Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Beste Sundaytwins,

Onze A6 2.8 multitronic is besteld ongevee 3 weken geleden, gister kreeg ik een mail dat het productieweek 19 is, (later dan eerst verwacht) maar dat het misschien nog iets eerder kon. we wachten maar af, we wachten natuurlijk ook op jouw foto's op het moment dat hij binnen is, Heb jij misschien ergens het verlichtingspakket al gezien? in RL?? wij hebben het ook, maar ik ben nog niet echt bekend met hoe het er precies uitziet, ik heb wel van amderen begrepen dat het er goed uitziet.

Comment

• Mooie samenstelling, Sundaytwins.
      Ik vertrouw wel dat grijs interieur niet... je zal met foto's moeten overtuigen. Ik ging ook voor ijszilver, maar alles in 't zwart vanbinnen.
      Erg veel zal je productiedatum wel niet meer verschuiven, want ze moeten de mijne eerst nog maken... besteld in oktober

Comment

• Hallo allemaal
        Aan AudiA6: Voor het verlichtingspakket: van zodra ik hem heb wil ik wel een fotootje plaatsen. Maar ook ik heb het niet 'RL' gezien.
        Aan Lodewijk: Naar wat ik gehoord heb werken ze met 'slots' in de audifabriek. Maw. Op voorhand worden er per land bepaalt hoeveel stuks ze waarschijnlijk zullen verkopen. Maw. In België bv 6000, GB 10.000, Portugal 4.000. Als er 'teveel' vraag is, dan schuif je gewoon naar een andere slot (achteraan de rij dus). Wat men mij vertelde is dat er verwacht wordt dat in andere landen er minder vraag is door de crisis en dus de productie 'opgevuld' wordt met bestellingen die later komen (in mijn geval dus al drie weken verschil). Dat jij je Audi nog niet hebt vind ik wel vreemd. Misschien ligt daar de oorzaak ergens anders? Ik duim alvast dat je auto niet lang meer op zich laat wachten.
        Het grijze interieur is wennen. Niet de sportzetels want die zijn fantastisch met Alcantara. Het is een must have voor wat langere mensen omdat je het voorste deel van je zitting kan uitschuiven en zo dus in je knieholte meer steun krijgt. Echt goddelijk voor langere ritten. En in het lichtgrijs zien ze er ook héél goed uit. Het had misschien beter geweest dat je een tweekleurig dashboard (bovenaan zwart en onderaan grijs) had kunnen bestellen zoals destijds in de Bora en de Passat. Maar dat kan blijkbaar niet bij de A6. Tja, ik denk misschien kwestie van smaak en gewoonte (je ziet niet veel grijze interieurs, de meeste zijn zwart).
        Hou de moed erin en hopelijk hebben we binnenkort dan toch allemaal wat we besteld hebben!
        Last edited by ; 13/02/2009, 07:08.

Comment

• Hallo allemaal,

Ik ben ondertussen al een tijdje aan het kijken op het forum naar reacties op de nieuwe A6.
          Zelf ben ik ook aan het aftellen.
          Dit is wat ik eind maart verwacht:
          A6 Avant tdie 2.0 man 6 bak.
          - business plus pack
          - lounge pack
          - xenon koplampen
          - sfeerverlichtings-pack
          - wegklapbare trekhaak
          - alcantara leder op sportzetels
          - uitbreiding naar Nav met HD
          - uitbreiding MMI naar BOSE
          - Binnenspiegel dag/nacht
          - 80 liter tank
          - zonneschermen achter + koffer
          We hebben hem gekozen in het ijszilver met grijs interieur.
          Ik rijd nu al eeuwenlang met allemaal donkere lease-auto's. Nu was het tijd voor een radicale switch ;-)
          En wat het nog mooier maakt is dat hij nu helemaal van mezelf is ....
          Hij is besteld begin januari (de 5de dacht ik) en oorspronkelijk stond hij in week 16. Nu staat hij al in week 13 (laatste week maart). Naar het schijnt (zei de dealer) zou hij nog naar voren kunnen komen in tijd (ik hoop het).
          Laat maar weten wat jullie ervan vinden....
          (Er zullen er nog aan het wachten zijn denk ik dan... Sterkte!)
          Week 13? Dat is zeker mooi, gezien de mijne al van 3de week september besteld is en voorzien voor producktie Week 10. lol.
          Wat de opties betrfet, merk ik toch een zekere constante in de meeste configs. Lounge en Business Pack zit er bij de meeste bij, Xenon moet je echt hebben en de meeste nemen de nav ùet HDD en de verduisterde ramen er ook bij. Er gaan dus weer een resem Audi's rondrijden binnen neklel maanden die zwaar op elkaar lijken haha

Als ik eerlijk ben, Redbull, staar ik tegenwoordig ook naar elke A6 . Misschien is het omdat de verschillen zo moeilijk te zien zijn tussen de Pre -facelift en de huidige, dat de mensen aanvankelijk iets langer naar de jouwe staren. Er rijden er eerlijk gezegd ook nog bitter weinig van rond hé
          Last edited by ; 13/02/2009, 13:40.

