Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLK

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
    Nog iemand die een uitnodiging heeft gekregen voor de GLK party op donderdag de 16e bij Mercedes Europa in the sex and the city lounge?

En wij hebben niet eens Mercedes, nooit gehad...

ja, ik heb er ook ééntje gehad... twijfel of ik ga gaan....

Comment

• Vergleichstest Auto Zeitung 21/2008

BMW X3 xDrive 30d | Lexus RX 400h | Mercedes GLK 320 CDI 4Matic

Steiler Aufstieg

Mit dem GLK hat auch Mercedes einen kompakten Alleskönner im Programm. Hat der Nachzügler das Zeug zum Klassenprimus?

Puntentotaal : 1. Mercedes-Benz GLK 320 CDI 4Matic : 3108 2. BMW X3 xDrive 30d : 3034 3. Lexus RX 400h : 2840

Spät kommt es, das kompakte SUV von Mercedes. Doch die Schwaben haben alles richtig gemacht. Der GLK ist komfortabel, dynamisch und praktisch. So kann er sich vor den BMW X3 setzen, der vor allem im Komfortbereich Federn lassen muss und bei der Fahrdynamik an Glanz verliert. Der Lexus RX 400h spielt die Rolle als sanfter Gleiter überzeugend und punktet mit geringem Verbrauch. Die schwache Bremse kostet ihn aber Sympathien.

Complete vergelijkingstest: [www.autozeitung.de]
      Last edited by Jocar; 16/10/2008, 17:06.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Daarnet naar de voorstelling geweest in 'n Mercedes garage.
        Auto is echt klein... Valt daarin wel tegen.
        Qua styling is hij zeker niet mis... Maar VEEL te duur, 'n 320CDi met wat opties zit op 65K
        ----------------------------------------------------------------------------------
        2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
        2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
        Pictures here: BMW 7 Series
        1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
        Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
        It's like being in command of the Battlestar Galactica:
        It might need half a starsystem to turn around,
        but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
        Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
          Maar VEEL te duur, 'n 320CDi met wat opties zit op 65K
          Geef mij maar een ML met wat opties. Dan ben je minder kwijt. MB houdt blijkbaar geen rekening met de nakende recessie.
          AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Q7 dan
            ----------------------------------------------------------------------------------
            2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
            2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
            Pictures here: BMW 7 Series
            1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
            Pictures here: Diablo

It's like being in command of the Battlestar Galactica:
            It might need half a starsystem to turn around,
            but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
            Cylons have respect for it...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
              Geef mij maar een ML met wat opties. Dan ben je minder kwijt. MB houdt blijkbaar geen rekening met de nakende recessie.
              ml is goekoper dan glk

Comment

• De GLK eens gaan inspecteren bij de dealer.

Indruk exterieur: dat hoekige design toont hoe dan ook toch ouderwets, niks van een wauw-gevoel. Hij ziet er met zijn rare design wel apart uit, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Indruk interieur : prima afgewerkt, maar dat compleet verticale dashboard en de design ervan vind ik verschrikkelijk, absoluut een premiemerk onwaardig.
                Achteraan is de ruimte niet super, maar vooral : met deze wagen kan je zeker geen 5 volwassenen vervoeren.

Moest ik dan toch zoveel geld aan een GLK moeten hangen, dan ging ik maar ineens voor een ML, die is duizend keer knapper.

Comment

• Ik vind hem echt jammie..... zeker in donkergrijd met de 20" en sportpakket

Comment

• Vandaag met een GLK320 CDI mogen testrijden.
                    Was zo goed als full option op het pano dak na denk ik. Prijskaartje: € 64.000...

Straks ofzo zal ik wat meer details geven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                      Vandaag met een GLK320 CDI mogen testrijden.
                      Was zo goed als full option op het pano dak na denk ik. Prijskaartje: € 64.000...

Dat kost dus "maar" evenveel als een C-klasse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Dat kost dus "maar" evenveel als een C-klasse
                        C320 CDI 4-matic Kombi zou ruim 2000 euro meer kosten zelfs, las ik in AG...
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                        Bestelt
                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                          C320 CDI 4-matic Kombi zou ruim 2000 euro meer kosten zelfs, las ik in AG...
                          4-matic, das nergens voor nodig

Dat is op zich het enige échte voordeel van die C-T, dat ie RWD is

Comment

Vandaag met een GLK320 CDI mogen testrijden.

Waar en door wie?

