Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi TT RS.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mov'it TT RS.
    Last edited by ; 16/09/2011, 19:26.

Comment

• Als www.VIPtrackday.eu doorgaat dinsdag 20 sept. op Zolder ga ik de TT/RS nog eens verder testen
      Tot nu toe alles ok met uitzondering van de remmen
      Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
      Cars: Nissan GT-R Mk1 Stock ! > Audi TT-RS > Transit Ragger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speed I'van Bekijk Berichten
        Als www.VIPtrackday.eu doorgaat dinsdag 20 sept. op Zolder ga ik de TT/RS nog eens verder testen
        Tot nu toe alles ok met uitzondering van de remmen
        xxxxx
        Last edited by ; 09/06/2012, 15:44.

Comment

• K'ga het eens bespreken met B&O te Diest.
          Met de RS4 heb ik nooit remproblemen gehad.
          Nu bladerd de verf van de remklauwen af, normaal zijn ze rood, nu grijs geblakerd

En dan rem ik nog niet eens door
          Die van de Focus RS remmen beter dan die van de TT/RS, dit kan niet als je beide systemen bekijkt
          Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
          Cars: Nissan GT-R Mk1 Stock ! > Audi TT-RS > Transit Ragger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speed I'van Bekijk Berichten
            K'ga het eens bespreken met B&O te Diest.
            Zou ik ook doen, en 't been stijf houden. Gezien de gekende problemen met de TTRS remmen zou ik met niks minder genoegen nemen dan met de setup die nu blijkbaar (zie één post hoger) standaard op de nieuwe TTRS'en wordt geleverd...

Bestaat er een inhouse upgrade, van Audi Exclusive oid? (counterpart van Porsche Tequipment of BMW Performance, geen idee hoe dat heet bij Audi)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Zou ik ook doen, en 't been stijf houden. Gezien de gekende problemen met de TTRS remmen zou ik met niks minder genoegen nemen dan met de setup die nu blijkbaar (zie één post hoger) standaard op de nieuwe TTRS'en wordt geleverd...

Bestaat er een inhouse upgrade, van Audi Exclusive oid? (counterpart van Porsche Tequipment of BMW Performance, geen idee hoe dat heet bij Audi)
              Officieel bestaat er niets, maar veel is mogelijk ten gevolge van het bouwkasten systeem van VAG.
              Zelfs een 390mm Audi RS6 V10 vooras remsysteem past op een TT RS in de 19" rotor 5 velgen.

Een veel toegepaste rem is de RS4 B7 Ceramic op de vooras, hierbij is wel minimaal een 8mm spacer nodig om de Rotor 5 velg vrij te laten draaien van de remklauw.

Comment

• Ook was er een oranje TT RS met Audi Ceramic op de achteras.
                Deze TT RS wordt nu weer redelijk standaard gemaakt en verkocht, de complete Ceramic voor/achter rem set is los te koop.

Comment

• Allemaal goed en wel, maar officieel is dat dan niet. Als de smurfen van de keuring dat zien, heb je 't vlaggen.

Maar ge hebt gelijk: blijkbaar veel inhouse mogelijkheden. En eventueel een aftermarket onderdeel erbij (remleidingen en remblokken).

Ceramics van Audi zou ik niet snel overwegen... ik vrees voor de prijs, en als je de tests en user reviews mag geloven zijn ze niet meteen van het kaliber dat je zou verwachten (in fact niet beter dan de stalen remmen).
                  Ceramics van movit zijn dan weer zo duur dat 't belachelijk wordt (12.500 EUR per kant, ketsjing). Passen PCCB's?

I'd stick to 6-pot calipers van Audi, gecombineerd met standaardschijven (Audi), en andere remleidingen, -vloeistof en -blokken. Dat moét houden, denk ik.

Comment

• In Duitsland rijden er onder tussen 3 TT's met full Audi Ceramic rond, waarvan de oranje er één was.
                    In de UK zijn al zeker 2 TT RS-en met Ceramic voor remmen.
                    Het grootste voordeel van ceramic is de gewicht reducering die duidelijk merkbaar is in de performance van de auto.
                    Verder zien de Ceramics er cool uit IMHO.

En rondom MOV'IT Ceramic rem set voor de TT RS kost 22.000,- Euro.
                    In het silver ziet het er wel strak uit.

Comment

• Het gewichtsverlies met ceramics is er, maar is eigenlijk erg klein. Qua performance (acceleratie) voel je dat zo goed als niet, het scheelt wel (soms) voelbaar qua beweeglijkheid (richtingswisselingen). Uiteraard zal men, als men zo'n mod deed, wel in z'n nopjes zijn en dan "voelt" men wel al 'es wat dat eigenlijk eerder tussen de oren zit, maar da's fine by me.

Ik vind het gek om (zo'n dure) remmen te kopen met als doel de auto te verbeteren op andere vlakken dan remkracht en -uithouding. Het is veel goedkoper om een lichte set wielen te monteren, dat kost een hoop minder, en doet meestal nog beter qua gewichtsreducering.

Ceramics moeten een bijna eindeloze uithouding bieden, vind ik. Ook bij abuse (ultraheet). Daar schijnen de Audi ceramics momenteel nog niet up to par te zijn... Als een setje ceramics vooraan meer kost dan een complete swap voor en achter met materiaal dat veel deftiger remt, dan vind ik die "looks" complete bijzaak.

