Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [delete]
    Last edited by ; 30/05/2010, 00:57.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
      tja...ander boekske dan het mijne....bij mij staat op pag 125 duidelijk dat de cc de wagen op snelheid houd en indien nodig zelf afremt...ook de stoplichten gaan dan branden, zonder dat je het pedaal aanraakt...is dus volledig normaal....denk ik.
      persoonlijk vind ik toch deze funktie wat ver gezocht
      weer een een ingenieursdroom, zeker ?
      als men op cc rijdt, en eventjes harder hebben gereden om een pak tragere pieten in te halen, waarom zou nu van belang zijn dat de vooropgestelde snelheid bliksemsnel opnieuw bereikt wordt ? Langzaam vertragen is dan beter aangewezen, zeker als iemand achter jou hetzelfde gedrag heeft gehad. Met een daadwerkelijke remaktie kunnen dan maar alleen verrassingen komen, zoniet ongevallen
      Ik vond al het terug accelereren na van gang veranderd te hebben bizar genoeg ! Nu heb ik twee wagens die op een andere manier reageren, het maakt het rijden niet simpelder
      mijn conclusie : cc gebruiken als er heel weinig verkeer is...
      Last edited by guyugy; 30/05/2010, 10:46.

Comment

• Klopt, staat bij mij ook zo in het boekje

Feit is, zoals Multitronic zegt, dat bij het bergafrijden dit zelf remmen dan weer erg praktisch is!

Gewoon koppie erbij houden tijdens het rijden, nu moet ik zeggen dat na zo één onverwachte "zelfremming" u da niet meer zo snel zal voorkomen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cbriers Bekijk Berichten
          ...Feit is, zoals Multitronic zegt, dat bij het bergafrijden dit zelf remmen dan weer erg praktisch is!...
          Ja en neen, op stevige afdalingen (~Frankrijk) rem je beter op de motor. Een hele berg afdalen al remmende op de remmen geeft kans op oververhitting en uitval.
          Last edited by ; 30/05/2010, 11:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
            Ja en neen, op stevige afdalingen (~Frankrijk) rem je beter op de motor. Een hele berg afdalen al remmende op de remmen geeft kans op oververhitting en uitval.
            ben dan ook even gaan kijken wat mijn boekje zei... (van mijn Q5)
            "Door aanpassing van het motorvermogen resp. door actieve remingrepen wordt de snelheid constant gehouden"
            overduidelijk dus... de bedoeling is dat als de (vooropgestede) snelheid constant is, én indien zelf de motorrem de wagen niet afdoende afremt (stevige bergafdalingen zijn een goed voorbeeld), de bedrijfsremmen aangesproken worden. In dat geval zal de bestuurder niets opmerken, want de remmen grijpen in vanaf de vooropgestelde snelheid +1km/u.
            Natuurlijk kan dan ook niet vermeden worden dat dezelfde logica een harde remingreep veroorzaakt als men na een korte spurt de gaspedaal loslaat (quod erat demonstrandum...)
            Vaak gaat beter tegenin goed !

Comment

Inderdaad, ja en neen, gezien je van een V6 automaat niet veel remwerking moet verwachten op de motor, zal je sowieso al eens vlugger moeten remmen, of je nu op cc rijd of niet. De remmen van een V6 zijn dan ook zwaarder uitgevoerd, alleen al de diameter van de schijven zijn duidelijk groter. Bij een lange rechte afdaling kan je op cc blijven staan, en gebeurd het remmen zeer geleidelijk, wanneer het remvermogen van de motor niet meer voldoende is zullen de remmen " zacht " assisteren, en dat kunnen ze best aan. Bij een bochtige afdaling gaat de automaat in manueel en word er meer op de motor zelf afgeremd, uiteraard zonder cc. Hoe goed of slecht al die systemen ook zijn, de gouden regel is er ten aller tijden je koppie bij houden, en voldoen bepaalde systemen niet meer naar de zin van de chauffeur gewoon overnemen die handel...
              Trouwens in de adaptieve cc zitten ook schoonheids foutjes. Wanneer je daar mee in het middenvak rijd en rechts schuin van je wagen rijd een vrachtwagen, wanneer de autosnelweg naar links draait ziet de cc de vrachtwagen en remt ie ook ineens af.
              In sommige gevallen zoals de ABS, BAS, en zeker ESP systemen grijpt de machiene in als de mens het niet meer aankan, in andere gevallen kan de machiene het niet aan en dient de mens in te grijpen.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Toshikat Bekijk Berichten
                Eigenlijk vrij simpel:
                - kabeltje kopen op het internet (zie één van mijn vorige posts voor de website)
                - software installeren en kabel aansluiten op wagen (links onderaan het stuur)
                - wijzigingen doen in software en klaar

