Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia OPC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik doe niet mee aan die vakjesmentaliteit hier, maar dat is niet alleen op dit forum hoor, heel dit apenland is zo.
    Ontopic, dit is een knappe wagen! Vraag me af wat deze kost, zal ook wel flink wat duiten kosten....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjodes Bekijk Berichten
      Toch straf dat er hier zo veel mensen op zitten die O zo graag in vakjes denken.
      Want o wee als men ne Opel vergelijkt met ne Audi, das toch wel klasse hoger zeker??

Hij is even groot, ong evenveel pk en koppel dus zit ong op hetzelfde terrein

Maar persoonlijk denk ik dat de OPC een mooie wagen is.
      Ik ben zelf nu niet exact een Audi-fan, en velen weten dat dit zelfs nog een understatement is, maar ik hou er wel van de dingen te zien zoals ze zijn. En in dit geval betekent dat het volgende:

De Vectra OPC was een miskleun van hier tot in Tokio. Dat ding kon alleen rechtdoor hard rijden, maar had een onderstel zoals een dweil. In feite was het een gevaarlijke wagen want wagen kon het vermogen niet te baas. Audi's S4 ziet er dan wel saaier uit dan het camionetteke van de Post, de baanligging klopte wél altijd. En Audi steunt hierbij dan nog eens op een lange traditie!

Vandaar dat het hélemaal niet vakjesdenken is om deze auto met argwaan te bekijken. Ik ZEG NIET dat deze wagen slecht is, ik zeg alleen dat Opel nog ALLES te bewijzen heeft op dit vlak, en dat vergelijk met Audi dus niet evident is!

Over Opel in het algemeen het volgende: Opel heeft me totnogtoe niet kunnen bekoren. Ik weet niets over de bouwkwaliteit en de betrouwbaarheid dus daar kan ik niets over zeggen. Over de kwaliteitsINDRUK die ik heb wel: Opel ZIET er goedkoop uit. Ik heb een paar vrienden met een Opel, en zowel interieur als exterieur zien er echt middenmoot/mstockproductie uit. Dan het ontwerp: in het verleden vond ik Opel geen mooie wagens. Deze Insignia is iets beter, ik juich het gedurfde ontwerp toe, maar 100% in de roos vind ik hem toch ook niet.

Maar laat ons zeggen dat Opel op de goeie weg is, laat ons hopen dat ze niet failliet gaan de komende maanden, en dat deze OPC wél de kwaliteiten heeft om mogen vergeleken te worden met Audi en consorten. Ik juich alle auto's toe die kleur en spanning op de baan kunnen brengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
        Dan het ontwerp: in het verleden vond ik Opel geen mooie wagens. Deze Insignia is iets beter, ik juich het gedurfde ontwerp toe, maar 100% in de roos vind ik hem toch ook niet.
        Ik vond Opel vroeger ook niet echt denderend; maar deze Insignia is toch wel de 180°-omslag qua ontwerp! Dit vind'k echt super, de mooiste in zijn klasse me dunkt!
        freude am fahren

Comment

Zalige bak,echt opel doet het!

Comment

Volledig persbericht.

Oorspronkelijk geplaatst door Opel.be
            Sensationele première in Barcelona.

De topversie van de Auto van het Jaar 2009 zal worden onthuld op 7 mei, tijdens de première van de Opel Insignia OPC op het autosalon van Barcelona, tien jaar na de lancering van het eerste OPC-model (Opel Performance Center).

bron : www.Opel.be
            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

In vol ornaat!!!

Allee ja, tis te zeggen... Ge zie ni veel en de OPC velgen staan er nog niet onder...
              Last edited by ; 15/05/2009, 06:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                In vol ornaat!!!

Allee ja, tis te zeggen... Ge zie ni veel en de OPC velgen staan er nog niet onder...
                Straffer zelfs, ik zie alleen maar een rood kruisje !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                  Knap, knap, nu weten we wat we kunnen doen vooraan en achteraan met onze "gewone" insignia .
                  Het begint al
                  2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten

ZOEKEN

Onthuld: de nieuwe Opel Insignia OPC!
                    Hier ziet u de eerste officiële foto’s van het nieuwe sportieve topmodel van de Opel Insignia reeks, de OPC. Het model gaat concurreren met de Audi S4 (maar zal naar verwachting aanzienlijk goedkoper worden) en ebschikt over een tot 325 pk opgevoerde versie van de reeds uit de gewone Insignia bekende 2,8 liter twinturbo V6 benzinemotor. De aandrijving vindt op alle vier de wielen plaats. Een elektronisch gecontroleerd limited slip differentieel bij de achteras kan tot 40 procent van de aandrijfkrachten richting het (achter)wiel met de meeste grip sturen. Saab gebruikt soortgelijke techniek voor de 9-3 Turbo X.
                    .