Comment

• mag mijn A6 berline Om 16 u ophalen....whieeeeeeeee

Comment

• Wij hebben ook een sedan besteld, we willen natuurlijk wel foto's he :p.

Heb je toevallig een verlichtingspaket??

Zal ik anders die van ons ook even neerzetten:

Audi A6 2.8 V6 Multitronic Proline
              Proline is alarm, airco en nog het een en anders

Nachtblauw
              Zwart interieur
              Notenhouten interieurlijsten
              verlichtingspakket
              automatisch te openen achterklep
              neerklapbare achterbank
              elektrisch zonnescherm
              Comfortairco plus
              opbergpakket
              bagagepakket
              Stuurwiel met flipers
              Navi met HD
              Tel voorbereiding
              Parkeersensoren voor en achter

Geen leer, vind mn vader niet prettig
              geen xenon, vind ik niet echt zn geld waard
              en geen andere velgen, daar alleen de duurste audi velgen mooi zijn, en mn vader dat niet wil

verder zou het me niet verbazen als hij er alsnog een andere set velgen onderzet maar dan niet van Audi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AudiA6 Bekijk Berichten
                Wij hebben ook een sedan besteld, we willen natuurlijk wel foto's he :p.

Heb je toevallig een verlichtingspaket??

Zal ik anders die van ons ook even neerzetten:

Audi A6 2.8 V6 Multitronic Proline
                Proline is alarm, airco en nog het een en anders

Nachtblauw
                Zwart interieur
                Notenhouten interieurlijsten
                verlichtingspakket
                automatisch te openen achterklep
                neerklapbare achterbank
                elektrisch zonnescherm
                Comfortairco plus
                opbergpakket
                bagagepakket
                Stuurwiel met flipers
                Navi met HD
                Tel voorbereiding
                Parkeersensoren voor en achter

Geen leer, vind mn vader niet prettig
                geen xenon, vind ik niet echt zn geld waard
                en geen andere velgen, daar alleen de duurste audi velgen mooi zijn, en mn vader dat niet wil

verder zou het me niet verbazen als hij er alsnog een andere set velgen onderzet maar dan niet van Audi
                Mooie motor, blijkbaar typisch Nederlands, die zware benzines.
                Is nachtblauw het gewone donkerblauw ? Vind ik wel wat saai, schelpgrijs is dan mooier, is veel levendiger donkerblauw, kleur verandert met lichtinval.
                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                  Mooie motor, blijkbaar typisch Nederlands, die zware benzines.
                  Is nachtblauw het gewone donkerblauw ? Vind ik wel wat saai, schelpgrijs is dan mooier, is veel levendiger donkerblauw, kleur verandert met lichtinval.
                  De auto's zijn in nederland toch str*ntduur. Kan je maar net zo goed een dikke naft nemen

Dat nachtblauw heeft ook wel een speciaal effect. Bijna zwart met een heel diepe schijn blauw in. Niet mijn ding, maar wel speciaal.

Comment

• De kleur is een mooie maar zakelijke kleur, wij vonden de andere kleuren niet zo. De kleur die we hebben gekozen, hebben we in reallife gezien, en dat zag er netjes uit. de kleur is inderdaad erg diep blauw met een mooie glans.

de prijs, ja ach we hadden in Belgie of Duitsland een leuke 3.0T kunnen kopen, maar we moeten het er maar mee doen. we hebben nu een 2,4 dus we gaan erop vooruit, en ik vind de 2,4 ook zeker niet sloom.

Heb ik het goed dat een Naft een benzine is??

Comment

• Naft = benzine
                      Probeer het maar eens aan een naftpomp (=tankstation)

oh ja,
                      mazout = diesel

Comment

• Beste bgl,

Dank voor de korte intro,

ik ben blij dat de motor in ieder geval een dike naft word genoemd dan, en niet een te kleine motor voor de A6

