Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dus wat is het verdict? Is de bovenstaande foto niet representatief voor z'n ware grootte, of net precies wél een eerste indicatie van z'n ware grootte?
't Doet me een beetje denken aan de Mito. Toen was het ook zo: leek redelijk groot (147-like) op foto's, en blijkt een broertje van de 500 te zijn in 't echt.
Op alle foto's komt de Panamera lomp en té groot over, maar irl lijkt het een gewone luxeberline hoor Foto's zijn misleidend. Heb er gisteren een half uur achter gereden en het is echt niet zo'n reus als je zou denken. Gewoon genre S / 7 / Phaeton / ...
6 januari 2009 | Tekst: Stéphan Vermeulen Porsche presenteert de Panamera niet op de meest prestigieuze autobeurs van Europa, het publiek kan voor het eerst kennismaken met de vierdeurs-Porsche op Auto Shanghai 2009. Dat heeft de fabrikant nu zelf ook bekendgemaakt.
Eerder al werd via een Duitse website bekend dat Porsche de Panamera niet in Genève zou laten zien, nu heeft Porsche het zelf ook aangekondigd. De bezoekers van de Chinese show kunnen van 20 tot en met 28 april de Panamera in het echt aanschouwen. Dat Porsche de auto niet op Genève presenteert is opmerkelijk, want de show in de Zwitserse plaats geniet veel aanzien. Juist daar laten ook de exclusievere merken zich van hun beste kant zien. Er zit veel geld in Zwitserland, en ook vanaf de Côte d´Azur ben je per helikopter zo in Genève. Maar China is de groeimarkt voor merken als Porsche, Bentley en Rolls-Royce en daarom zien steeds meer van dat soort bolides het levenslicht op shows buiten Europa. Details van de Panamera werden eerder al bekend gemaakt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Met de cayenne 1e generatie had ik tenminste bij de Turbo versie echt nog wel iets van, vet! De panamera zal IRL heel hard zijn best moeten doen.. vind er echt niks aan.
Op alle foto's komt de Panamera lomp en té groot over, maar irl lijkt het een gewone luxeberline hoor Foto's zijn misleidend. Heb er gisteren een half uur achter gereden en het is echt niet zo'n reus als je zou denken. Gewoon genre S / 7 / Phaeton / ...
De echte die-hard Porsche-rijder houdt natuurlijk het meest achterwielaandrijving. Soms is vierwielaandrijving echter toch de meest verstandige keus. Zelfs als je daar testrijder bent.
We weten het, de Porsche Panamera hebben we al van alle kanten gezien. Toch kregen onze fotografen nog een bijzonder tafereeltje voor de lens van de nieuwe vierdeurs – en die willen we je niet onthouden.
Tijdens de laatste testritten met het nieuwe model, raakt de Panamera hopeloos vast in de sneeuw. Dat het in deze omstandigheden altijd verstandiger is een vierwielaandrijver mee te nemen, wordt maar weer eens bewezen. Die komen natuurlijk ook in het Panamera-assortiment maar waren voor deze testrijder kennelijk even niet beschikbaar. Gelukkig biedt een collega met een Cayenne Turbo de helpende hand nadat de onfortuinlijke testpiloot een hulpaanbod van onze fotograaf resoluut had afgewezen.
Bijhouden , echt collectors item.
Als je er nu al zoveel voor kunt krijgen , dan krijg je er binnen 5 jaar al het dubbele voor , mocht je het dan toch weg willen doen...
Zoiets in die zin heb ik nu nog niet ( en die prijs zou ik er ook niet voor geven ) maar kheb al een serieus aantal exclusive boekjes/persmappen/bundels van Porsches, als ik alles op tel is dat ook al een pak waard, maarja, dan ben ik het kwijt
Comment