Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Scirocco

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Denk dat het 2 verschillende wagens zijn: de Golf is rationeler, praktischer en anoniemer in het verkeer. De Scirocco koop je enkel als het totaalplaatje je aanstaat, ook met de minpunten. Koffer is kleiner, minder gemakkelijk instappen achteraan, slecht zicht naar achteren, mss hardere wegligging...
    Heb persoonlijk nog nooit een Golf mooi gevonden, dus zou er ook nooit eentje kopen. Nu toevallig dat het design en de uitstraling van de Scirocco me zo bekoord dat ik hiervoor gekozen heb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
      Welk verschil juist? Beter wegligging? Meer comfort?
      De GTI is dan ook wel een referentie van VW.
      Inderdaad de wegligging is toch nog van een ander niveau dan de Scirocco...
      Bij de Scirocco had ik het gevoel van oei nu moet ik opletten, terwijl in de GTI ik dit totaal niet had...

Comment

• ik heb deze 2 wagens ook gereden na elkaar...De gti is beter afgewerkt, geeft nog meer vertrouwen, de motor voelde toen een stuk vinniger als de motor met 200 pk in de scirocco. Maar de scirocco ziet er dan weer volgens mij veel leuker uit, voelde mij meer in een echte sportwagen dan wanner ik in de golf zat voelde ik mij in een alledaagse wagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door newadrieke Bekijk Berichten
          ik heb deze 2 wagens ook gereden na elkaar...De gti is beter afgewerkt, geeft nog meer vertrouwen, de motor voelde toen een stuk vinniger als de motor met 200 pk in de scirocco. Maar de scirocco ziet er dan weer volgens mij veel leuker uit, voelde mij meer in een echte sportwagen dan wanner ik in de golf zat voelde ik mij in een alledaagse wagen.
          Inderdaad dit is omdat het zicht bij de VI enorm goed is rondom , bij de Scirocco heb je dit veel minder natuurlijk!

Comment

• Vandaag mijn nieuwe scirocco gaan halen. Wat een pracht van een wagen om mee te rijden. Stil, efficient en toch krachtig als het moet. Heb er zo een 100km meegereden en ben helemaal verkocht. De DSG kwam al goed van pas want zat in de file in Brussel. Ga er nog heel veel plezier aan hebben denk ik.
            Voor sommgen hier is de 160PK mss wat weinig maar moet zeggen dat je toch een stuk vlotter bent dan pakweg 85% van de andere weggebruikers. Als overstap van een lichte stadsdiesel is dit ruim voldoende en meer.
            2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
            2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
            2014 Opel Astra OPC
            2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Vandaag mijn nieuwe scirocco gaan halen. Wat een pracht van een wagen om mee te rijden. Stil, efficient en toch krachtig als het moet. Heb er zo een 100km meegereden en ben helemaal verkocht. De DSG kwam al goed van pas want zat in de file in Brussel. Ga er nog heel veel plezier aan hebben denk ik.
              Voor sommgen hier is de 160PK mss wat weinig maar moet zeggen dat je toch een stuk vlotter bent dan pakweg 85% van de andere weggebruikers. Als overstap van een lichte stadsdiesel is dit ruim voldoende en meer.
              Proficiat!! 160pk is zeker voldoende Ik had maar 140pk....kan altijd nog gechipped worden he
              Mijn EGR is ondertussen wel naar de klote na de chip...Is toch niet de bedoeling, en maar zeggen dat het 100% veilig is. Ale het kan geen kwaad, maar de EGR piept gewoon als ik optrek.

edit/ Maak een topic aan, ben benieuwd naar de foto's

Comment

• is de bluemotion al beschikbaar in belgië? staat op de duitse configurator maar op de belgische site totaal geen info...

hij doet het op de duitse site trouwens met de 122pk sterke benzine?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PiTTbuLL003 Bekijk Berichten
                  is de bluemotion al beschikbaar in belgië? staat op de duitse configurator maar op de belgische site totaal geen info...

