Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chevrolet Volt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Chevrolet Volt

    Officieel: Chevrolet Volt

    Dit is ’m dan, de auto die Chevrolet er in z’n eentje bovenop moet helpen. We hebben het natuurlijk over de Volt, Chevrolets visie op hoe de ’groene’ mobiliteit van de toekomst eruit moet komen te zien.
    We moeten het helaas nog even doen met foto’s waarop wat GM-medewerkers enigszins onwennig staan te poseren. Zeer binnenkort komt er natuurlijk ook ingenieur-loos beeld beschikbaar.
    De Chevrolet Volt staat op het E-Flex platform dat General Motors voor elektrische auto’s heeft ontwikkeld. Hierbij drijft een elektrische motor (160 pk) de wielen aan en als de accu leeg is, springt een verbrandingsmotor bij. In het geval van de Volt is dit een 1,0-liter benzinemotor. De Volt heeft de primeur, maar voor Europa komt er ook een elektrische Opel. Deze zal net als de Volt een benzinemotor aan boord krijgen en niet, zoals de Flextreme Concept die ook op het E-Flex platform gebruikte, een dieselmotor. De Volt heeft in volledig elektrische modus een actieradius van 64 kilometer.
    Chevrolet streeft er nog steeds naar om de Volt in 2010 op de markt te brengen. Ingenieurs hebben in bedekte termen echter aangegeven dat die introductiedatum misschien niet haalbaar is, omdat de problemen met de lithium-ion-accu’s nog steeds niet 100 procent onder controle zijn.

    Bron : AutoWeek
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

  • #2
    Chevy Volt was suppose to make its first official public debut next week, but for some reason the first photos were released today. Photos feature the car and different GM executives posing with the Volt.

    I looks to be in a similar size to the new Chevy Cruze.
    It has a very aerodynamic front end. Rear lights are very narrow and the whole rear is quit high. Soon we’ll see does it jeopardize the rear view or not. Front end features LED fog lights, mirrors are also in the narrow style like the rear lights. We can see the Volt badge on the rear and on the sides next to the mirrors.






    Bron: [globalmotors.net]
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

    Comment


    • #3
      Cool, vetter dan de Prius.

      Comment


      • #4






        Bron: [www.worldcarfans.com]
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

        Comment


        • #5
          Dit topic staat hier fout.
          Dit is een concept-car en hoort dus niet onder "nieuwe auto's"

          Er bestaat er dus al een van.

          Dus dit

          en daar verder :
          Last edited by ; 09/09/2008, 12:27.

          Comment


          • #6
            Doet het woord productiemodel een belletje rinkelen?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
              Dit topic staat hier fout.
              Dit is een concept-car en hoort dus niet onder "nieuwe auto's"

              Er bestaat er dus al een van.

              Dus dit

              en daar verder :
              http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20831
              De auto is wel officieel, hé. Hij is nog niet dadelijk verkrijgbaar maar je weet toch wel hoe ie er gaat uitzien. Zo staan er hier meer in het "nieuwe auto" item
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                De auto is wel officieel, hé. Hij is nog niet dadelijk verkrijgbaar maar je weet toch wel hoe ie er gaat uitzien. Zo staan er hier meer in het "nieuwe auto" item

                Ah ja ? Volgens mij geen enkele.
                Dit is trouwens volgens mij geen productiemodel, hij komt pas over twee jaar op de markt...
                Last edited by ; 09/09/2008, 13:42.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                  Dit is trouwens volgens mij geen productiemodel
                  Chevrolet Volt: 64 km zonder druppel.

                  Dinsdag 9 september 2008.

                  Dit zijn de eerste foto’s van de Chevrolet Volt. De hybride heeft een bereik van 64 kilometer zonder dat hier ook maar een druppel brandstof te verbruiken. Dit dankzij een sterke elektromotor en een grote accu.Vooralsnog moeten we het doen met foto’s waar de ingenieurs en directieleden die zich met het project bezighielden te zien zijn. Gelukkig is in de achtergrond het productiemodel al te zien. Volgende week zullen meer informatie en echte foto’s vrijgegeven worden.

