




ZOEKEN
Onthuld: de nieuwe Opel Insignia OPC!
Hier ziet u de eerste officiële foto’s van het nieuwe sportieve topmodel van de Opel Insignia reeks, de OPC. Het model gaat concurreren met de Audi S4 (maar zal naar verwachting aanzienlijk goedkoper worden) en ebschikt over een tot 325 pk opgevoerde versie van de reeds uit de gewone Insignia bekende 2,8 liter twinturbo V6 benzinemotor. De aandrijving vindt op alle vier de wielen plaats. Een elektronisch gecontroleerd limited slip differentieel bij de achteras kan tot 40 procent van de aandrijfkrachten richting het (achter)wiel met de meeste grip sturen. Saab gebruikt soortgelijke techniek voor de 9-3 Turbo X.
.

.
Afgezien van de montage van vierwielaandrijving (een novum voor een Opel OPC), kreeg de snelste Insignia een aangepaste wielophanging en krachtigere remmen. Rondom zitten geventileerde en geperforeerde schijven van Brembo. Volgens Opel kan de Insignia OPC in 6,0 seconden rond naar 100 km/u sprinten; de eerder genoemde Audi S4 met 333 pk doet deze klus in 5,1 tellen. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u.
.

.
Uiterlijke kenmerken van de Insignia OPC zijn de montage van een nieuwe voorbumper met luchtinlaten die aan de tanden van een walrus doen denken. Deze karakteristieke vondst was eerder te zien bij het showmodel GTC Coupé; een conceptstudie voor een 3-deurs coupémodel op basis van de Insignia die het productiestadium niet gehaald heeft. Verder is de Insignia OPC herkenbaar aan meer geprononceerde zijschorten, een discrete achterklepspoiler en een hertekende achterbumper waarin 2 kloeke matchromen uitlaatpijpen zijn geïntegreerd. Nieuw ontworpen 19-inch velgen maken de visuele meerwaarde compleet; voor wie wil (of beter: bijbetaald) is er ook 20-inch groot lichtmetaal).
.

.
Het interieur van de OPC werd opgewaardeerd met Recaro sportstoelen, een nieuw 3-spaaks en met leer bekleed sportstuur, een anders gevormde pookknop voor de 6 versnellingsbak en een nieuw ontworpen instrumentarium. De verkoop van de Insignia OPC moet komende zomer op gang komen.
.

Bron: www.autointernationaal.nl
Comment