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sundaytwins Bekijk Berichten
                          Hallo allemaal
                          Aan AudiA6: Voor het verlichtingspakket: van zodra ik hem heb wil ik wel een fotootje plaatsen. Maar ook ik heb het niet 'RL' gezien.
                          Aan Lodewijk: Naar wat ik gehoord heb werken ze met 'slots' in de audifabriek. Maw. Op voorhand worden er per land bepaalt hoeveel stuks ze waarschijnlijk zullen verkopen. Maw. In België bv 6000, GB 10.000, Portugal 4.000. Als er 'teveel' vraag is, dan schuif je gewoon naar een andere slot (achteraan de rij dus). Wat men mij vertelde is dat er verwacht wordt dat in andere landen er minder vraag is door de crisis en dus de productie 'opgevuld' wordt met bestellingen die later komen (in mijn geval dus al drie weken verschil). Dat jij je Audi nog niet hebt vind ik wel vreemd. Misschien ligt daar de oorzaak ergens anders? Ik duim alvast dat je auto niet lang meer op zich laat wachten.
                          Het grijze interieur is wennen. Niet de sportzetels want die zijn fantastisch met Alcantara. Het is een must have voor wat langere mensen omdat je het voorste deel van je zitting kan uitschuiven en zo dus in je knieholte meer steun krijgt. Echt goddelijk voor langere ritten. En in het lichtgrijs zien ze er ook héél goed uit. Het had misschien beter geweest dat je een tweekleurig dashboard (bovenaan zwart en onderaan grijs) had kunnen bestellen zoals destijds in de Bora en de Passat. Maar dat kan blijkbaar niet bij de A6. Tja, ik denk misschien kwestie van smaak en gewoonte (je ziet niet veel grijze interieurs, de meeste zijn zwart).
                          Hou de moed erin en hopelijk hebben we binnenkort dan toch allemaal wat we besteld hebben!
                          En... dakhemel dan in het grijs? In beige lijkt me dit te vloeken...

Comment

• Nog even terugkomende op de kleur trouwens,

We hebben nu Noorderlicht blauw, en deze kleur doet erg denken aan schelpgrijs. We wilde graag een andere kleur, dan wat we nu hebben. We hebben nog wel getwijfeld aan Phantom Black, maar uiteindelijk is dit het niet geworden.

Ik hoop dat er een hoop foto's aan komen van iedereen die de komende periode zijn A6 afgeleverd krijgt!

Comment

• Ben ook wel benieuw naar de nieuwe kleur aventurienblauw, heb dit nog nooit gezien, zelfs niet op foto, enkel op car configurator.
                              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Ik heb hem ook nog niet gezien, maar ik denk wel dat het een redelijk leuke kleur is
                                Volgens mij is hij een beetje de vervanger van de kleur Noorderlichtblauw

Comment

• Hoi Lodewijk.

Inderdaad dakhemel is ook grijs. Het zou inderdaad nogal vloeken met beige denk ik.

Succes!

Comment

• A6 MMI plus HDD en versterker

Hallo,
                                    Heb sinds vrijdag m'n A6 berline en had een aantal vraagjes/opmerkingen wat de sound betreft.

Heeft iemand van jullie ervaringen met het DSP systeem? persoonlijk vind ik het redelijk brak klinken en van subwoofer merk ik al helemaal weinig...
                                    Mss liggen m'n eisen net iets te hoog voor het standaad spul dus mijn 2e vraag, kan ik een extra versterker (en sub) koppelen aan m'n huidig systeem? Kan ik eventueel ook de voorste speakers bij aan m'n extra versterker koppelen?
                                    Kan alles gewoon vanuit de koffer afgetakt worden of w. het een geknoei met kabels?

groeten en alvast dank voor jullie antwoorden

Comment

• Ik ben geen expert op het gebied van aftermarket spul. Maar je zou ook nog een keer kunnen kijken naar de Instellingen, op ons huidige model klinkt het goed, maar dat heeft wel een paar kleine instellingen nodig gehad, daarnaast kan je ook nog kiezen of het systeem zich richt op de bestuurder, of op de auto als geheel. Alles te doen via MMI.

Mocht dit niet voldoende zijn, had je beter het Bose geluid kunnen nemen, ik vind aftermarket altijd een beetje jammer.

Succes en we willen natuurlijk graag foto's van de nieuwe aanwinst (in ieder geval ik wel!!)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AudiA6 Bekijk Berichten
                                        Ik ben geen expert op het gebied van aftermarket spul. Maar je zou ook nog een keer kunnen kijken naar de Instellingen, op ons huidige model klinkt het goed, maar dat heeft wel een paar kleine instellingen nodig gehad, daarnaast kan je ook nog kiezen of het systeem zich richt op de bestuurder, of op de auto als geheel. Alles te doen via MMI.

Mocht dit niet voldoende zijn, had je beter het Bose geluid kunnen nemen, ik vind aftermarket altijd een beetje jammer.

Succes en we willen natuurlijk graag foto's van de nieuwe aanwinst (in ieder geval ik wel!!)

wel heb de instellingen gechecked en tja...'t kan me niet overtuigen...
                                        Ik vond de volgende stap naar Bose voor mij een "no go"
                                        Waarom? Ik heb in m'n Alfa 159, mss geen ref. voor sommigen, ook een bose systeem gehad en heb het er na 2 weken uitgegooid...is het geld echt niet waard...

Na reactie's gelezen te hebben of versch. fora dacht ik dat het DSP systeem voor velen bevredigend was...doch niet voor mij blijkbaar

Comment

• en wat de foto's betreft, ik doe m'n best om zo snel mogelijk iets te tonen

Comment

Working...
                                          X