Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi TT RS.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
    Dan is het aan Audi om remmen te voorzien die wél voldoen ipv het "normaal" te vinden dat je pakweg 20K spendeert aan aftermarket remmen...
    En daar zijn ze hard mee bezig bij de TT RS door elke keer weer verbeteringen aan te brengen.
    Voor normaal gebruik is er niet veel mis mee, maar circuit werk is toch een ander verhaal.

Last edited by ; 08/09/2011, 16:40.

Comment

• 13 sept. afspraak bij B&O te Diest voor probleem remmen.
      Er gaat iemand meerijden , die mag dan wel zijne gordel goed aanspannen

Wat op filmpje staat heb ik ook meegemaakt, ben dan nog niet hard gegaan zoals met de FRS en de linkse kant stond te KOKEN
      Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
      Cars: Nissan GT-R Mk1 Stock ! > Audi TT-RS > Transit Ragger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speed I'van Bekijk Berichten
        13 sept. afspraak bij B&O te Diest voor probleem remmen.
        Er gaat iemand meerijden , die mag dan wel zijne gordel goed aanspannen

Wat op filmpje staat heb ik ook meegemaakt, ben dan nog niet hard gegaan zoals met de FRS en de linkse kant stond te KOKEN
        De linker schijf is de schijf waar de schoep de verkeerde kant op draait, dus minder koeling.

Om het probleem op te lossen heb je directional replacement discs nodig.

Last edited by ; 08/09/2011, 22:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audittboy Bekijk Berichten
          @iceman,Heb een TTRS van 1/8/2011 en ben eens een paar ronden gaan rijden in Zolder.. Van rem verbetering heb ik niet veel gemerkt.
          Mijn remblokken waren bijna gesmolten.Heb ermee naar Beerens geweest en krijg nieuwe schijven en blokken en dat na slechts 2000 km. en 60 km circuitgebruik.
          De hitteplaten achter de remschijven had ik al verwijdert om betere koeling te krijgen.Nu weet jij waar je die extra koeling kan kopen of andere verbetering want via de ori luchtsleuf kan je niks op aansluiten want ander kan je niet meer draaien,zit de band ertegenaan.Hopelijk kan iemand mij helpen want voor de rest is het een prima wagen.
          Bedankt alvast.
          Mja terwijl uw remmen nog moeten inlopen ga je al knallen op circuit..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
            En daar zijn ze hard mee bezig bij de TT RS door elke keer weer verbeteringen aan te brengen.
            Voor normaal gebruik is er niet veel mis mee, maar circuit werk is toch een ander verhaal.

http://www.youtube.com/embed/SF8g3NizndU
            erg slim om stil te staan met kokende remmen...

Comment

• Een kennis van me heeft een RS3 sinds juni 2011. Zitten daar dezelfde remmen op als op de TT RS?
              Ik weet dat hij stevig rijdt op de openbare weg en tot nu toe heb ik hem nog niet horen klagen over de remmen.
              Ik ben van mening dat een Audi de naam RS niet waardig is als blijkt dat de remmen te snel te heet worden bij stevig gebruik zoals oa op circuit. Audi weet heus wel dat een deel van hun RS'en op circuits gebruikt worden en ze vragen genoeg voor hun producten om iets degelijks te mogen verwachten.

Door de toepassing van turbomotoren is het vrij eenvoudig geworden om iedere auto snel te maken maar door alle luxe en veiligheidssystemen worden de auto's er niet lichter op.
              De prestaties worden steeds hoger maar het gewicht ook en dat blijf je merken tijdens het remmen en in de bochten.

De filosofie van Lotus is wat dat betreft voor sportauto's nog steeds lovenswaardig, met weinig gewicht en zonder 400pk kunnen deze auto's toch heel snel zijn tegen lage slijtage/kosten aan remmen en banden.

Het is wel zo dat je zeker bij circuitgebruik de remmen goed moet inremmen en een coolingdownrondje op het circuit of in de omgeving daarvan is ook aantebevelen.
              Verder remmen sommige mensen misschien teveel of te slepend, hard kort remmen is denk ik beter voor de remmen.

Comment

• Daytona Grey is zo'n beetje de meest gekozen kleur voor de TT RS, ik vraag me nog steeds af waarom.
                Deze 2 mooie foto's kwam ik tegen.

Comment

• Frozen Grey.
                  Last edited by ; 16/09/2011, 19:26.

