Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ook Infiniti doet van zich spreken met een concept car. Deze FX Performance Concept is ontwikkeld met de hulp van F1-piloot Sebastian Vettel.
Infiniti toont deze extra dikke FX op de IAA in Frankfurt. Het Japanse merk heeft een innige band met het Red Bull Formule 1-team. Vandaar dat de naam van de huidige wereldkampioen Sebastian Vettel aan deze auto kan worden verbonden.
Achter de Performance Concept gaat een licht gewijzigde FX schuil met lekker dikke wielen en een bodykit. Verder moeten we nog even gissen naar de details, want deze eerste foto's gaat verder niet van extra informatie vergezeld. In elk geval wordt de auto op de beurs onthuld door de Vettel zelf. Dat hij dit weekeinde nog eventjes de Grand Prix van België op zijn naam schreef, maakt het feest natuurlijk alleen maar mooier.
In het buitenland zijn verschillende modellen van Infiniti onder de naam IPL te koop met een Performance Line pakket. Zo'n versie van de FX zal na deze concept waarschijnlijk niet meer lang op zich laten wachten. Of de extra sportieve Infiniti's dan ook naar Europa komen, is nog even afwachten, maar als Sebastian Vettel er al achter staat, zien wij het wel gebeuren...
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Pff ik vind dit een auto zonder uitstraling. Hij ziet er niet slecht uit, maar hij mist net dat ietsje body. Ik vind hem te 'vrouwelijk' niet stoer genoeg. geef mij dan toch maar een range rover sport. Gemiste kans voor infiniti vind ik. helaas. Sorry voor de fans..
ROLLE - Formule 1 wereldkampioen Sebastian Vettel heeft zijn eigen Infiniti FX ontworpen. De 'Vettel' is gebaseerd op de FX50S Premium, deze haalt normaal gesproken een topsnelheid van 249 km/h maar de Vettel crossover moet de 300 km/h kunnen aantikken.
Sebastian Vettel is naast F1-coureur ook nog Infiniti's Global Brand Ambassador. De experts van het Red Bull Racing Formule 1-team hebben, in overleg met het luxemerk van Nissan, de aerodynamica verbeterd door een andere voorbumper, skirts en flinke achterspoiler te monteren. De ingenieurs van Infiniti hebben de motor, onderstel en de carrosserie gewijzigd. Hierdoor moet dit de lichtste, snelste en meest aerodynamische Infiniti FX zijn tot nu toe. Hoeveel paardenkrachten de 5.0 V8 er uitperst is nog niet bekend. Standaard heeft het 390pk.
Jouw smaak moet gelijk zijn aan dat van de wereldkampioen want het interieur van de FX met Vettel badges is volledig naar zijn smaak aangepast. De Infiniti FX50S Vettel zal onthuld worden op de IAA in Frankfurt, uiteraard door mister Vettel himself.
De FX was ontegenzeglijk de Europese pionier voor Infiniti. Ruim voordat het merk officieel naar hier kwam, werden ze op grote schaal grijs geïmporteerd. Inmiddels is de tweede generatie FX gefacelift en wij gaan met de allerdikste op pad.
Er zijn niet zo gek veel automerken meer in Nederland waarvan de meerderheid het bestaan niet eens vermoedt, maar Infiniti is er daar beslist een van. Het luxepaardje van Nissan zag in 1989 het daglicht en werd in de Verenigde Staten al gauw een behoorlijk succes. Dat ging aan ons land volledig voorbij, en pas toen in 2003 de FX verscheen, werden enkelen hier wakker. Ondanks dat het merk in Europa niet werd vertegenwoordigd viel die crossover bij veel mensen in de smaak en via de grijze import kwam menig FX in ons polderlandschap terecht. En dat is Infiniti blijkbaar niet ontgaan, want in 2008 werd in ons land de eerste Infiniti-showroom geopend. En dat is meteen hetzelfde jaar waarin de tweede generatie FX op de markt kwam. Vier jaar geleden alweer, dus tijd voor een facelift. Nou ja, facelift.. wat heet. Volgens Infiniti (en WC-Eend) is hun eigen ontwerp zo geslaagd dat ze er maar weinig aan hebben willen tornen. De grille is veranderd. Punt. Zo lusten we er nog wel een paar.
