Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus RS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waarom zou je hem achteraf naar een gewone auto willen ombouwen? Voor die achterbank? Ik vind dat er wel iets van ongemak mag staan tegenover het grote voordeel dat je krijgt.

Comment

• Nee, maar als je hem ooit wil verkopen, enz...
      Nu weet ik ook wel dat je daar niet moet aan denken als je een wagen koopt, maar toch, het is toch een serieuze ingreep.

Comment

• Als je hem terug verkoopt is het een extra troef om hem verkocht te krijgen. Het doelpubliek voor zo'n auto's hecht niet echt veel belang aan een achterbank, geloof me vrij.

Comment

• Ja, jij kan het weten natuurlijk

Comment

• Inderdaad

Comment

• Ik bedoelde inderdaad bij eventuele latere verkoop. Niet iedereen wil een lichte vracht.

Kan je eigenlijk als particulier een wagen inschrijven op lichte vracht?
              Meestal word dit gedaan wanneer de wagen kan ingebracht worden op een firma. Zo kan je dan bv brandstof 100% inbrengen, jaarlijkse taks is minder, etc...

Ik heb er ook nog aan getwijfeld om hem op lichte vracht te zetten. Ik kon hem nl inbrengen op de firma, maar heb dit dan uiteindelijk niet gedaan om praktische redenen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Weytie Bekijk Berichten
                Ik bedoelde inderdaad bij eventuele latere verkoop. Niet iedereen wil een lichte vracht.

Kan je eigenlijk als particulier een wagen inschrijven op lichte vracht?
                Meestal word dit gedaan wanneer de wagen kan ingebracht worden op een firma. Zo kan je dan bv brandstof 100% inbrengen, jaarlijkse taks is minder, etc...

Ik heb er ook nog aan getwijfeld om hem op lichte vracht te zetten. Ik kon hem nl inbrengen op de firma, maar heb dit dan uiteindelijk niet gedaan om praktische redenen.
                Tuurlijk kun je als particulier een wagen inschrijven als LV. Dan heb je wel maar als enig voordelen de BIV en de jaarlijkse rijtaks die je niet moet betalen. De ombouw, dossier- en keuringskosten zijn ongeveer 1000€. De lichte vracht taks is ongeveer 125€.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                  MOV'IT heeft een rem kit voor de Focus RS.
                  Weet er iemand wat zo'n setje kost? Ik Heb Heinz (officiële verdeler) al gecontacteerd, maar ze reageren niet op mijn mails.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RSTim Bekijk Berichten
                    ze reageren niet op mijn mails.
                    een beller is sneller
                    1991 Audi S2 coupe
                    2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jlsoundlover Bekijk Berichten
                      een beller is sneller
                      Dat is een feit, maar waarom hebben ze dan een e-mailadres als ze er toch niet op reageren?

Comment

Dat is een feit, maar waarom hebben ze dan een e-mailadres als ze er toch niet op reageren?
                        bij JDengineering is dat ook zo , ik vermoed dat ze het druk hebben voor mails te beantwoorden , of anders de illusie wekken toch
                        1991 Audi S2 coupe
                        2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Weytie Bekijk Berichten
                          Enige nadeel is (hebben ze mij wijsgemaakt) dat je deze later niet meer naar gewone wagen kan omzetten.

Iedere Focus RS op lichte vracht zou een uniek PVG nummer hebben.
                          Dit zou ook de reden zijn waarom het zo lang duurt vooralleer je je papieren hebt.
                          PVG nummer dient aangevraagd te worden, en uit ervaring weet ik dat die in Brussel niet al te rap zijn
                          Bij mijn weten kan je zonder problemen de wagen terug inschrijven als personenwagen (mits betaling van BIV etc) , daar is namelijk al een PVG nummer voor. Dus een speciaal PVG nummer aanvragen om terug te switchen is niet nodig. Dat heb ik tenminste zo verstaan van mijne Ford dealer...

Bij mijne ST was ik 4 maanden kwijt eer dat ik hem op de weg had, dus eeen beetje geduld hebt ge wel nodig.

En of LV wel praktisch is moet ieder voor zichzelf beslissen maar ik kan mij voorstellen dat veel RS eigenaars nog geen kinderen hebben of veel volk moeten vervoeren. Eerlijk gezegd de enkele keren dat ik volk meeneem in de wagen is als we op stap gaan en dan durf ik mijne ST al nie meer meenemen ivm vandalisme en zo. Ik kan dan de wagen van de moeder gebruiken.

Groeten

Niels

Comment

• Ja, maar je zit wel terug met die ombouw, en bijhorende kosten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                              Ja, maar je zit wel terug met die ombouw, en bijhorende kosten.
                              Maar niemand die volledig bij zijn zinnen is zou dit doen. Als iemand mij nu op dit moment 3000 euro zou geven om mijn achterbank uit mijn auto te halen zou ik direct toehappen en ik denk dat de meesten zo zouden denken.

Comment

• Dat betekent dan wel dat je een tweede auto moet nemen om met de familie rond te rijden. Kost al gauw wat meer dan 3000€

Comment

Ik heb uw kar gisteren zien staan in de Dronckaertstraat.
                                  Die groene al zien staan bij garage Viane?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                    Ik heb uw kar gisteren zien staan in de Dronckaertstraat.
                                    Die groene al zien staan bij garage Viane?
                                    Deze zeker ?

Prachtmachien

Comment

• Jip!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        Dat betekent dan wel dat je een tweede auto moet nemen om met de familie rond te rijden. Kost al gauw wat meer dan 3000€
                                        Mensen met een gezin kopen heus geen Focus RS als enige wagen.

Comment

• Altijd die veralgemeenheden
                                          Zo'n wagen kan je perfect rustig mee rijden hoor. De mijne (ok, geen rs, maar een even snelle als het moet) heeft nog steeds zijn eerste banden en dat na 55000 km.

Comment

Working...
                                          X