                  E-Flex platform
                  Onder het strakke uiterlijk van de Volt zit het belangrijkste nieuws. Hier huist namelijk het E-Flex platform van General Motors. Dit platform is speciaal voor elektrische auto’s ontwikkeld. De Volt wordt in de basis aangedreven door een elektromotor. De motor is 160 pk sterk en heeft een bereik van 64 km op een volle accu. Mocht de bestemming nog niet bereikt zijn dan springt er een benzinemotor bij. Niet om voor de aandrijving te zorgen, daar blijft de elektromotor voor nodig, maar om stroom te leveren. De één liter drie cilinder is niet de enige die de lithium/ion accu’s oplaadt. Ook via het opslaan van remenergie kan de accu van stroom voorzien worden.

                  Marktintroductie in 2010?
                  De Volt is een belangrijk product voor het Amerikaanse merk. De thuismarkt wacht namelijk al heel lang op een dergelijk product en wil natuurlijk het liefst shoppen bij een fabrikant van eigen bodem. Daarnaast is dit model ook zonder brandstof te rijden, wat hem nog interessanter maakt. Vooralsnog is het geduld hebben, want het model komt pas in 2010 op de markt. En dat is onder voorbehoud omdat er nog problemen met de lithium/ion accu zijn.

                  Bron : AUTOWERELD
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                  Comment


                  • #10
                    Heel knappe auto! Al zou ik wel voor een donkere kleur kiezen.
                    freude am fahren

                    Comment


                    • #11
                      Chevrolet Volt: de Prius voorbij
                      16 september 2008 · Tekst Alexander Inia

                      Het was lang wachten op de productieversie van de Chevrolet Volt. Op het Centennial feest ter ere van het 100-jarig bestaan van General Motors heeft het concern dan eindelijk deze belangrijke, elektrische auto onthuld.
                      Chevrolet noemt de Volt zelf een E-REV, wat staat voor Extended-Range Electric Vehicle. De Volt is binnen drie uur op te laden via het stopcontact en kan 60 kilometer rijden zonder dat de verbrandingsmotor er aan te pas komt. De energie wordt opgeslagen in een 16 kWu lithium-ion accu. Als de accu leeg is, zorgt een Flexpower motor (eentje die loopt op elke willekeurige combinatie van benzine en E85) voor een grotere actieradius.
                      De elektromotor heeft in totaal 220 lithium-ion cellen aan boord, die het equivalent van 150 pk en een direct koppel van 370 Nm leveren. De topsnelheid van de Volt is 161 kilometer per uur. Volgens General Motors kost het rijden met een Volt bij een brandstofprijs van 1,50 per liter benzine 12 cent per kilometer.
                      De ingenieurs hebben veel aandacht besteed aan de stroomlijn van de auto: een afgerond front en een speciale dakspoiler zorgen ervoor dat de lucht gemakkelijk langs de carrosserie stroomt. Deze carrosserie heeft de laagste cW-waarde uit de geschiedenis van de productiemodellen van General Motors.
                      Binnenin is de Volt een stuk gewoner. Wel heeft -ie een programmeerbaar digitaal instrumentarium, 7 inch touchscreen met voertuiginformatie, klimaatregeling met touchscreenbediening en standaard Bluetooth.
                      Chevrolet onhulde de oorspronkelijke Volt Concept in 2007 op de North American International Auto Show in Detroit. De nu onthulde productieversie komt eind 2010 in de Verenigde Staten op de markt.



                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                      Comment


                      • #12


                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                        Comment


                        • #13


                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                          Comment


                          • #14
                            Vehicle Type: 5-door, front-wheel-drive sedan
                            Category: Extended-Range Electric Vehicle (E-REV)
                            E-REV competitors: none
                            Chassis: Independent McPherson struts front, compound crank twist axle rear, four-wheel disc brakes, full regenerative brakes to maximize energy capture, electric power-assist steering
                            seating Capacity: Four
                            Manufacturing location: Detroit-Hamtramck Assembly (subject to GM successfully negotiating satisfactory government incentives)
                            Top speed (mph): 100
                            EV range, city (miles): 40 (based on EPA city cycle)

                            Chevrolet Volt Leads General Motors Into Its Second Century

                            DETROIT - General Motors launched its next 100 years today by unveiling the much-anticipated production version of the Chevrolet Volt - a vehicle that delivers up to 40 miles of gasoline- and emissions-free electric driving, with the extended-range capability of hundreds of additional miles.