Maar goed, je moet het Infiniti nageven; de FX is een statement om te zien. Het is een enorm gevaarte, maar door al die vloeiende welvingen oogt hij toch snel en rank. En waar dat een auto als de BMW X6 nekt in de binnenruimte, kun je in de FX toch heel behoorlijk achterin zitten. De schuine daklijn is deels gezichtsbedrog door de lijn van de zijraampartij. Vanbinnen treffen we een interieur aan dat heel herkenbaar is voor een Japans luxemerk. Heel veel weelde en mooi afgewerkt, maar tamelijk rommelig en onlogisch ingedeeld. Wie verzint het om de knop voor de alarmverlichting in de geluidsinstallatie te verwerken? Die bijna horizontaal ligt, wat de afleesbaarheid van de knoppen niet ten goede komt. Het stuur is lekker klein en dik en ligt uitstekend in de hand. De stoelen zijn enorm en riant en zitten erg prettig.
Wie voor een FX kiest, verwent zichzelf, dus doen we het ook maar goed ook. We pakken de allerduurste versie mee, en dat is de vijfliter V8 met 390 pk. En dat is ronduit een indrukwekkend apparaat. Vloer je het pedaal, dan komt er een enorme partij kracht vrij. Door de conventionele zeventraps automaat met koppelomvormer wordt het geweld wat gedempt, maar kijk je op de teller, dan zie je pas hoe snel je accelereert. In minder dan zes seconden naar de honderd is niet niks voor ruim 2,5 ton staal. Je voelt wel dat de auto zwaar is, maar niettemin helt hij vrij weinig over. Let wel: we rijden de S en die heeft een sportonderstel. Ook in snelle bochten blijft de FX lang op koers.
Natuurlijk heeft al die pret wel een keerzijde. De V8 stoot per kilometer maar liefst 307 gram CO2 uit en daar kun je plakken van snijden. En daar smult de fiscus dan weer van, waardoor deze versie ruim een ton kost. Begrotelijker is het te kiezen voor de diesel, wat de meeste mensen in ons land dan ook doen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
ROLLE - Formule 1 wereldkampioen Sebastian Vettel heeft zijn eigen Infiniti FX ontworpen. De 'Vettel' is gebaseerd op de FX50S Premium, deze haalt normaal gesproken een topsnelheid van 249 km/h maar de Vettel crossover moet de 300 km/h kunnen aantikken.
Sebastian Vettel is naast F1-coureur ook nog Infiniti's Global Brand Ambassador. De experts van het Red Bull Racing Formule 1-team hebben, in overleg met het luxemerk van Nissan, de aerodynamica verbeterd door een andere voorbumper, skirts en flinke achterspoiler te monteren. De ingenieurs van Infiniti hebben de motor, onderstel en de carrosserie gewijzigd. Hierdoor moet dit de lichtste, snelste en meest aerodynamische Infiniti FX zijn tot nu toe. Hoeveel paardenkrachten de 5.0 V8 er uitperst is nog niet bekend. Standaard heeft het 390pk.
Jouw smaak moet gelijk zijn aan dat van de wereldkampioen want het interieur van de FX met Vettel badges is volledig naar zijn smaak aangepast. De Infiniti FX50S Vettel zal onthuld worden op de IAA in Frankfurt, uiteraard door mister Vettel himself.
Blijft een prachtcar, die FX !
Benieuwd of er hier ooit iets CO2 vriendelijker motoren in komen en het merk eindelijk wat van de grond komt in Europa. Invoerder Beerens wil naar 't schijnt ervan af en zoekt een overnemer, maar er springt niemand op (begrijpelijk met zo'n lage verkoopsaantallen)...
Comment