Voor het 2e puntje (kabel aansluiten) moet je wel enkele stappen volgen.
                Codes die je nodig hebt om te wijzigen, vind je op het forum Audiforum.nl (zie ook vorige post).

Welke stappen (2e puntje) moet je dan volgen? Waar staan deze uitgelegd (of wijzen deze min of meer zichzelf uit?)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                  Nog zoiets gezien, maar veel goedkoper (102 euro): http://vnsmedia.com/?item=160&lang=en
                  --> iemand daar al ervaring mee ? Voor die prijs zie ik het we zitten, maar zal het werken (is het te betrouwen), en s dat het enige wat nodig is om hadnsfree via bluetooth te bellen ?

Ik heb gisteren een mail gestuurd naar VNSmedia om wat meer uitleg te krijgen. Ga ook een mail sturen naar Kufatec (wat hier ook al eerder aangehaald werd : http://www.kufatec.de/shop/product_i...oth-Only-.html ) voor meer info. Als ik nieuws heb laat ik wel iets weten. Had beter drect de Bluetooth-optie genomen (maar ja, een mens maakt al eens een verkeerde beslissing hé...).

Comment

• wat betreft puntje 2) hangt het van pc tot pc af

Ik heb gewoon de bijgeleverde soft installed op mijn laptop, kabel aangesloten op laptop via usb ( en werd herkend ). In het VAG programma kan je naar options gaan om uw connectivity te testen. Bij mij was de eerste test ok zonder wijzigingen ( select op USB )
                    Daarna aangesloten op wagen, contact aangezet, terug test gedaan en CAN nu ook ok

Dus ik heb verder niets moeten aanpassen
                    Audi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rolelael Bekijk Berichten
                      wat betreft puntje 2) hangt het van pc tot pc af

Ik heb gewoon de bijgeleverde soft installed op mijn laptop, kabel aangesloten op laptop via usb ( en werd herkend ). In het VAG programma kan je naar options gaan om uw connectivity te testen. Bij mij was de eerste test ok zonder wijzigingen ( select op USB )
                      Daarna aangesloten op wagen, contact aangezet, terug test gedaan en CAN nu ook ok

Dus ik heb verder niets moeten aanpassen
                      Waar vind je de beveilingscode's en de waarden waarin je alles moet veranderen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pansjken Bekijk Berichten
                        Ik heb gisteren een mail gestuurd naar VNSmedia om wat meer uitleg te krijgen. Ga ook een mail sturen naar Kufatec (wat hier ook al eerder aangehaald werd : http://www.kufatec.de/shop/product_i...oth-Only-.html ) voor meer info. Als ik nieuws heb laat ik wel iets weten. Had beter drect de Bluetooth-optie genomen (maar ja, een mens maakt al eens een verkeerde beslissing hé...).
                        Antwoord van VNSmedia :

Hello,
                        If you have MMI 3G in your car the bluetooth is installed, but not activated.
                        Attachment you can find the manual instrcution for BT activator.

If you have the MMI 3 G HIGH (with navi) you don't have to install an extra mircophone, but if you have version basic you have to install it.We sell the microphnone with cables.

