Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
14 juli 2009 | Tekst: Alexander Inia | Foto's: Carpix Op dit moment kunnen we al in de showrooms terecht voor de E-klasse in sedan- en coupévorm. Daar blijft het niet bij, want later dit jaar volgen nog een Estate en een cabriolet. Die laatste zoefde voorbij de lens van onze spionagefotograaf.
We zien dat Mercedes-Benz niet meedoet aan de mode, dus gewoon een stoffen kap in plaats van een metalen exemplaar. Dat geeft de E-klasse cabrio een sierlijker aanzien en het drukt tegelijkertijd het leeggewicht. Ook de Audi A5 Cabriolet, die toch wel als belangrijkste concurrent van de open E kan worden gezien, heeft standaard een stoffen kap.
De cabriolet deelt z’n platform met de coupé. Dat betekent een mix van techniek van de C- en E-klasse. Ook onder de kap speelt de open E leentjebuur bij z’n gesloten broer. Dat betekent dat het benzinegamma start met een E 250 CGI, die een 1,8-liter compressormotor met een vermogen van 204 pk aan boord heeft. Daarna is er een E 350 CGI met een 3,5-liter V6 met 292 pk en de topmotor op benzinegebied is de E 500 met 388 pk sterke 5,5-liter V8.
Er komen naar verwachting twee diesels, de instapper is de 2,0-liter turbodiesel met 204 pk. De topdiesel heeft een cilinderinhoud van 3,0 liter en een vermogen van 231 pk. De pk-liefhebbers wachten natuurlijk met smart op een AMG-benzineversie, maar Mercedes-Benz heeft gezegd dat die er voor de Coupé niet komt. Dat doet vermoeden dat ook de Cabrio wel eens zonder 6,2-liter V8 op de markt zou kunnen komen.
Op de IAA in Frankfurt weten we meer, want daar onthult Mercedes-Benz zowel de Estate als de Cabriolet. Niet lang daarna staan beide auto’s in de showroom.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Kreeg net bericht van de lease maatschappij dat de levering van eind juli zou uitgesteld zijn tot eind september (E coupe 250 CDI). Nog iemand vertragingen in levertermijn gehoord ?
De wagen rijdt zeer goed, beter dan de CL, en de geluidsdemping leek me ook een sterk punt aan de wagen. 2 volwassenen en 2 kinderen lijkt me zeker te doen. Ikzelf daarentegen (+-1m85) zat met m'n hoofd tegen het plafond achteraan.
Waarom lijkt u dat logisch? Ik zie zo'n E coupé eerder vergelijkbaar met de BMW 3 coupé. Wij hebben zo'n 335i gehad en qua comfort is een 5 toch duidelijk een klasse hoger.
Anderzijds noemen ze'm de E coupé, dus verwacht ik het comfort van de E in een sportiever jasje.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Waarom lijkt u dat logisch? Ik zie zo'n E coupé eerder vergelijkbaar met de BMW 3 coupé. Wij hebben zo'n 335i gehad en qua comfort is een 5 toch duidelijk een klasse hoger.
Anderzijds noemen ze'm de E coupé, dus verwacht ik het comfort van de E in een sportiever jasje.
Uw redeneringen kloppen niet.
Dit heet een e coupe en niet een c coupe, dus die vergelijking tussen een 5 en een e92 gaat hier niet op. Bovendien is dit idd een coupe en dus sportiever maar het blijft een mercedes, als spotiviteit in deze klasse al iets te maken heeft met de hoeveelheid dempend materiaal in het interieur
En gebaseerd zijnde op een taxie zou het al heel erg moeten zijn als er geen 2 kleine kinderen achterin passen.
Comment