geslaagd vind, je niet zit te klooien met een zuignap of Brodit houder en de TMC info permanent geupdate kan blijven ook al staat de wagen volledig uit. Ook het diefstalgevoelige van een tomtom was ik een beetje beu (geen zin in inbraakschade die duurder is dan een tomtom van 300€), maar als je puur naar de kwaliteit van de navigatie, kaarten en mogelijkheden bekijkt vind ik 1750€ voor de MMI navigatie stevig er over. Niet dat de prijzen voor navigatie bij andere automerken zoveel goedkoper zijn...

Comment

Een kaartupdate op dvd voor 2G kost iets van een 300€ dacht ik.
                                De reden waarom ik een geïntegreerde gps gekozen heb is omdat ik de integratie geslaagd vind, je niet zit te klooien met een zuignap of Brodit houder en de TMC info permanent geupdate kan blijven ook al staat de wagen volledig uit. Ook het diefstalgevoelige van een tomtom was ik een beetje beu (geen zin in inbraakschade die duurder is dan een tomtom van 300€), maar als je puur naar de kwaliteit van de navigatie, kaarten en mogelijkheden bekijkt vind ik 1750€ voor de MMI navigatie stevig er over. Niet dat de prijzen voor navigatie bij andere automerken zoveel goedkoper zijn...
                                Volledig mee eens, ik vond het overdreven véél geld maar al serieus wa genot aan gehad.

Comment

TomTom >>> MMI
                                  Dat is (helaas) de waarheid.

Comment

Een kaartupdate op dvd voor 2G kost iets van een 300€ dacht ik.
                                    Ja dat is waar, je hebt geen draad en geen zuignap nodig. Het is keuriger.

Echter wanneer je bekijkt wat een moderne, losse GPS van pakweg 400 EUR doet (bvb de nieuwste Navigon toestellen), dan kun je je niet ander dan genaaid voelen.

Dat zo'n losse GPS diefstalgevoelig is, zou ik deels willen ontkrachten. Je moet ze natuurlijk niet op je voorruit laten plakken (ik doe ze weg en verwijder ook de zuignap).

Als dief moet je op die moment:
                                    - inbreken bij auto's waarvan je absoluut niet zeker weet dat er een GPS in de auto ligt (eigenlijk gaat men ervan uit dat een A4 sowieso een GPS heeft ingebouwd, cfr scherm op middenconsole)
                                    - de diefstalbeveiliging (dmv een pin code zoals een GSM) weten te kraken (of laten kraken)
                                    - de GPS verkopen aan een heler

Hoeveel kun je daar als dief uiteindelijk aan overhouden? Handtassendiefstal is lucratiever denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lxwlove
                                      Ik was de eerste keer op dit forum, weet niet waar ik wens iedereen fijn weekend
                                      Ik wens u ook een fijn weekend maar snap de betekenis van het eerste deel van uw zin niet.

Comment

• hoogte koffer

Thx voor alle antwoorden maar nu weet ik nog altijd de hoogte van de koffer niet :-( is er iemand die toevallig een sedan en een meter heeft en dit ff wil meten????? :-)

Thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alfadog Bekijk Berichten
                                          Thx voor alle antwoorden maar nu weet ik nog altijd de hoogte van de koffer niet :-( is er iemand die toevallig een sedan en een meter heeft en dit ff wil meten????? :-)

Thx
                                          Ben het efkes gaan meten: 0.50 cm koffervloer tot aan de rand.
                                          Groetjes,
                                          Audi 100 C4 2.3E

Comment

Working...
                                          X