.
                    Afgezien van de montage van vierwielaandrijving (een novum voor een Opel OPC), kreeg de snelste Insignia een aangepaste wielophanging en krachtigere remmen. Rondom zitten geventileerde en geperforeerde schijven van Brembo. Volgens Opel kan de Insignia OPC in 6,0 seconden rond naar 100 km/u sprinten; de eerder genoemde Audi S4 met 333 pk doet deze klus in 5,1 tellen. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u.
                    .

.
                    Uiterlijke kenmerken van de Insignia OPC zijn de montage van een nieuwe voorbumper met luchtinlaten die aan de tanden van een walrus doen denken. Deze karakteristieke vondst was eerder te zien bij het showmodel GTC Coupé; een conceptstudie voor een 3-deurs coupémodel op basis van de Insignia die het productiestadium niet gehaald heeft. Verder is de Insignia OPC herkenbaar aan meer geprononceerde zijschorten, een discrete achterklepspoiler en een hertekende achterbumper waarin 2 kloeke matchromen uitlaatpijpen zijn geïntegreerd. Nieuw ontworpen 19-inch velgen maken de visuele meerwaarde compleet; voor wie wil (of beter: bijbetaald) is er ook 20-inch groot lichtmetaal).
                    .

.
                    Het interieur van de OPC werd opgewaardeerd met Recaro sportstoelen, een nieuw 3-spaaks en met leer bekleed sportstuur, een anders gevormde pookknop voor de 6 versnellingsbak en een nieuw ontworpen instrumentarium. De verkoop van de Insignia OPC moet komende zomer op gang komen.
                    .

Bron: www.autointernationaal.nl
                    Beste lezers,
                    Ik heb al sinds 1 week mijn opel insignia 160 pk Black saphire sport versie al ontvangen van mijn garage waar ik hem met volle trots bestelde, mijn speelgoedje heeft al de snufjes en toeters van de insignia, uitgenomen opel eye en trekhaak, die 2 mankeren bij mijn wagen, niet besteld wegens leveringstermijn die lang kon uitlopen, nu ik de smaak heb van de insignia, ga ik overgaan naar de echte opc versie, dus ik wacht met 4 ogen voor een testrit van mijn dealer als die binnen zijn..... dus nog gedult!!!!!! groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door insignia_OPC Bekijk Berichten
                      Beste lezers,
                      Ik heb al sinds 1 week mijn opel insignia 160 pk Black saphire sport versie al ontvangen van mijn garage waar ik hem met volle trots bestelde, mijn speelgoedje heeft al de snufjes en toeters van de insignia, uitgenomen opel eye en trekhaak, die 2 mankeren bij mijn wagen, niet besteld wegens leveringstermijn die lang kon uitlopen, nu ik de smaak heb van de insignia, ga ik overgaan naar de echte opc versie, dus ik wacht met 4 ogen voor een testrit van mijn dealer als die binnen zijn..... dus nog gedult!!!!!! groetjes
                      Welkom op het forum.
                      Maak van jouw rijkelijke Insignia eens een topic aan zodat we ons geduld een beetje kunnen temperen.

Info opbouw topic.
                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Opel Insignia OPC direct als Sports Tourer

20 mei 2009 | Tekst: Stéphan Vermeulen
                        Opel geeft gas met de Insignia OPC. Dit is het eerste beeld van de Sports Tourer, die de 325 pk sterke 2.8 V6 Turbo onder de kap heeft.

Een bezoek aan de Ikea loopt met 1.530 liter laadgemak uit op een koopfestijn. En snel thuis ben je ook met de 325 pk 2,8-liter V6 turbo en die een koppel levert van maximaal 435 Nm. In 6,3 seconden knalt de Insignia OPC Sports Tourer van 0 naar 100 km/u en hij is begrensd op 250. In de herfst zet Opel ´m in de showrooms, tot die tijd wil het Opel Performance Center nog 10.000 testkilometers over de Nordschleife afleggen, om de pakezel klaar te stomen voor zijn marktintroductie.
                        De V6 turbo is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak en vierwielaandrijving. De Insignia OPC sedan heeft Opel onlangs al laten zien. Als basis voor de OPC is de 2.6 V6 turbo met 260 pk genomen. De vermogenswinst komt vooral op rekening van het andere uitlaatsysteem, beweert Opel, maar natuurlijk is ook het motormanagement en de turbodruk aangepast. Het Flexride adaptieve onderstel moet al dat geweld in goede banen leiden.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Nog geen interieurpics???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                                  Nog geen interieurpics???
                                  Interieur Vauxhall:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                    Interieur Vauxhall:

Vééééééét

Comment

Andy stop met dagdromen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                        Andy stop met dagdromen
                                        Hoe da ge het weet

Ik ben al van 09:22 uur bezig

Comment

Dik
                                          Zal wel goed rijden ook.

Comment

Working...
                                          X