                            "Revealing the production version of the Chevy Volt is a great way to open our second century," said Rick Wagoner, GM Chairman and CEO. "The Volt is symbolic of GM's strong commitment to the future ... just the kind of technology innovation that our industry needs to respond to today's and tomorrow's energy and environmental challenges."

                            Form follows function

                            The design of the Chevrolet Volt production car has evolved from the original concept that was unveiled at the 2007 North American International Auto Show in Detroit.

                            Because aerodynamics plays a key role in maximizing driving range, GM designers created an aerodynamically efficient design for the production vehicle. Many of the design cues from the concept vehicle endure in the production Volt, including the closed front grille, athletic stance, rear design graphics, outside rearview mirrors and more. The Volt's rounded and flush front fascia, tapered corners and grille are functional, enabling air to move easily around the car. In the rear, sharp edges and a carefully designed spoiler allow the air to flow off and away quickly. An aggressive rake on the windshield and back glass help reduce turbulence and drag.

                            Working closely with GM aerodynamicists to shape the Volt, design and engineering teams developed one of the most aerodynamic vehicles in GM's history. They spent hundreds of hours with the Volt in GM's wind tunnel, testing and re-testing parts such as the front and rear quarter panels, rear spoiler, rockers and side mirrors. Aerodynamic improvements enabled GM to reach the Volt's target of driving up to 40 miles (based on EPA city cycle) without using gasoline or producing emissions.

                            Inside, the Volt offers the space, comfort, convenience and safety features that customers expect in a four-passenger sedan, and it delivers them in a variety of interior color, lighting and trim options unlike any offered before on a Chevrolet sedan. Modern controls and attractive materials, two informational displays, and a touch-sensitive infotainment center with integrated shifter distinguish the Volt's interior from other vehicles in the market.

                            Some of Volt's interior technological features include:

                            * Driver-configurable, liquid crystal instrument display
                            * Standard seven-inch touch screen vehicle information display
                            * Touch screen-style climate and infotainment controls
                            * Optional navigation system with onboard hard drive for maps and music storage
                            * Standard Bluetooth for cellular phone and USB/Bluetooth for music streaming

                            New era in automotive transportation
                            The Chevrolet Volt is leading a new era of electrification of the automobile by creating a new class of vehicle known as the Extended-Range Electric Vehicle, or E-REV.

                            The Volt uses electricity to move the wheels at all times and speeds. For trips up to 40 miles, the Volt is powered only by electricity stored in its 16-kWh, lithium-ion battery. When the battery's energy is depleted, a gasoline/E85-powered engine generator seamlessly provides electricity to power the Volt's electric drive unit while simultaneously sustaining the charge of the battery. This mode of operation extends the range of the Volt for several hundred additional miles, until the vehicle's battery can be charged. Unlike a conventional battery-electric vehicle, the Volt eliminates "range anxiety," giving the confidence and peace of mind that the driver will not be stranded by a depleted battery.

                            The Chevrolet Volt can be plugged either into a standard household 120v outlet or use 240v for charging. The vehicle's intelligent charging technology enables the Volt's battery to be charged in less than three hours on a 240v outlet or about eight hours on a 120v outlet. Charge times are reduced if the battery has not been fully depleted. At a cost of about 80 cents per day (10 cents per kWh) for a full charge that will deliver up to 40 miles of electric driving, GM estimates that the Volt will be less expensive to recharge than purchasing a cup of your favorite coffee. Charging the Volt about once daily will consume less electric energy annually than the average home's refrigerator and freezer units.

                            Charge out of driving
                            The Chevrolet Volt offers spirited driving performance in a remarkably quiet interior. More than 220 lithium-ion cells contained within the Volt's battery pack provide ample power. The Volt's electric drive unit delivers the equivalent of 150 horsepower, 273 lb-ft. (370 Nm) of instant torque, and a top speed of 100 miles per hour. The lack of engine noise, combined with special sound-deadening materials, make the Chevrolet Volt an extremely quiet vehicle to drive.