Comment

• Hier in Maasmechelen Village is een testcenter waar ik voor was uitgenodigd
                              Heb nog wat extra km's kunnen loskrijgen en meer geprul met alle knopjes

Zodra de 220 CDI er is zal ik hem wel een dag meekrijgen voor een heel uitgebreid verslag

Comment

Hier in Maasmechelen Village is een testcenter waar ik voor was uitgenodigd
                                Heb nog wat extra km's kunnen loskrijgen en meer geprul met alle knopjes

Zodra de 220 CDI er is zal ik hem wel een dag meekrijgen voor een heel uitgebreid verslag
                                250 CDI bedoel je?
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Nope, 220 komt eerder

Had ook al gevraagd of het de twinturbo motor reed zou zijn maar daar wisten ze nog geen antwoord op
                                  Er rijden wel al preproductie modellen rond met die motor dus ik vermoed dat het die wel gaat zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                    De GLK eens gaan inspecteren bij de dealer.

Indruk exterieur: dat hoekige design toont hoe dan ook toch ouderwets, niks van een wauw-gevoel. Hij ziet er met zijn rare design wel apart uit, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Indruk interieur : prima afgewerkt, maar dat compleet verticale dashboard en de design ervan vind ik verschrikkelijk, absoluut een premiemerk onwaardig.
                                    Achteraan is de ruimte niet super, maar vooral : met deze wagen kan je zeker geen 5 volwassenen vervoeren.

Moest ik dan toch zoveel geld aan een GLK moeten hangen, dan ging ik maar ineens voor een ML, die is duizend keer knapper.
                                    Op het Parijse autosalon viel het mij vooral op hoe weinig premium de interieurmaterialen maar weer eens zijn. De harde plastiek die het horizontale onderste deel van de middenconsole bekleedt, is daar een (typisch) voorbeeld van. Idem voor de niet-lederen delen van de deurpanelen. Dit kan veel beter voor een premium-merk.

Voor de rest dezelfde opmerkingen zoals jij geeft qua plaatsgebrek en design.

Ik heb het gevoel alsof de designverantwoordelijke bij MB hiervoor thuis aan zijne kleine gevraagd heeft een schoon autooke te bouwen met legoblokskes om zich daarop te inspireren...

Comment

• Enfin, het verslagje zelf

Heb dus de kans gehad om een begeleidde testrit te maken met een donkerblauwe GLK 320 CDI, geschoeid op knappe 20" velgen, sportinterieurpakket en sportophanging.
                                      Eerst eens het interieur tegoei bekeken en hoewel er redelijk wat identieke kenmerken zijn met zijn klein broertje de C klasse, vond ik het in de GLK er toch wel een pak knapper en kwalitatiever uitzien met al dat alu en grijs leder en zo.
                                      Ook het algemene design van het interieur vond ik duidelijk knapper.
                                      De COMAND is een droom om mee te spelen, het scherm heeft een mooi duidelijk beeld en de wagen was uitgerust met het H\K Logic 7 ding.
                                      Het geluid was dus zéér helder en zuiver te noemen, maar dat was ook het enige waar het beter in was in vergelijking met de standaard installatie van de E klasse, vond ik persoonlijk.
                                      Zou ik hier € 1000 voor neertellen? Nee, waarschijnlijk niet. Als de standaard installatie gelijkt op die van de E dan is dat méér dan genoeg en is het die extra hap niet waard, vind ik.

Voor de rest bulkte die kar van de elektrische gizmo's zoals elektrische geheugenzetels, achteruitrijcamera (NEAT!!!!!!), dvd speler (ook wel vet, wanneer je het laat vrijstellen natuurlijk), comforttoegang, ...

Genoeg geluld, eens zien hoe zo'n ketel rijdt.
                                      Ik mag de bekende knappe chrome Mercedes omdraaien en de V6 spint rustig tot leven, draait een paar seconden op een 900 tal toeren en zakt vervolgens tot 500-600 toeren (!!).
                                      Ik zet de 7G tronic in D en rij rustig weg.... hmmm... 6 cilinder
                                      Dit ding rijdt niet op de weg, het legt gewoon een nieuwe weg aan voor de inzittenden om het hun zo comfortabel mogelijk te maken en glijdt er vervolgens zijdezacht overheen.

