
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes GLK
Collapse
X
-
1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenIk wil een wagen om te rijden, niet om in de garage te laten staan
LPG tank achterin en das best betaalbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenKan je me uitleggen wat er zo mooi is aan dat stuur?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk BerichtenStaat er alleen een stuur op de foto?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenHoe bedoel je?
LPG tank achterin en das best betaalbaar.
Comment
-
Mercedes GLK: Ein SUV für die Leute mit Möglichkeitssinn
Allradgetriebene C-Klasse-Variante mit 220 CDI und 320 CDI im Test
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Rating:
Optisch ist der GLK ein Volltreffer. Mit seinen kantigen Umrissen hebt er sich deutlich von anderen SUVs ab. Auch von der M-Klasse, die er optisch in den Schatten stellt – und womöglich auch von den Verkaufszahlen her. Denn das kleinere Modell ist nicht nur handlicher, sondern auch sparsamer. Das Downsizing bei der Karosserie ist also zu begrüßen.
Technisch unterscheidet sich der GLK kaum vom C-Klasse T-Modell. Er hat das gleiche Allradsystem, das gleiche Fahrwerk und die gleichen Motoren. So ist der GLK eigentlich eine C-Klasse-Karosserievariante für Leute, die gerne hoch sitzen. Die moderaten Offroadeigenschaften brauchen nur wenige. Deshalb wünscht sich wohl so mancher einen Hecktriebler, der runde 2.000 Euro günstiger sein dürfte. Auch auf die Automatik würde vielleicht mancher gern verzichten, wenn es die Möglichkeit gäbe. Ab 2009 kann man zumindest einen Vierzylinder-Diesel haben. Bei den Benzinern fehlen Varianten mit vier Töpfen und Aufladung, wie sie etwa Audi anbietet – sie würden zum Spritsparen beitragen. Mit den Sechszylindermotoren ist der C-Klasse-SUV kein Spritsparmeister. Ansonsten ist der GLK ein empfehlenswertes Auto. Vor allem für Leute mit „Möglichkeitssinn“. Sie werden sich gern hineinsetzen und von Sanddünen und Offroadabenteuern im GLK träumen.
Complete rijtest: [www.auto-news.de]Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Mercedes GLK: met de genen van de G-klasse.
vrijdag 1 augustus 2008;Met de GLK treedt Mercedes voor het eerst toe tot het segment van compacte SUV’s. De fabrikant uit Stuttgart doet dat echter wel met een flinke portie ervaring op zak. De GLK kan dan ook worden gezien als onderscheidend in zijn segment. Waar de nadruk tegenwoordig meer op dynamiek komt te liggen weet de GLK zijn afkomst niet te verloochenen.
Samen met Land Rover is Mercedes één van de weinige fabrikanten die tientallen jaren ervaring heeft met het bouwen van grote, sterke en tegelijkertijd luxueuze terreinauto’s. Maar ook het SUV-segment is Mercedes niet vreemd. De ML-klasse is ongekend populair geworden dankzij de hoge mate van comfort, zijn uitstraling en zijn luxueuze aankleding. De aartsvader van alle Mercedes SUV’s en terreinauto’s is natuurlijk nog altijd de G-klasse. Deze legendarische mastodont is al bijna drie decennia in productie en staat nog steeds zijn mannetje.
Terrein- en Sportpakket
De GLK mag zich geprezen noemen met de genen van de G-klasse. De auto kan dan ook worden gezien als een eigentijdse en compacte interpretatie op zijn grote voorbeeld. De hoekige styling, de rechtopstaande voorruit en de robuuste uitstraling maken de GLK tot een onderscheidende SUV. De scherpe kantjes stralen een soort van onoverwinnelijkheid uit. Vooral wanneer gekozen wordt voor het off-road-stylingpakket waarbij 17 inch lichtmetalen wielen, zwarte kunststof panelen op de carrosserie en visuele bodembescherming aan de voor- en achterzijde het beeld bepalen. Wie meer waarde hecht aan een sportieve uitstraling kan kiezen voor het Sportpakket exterieur. Daarbij bepalen de 19 inch lichtmetalen wielen, een 20 mm verlaagd sportonderstel en een chroompakket het beeld. Beide pakketten maken het mogelijk om de GLK naar wens aan te kleden.
Interieur
Ondanks de stoere en robuuste uitstraling is de GLK toch de kleinste telg binnen de SUV-familie van Mercedes. Met zijn lengte van 4.528 mm, breedte van 1.840 mm en hoogte van 1.689 mm is de auto qua lengte en breedte te vergelijken met de C-klasse Estate. Binnenin biedt de auto dan ook voldoende ruimte voor zowel de inzittenden voor- als achterin. De stoelen zijn in alle uitvoeringen elektrisch verstelbaar, maar zijn wel vrij stevig en vlak. Ze bieden niet zoveel comfort en steun als verwacht. Het ontwerp van het dashboard vraagt enige gewenning. Het interieur lijkt opgebouwd uit diverse modules die het geheel druk en hoekig doen overkomen. Het gevoel in een moderne interpretatie van de G-klasse te rijden wordt mede door de styling van het dashboard maar ook door de rechtopstaande voorruit extra benadrukt. De afwerking verdient een groot compliment. De gebruikte materialen zijn van een hoge kwaliteit en voelen stuk voor stuk zacht en hoogwaardig aan. Wie dat wenst kan kiezen voor diverse afwerkingsmaterialen waarbij stof, leer, hout en aluminium tot de mogelijkheden behoort. Aan luxe is er eveneens geen gebrek. Standaard zijn alle bekende zaken elektrisch verstelbaar, monteert Mercedes gescheiden climate control en een audiosysteem met Bluetooth-carkit. Wie meer entertainment wenst kan kiezen voor het Comand APS-systeem met navigatiesysteem en uitgebreide instelingmogelijkeden.