Price 102,56 exclude the shiiping cost. It will be 6 usd.

In bijlage ook de bijlage die ze verstuurd hebben.

Antwoord van VNSmedia :

Thank you for your request.

The kit includes all required components. If phonebook/call lists are shown
                        depends on the phone if it's compatible or not.

Feel free to contact us if you have any other questions.

Conclusie : ik heb een vermoeden (ben dus niet 100% zeker hé...) dat het misschien mogelijk moet zijn om zelf de bluetooth functie te activeren met de kabel en software die hier al verschillende keren ter sprake is gekomen en waarover ik hier al veel gelezen heb (site Goodluckbuy.com : rechtstreekse link naar het product voor $31.10). Als je over een Navigation Plus beschikt hoeft er geen microfoon geïnstalleerd te worden, bij de Navigation Basic wel. De reden waarom ik denk dat het mogelijk is om de programmatie via de kabel en pc zelf te doen is de volgende :

http://www.navigatiehelpsite.nl/foru...ic.php?p=89854

Laat maar weten wat jullie ervan denken (voor mij is dit allemaal nieuw dus ik ben volop aan het zoeken en aan het bijleren....

Comment

Antwoord van VNSmedia :

Hello,

If you have the MMI 3 G HIGH (with navi) you don't have to install an extra mircophone, but if you have version basic you have to install it.We sell the microphnone with cables.

Antwoord van VNSmedia :

Conclusie : ik heb een vermoeden (ben dus niet 100% zeker hé...) dat het misschien mogelijk moet zijn om zelf de bluetooth functie te activeren met de kabel en software die hier al verschillende keren ter sprake is gekomen en waarover ik hier al veel gelezen heb (site Goodluckbuy.com : rechtstreekse link naar het product voor $31.10). Als je over een Navigation Plus beschikt hoeft er geen microfoon geïnstalleerd te worden, bij de Navigation Basic wel. De reden waarom ik denk dat het mogelijk is om de programmatie via de kabel en pc zelf te doen is de volgende :

Laat maar weten wat jullie ervan denken (voor mij is dit allemaal nieuw dus ik ben volop aan het zoeken en aan het bijleren....
                          Oeps, bijlage vergeten, moet ze eerst verkleinen, even geduld aub....

Comment

• Ik ben al een poos aan te proberen om muziek CD's in de jukebox te stoppen !!
                            Via import ga ik naar jukebox, naar bron selecteren, staat de titel van de CD daar maar je kan er niet op klikken !? Zodoende gebeurd er natuurlijk niets ! Handleiding er al eens bijgenomen: daar staat volgens mij exact hetzelfde. Ben op den duur al aan het denken dat de CD's beveiligd zijn tegen copiëren ? Is het iemand al gelukt of wat doe ik fout ?
                            Thx.
                            Audi A4 B8 Berline 2.0 TDI Multitronic
                            Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk l Bekijk Berichten
                              Ik ben al een poos aan te proberen om muziek CD's in de jukebox te stoppen !!
                              Via import ga ik naar jukebox, naar bron selecteren, staat de titel van de CD daar maar je kan er niet op klikken !? Zodoende gebeurd er natuurlijk niets ! Handleiding er al eens bijgenomen: daar staat volgens mij exact hetzelfde. Ben op den duur al aan het denken dat de CD's beveiligd zijn tegen copiëren ? Is het iemand al gelukt of wat doe ik fout ?
                              Thx.

moet dat geen mp3 cd zijn of zo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
                                moet dat geen mp3 cd zijn of zo?
                                indeed, eerst naar een CD-mp3 converteren, dan gaat het (wel iets minder scherp dan met de oorpronkelijke CD...)
                                globaal gezien (gemak + resultaat voor het oor) blijft de CD-changer (of DAB) een betere zet

terloops, kan een CD-changer achteraf geplaatst worden ?

