Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
In die advertentie staat 10 km, dus ze hebben aan die kilometerteller gefoefeld
Leuk als je centjes genoeg hebt, al een EVO hebt om mee te rijden en deze bij je collectie wilt zetten. Maar met deze wagen zou ik nauwelijks nog km's op de teller te durven bijzetten
In die advertentie staat 10 km, dus ze hebben aan die kilometerteller gefoefeld
Leuk als je centjes genoeg hebt, al een EVO hebt om mee te rijden en deze bij je collectie wilt zetten. Maar met deze wagen zou ik nauwelijks nog km's op de teller te durven bijzetten
Inderdaad.
Het enige probleem is dat alle rubbers verduurd zijn wss, dus dat die wagen alsnog uit elkaar moet.
De moment dat ik 150.000€ win koop ik mij deze en een andere, en ik haal ze beide uit elkaar om achteraf terug in elkaar te steken en alles wat versleten was vervangen.
Eentje gebruiken voor evenementen, de andere voor te Raggen.
De andere gaat enkel gebruikt worden op de Mercedes-Benz Classic Days.
Ik rij naar ginder met de trailer van de zaak, rij daar de rondrit met de goede, en de dag dat we ons mogen uitleven op de Salzburgring pak ik de ragbak
Er gaat er eentje geveild worden op de MECC in Maastricht zaterdag...
estimate tussen de 29.000 en 34.000€
Tgaat over deze wagen:
The Mercedes-Benz 190 (201 series) introduced in 1982 rapidly made a name for itself as the "Baby-Benz". But who would have thought that it would also acquire a reputation as a compact sports car over the years and after several engine and equipment refinements? This development finally culminated in the 190 E 2.5-16 Evolution II which made its debut at the Geneva Motor Show in March 1990.
The 190 E 2.5-16 Evolution II was equipped with a 2.5 liter engine, the car, weighing some 1300 kilograms, accelerated from standstill to 100 km/h in just 7.1 seconds and reached a top speed of 250 km/h. The sports suspension afforded highly precise handling, being adjustable to three different heights by means of an inconspicuous switch to the left of the steering wheel. Sports seats gave the driver and front passenger firm support while rear passengers were provided with two contoured individual seats.
The EVO II stood out for its bodywork modifications designed to reduce drag still further and to raise down force at the front and rear axles. Particularly distinctive and eye-catching features are the large rear airfoil and the wheel arch flares.
This particular car has only had two owners from new, and has been very well looked after. It has a full Mercedes-Benz service history and has had the benefit of being owned solely by owners of Mercedes-Benz garages. The car has a black leather interior along with the rare options of a driver's airbag and electric seats. As only 500 examples of this road rocket were produced and so called 'youngtimers' are increasing in value, this must be a very good opportunity to acquire what is without doubt one of the seminal road cars of the early 1990s.
Voor de geïnteresseerden, het is stock nr 107 bij de veiling van Coys...
De rest van de veiling:
Lot Description Estimate
101 1969 Rover P5B Coupe €0-0
102 1977 MG Roadster €0-0
103 1987 BMW 316 Baur Convertible €5,800-7,000
104 1984 Cadillac Eldorado Convertible - Ex "Pistolen Paul" €11,000-15,000
105 1971 Lancia Fulvia Zagato €0-0
106 1968 Lincoln Continental €15,000-19,000
107 1990 Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II €29,000-34,000
108 1957 Mercedes-Benz 190 SL €32,000-37,000
109 2004 Bentley Continental GT €110,000-135,000
110 1929 Minerva AR 6 Light Saloon €55,000-62,000
111 1977 MG Roadster €0-0
112 1960 Mercedes-Benz 220S Ponton Coupe €33,000-38,000
113 1976 Bitter CD €14,000-17,000
114 1979 Lancia Gamma Coupe €3,500-4,500
115 1961 Fiat 1200 Spyder €9,000-12,000
116 1939 Rolls-Royce Wraith €26,000-32,000
117 1964 Austin Healey 3000 Mk III €38,000-45,000
118 1961 Fiat 1200 Spyder €11,000-14,000
119 1962 Jaguar E-Type Roadster 3.8 €40,000-50,000
120 c1953 Jaguar Type C Type Chassis €7,000-10,000
121 2004 Proteus Jaguar D Type Alloy Body €15,000-18,000
122 1954 MG TF €15,000-20,000
123 1961 Bentley Continental Flying Spur €95,000-110,000
124 1932 Invicta 12/45 Tourer €0-0
125 1964 Porsche 356 Roadster €65,000-75,000
126 1975 Chevrolet Corvette Convertible €18,000-25,000
126a 1974 MG B Roadster €8,000-12,000
127 1956 Rolls-Royce Silver Cloud 1 €30,000-38,000
128 1962 Facel Vega Facellia F2B €17,000-20,000
129 1921 Hispano Suiza H6B Tourer by Flood of Melbourne €200,000-250,000
T jammerlijke aan zo een auto is dat je nooit kunt zeggen " ooit bezit ik er eentje " ...
Want ze zijn verschrikkelijk duur
Vroeger stond er altijd eentje in de showroom in die niet officiele mb dealer in kortrijk, maar die is failliet.
Met grote bewondering zat ik ernaar te kijken wss 8 jaar geleden, niet wetende wat het was ....
Ik zeg dat minstens 1 keer in de week
Enige probleem is dat ik sneller ga moeten gaan sparen dan dat die dingen in prijs stijgen. En sparen is voor mij niet al te makkelijk, ik wil altijd maar dingen bijkopen
Omdat als ik ooit 35k kan uitgeven aan een auto ( ik prijs me dan een gelukkig man ) dat ik dat niet ga kunnen uitgeven aan een fun-mobiel, waar ik af en toe mee rijd...
En hoe zot die bak ook is, mijn ratio laat me niet toe zoiets te geven voor een oude auto.
een gewone 2.3 - 16V is zalig maar zo'n evo II heeft toch wa teveel show bij naar mijn gedacht. Hoe rijdt zo'n ding trouwens, kan dat ook iets anders dan hard rechtdoor? Ooit veel autosportsuccesen behaald ofzo?
Comment