Motoren
We begonnen onze testrit voor het luxueuze Breidenbacher Hotel in de chique winkelstraat van Düsseldorf. De in een Sport-pakket gestoken GLK 320 CDI is daar geheel in zijn element en toont het chique karakter van de SUV. De rit leidde ons over de Autobahn en over tal van binnenweggetjes. De stille, soepele en zeer krachtige motor komt nooit vermogen tekort. Met 224 pk en 540 Nm weet de GLK 320 CDI dan ook in slechts 7,5 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h te accelereren. Vooral op de snelweg is deze zescilinder een prettige metgezel dankzij de souplesse en stille loop. De zeventraps automaat – die op elke GLK standaard is – doet zijn werk uiterst soepel en snel. Datzelfde geldt ook voor de GLK 350 waarbij een zescilinder benzinemotor via de standaard vierwielaandrijving maar liefst 272 pk op de weg weet te brengen. Deze benzinemotor is iets nadrukkelijker hoorbaar, maar ook nog alerter op het gas. Tot slot reden wij enkele kilometers met de GLK 220 CDI BlueEfficicency. Deze viercilinder dieselmotor is compleet nieuw en voorzien van een dubbele turbo. De 170 pk’s en 400 Nm’s zullen vooral in ons land meer dan voldoende zijn. En met een 0-100 km/h sprint in 8,8 seconden is het zeker geen stakker. Mercedes verwacht dan ook dat 70% van de GLK-verkopen een 220 CDI zal zijn.
Geen bochtenvreter
Wanneer de bochtige weggetjes in een licht bergachtig landschap opdoemen mag de GLK zijn dynamische kant tonen. Daar valt de auto echter tegen. Ondanks het Agility Contol-chassis waarbij de dempers zich aanpassen aan de omstandigheden weet de GLK niet te overtuigen in snel genomen bochten. De auto helt iets meer over dan verwacht en de besturing is te licht. Waar de X3 en Q5 zich duidelijk toeleggen op de dynamische kant heeft Mercedes daar minder aandacht aan besteed. Toch jammer.
Terreineigenschappen van hoog niveau
Waar Mercedes echter duidelijk onderscheidt maakt ten opzichte van de concurrentie is de vaardigheid van het model in het terrein. Volgens de fabrikant moet een auto waarin de letter G voorkomt zich ook waarmaken op dit gebied. En dat gebeurt. Op een speciaal geprepareerd terrein stappen we in een GLK voorzien van het off-road techniek pakket. Daardoor beschikt de auto over specifieke elektronica en bodembescherming. Midden in de bossen beklimmen we steile hellingen zonder dat de GLK het echt moeilijk krijgt. De 4Matic-vierwielaandrijving zorgt in combinatie met het ESP, ASR en 4ETS voor veel grip. Te blokkeren differentiëlen mogen dan ontbreken, de elektronica weet de zaken prima te regelen. Op modderpaden, over steile hellingen, door diepe plassen met water en zelfs wanneer schuin over een helling wordt gereden bewijst de GLK dat Mercedes een enorme dosis ervaring heeft op dit gebied. De ingenieurs lieten dan ook vol trots weten dat de GLK op dit gebied tot minstens zoveel in staat moet zijn als de ML-klasse.
Conclusie
De Mercedes GLK kan worden gezien als een moderne interpretatie van de G-klasse. De hoekige styling en zijn robuuste uitstraling doen in tal van opzichten aan dit icoon denken. Vooral wanneer het terrein wordt opgezocht laat de GLK zich van zijn beste kant zien. Op de weg overtuigt de auto wat minder. De lichte besturing in combinatie met het onderstel geven de GLK niet de dynamiek die een Audi Q5 en BMW X3 bieden. Ook de uitstraling van het interieur en de vlakke stoelen maken de GLK duidelijk tot een andere auto. Mercedes onderscheidt zich hiermee en weet haar doelgroep wederom feilloos aan te voelen.
Bron : AutowereldEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
+ Zeer capabel off-road
+ Gedurfd en onderscheidend uiterlijk
+ Uitmuntende prestaties met 320 CDI en 350 motor
- Helt over en hobbelt op openbare weg
- Navigatiesysteem geeft tegenstrijdige instructies
Rijtest: [www.autozine.nl]Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Mercedes Receives 10,000 Orders for New GLK-Class in Western Europe
August 1, 2008 8:16 PM by Brian Potter
Despite receding SUV sales in North America, Mercedes is boasting about 10,000 Western European orders for the GLK-Class by the end of July. With its Beijing debut this past April, the GLK is scheduled to start deliveries in Western Europe this October and in the U.S. early 2009.
Furthermore, Mercedes has received 1,000 orders for the special “Edition 1” model. More specifically, every fourth GLK order in Germany is an “Edition 1” vehicle. The Edition 1 model features 20 inch wheels, EASY-PACK tailgate, privacy glass, interior sports package with black-white nappa leather from the disigno range, AMG leather steering wheel, black roof lining, aluminum trim and COMAND APS system.
In the spring of 2009 Mercedes will offer the economical BlueEFFICIENCY package on the GLK 220 CDI featuring a new four-cylinder diesel engine.
Source: Daimler
Dr. Z with GLK-Class Editon 1
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
Comment