Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus RS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ford Focus RS

    Ford Focus RS

    Kampfansage aus Köln

    2,5-Liter-Turbomotor, Sperrdifferenzial, 300 PS, 410 Newtonmeter Drehmoment. Mit dem Ford Focus RS melden sich die Kölner in der Top-Liga der Kompaktsportler um VW Golf GTI Edition 30 und Opel Astra OPC zurück

    Die Leistungsdaten des neuen Focus RS sind eine Ansage an die Konkurrenz aus Wolfsburg, Rüsselsheim oder auch Japan. Bisher ist der 225 PS starke ST das sportliche Topmodell im Focus-Programm. Doch in der Kompaktklasse sind längst 240 PS und mehr im Angebot und der ST kam da vor allem in Bezug auf die Beschleunigung nicht richtig mit. Zumal der Ford mit dem Fünfzylinder-Motor schwerer ist als zum Beispiel Astra OPC oder VW Golf GTI Edition 30 mit aufgeladenen Vierzylinder-Aggregaten.

    Doch das Leistungsdefizit hat mit dem RS ein Ende, Ford übernimmt die Spitze. Das Ford Team RS hat den Fünfzylinder-Turbomotor, der ursprünglich von Volvo stammt, kräftig überarbeitet und modifiziert, um die Leistung aus dem Motor zu holen. In weniger als sechs Sekunden soll der RS aus dem Stand auf 100 km/h beschleunigen.

    Um die Power auf die Straße zu bringen und ein agiles Handling zu erreichen, wurde die Vorderachse überarbeitet. Enge Partner bei der Entwicklung der Achskonstruktion war das Ford Research Center in Aachen. Eine Differenzialsperre sorgt zudem für bessere Traktion. Ein speziell für den Focus RS angepasstes ESP soll eine sehr sportliche Fahrweise ermöglichen. Abgestimmt wurde der Top-Focus fahrwerkstechnisch übrigens ohne ESP.

    Im Innenraum erwarten Fahrer und Beifahrer spezielle Recaro-Sportsitze, die die Farbe des Außenlackes aufnehmen. Gebürstetes Aluminium und Karbon-Anbauteile an der Mittelkonsole sorgen für eine kühl-sportliche Optik.

    Anfang 2009 wird der RS zu haben sein, die Zuschauer können ihn erstmals am 22. Juli 2008 auf der London International Motor Show sehen

    bron: Autozeitung.de




  • #2


    Comment


    • #3

      Comment


      • #4
        De voorgaande teasers:



        Comment


        • #5
          torque-steer baby

          Comment


          • #6
            Brute kar

            Comment


            • #7
              Vettig...

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                torque-steer baby
                tis geen astra opc zelle

                ik wil er ééntje
                ie straalt gewoon bruudheid uit

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                  tis geen astra opc zelle

                  ik wil er ééntje
                  ie straalt gewoon bruudheid uit

                  torque-steer is vet

                  ik wil er ook één

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                    torque-steer baby
                    Ford kennende ben ik er vrij gerust in dat het wel zal meevallen

                    Hij is dan eindelijk officieel: de Ford Focus RS. De specificaties waar Ford eerder mee op de proppen kwam, waren al veelbelovend. Team RS geeft de definitieve auto echter nog meer vermogen mee dan ze eerder beloofden.

                    Het vermogen van de 2,5-liter turbomotor bedraagt namelijk 300 pk, waar Ford eerder ‘in ieder geval 280 pk’ beloofde. Het maximumkoppel bedraagt ‘meer dan 410 Nm’. De sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost de Focus RS minder dan zes seconden.
                    De Focus RS heeft gewoon voorwielaandrijving. Om ervoor te zorgen dat het forse vermogen op een behoorlijke manier op de weg wordt gebracht, monteert Ford Team RS een geavanceerd Quaife-sperdifferentieel, zoals we dat ook kennen uit de vorige Focus RS.
                    Een ander hulpmiddel is de ‘Revoknuckle’ voorwielophanging, die ongewenste stuurreacties en ‘torque steer’ tijdens fors gasgeven moet voorkomen. Jost Capito, die de scepter zwaait bij Ford Team RS, vertelt dat z’n mannen wel degelijk het monteren van vierwielaandrijving hebben overwogen: “Dat was een optie, maar wij zijn ervan overtuigd dat een Ford Focus een uitstekende basis is voor een supersnelle hatchback. Door af te zien van vierwielaandrijving hebben we het gewicht van de RS weten te beperken. Maar tegelijkertijd hebben we een balans tussen tractie, rij-eigenschappen en prestaties gevonden die toonaangevend is voor z’n klasse.”
                    De Ford Focus RS staat standaard op 19 inch lichtmetaal en is 40 millimeter verbreed ten opzichte van de gewone modellen. Het ESP systeem is speciaal ontwikkeld voor de RS en grijpt later in dan dat van de andere Focussen.
                    Het exterieur van de RS onderscheidt de auto duidelijk van de andere Focussen, ook van de ST. Allereerst is er de felgroene kleur, een verwijzing naar het Le Mans-groen van de Escort RS1600 uit de zeventiger jaren. Als contrast met het groen zijn er piano-zwarte stylingsdetails, onder meer de grille, de buitenspiegels en achter de voorste wielkasten. Maar het meest opvallend is toch wel de grote, zwarte dakspoiler aan de achterkant van de auto. De RS heeft standaard xenonverlichting.
                    Binnenin is de styling iets ingetogener. Uiteraard zijn er kuipstoelen met RS- en Recaro-logo’s, maar ook zijn er diverse elementen die het groen-zwarte thema van het exterieur voortzetten. Geborsteld aluminium en koolstofvezel-look elementen zorgen voor nog wat extra klasse.
                    De Ford Focus RS beleeft op 22 juli z’n publieksdebuut op de London International Motor Show. Ford gaat de auto gewoon tussen de andere Focussen produceren op de productielijn in het Duitse Saarlouis. De RS komt in het eerste kwartaal van 2009 op de markt.


                    De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden

                    Comment


                    • #11
                      Cool!

                      Comment


                      • #12
                        die snoet is er gewoon zo los over dat het geil wordt

                        je ziet dat dit gebouwd is door liefhebbers, gotta love it

                        Comment


                        • #13
                          1 ding, die antenne vooraan in het midden van het dak, zoooo lelijk.

                          Comment


                          • #14
                            Dit ding straalt iets uit, en 't is dit: fuck authoritah!
                            Zalig toch, een vijfpitter met dergelijk politiek incorrecte looks...
                            De antenne vind ik vet, en ik wil hem eens in het RS-blauw zien (met antraciet of witte velgen).

                            Comment


                            • #15
                              als je zoiets achter je ziet dan heb je toch gewoon scrik dat het u zal opeten !
                              man, zo bruut!!!
                              en dit past daar zo bij http://nl.youtube.com/watch?v=yD1i4qcISME
                              Last edited by ; 03/07/2008, 22:32.

                              Comment


                              • #16
                                Ontzettend fout, maar zo lekker...

                                Comment


                                • #17
                                  Wat een kar!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Belangrijker: hoeveel kost zoiets?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                      Belangrijker: hoeveel kost zoiets?
                                      40-45k ofzo he.


                                      300 pk op de voorwielen, what were they thinking, heerlijk


                                      Is wel Cossie-stijl. Zowel de Sierra als Escort Cosworth waren ook heel controversieel. Love it
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

                                      Comment


                                      • #20
                                        shiiit!!! compleet geflipte kar ontsproten uit het brein van acid slikkende ingenieurs met een hart voor sportwagens

                                        Comment

                                        Working...
                                        X