Nu, goeie ceramics maken is niet iedereen gegeven. Zelfs de PCCB's 'verdampen' erg snel bij trackgebruik b.v., waardoor je toch veel sneller aan vervanging toe bent dan men soms wil doen geloven... Idem met de ceramico's op Ferrari. Bij deftig trackgebruik gaat dat toch behoorlijk snel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                        En rondom MOV'IT Ceramic rem set voor de TT RS kost 22.000,- Euro.
                        Eén as komt (aanbevolen verkoopprijs) op 12,5k, dacht ik. Maat maakt zo goed als niks uit. Misschien ondertussen wel al iets "goedkoper", want aan die prijs gaan ze alvast niet veel sets verkopen lijkt me. Toch niet op een TTRS. Misschien voor de M3 wel wat?

Comment

Eén as komt (aanbevolen verkoopprijs) op 12,5k, dacht ik. Maat maakt zo goed als niks uit. Misschien ondertussen wel al iets "goedkoper", want aan die prijs gaan ze alvast niet veel sets verkopen lijkt me. Toch niet op een TTRS. Misschien voor de M3 wel wat?
                          Ik heb toevallig geïnformeerd naar de Mov'it TT RS ceramic set en kreeg €11.495,- (voor) en €10.495,- (achter) op, incl BTW.

Comment

• Koopje!!

Goed gek eigenlijk, op een TTRS. Niks mis met de TTRS, maar da's remmerij ter waarde van 40% van de nieuwprijs van de auto.

Comment

• remmen TTRs

@iceman,Heb een TTRS van 1/8/2011 en ben eens een paar ronden gaan rijden in Zolder.. Van rem verbetering heb ik niet veel gemerkt.
                              Mijn remblokken waren bijna gesmolten.Heb ermee naar Beerens geweest en krijg nieuwe schijven en blokken en dat na slechts 2000 km. en 60 km circuitgebruik.
                              De hitteplaten achter de remschijven had ik al verwijdert om betere koeling te krijgen.Nu weet jij waar je die extra koeling kan kopen of andere verbetering want via de ori luchtsleuf kan je niks op aansluiten want ander kan je niet meer draaien,zit de band ertegenaan.Hopelijk kan iemand mij helpen want voor de rest is het een prima wagen.
                              Bedankt alvast.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audittboy Bekijk Berichten
                                @iceman,Heb een TTRS van 1/8/2011 en ben eens een paar ronden gaan rijden in Zolder.. Van rem verbetering heb ik niet veel gemerkt.
                                Mijn remblokken waren bijna gesmolten.Heb ermee naar Beerens geweest en krijg nieuwe schijven en blokken en dat na slechts 2000 km. en 60 km circuitgebruik.
                                De hitteplaten achter de remschijven had ik al verwijdert om betere koeling te krijgen.Nu weet jij waar je die extra koeling kan kopen of andere verbetering want via de ori luchtsleuf kan je niks op aansluiten want ander kan je niet meer draaien,zit de band ertegenaan.Hopelijk kan iemand mij helpen want voor de rest is het een prima wagen.
                                Bedankt alvast.
                                Met de nieuwste upgrade op het gebied van remblokken zijn het Pagid/Brembo remblokken geworden.
                                Een TT RS van 1-8-2011 zou al de wind geleiders op de voor draagarmen moeten hebben.

Die Teilenummern lauten:
                                Luftführung 8P0 863 149 A und 8P0 863 150 A je 13,25 Euro
                                Deckblech 8J0 615 311 E und 8J0 615 312 E je 23,15 Euro
                                Schraube 2 x N104 222 03
                                Mutter 2 x N 907 611 02
                                Hülse 2 x 8J0 864 133 A

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audittboy Bekijk Berichten
                                  Bedankt alvast.
                                  btw, een ander probleem met de TT RS remmen is dat de schijven niet directional zijn.
                                  Dit wil zeggen dat de schijven links en rechts het zelfde zijn.
                                  Aan de ene kant staat de geperforeerde scoop naar voren en de andere kan naar achteren.
                                  Dit betekend ook dat de ene schijf wel optimaal koeld en de andere niet.
                                  Als ik het goed heb koel rechts wel goed (scoop naar voren) en links niet (scoop naar achteren)
                                  Het grootste probleem is dus schijven en blokken, de remklauw lijkt mijn wel ok.

Comment

Koopje!!

Goed gek eigenlijk, op een TTRS. Niks mis met de TTRS, maar da's remmerij ter waarde van 40% van de nieuwprijs van de auto.
                                    Het is maar wat jij je leven waard vind.
                                    Remmen moeten altijd goed zijn naar mijn mening en je niet verrassen op een afwezige werking of vertraging.

Comment

Het grootste voordeel van ceramic is de gewicht reducering die duidelijk merkbaar is in de performance van de auto.
                                      Merk je dat zo hard? Dat er minder gewicht aanwezig is?
                                      Nog een voorbeeld: Velgen. Wij hebben Oz Ultraleggera's HLT, dus de lichtgewicht velgen.. en to be honest.. het grote verschil zit vooral tussen de 2 oren denk ik.
                                      2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Het is maar wat jij je leven waard vind.
                                        Remmen moeten altijd goed zijn naar mijn mening en je niet verrassen op een afwezige werking of vertraging.
                                        Dan is het aan Audi om remmen te voorzien die wél voldoen ipv het "normaal" te vinden dat je pakweg 20K spendeert aan aftermarket remmen...

Comment

Working...
                                        X