Comment

• @ Ivan..ben eens benieuwd hoe het met je remmen gaat aflopen..vandaag had je afspraak .Ben zelf bezig met iedereen bij Audi wakker te schudden want ik wil absoluut een linkse en rechtse schijf.Nu hebben ze Brembo klauwen en blokken maar schijven van Zimmerman?;;Begrijp dat echt niet van Audi dat ze geen 2delige schijf van Brembo gebruiken ..Mijn afspraak staat in Belgie op 30 september..misschien zaterdag naar dealer in Duitsland aan te kaarten want in Belgie bij Audi import kan je net zo goed tegen de muur praten...hopelijk heeft er nu niemand geen lange tenen maar is de waarheid.Het kan alleen maar beter hoor...
                    Leo

Comment

in Belgie bij Audi import kan je net zo goed tegen de muur praten...hopelijk heeft er nu niemand geen lange tenen maar is de waarheid

TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• Hela nog een bekende Belg van het nl TT forum
                        Daar ben ik autoglas you know

Comment

@ Ivan..ben eens benieuwd hoe het met je remmen gaat aflopen..vandaag had je afspraak .Ben zelf bezig met iedereen bij Audi wakker te schudden want ik wil absoluut een linkse en rechtse schijf.Nu hebben ze Brembo klauwen en blokken maar schijven van Zimmerman?;;Begrijp dat echt niet van Audi dat ze geen 2delige schijf van Brembo gebruiken ..Mijn afspraak staat in Belgie op 30 september..misschien zaterdag naar dealer in Duitsland aan te kaarten want in Belgie bij Audi import kan je net zo goed tegen de muur praten...hopelijk heeft er nu niemand geen lange tenen maar is de waarheid.Het kan alleen maar beter hoor...
                          Leo
                          Ben vandaag bij B&O geweest, super ontvangen, hebben foto's genomen en mijn klacht aanhoord...

Het is feitelijk vrij simpel, zet 10 Audi RS'en 20 min. op een circuit of ergens in de Zwitserse Alpen (maakt niet uit) en het is zo dat de TTRS met kokende remmen als eerste in de groep moet opgeven.

Het is echt niet moeilijk, met de RS4 heb ik 50.000km op circuits gereden en echt nooit problemen gehad met de remmen, zelf na 15 rondjes NS waren die nog TOP
                          Met de TTRS durf ik dit zelf niet, is dit een dan echt een "Ladycar" !!!

Met de TTRS kan ik nog niet eens andere RS'en volgen op een "road trip"

Mijne Focus RS die echt wordt gebruikt voor wat RS staat heeft beter potentieel dan de TTRS en voor maar 1/3 van de prijs...

Ivan

Comment

• Ik begrijp echt niet waarom Audi voor deze remmen op de TT RS gekozen heeft.
                            De eerste TT RS testmules reden met RS4 B7 remmen rond met 8 remzuigers in de voor remklauw.
                            Last edited by ; 14/09/2011, 06:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                              Ik begrijp echt niet waarom Audi voor deze remmen op de TT RS gekozen heeft.
                              De eerste TT RS testmules reden met RS4 B7 remmen rond met 8 remzuigers in de voor remklauw.
                              Bedankt voor de tips, heb ze kunnen gebruiken tijdens de bespreking.
                              Benieuwd wat d'Ieteren gaat antwoorden en hoe lang dit gaat duren...

Comment

• Het mooie van de RS4 B7 remmen is dat ze makkelijk te monteren zijn en dat er nog steeds 18" velgen omheen passen.

Comment

• Heb op 22/9 afspraak dij dealer in Duitsland waar ik wagen gekocht heb...Ze gaan schijven en blokken vernieuwen tot er een definitieve oplossing is
                                  @ iceman bedankt om de tip van Tarox,heb schijven in Nederland besteld.
                                  @ Ivan,doe de hitteschilden achter de schijf weg en op de weg ga je geen last hebben van de hitte .althans ik toch niet en wees gerust heb er al serieus de pees opgelegd en opzettelijk lang zacht geremd bij zéér hoge snelheid om de hitte op te bouwen..;hij blijft goed remmen ook al heb ik nu 450 pk en 600 nm .....lekker beest Met dank aan JD engineering..
                                  Last edited by audittboy; 15/09/2011, 16:56.

Comment

• .......
                                    Last edited by audittboy; 15/09/2011, 16:58.

Comment

Heb op 22/9 afspraak dij dealer in Duitsland waar ik wagen gekocht heb...Ze gaan schijven en blokken vernieuwen tot er een definitieve oplossing is
                                      @ iceman bedankt om de tip van Tarox,heb schijven in Nederland besteld.
                                      @ Ivan,doe de hitteschilden achter de schijf weg en op de weg ga je geen last hebben van de hitte .althans ik toch niet en wees gerust heb er al serieus de pees opgelegd en opzettelijk lang zacht geremd bij zéér hoge snelheid om de hitte op te bouwen..;hij blijft goed remmen ook al heb ik nu 450 pk en 600 nm .....lekker beest Met dank aan JD engineering..
                                      JD is lekker bezig met de TT RS, heb toch al de nodige vermogens langs zien komen.
                                      Heb ze laats wat hybrid turbo info ge-mailt om nog een stap verder te gaan.
                                      Of ze er wat mee gaan doen weet ik niet maar theoretisch is tot 550 pk mogelijk met de hybrid turbo.
                                      Op dit moment zitten de meeste met deze turbo rond de 500 pk ten gevolgen van brandstof toevoer beperkingen.
                                      JD zal er wel meer uithalen omdat ze deze problemen niet hebben.
                                      Verder zal een 85mm+ uitlaatsysteem nodig zijn om bij de 550 pk te komen 89mm zou de ideale keus zijn.

Comment

• Comment

• Comment

Working...
                                          X