Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Goed kopieerwerk van Audi. Ik hoop dan ook dat ze het comfort en geluidsisolatie hebben overgenomen en daar weer niet ruim hebben op bespaard. Indien niet, zullen veel kopers overstappen naar de iets duurdere Skoda Suberb vrees ik.
Jammer dat ze met niet nieuws zijn durven komen, dit oogt meer saai dan "sportief". En dit is toch was seat wil zijn binnen de VAG-groep, niet?
Ja inderdaad. Ik ben het volkomen met je eens, maar zelfs achter het mooiste en meest romantische project in de automobielindustrie zit een uitgekiende economische marktstrategie. En dat is nu juist de reden waarom men bij de top van Seat ervoor gekozen heeft om de vorige generatie van de Audi A4 als basis te nemen. Het was een Audi, dus degelijk en werd als zoete broodjes verkocht.
Waarom ze dan kopiëren? Daar is één ongelofelijk lelijk en vooral hatelijk woord voor: BESPARINGEN. Hoewel Saet als het sportieve en betaalbare automerk binnen de VAG-groep wordt gepositioneerd, kan deze positionering de doorsnee autokoper niet bekoren (vooral in de 'hogere' klasse). Dat is dan ook de reden waarom VW niet te veel geld wilde pompen in een hoger gepositoneerde Seat (genre Exeo) en wel in de Ibiza. Dat model kreeg immers samen met de nieuwe Fabia wel de eer om het nieuwe platform van de VAG-groep in te luiden. Ook hier is het wederom 'just bussiness'. De Ibiza verkoopt immers wel goed, dus is rendement normaal wel gegarandeerd.
Mijn persoonlijk besluit is simpelweg het volgende: zorg er voor dat Audi en Seat (die zich allebei als sportief bestempelen) elkaar aanvullen. Seat maakt de sportieve modellen tot in de Golf-klasse, schaf de A3 en A1 af, en begin bij Audi vanaf de A4. Op deze manier vullen ze elkaar mooi op.
Al zie ik dit niet echt snel gebeuren...
Waarvoor worden die zonnecellen op dat schuifdak eigenlijk gebruikt??
Is dit eigenlijk de vervanger van de Cordoba of wat??
Die zonnecellen leveren energie aan de ventilator van het ventilatiesysteem van de wagen. Als de auto in de zon geparkeerd staat wordt het interieur continu van verse buitenlucht voorzien, waardoor de binnentemperatuur niet te hoog oploopt. Dit maakt instappen in een auto die lange tijd in de felle zon heeft gestaan een stuk aangenamer.
Deze Exeo is een aanvulling op het Seat-gamma en volgt geen model op.
Ja inderdaad. Ik ben het volkomen met je eens, maar zelfs achter het mooiste en meest romantische project in de automobielindustrie zit een uitgekiende economische marktstrategie. En dat is nu juist de reden waarom men bij de top van Seat ervoor gekozen heeft om de vorige generatie van de Audi A4 als basis te nemen. Het was een Audi, dus degelijk en werd als zoete broodjes verkocht.
Ik volg je hier ook volledig. Ok, het is een afkooksel van de vorige generatie A4 (B6/B7) die ik enorm heb gewaardeerd om zijn tijdloos en simpel design. Seat heeft dat model juist een nieuwe frisse en jonge neus/achterkant opgeplakt en ik vind het niet slecht, gewoon het is niks gedurfd. Maar verkopen zal het wel doen, wie wil er nu geen audi voor de prijs van een halve audi?
Waarom ze dan kopiëren? Daar is één ongelofelijk lelijk en vooral hatelijk woord voor: BESPARINGEN. Hoewel Saet als het sportieve en betaalbare automerk binnen de VAG-groep wordt gepositioneerd, kan deze positionering de doorsnee autokoper niet bekoren (vooral in de 'hogere' klasse). Dat is dan ook de reden waarom VW niet te veel geld wilde pompen in een hoger gepositoneerde Seat (genre Exeo) en wel in de Ibiza. Dat model kreeg immers samen met de nieuwe Fabia wel de eer om het nieuwe platform van de VAG-groep in te luiden. Ook hier is het wederom 'just bussiness'. De Ibiza verkoopt immers wel goed, dus is rendement normaal wel gegarandeerd.
Inderdaad besparingen, daar draait seat nu al een tijdje bekend voor. En ik die dacht dat seat zich had herpakt met de komst van de Leon/ Ibiza en altea XL.