Comment

• Misschien is deze vraag al gesteld maar ik heb geen zin om 133 pagina's te lezen

Mijn A4 avant is van januari 2009. Begin dit jaar begint het probleem van de electronische handrem.
                                  Handrem zit vast aan het rechterachterwiel, en lichtjes op dashboard pinken en er komt een boodschap dat ik de garage moet verwittigen.
                                  Als zij de wagen komen wegslepen is het probleem opgelost (beweren ze, want ik was er niet bij)
                                  Stuurdoos wordt vervangen want het zou een elektronisch probleem zijn.

probleem is inderdaad opgelost, tot gisteren. Opnieuw, handrem op,even uit de auto, motor terug aangelegd, en weer pinkende lichtjes en auto rotsvast. Opnieuw rechterachterwiel en ook linkerachterwiel zitten vast.

VAB opgebeld en de mechanieker doet eerst een reset (batterij afkoppelen). Geen resultaat.
                                  Wiel afgehaald en fiche aan de motor die de rem aanspant proper gemaakt en uitgeblazen. Nog niks.
                                  Via een elektronisch meet toestelletje kunnen vaststellen dat de motor wel werkt maar dat het worm tandwiel binnenin vastzit zodat de schijfrem niet opnieuw wordt losgezet.

Dit is dus de 2e keer op een dikke 4 maand tijd en ik begin dit echt wel beu te worden. Technieker zei dat er ook bij de VW Passat veel problemen mee waren.

Heeft er iemand dit ook al meegemaakt, en zo ja, hoe werd het verholpen ?

Bedankt.

Comment

Antwoord van VNSmedia :

Hello,

Antwoord van VNSmedia :

Ik denk ook dat het mogelijk moet zijn om de bluetooth via de fameuse kabel vrij te schakelen, op internet is er al hier en daar iemand die weet hoe, maar niemand heeft al vrijgegeven hoe het werkt. Ik denk dat er enkelen er eerst wat geld willen uit slaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      indeed, eerst naar een CD-mp3 converteren, dan gaat het (wel iets minder scherp dan met de oorpronkelijke CD...)
                                      globaal gezien (gemak + resultaat voor het oor) blijft de CD-changer (of DAB) een betere zet

terloops, kan een CD-changer achteraf geplaatst worden ?
                                      Sorry hoor, maar ik ben een leek in die dingen: CD mp3 Converteren ???
                                      Audi 100 C4 2.3E

Comment

krassen gegarandeerd...

metal-polish gebruiken, of search: http://www.autoforum.be/archive/index.php/t-20072.html
                                        Had ook vuile sierstukjes die niet echt proper te krijgen waren: Sonax velgenreiniger op een zacht doekje ! Moeiteloos schitterend !!
                                        Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk l Bekijk Berichten
                                          Sorry hoor, maar ik ben een leek in die dingen: CD mp3 Converteren ???
                                          je moet een CD-brander hebben (al dan niet ingebouwd in je PC (of liever Mac... ;+) ) en met een geschikte programma (in mijn geval Toaster) de liedjes die je op je originele CD graag hebt overtappen naar een blanco CD, met als formaat mp3. De jukebox zal dan deze nieuw gebrande CD herkennen, en de importfunktie zal werken ; eindelijk (!) zal je vanuit de jukebox de liedjes kunnen beluisteren. Ik vind dat een lijdensweg vergeleken met het ingooien van een originele CD in de CD-lezer... Zelfs de geheugenskaarten (ook opgeladen met mp3-files) zijn veel gemakkelijker op te maken.
                                          Na 9 maand gebruik van mijn wagen, heb ik in weinig gevallen meer nodig gehad dan de FM-tuner, die zeer selektief is en een goede klank aflevert. Je moet natuurlijk zenders vinden die je graag beluistert ! Op mijn leeftijd ben meestal gelukkig met Nostalgie, Radio 2 en Joe : sterk signaal en geen gekraak

Comment

Working...
                                          X