
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Porsche Panamera
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichtenbij het uitbrengen van zo'n wagen en hopend op een groot succes durven ze wel eens iets positievere cijfertje neerpennen
porsche is altijd al conservatief geweest met de opgegeven cijfers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenNiet bij Porsche.
porsche is altijd al conservatief geweest met de opgegeven cijfers.
Uit Topgearmagazine:
"Opdoemend verkeer maakt een einde aan de doorbreking van ons persoonlijk snelheidsrecord op de openbare weg (daar waar het is toegestaan), we hebben de indruk dat-ie gerust boven de 320 km/u zou zijn uitgekomen"
"Porsche geeft trouwens zelf een top van 303 km/u op voor de Panamera Turbo. Wijkt de kilometerteller zo af, vragen we aan een ingenieur van Porsche? ‘Nee hoor, maar 303 km/u is de ondergrens om alle exemplaren te laten halen, dus tref je ook exemplaren aan die wat sneller zijn."Last edited by Jokke_vlo; 07/10/2009, 11:23.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenFeit blijft dat het 2 ton weegt en niet belachelijk veel pk's heeft, koppel wel nog aardig wat 750 nm dacht ik? En dat nu blijkt dat hij sneller is dan enkele van de lekkerste sportwagens op de markt, die evenveel of meer pk's hebben en een pak minder wegen + meer gemaakt zijn om hard te gaan.
Dat wij dit dan in twijfel trekken lijkt mij niet meer dan logisch. Een beetje sceptisch zijn is gezond.
Quote uit artikel Topgear:
"Het gaat om het sportwagengevoel. Dat heeft-ie. Dat geeft-ie. Het is geen limousine die sportief gemaakt is, het is een sportwagen die geschikt is gemaakt voor vier personen en hun bagage. Met onmiskenbare Porsche-genen".
We kunnen alle clichés uit de kast halen over de Cayenne, maar waarom zouden we? Met Porsches eerste limousine rijd je gerust 315 km/u. Daar werden we even stil van. De eerste foto’s beloofden niet heel veel goeds, de tweede serie foto’s oogde al beter, en oog in oog – een aantal maanden terug […]
Autoguide.com:
"And yet, there is so much that makes the Panamera practical, but you’d never guess it from the driver’s seat. If you could pilot this car on a racetrack with blinders on, it would take a seasoned racer to know there were two extra doors out back.
Porsche attributes this to the fact that the Panamera is a purpose built car, designed exactly for this application. Cars like the BMW M5 or Mercedes E63 are built as standard luxury cars first, and then transformed into high-powered machines afterward."
"There are few cars on the planet that really push you back into the seat. We’re not talking about a slight tap or a nudge, we’re talking about a burly lumberjack putting his two hands on your shoulders and making sure you leave an indent in that pricey leather coated sport seat."
"Things get scary fast in a hurry and it’s not until you run out of room, or realize just how much you’ve exceeded the posted speed limit, that you lift off the throttle and grab hard on the brakes. Only then do you realize you haven’t taken a breath and in the calmness of this moment you feel your adrenaline start to catch up. And that primal feeling urges you to do it all gain."Last edited by Jokke_vlo; 07/10/2009, 11:57.
Comment
-
Ik heb niks over feeling gezegd he. Enkel dat die cijfers wel heel sterk zijn. Qua feeling geloof ik het eigenlijk ook niet, maar ik heb dan ook 0 ervaring met panamera's of ferrari's. Het is nu eenmaal zo dat om de zo veel tijd een fabriekant een compromis produceert om dan te zeggen dat het weldegelijk sportief is ondanks zijn gewicht en hoogte. UIteindelijk blijkt dit altijd onzin te zijn. Het zou best kunnen dat porsche het wel geluk is, tis natuurlijk niet de minste sportwagen bouwer, maar ik wil het eerst zien, en dan vind ik een lyrisch stukje artikel niet genoeg.
En waarom zou ik iemand het voordeel van de twijfel geven, wat ik hier dan allemaal niet moet gaan geloven...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MisterBlack Bekijk BerichtenGisterenavond mijn allereerste Panamera in real life gezien in Duisburg(Tervuren)...
DAAAIIMMNNNN !! WA een monster!! in de positieve zin dan wel :-)
kwijlbak....
En veel groter dan ik had gedacht. Natuurlijk voor één keer dat ik zonder mijn fototoestel op de baan was...
Iemand van hier toevallig? Het was een donkerkleurige (zwart/blauw?)
Het profiel langszij vind ik niet zo homogeen, maar des te mooier is zijn voorkant.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenIk heb niks over feeling gezegd he. Enkel dat die cijfers wel heel sterk zijn. Qua feeling geloof ik het eigenlijk ook niet, maar ik heb dan ook 0 ervaring met panamera's of ferrari's. Het is nu eenmaal zo dat om de zo veel tijd een fabriekant een compromis produceert om dan te zeggen dat het weldegelijk sportief is ondanks zijn gewicht en hoogte. UIteindelijk blijkt dit altijd onzin te zijn. Het zou best kunnen dat porsche het wel geluk is, tis natuurlijk niet de minste sportwagen bouwer, maar ik wil het eerst zien, en dan vind ik een lyrisch stukje artikel niet genoeg.
