Ik denk dat sommigen hier de 'vetheid' vergelijken met de RS4 B7. Dit mag je echter niet doen, de S4 is qua marketing-concept erg verschillend van de RS4, terwijl deze laatste een agressievere uitstraling heeft moet de S4 discreet zijn. Audi slaagt hier volgens mij bij dit model perfect in. Natuurlijk zal men van de RS4 een echt 'beest' moeten maken.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi S4
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenDingen waarmee je niet deftig een bocht mee kunt nemen, dat is allesbehalve voor petrolheads. Eerder voor patsers
Lotus Elise, Caterham,... dat is voor petrolheads
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
V6 biturbo = back to the roots.
Kleinere en dus lichtere motoren met drukvoeding, dat is de toekomst. Uitstootnormen weet je wel.
Ziet er trouwens best ok uit, wolfje in schaapskleren
Geen tuningprul, behalve dan die leds
In ieder geval ben ik al blij dat ze een kleinere motor met drukvoeding hebben gekozen, ten nadele van een atmosferische V8 zoals in de vorige generatie. De duw van de turbo maakt het spektakel echt helemaal af!
En het is echt jammer dat je in de gewone A4 geen Led's kan krijgen als je Xenon als optie verkiest. Al zal dat wel te maken hebben met het feit dat de S4 iets specialer is...
Switcher
Comment
-
Helemaal zoals verwacht, goed dus
Goede keuze van de motor (turbo had ik wel liever gehad, maar dit zal ook wel lekker sleuren, hopelijk hoor je hem ook een beetje janken als je hem eens op zijn staart duwt.), S-tronic is ook leuk, maar ik ben vooral benieuwd wat het sportdifferentiël gaat geven
Ben benieuwd naar de eerste rijtesten.
Oorspronkelijk geplaatst door Switcher Bekijk BerichtenV6 biturbo is een bangelijke combinatie voor een S4, maar back tot the roots zou ik het niet kunnen noemen. Daarvoor hadden ze er veel beter een 5-cilinder biturbo ingestoken, dat is pas oldschool!
In ieder geval ben ik al blij dat ze een kleinere motor met drukvoeding hebben gekozen, ten nadele van een atmosferische V8 zoals in de vorige generatie. De duw van de turbo maakt het spektakel echt helemaal af!
En het is echt jammer dat je in de gewone A4 geen Led's kan krijgen als je Xenon als optie verkiest. Al zal dat wel te maken hebben met het feit dat de S4 iets specialer is...
Switcher
Ben ook benieuwd hoe deze gaat klinken, want in de A6 valt hij precies wat tegen qua sound
Comment
-
Ziet er allemaal weer goed uit, maar ervaren jullie ook niet de overgang van 4,2-liter V8 motor met 5 kleppen per cilinder,344 pk en 410 Nm t.o.v. 3.0 TFSI 333 pk en 440 Nm koppel als een kleine "achteruitgang" ???
Ik geloof niet dat dit louter en lleen te maken zou hebben met uitstootnormen etc... De bestaande kennis en technologie kunnen perfect een oplossing vinden voor een cyl uitstoot als ze dat voor een 6cyl vinden.
Wat zou de echte reden dan zijn hierachter? 335i van BMW letterlijk rechtstreeks van antwoord dienen??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C.O.B. Bekijk BerichtenZiet er allemaal weer goed uit, maar ervaren jullie ook niet de overgang van 4,2-liter V8 motor met 5 kleppen per cilinder,344 pk en 410 Nm t.o.v. 3.0 TFSI 333 pk en 440 Nm koppel als een kleine "achteruitgang" ???
Ik geloof niet dat dit louter en lleen te maken zou hebben met uitstootnormen etc... De bestaande kennis en technologie kunnen perfect een oplossing vinden voor een cyl uitstoot als ze dat voor een 6cyl vinden.
Wat zou de echte reden dan zijn hierachter? 335i van BMW letterlijk rechtstreeks van antwoord dienen??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk BerichtenTeleurstellend.
Op de zetels, en de dubbel uitlaten na lijkt het een gewone S-line.Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenVind ik ook.
Het doet me eigenlijk niks.Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenIets té discreet vind ik. Een B6 deed me veel meer, met die zalige V8.
En nu heeft hij nauwelijks nog voordelen t.o.v. een 335i. Ik vind dit geen goede zet.Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichtente braafjes, mijn hart gaat er niet sneller van slaan ...
Een S4 of een 335i koop je niet als je een zeer extraverte auto wil, maar net wel als je best wel wat vermogen wil maar daar eigenlijk niet te koop mee wil lopen. In dat opzicht zijn beide geslaagd : ze schreeuwen het allerminst uit.
't Feit dat de S4 wat minder subtiel zou zijn maakt me dan ook niks uit, subtiel is 'ie zeker voldoende. Ik vind de nieuwe A4 gewoon een saai gestylede wagen ('ie is er nog geen half jaar en nu reeds lijkt 'ie al niet nieuw meer, wat gaat dat dan zijn over 3 jaar? ... Audi moet dringend wat meer durf en variatie brengen in de designs naar mijn mening), en de S4 brengt daar niks extra.
Jammer! Maar zal zeker een top-kar zijn en sowieso z'n klanten vinden.
Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichtenik denk ook dat ze meer achter de 335I van BMW zitten, de RS4 zal het dan wel opnemen tegen de M3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenteleurgesteld.
Looks waren te verwachten he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenDoor de SC ipv turbo?
Looks waren te verwachten he
daarbuiten zijn de looks imo wat "geforceerd".
Een B5 en B6 S4, wat voor een klassevolle en understated karren waren dat. De B7 was ook nog knap te maken hoewel voor mij een B6 nog steeds mooier is dan een B7 qua exterieur.
ik bedoel
Zo heerlijk 'eenvoudig'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtendie was echt subliem..
verder ga ik ook akkoord met Gilles, vandaag een B8 Avant gezien.. wat een saaie auto zeg.. die hangkont.. die foute LEDs om het wat op te frissen .. allemaal passé.
En het is hier al (te?) vaak gezegd maar de modellen van Audi lijken té hard op elkaar.
IMO uiteraard.
Comment
-
Hier nog wat foto's en een filmpje
Comment
-
Toch wel één van de vetste B6'en waar ik weet van heb: http://www.fourtitude.com/news/publi...cle_2452.shtml
Ik vond die veel cooler.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenIk vind 'm super, eindelijk weer betaalbare motoren
en het is geen RS4 hé jongens, de vorige S4 was ook maar een A4 met een andere grill en dikke velgen
volledig akkoord deze S4 is een verwachte verschijning
de RS4 zal dan ook wel agressievere looks hebben
Comment
Comment