Wat meteen opvalt is het superdirecte en zachte stuurgevoel in combinatie met de moeiteloosheid waarmee dit ding zich voortbeweegt. Lovely.
                                      Eenmaal op de weg voelt hij totaal niet aan als een SUV, sterker nog, zet mij geblinddoekt erin en ik zou zweren dat ik met een C onderweg was die een ander interieur heeft ofzo. Ik haat jeeps omdat ze meestal zo'n veel te hoog gevoel geven omdat je er OP zit, bij de GLK zit je er echt IN zoals bij een normale auto.
                                      De begeleider vond het niet nodig om de motor warm te rijden en zei meteen al "geef maar eens wat gas dat je die 540NM voelt". Hoewel ik hier wat aarzelig tegenoverstond gaf ik toch maar eens een dot gas, het was immers toch niet mijn auto en als ik het niet doe, dan doen alle anderen het na mij wel. En het zal toch wel een korte testrit worden.
                                      Een streling van het gas dus en de heerlijke 7G reageert door op het koppel op te trekken...subliem. Dit is iets wat ik haat bij BMW, je geeft een dot gas en die automaat schakelt meteen terug ipv op het koppel te rijden... leuk voor in een 3, niet in een X5.

Qua sensatie voel je maar bitterweinig van de aanwezige kracht, het is 1 lineaire ruk van laag in de toeren tot aan 4000 toeren, niets spectaculair, geen gelul, gewoon hard vooruitgaan en je merkt er de ballen van. Hij's duidelijk sneller dan een X5 3.0d (logisch ook) en onze eigen E (ook logisch), maar zoals eerder gezegd voel je dat niet écht.
                                      Dit is mede dankzij de boterzachte werking van de V6, hij's echt enorm gedempt, zelfs onder vollast hoor je op de achtergrond een aangenaam gezoem terwijl de passagiers genieten van het comfort en de Logic7, yup het is een Mercedes.

Toen vielen mij de schakelpaddles op achter het stuur... hmm, leuk
                                      Automaat in manuele modus gezet en daar eens wat mee gespeeld.
                                      Het werkt duidelijk sneller dan de tiptronic modus van de oude 5 bak, maar het is toch nog niet wat het moet zijn. Bij het opschakelen schakelt hij nog altijd op het einde wanneer je volgas geeft. Het terugschakelen verloopt wel veel aangenamer en sneller dan bij de 5 bak.
                                      De paddles zitten vast achter het stuur en dit is wel vervelend in bochten als je je handen verzet hebt, al is het hier wel een geluk dat hij automatisch opschakelt.
                                      Voor de rest niets dan lof over de 7 bak, geniaal stukje techniek.

Een ander punt dan, de wegligging en het comfort.
                                      Zoals eerder gezegd had hij de 20" velgen en de sportophanging, dit zorgt voor een zéér neutraal weggedrag, helt zo goed als niet over en plakt toch behoorlijk goed op de weg gezien zijn afmetingen. Al voel je hem bij snelle korte bochten toch wel wat schuiven over zijn 4 wielen.
                                      Maar 20" en een sportophanging, dat kan niet veel goeds beloven voor het comfort?
                                      FOUT !
                                      Het comfort is gerust te vergelijken met de comfortophanging van de C klasse, beter zelfs denk ik. We zijn over een kasseiweg gereden en een hele route die ik goed ken en waarvan ik weet dat de weg bagger is, maar ik was werkelijk positief onder de indruk van het comfort!
                                      Van de remmen was ik dit minder, de bijtkracht stelde me toch wel teleur, heb meermaals gedacht van "oei, dit staat toch niet zo snel stil..." en ook het gebrek van een hold functie aan de lichten was een puntje van kritiek voor mij.

Heb kort erna en ervoor nog gereden met onze eigen E en een vorig model X5 en kan gerust zeggen dat de GLK een pak sneller en stiller is dan beide. Ook het stuurgevoel en de wegligging vond ik beter, hoewel mss een tikje overbekrachtigd.

Al bij al een zéér aangename verrassing dus die GLK, al zou ik nog steeds voor die prijs een C of E verkiezen.
                                      En die 320 CDI... mja. Té vlot voor het gewone verkeer (dat heb je met een 220 al), maar te traag om snel te noemen.
                                      Hoe aangenaam ook, ik denk niet dat het de meerprijs in aankoop, verbruik en taxen waard is. Maar hier zal ik nog wel op terugkomen wanneer ik met de nieuwe 220 CDI gereden heb.

Comment

• Zalig, leuk verslagje Reynaerde! Ik ga dit weekend maar eens zien bij Modern. Ik ga een klein testdagje ervan maken. Langs Modern gaan en een testrit met de G regelen, anders kijk ik wel voor iets anders. (en dan nog bij Jaspers voor de Passat CC, maar dat is off topic)

Hoe zit dat nu met die 250? Is dat die DiesOtto-motor?
                                        Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten

Hoe zit dat nu met die 250? Is dat die DiesOtto-motor?
                                          Neenee, twinturbo. Dus een kleine en een grote turbo. Zoals de 123d bij BMW.
                                          Bestelt
                                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Working...
                                          X