En waarom zou ik iemand het voordeel van de twijfel geven, wat ik hier dan allemaal niet moet gaan geloven...
Testverslagen zijn (soms) (te) lyrisch. Daar zit een stuk waarheid in, maar dan mag men nog overdrijven, je leest toch een zelfde teneur tussen de lijnen, niet? En leugens gaan het nu ook niet overal zijn hé....
Over mijn persoonlijke rij ervaring, die mag je gerust in twijfel trekken...helemaal objectief zal ik nooit zijn, hoewel ik probeer.
Het enige dat je kan doen is er zelf is mee rijden, anders zal je het nooit geloven
No hard feelings.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenTestverslagen zijn (soms) (te) lyrisch. Daar zit een stuk waarheid in, maar dan mag men nog overdrijven, je leest toch een zelfde teneur tussen de lijnen, niet? En leugens gaan het nu ook niet overal zijn hé....
Over mijn persoonlijke rij ervaring, die mag je gerust in twijfel trekken...helemaal objectief zal ik nooit zijn, hoewel ik probeer.
Het enige dat je kan doen is er zelf is mee rijden, anders zal je het nooit geloven
No hard feelings.
Ik weet het natuurlijk ook niet zeker, maar ik geloof niet meteen alles wat mooi klinkt, en dit klinkt toch wel erg mooiAl kan het natuurlijk wel. Testrijden gaat er voorlopig helaas niet inzitten. Maar als reviews ( en ervaringen van mensen die direct kunnen vergelijken) waar ik ervaring mee heb ( ik ken top gear wel, maar ze kunnen soms echt een eindje lullen) allemaal hetzelfde uitwijzen wil ik het best geloven, maar voorlopig nog even niet
Ook zeker geen hard feelings hoor, wil die kar ook niet afkraken, alleen dit puntje zit mij een beetje dwars
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichtenprestaties Porsche 911 3.6 carrera 2S
Acceleratie 0-100 km/h: 4.9 sec. Topsnelheid: 289 km/h
prestaties BMW 5-serie m
Acceleratie 0-100 km/h: 4.7 sec. Topsnelheid: 250 km/h
prestaties Porsche Panamera Turbo
Acceleratie 0-100 km/h: 4.2 sec. Topsnelheid: 303 km/h
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenIk heb niks over feeling gezegd he. Enkel dat die cijfers wel heel sterk zijn. Qua feeling geloof ik het eigenlijk ook niet, maar ik heb dan ook 0 ervaring met panamera's of ferrari's. Het is nu eenmaal zo dat om de zo veel tijd een fabriekant een compromis produceert om dan te zeggen dat het weldegelijk sportief is ondanks zijn gewicht en hoogte. UIteindelijk blijkt dit altijd onzin te zijn. Het zou best kunnen dat porsche het wel geluk is, tis natuurlijk niet de minste sportwagen bouwer, maar ik wil het eerst zien, en dan vind ik een lyrisch stukje artikel niet genoeg.
En waarom zou ik iemand het voordeel van de twijfel geven, wat ik hier dan allemaal niet moet gaan geloven...Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenDe M5 doet er 330+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten2nd that. Heb nog geen enkele performance tegengekomen (in mijn bescheiden ervaring) die het gevoel van het gewicht kan wegwerken.
Porsche attributes this to the fact that the Panamera is a purpose built car, designed exactly for this application. Cars like the BMW M5 or Mercedes E63 are built as standard luxury cars first, and then transformed into high-powered machines afterward."
Bij deze weten we dat we met een "seasoned racer" te maken hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichteneindelijk iemand die mij naar m'n waarde weet te schatten!
Comment
-
Comment
-
Logisch gezien, vermoed ik, zal er een 3 deurs coupé komen, waar dus ook direct die Cabrio kan van afstammen.......
Die coupé geeft de mogelijkheid om een natuurlijkere lijn in het profiel van de wagen te krijgen, esthetisch veel knapper.
Als gevolg met minder zitplaats achter (net zoals een Mercedes CL) wat ook logisch is in een driedeurs en in dit segment ook geaccepteerd wordt. Dat er plaats en markt is voor zulke wagens bewijst diezelfde Mercedes CL (ea)
Ik weet echter niet of dit op hetzelfde platform zal gebeuren.....
Conclusie: men weet het niet, maar dit zou wel logisch zijn, omdat het een bijna "natuurlijk" segment is dat dient aangeboord na het lanceren van zulke grote vierdeurs.
Comment
Comment