                            GM estimates that the Volt will cost about two cents per mile to drive while under battery power compared to 12 cents per mile using gasoline priced at $3.60 per gallon. For an average driver who drives 40 miles per day (or 15,000 miles per year), this amounts to a cost savings of $1,500 annually. Using peak electric rates, GM estimates that an electrically driven mile in a Chevy Volt will be about one-sixth of the cost of a conventional gasoline-powered vehicle. The cost savings are even greater when charging during off-peak hours, when electric rates are cheaper.

                            The Chevrolet Volt is expected to be built at GM's Detroit-Hamtramck manufacturing facility, subject to GM successfully negotiating satisfactory government incentives. Production is scheduled to begin late 2010 for models in the United States. Pricing has not been announced. Visit media.gm.com/volt for more information.

                            General Motors Corp. (NYSE: GM), the world's largest automaker, has been the annual global industry sales leader for 77 years. Founded in 1908, GM today employs about 266,000 people around the world. With global headquarters in Detroit, GM manufactures its cars and trucks in 35 countries. In 2007, nearly 9.37 million GM cars and trucks were sold globally under the following brands: Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, GM Daewoo, Holden, HUMMER, Opel, Pontiac, Saab, Saturn, Vauxhall and Wuling. GM's OnStar subsidiary is the industry leader in vehicle safety, security and information services. More information on GM can be found at www.gm.com.





                            Bron: [jalopnik.com]
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                            Comment


                            • #15
                              Een zeer grote stap in de toekomst van de autoindustrie. Zeer knap werk van GM trouwens om dit op poten te zetten. Ik ben benieuwd hoeveel deze 1ste elektronische wagen gaat kosten. Alleszinds, ik vind hem zeer knap (zijlijn kan wel beter), zeker als je hem tegenover een Prius zet, en de bijbehorende techniek zal gzewoonweg verbluffend zijn. Als ik het interieur zie dan moet ik wel meteen aan een ipod denken

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
                                Een zeer grote stap in de toekomst van de autoindustrie.
                                Dit is zeker de toekomst niet van de auto en ook geen grote stap.
                                De toekomst wordt de brandstofcel, niet dit soort batterij-auto's.

                                De productieversie komt in 2010 op de Amerikaanse markt. Wat een potje zever zeg.
                                En wanneer kom die hier?
                                Als deze techniek ook al verouderd is vermoed ik.
                                Last edited by ; 16/09/2008, 20:17.

                                Comment


                                • #17
                                  In tijden waaraan grote constructeurs zoals BMW en Mercedes nog volop werken aan het Hybride concept, is dit wel een zeer grote stap.

                                  Comment


                                  • #18
                                    De productieversie komt in 2010 op de Amerikaanse markt. Wat een potje zever zeg.
                                    En wanneer kom die hier?
                                    Als deze techniek ook al verouderd is vermoed ik.
                                    Als het een Volvo was, dan had ge u loftrompet al bovengehaald

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
                                      Als het een Volvo was, dan had ge u loftrompet al bovengehaald
                                      Alstublieft niet beginnen met flauwe zever hier.
                                      Maar als je het dan toch over Volvo hebt : de zwevende middenconsole hebben ze maar schaamteloos van Volvo gepikt.

                                      Ik ben grote aanhanger van nieuwe technologie maar dit boomt gewoon verder op de techniek van een Prius en dat is de toekomst niet.
                                      En waarom nu al die heisa als het nog jaren wachten is om dit op de weg te zien rondrijden.
                                      En de auto zou bovendien rond de 40000 "dollar" gaan kosten : dat koopt dus geen kat ...

                                      Het is gewoon een hypocriete reclamestunt bij hun honderdjarig bestaan.
                                      Last edited by ; 17/09/2008, 08:22.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik wil niet voos doen, maar iedereen op het forum heeft wel gehoord van de EV1's die GM via leasing aanbood aan de inwoners van Californië (als ik me niet vergis.)...
                                        Als ik dat verhaal mag geloven (heb er docu over gezien en over gelezen ook) dan was DAT TOEN een grote stap!
                                        Ook al zijn er al hybride voertuigen gemaakt in de jaren stillekes (rond 1900, geloof ik zelfs!).
                                        Het is goed dat de Volt in productie komt, maar ze zijn voor mij meer dan 10jaar geleden zwaar op hunne smoel gegaan door die EV1-weg niet te blijven bewandelen. Daarom is het pure hypcrisie wat ze nu met de Volt trachten te verwezenlijken.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X