Ik vraag mij af hoe de exeo geprijsd/uitgerust zal worden, als ik de foto's zie kan ik mij niet voorstellen dat je een Exeo gaat vinden die makkelijk onder de 20.000 euro blijft, een beetje meer en je komt al gevaarlijk in vaarwater van de superb. Zeker als ruwweg geschat 75% van de onderdelen, chassis, interieur van de vorige A4 komt.
Goed rijden zal die zeker wel doen, alleen kan ik niet geloven dat de kwaliteit gelijkstaat aan audi niveau. Er zal ergens moeten op bespaard worden en dat zijn dingen die mensen bij de aankoop niet kunnen opmerken door er alleen naar te kijken. Ik heb het hier over comfort en vooral zacht rijden zonder veel storende kraakjes, banden - en motorgeluid.
Welk publiek dit model gaat aantrekken vraag ik mij ook af, als hij goed uitgerust en low-budget blijft zal die wel goed verkopen. Wel denk ik dat de managers bij VAG het zich niet gaan veroorloven om de exeo rechtstreeks te gaan laten concurreren met de Superb, die in een iets hogere klasse blijft.
Mijn persoonlijk besluit is simpelweg het volgende: zorg er voor dat Audi en Seat (die zich allebei als sportief bestempelen) elkaar aanvullen. Seat maakt de sportieve modellen tot in de Golf-klasse, schaf de A3 en A1 af, en begin bij Audi vanaf de A4. Op deze manier vullen ze elkaar mooi op.
Al zie ik dit niet echt snel gebeuren...
Bla, bla, bla… kopie van de A4. Who cares?
Als je de A4 buiten beschouwing laat, is het een heel knappe wagen, vooral het front. Alleen jammer dat er geen 'curve' door de deuren loopt zoals bij de andere modellen.
Wie zijn geld wil hangen aan vier ringetjes: be my guest. In deze wagen het zelfde motorblok liggen en het zal niet de zoveelste kale lease-A4 zijn.
Ik denk echter ook dat meer mensen voor de Superb zullen kiezen in lease, waaronder ikzelf.
Waarom niet?
Je betaalt waarschijnlijk een pak minder dan audi en rijdt met hetzelfde materiaal, en hij mag er best wezen!
Daar ben ik het volledig mee eens. Ik vind het weinig origineel, maar je kan niet ontkennen dat het een knappe wagen is. Zou er ook een sportversie komen a la RS4?
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Ik vind 'm alleszins tig keer knapper dan dat Superb-ding van Skoda...
Ik ook! En inderdaad, de A4 is allesbehalve een slechte basis he. De uiterlijke veranderingen zijn dan wel niet groot, hij past toch grotendeels in de nieuwe Seat-stijl ook. Vooral de snoet is zeer knap gedaan; de kont doet mij ook wat denken aan de Toledo van twee generaties geleden.
interieur is ook heel knap, aangezien het van de A4-cabrio komt.
Dus eigenlijk.. als we het cru stellen: een omgebouwde Audi A4 voor Seat-prijzen.. waarom niet he?!
kan de mening van de meesten bijtreden...
toch denk ik dat dit mij weer gaat doen twijfelen als ik volgend jaar een nieuwe auto zal bestellen. seat miste een 'normale' 4 deurs in dit segment in hun gamma.
mij interesseert vooral hoeveel de exeo volledig uitgerust met de tdi 170pk moet gaan kosten, en welke badge daar dan opkleeft, who cares het zal toch frivoler zijn dan de gemiddelde kale lease a4 die er tegen dan zal rondrijden.
lijkt me een zeer degelijke wagen. Alleen valt nu wel duidelijk het bewijs dat de prijzen die Audi rekent voor zijn wagens die gelijk zijn aan elk ander VAG product op wel erg losse grond gefundeerd zijn.....
Mja, wat ik hier jammer aan vind, is niet het feit dat je duidelijk ziet dat het een oude A4 is, maar dat ze gewoon de Ibiza-voorkant hierop hebben gezet. Hij lijkt er nét iets te fel op.
Dit is in ieder geval veel beter dan de auto die hij vervangt!
Daar ben ik het volledig mee eens. Ik vind het weinig origineel, maar je kan niet ontkennen dat het een knappe wagen is. Zou er ook een sportversie komen a la RS4?
Nope, ook komen er (waarschijnlijk) geen 6/8 cilinders en ook geen quattro.
Comment