Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia OPC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opel Insignia OPC

ZOEKEN

Onthuld: de nieuwe Opel Insignia OPC!
    Hier ziet u de eerste officiële foto’s van het nieuwe sportieve topmodel van de Opel Insignia reeks, de OPC. Het model gaat concurreren met de Audi S4 (maar zal naar verwachting aanzienlijk goedkoper worden) en ebschikt over een tot 325 pk opgevoerde versie van de reeds uit de gewone Insignia bekende 2,8 liter twinturbo V6 benzinemotor. De aandrijving vindt op alle vier de wielen plaats. Een elektronisch gecontroleerd limited slip differentieel bij de achteras kan tot 40 procent van de aandrijfkrachten richting het (achter)wiel met de meeste grip sturen. Saab gebruikt soortgelijke techniek voor de 9-3 Turbo X.
    .

.
    Afgezien van de montage van vierwielaandrijving (een novum voor een Opel OPC), kreeg de snelste Insignia een aangepaste wielophanging en krachtigere remmen. Rondom zitten geventileerde en geperforeerde schijven van Brembo. Volgens Opel kan de Insignia OPC in 6,0 seconden rond naar 100 km/u sprinten; de eerder genoemde Audi S4 met 333 pk doet deze klus in 5,1 tellen. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u.
    .

.
    Uiterlijke kenmerken van de Insignia OPC zijn de montage van een nieuwe voorbumper met luchtinlaten die aan de tanden van een walrus doen denken. Deze karakteristieke vondst was eerder te zien bij het showmodel GTC Coupé; een conceptstudie voor een 3-deurs coupémodel op basis van de Insignia die het productiestadium niet gehaald heeft. Verder is de Insignia OPC herkenbaar aan meer geprononceerde zijschorten, een discrete achterklepspoiler en een hertekende achterbumper waarin 2 kloeke matchromen uitlaatpijpen zijn geïntegreerd. Nieuw ontworpen 19-inch velgen maken de visuele meerwaarde compleet; voor wie wil (of beter: bijbetaald) is er ook 20-inch groot lichtmetaal).
    .

.
    Het interieur van de OPC werd opgewaardeerd met Recaro sportstoelen, een nieuw 3-spaaks en met leer bekleed sportstuur, een anders gevormde pookknop voor de 6 versnellingsbak en een nieuw ontworpen instrumentarium. De verkoop van de Insignia OPC moet komende zomer op gang komen.
    .

Bron: www.autointernationaal.nl
    freude am fahren

Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
    Knap, knap, nu weten we wat we kunnen doen vooraan en achteraan met onze "gewone" insignia maar denk dat dit mooiste zal zijn met een witte.

Comment

Ziet er erg goed uit
      Mooie vermogensstijging en vooral: 4WD met lsd, erg goed.

Comment

Ow fack , de ultime TCT mobiel is uit.

TCT, laat die M3 maar staan, en koop dit.

Dees is de IDS-onderstel-SHIT maaaan

Comment

Tis wel weer zo bodykit overkill. Gelijk de astra OPC

Geef mij maar een gewone insignia dan met de zwaarste motor.

Comment

Mmmm... ik zie dat er een stuur in staat. Betekent dit dat je werkelijk een kans maakt deze auto in een bocht te laten gaan en niet gewoon rechtdoor zoals de Vectra OPC?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
              Mmmm... ik zie dat er een stuur in staat. Betekent dit dat je werkelijk een kans maakt deze auto in een bocht te laten gaan en niet gewoon rechtdoor zoals de Vectra OPC?
              de slimste komt hier ook eens wat zeggen. booooooorring

ik vind het knap. voorkant niets dan lof van mijnentwege alleen al om de ballen die ze tonen om die verticale slagtanden erop te zetten.
              achteraan weeral die achterbumper die mij niet aanstaat. De uitlaten zijn te overweldigend aanwezig. En waarom laten ze die achterdiffusor en de uitlaten niet in één rechte lijn lopen, het lijkt zo slordig achteraan.

Comment

Ziet er goed uit
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Mooi, alleen die voorbumper...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

lekker agressief uiterlijk...voor mij dik in orde..maar tzal bij dromen blijven...

Comment

Video Insignia OPC
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Subtiel is niet het eerste wat in me opkomt, maar mss is dat niet de bedoeling?

Comment

Ik vind het persoonlijk ook niet helemaal geslaagd, beetje 'over done'.
                          De uitlaten zijn niet echt mn ding net zoals de 'slagtanden', beetje renault en die heeft ook ni mijn voorkeur.
                          Zal wel goed rijden zeker tov de vectra opc nu me het 4x4 systeem en 325pk.
                          Maar ben toch blij dak de mijne toen heb besteld en niet heb gewacht tot de opc versie.
                          Opel Insignia OPC
                          BMW X5 3.0i
                          Caterham Super 7

Comment

vind het geheel nogal 'mid-life crisis' overkomen

't zal toch nooit klikken, Opel en mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                              't zal toch nooit klikken, Opel en mij
                              Misschien Daewoo and you wel?

Comment

Ik vind het een mooie wagen, maar om dit nu te vergelijken met een Audi S4

Dit is toch een klasse lager denk ik. En niet omwille van de prestaties, maar een Opel Insignia is geen concurrent voor de Audi A4, BMW 3 ... maar eerder voor een VW Passat, Ford Mondeo ...

Grtz.
                                Nick

Comment

Toch straf dat er hier zo veel mensen op zitten die O zo graag in vakjes denken.
                                  Want o wee als men ne Opel vergelijkt met ne Audi, das toch wel klasse hoger zeker??

Hij is even groot, ong evenveel pk en koppel dus zit ong op hetzelfde terrein

Maar persoonlijk denk ik dat de OPC een mooie wagen is.
                                  Last edited by ; 17/04/2009, 11:35. Reden: iets vergeten

Comment

idd bjodes :

er zijn zo veel mensen die liever een kale audi of bmw kopen (opties kunnen ze zich niet permitteren) maar dan kunnen ze wel zeggen: IK HEB WEL NE AUDI HE ....EN DA IS WEL NE KLASSEBAK ...

dat ze wieldeksels hebben en hun ruiten nog met een hendelke moeten opendraaien dat zeggen ze er nie bij ...

soit ... geef mij maar een goed uitgeruste insignia die ik voor een paar duizend euro minder heb dan een kale audi of bmw ... en met de rest van het geld amuseer ik me eens zo goed ....

Comment

Ziet er zéér goed uit!

Comment

Mooi maar mss iets erover maar dat kan ik pas beoordelen als ik hem in het echt zie.

Comment

Working...
                                        X