Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De Rapide is een tweezitter met 4 deuren. Je hebt amper meer plaats dan in een tweedeurs AM. Het straffe is dat men bij AM zelf zegt dat ze bij de keuze tussen meer ruimte of het design, voor het design gingen.
Dan koop je zo een bak van 200.000 met 4 portieren en moeten de mensen achterin met hun benen achter hun oren zitten
Allez geef is een lijstje dat dan wel gaat, over wat een Panamera koper (deftig plaats voor meer dan 2 personen en supersportief) wel zou gaan vergelijken?
Mijn lijstje bestond uit:
Audi RS6 (gereden)
Aston Martin Rapide
Mercedes CL63 AMG (gereden)
Maserati QP (vond interieur echt te benepen en motorisch wat gedateerd)
Je kan er eventueel nog de BMW M5, E 63AMG of een Jag gaan bijhalen. Maar verder???
Gisteren zo'n 2 uur meegereden met een 4S en ik moet zeggen dat ik best wel impressed ben.
Het exterieur blijft natuurlijk controversieel, maar deze had de Spyder-velgen waardoor het wel meer 1 geheel wordt. Meest indrukwekkende is voor mij persoonlijk het interieur. Binnenin alle luxe, topafwerking, en dan die middentunnel die volledig doorloopt... Enorm knap. Sportuitlaat klinkt enorm goed, maar de wagen is ook zeer goed geïsoleerd waardoor je er binnenin weinig van merkt. Ophanging ook zeer comfortabel. Bose soundsysteem ook schitterend... Man, wat een zalige kar om lange afstanden mee af te leggen.
Wagen is het zeker waard om de Porschebadge te dragen.
'k Blijf de Panamera lelijk vinden (dan mag 'ie nog zo goed rijden als 'ie wil, het Porsche-logo maakt dat niet goed voor mij), de Maserati blijft issues hebben (afwerking, te groot om elegant te zijn), en de Bentley ... tsjah, gewoon 't liefst van al de Benz.
Dezelfde velgen zaten op de Panamera die ik zag, enkel zonder de pccb remmen.
De Panamera die ik zag zal dan een S of een 4S geweest zijn.
Standaard 18" wielen, belachelijk klein dus, als je tegenwoordig als optie 19" op een Astra kan krijgen.
Ik zie met de de A8 lancering van zusterbedrijf Audi een mooie toekomstige combinatie. V8 TDI met 350pk en 800nm en dan nog wat extra gekieteld (400pk/850Nm) met een leuker uitlaatje. Samen met de 100l tank en de PDK de perfekte hogesnelheids cross-continental GT imho!
Al ben ik daar vast weer alleen in want ik ben een van de weiningen die niet aan brandstofdiscriminering doen
Comment