hij doet het op de duitse site trouwens met de 122pk sterke benzine?
                  Heb geinformeerd bij mijn dealer en zij weten nog niks van data voor andere versie's dan die nu leverbaar zijn. Had vooral geinformeerd naar de R-types van scirocco en golf.
                  2014 Opel Astra OPC
                  2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ac.88 Bekijk Berichten
                    Proficiat!! 160pk is zeker voldoende Ik had maar 140pk....kan altijd nog gechipped worden he
                    Mijn EGR is ondertussen wel naar de klote na de chip...Is toch niet de bedoeling, en maar zeggen dat het 100% veilig is. Ale het kan geen kwaad, maar de EGR piept gewoon als ik optrek.

edit/ Maak een topic aan, ben benieuwd naar de foto's
                    Ja zal een topic maken maar wagen moet eerst gewassen worden want met dit weer staat hij al vuil. 160PK is zeker genoeg als overstap. Vandaag voor de eerste maal eens wat doorgetrokken. Als je zelf rijdt denk je dit gaat aardig vooruit en dan kijk je in de spiegel en zie je geen mens meer achterkomen en dan kijk je op de teller en zit je an boven de 100. Dan denk je bijjezelf hihi gaat toch sneller dan het lijkt.
                    Wat het chippen betreft ga ik zo laten want de DSG-bak gaat dit niet aankunnen. En ik moet tenslotte een paar jaar rijden met de wagen en liefst zonder onaangename kosten.
                    2014 Opel Astra OPC
                    2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• 140 pk is veel te veel voor mij. Ik wacht op een absoluut basismodel met 1.4 80 pk of 1.6 tdi 90 pk motor zonder lichtmetalen velgen. Met mijn huidige A3 1.9 tdi trek ik doorgaans op van 0 naar 100 in ongeveer 25 seconden.

Comment

• ik hoop dat je sarcastisch bezig bent.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ac.88 Bekijk Berichten
                          ik hoop dat je sarcastisch bezig bent.
                          ferdinand zijn replies zijn altijd met een groffe (lees: grooooooooooooooote) korrel zout te nemen...

Comment

Heb geinformeerd bij mijn dealer en zij weten nog niks van data voor andere versie's dan die nu leverbaar zijn. Had vooral geinformeerd naar de R-types van scirocco en golf.
                            want als hij effectief met de benzine versie komt is hij dan fiscaal intressant? met die (domme) nieuwe regels van onze toffe belgische staat weet je het tegenwoordig ni meer eh :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                              140 pk is veel te veel voor mij. Ik wacht op een absoluut basismodel met 1.4 80 pk of 1.6 tdi 90 pk motor zonder lichtmetalen velgen. Met mijn huidige A3 1.9 tdi trek ik doorgaans op van 0 naar 100 in ongeveer 25 seconden.
                              25sec? Niet overdrijven hé.De helft zal wel ongeveer een realistisch cijfer zijn. Mijne vroegere C2 doet er maar 13.5 sec over en dat was een 1.4 HDI.
                              2014 Opel Astra OPC
                              2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

25sec? Niet overdrijven hé.De helft zal wel ongeveer een realistisch cijfer zijn. Mijne vroegere C2 doet er maar 13.5 sec over en dat was een 1.4 HDI.
                                Niet op letten. Hij heeft ze niet allemaal op een rijtje

Comment

• Op de duitse vw-site kan je al een pdf downloaden met de "week 45 veranderingen"
                                  - Nieuwe airco
                                  - achteruitrijcamera
                                  - Rline pakket
                                  - ...

link: http://www.volkswagen.de/etc/mediali...cco_200910.pdf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk Berichten
                                    Op de duitse vw-site kan je al een pdf downloaden met de "week 45 veranderingen"
                                    - Nieuwe airco
                                    - achteruitrijcamera
                                    - Rline pakket
                                    - ...

link: http://www.volkswagen.de/etc/mediali...cco_200910.pdf
                                    Er is precies wel het één en ander bijgekomen. Zitten nieuwe mooie velgen bij ook. Ben eens benieuwd wat ze bij ons gaat verkrijgbaar zijn.
                                    2014 Opel Astra OPC
                                    2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• De verlossing

Ik heb gisteren eindelijk het verlossende telefoontje gehad. Ze is in al haar schoonheid aangekomen bij de dealer! (is 02/09/2009 besteld...dus wel een zeer behoorlijke levertijd!)
                                      Nu vlug het papierwerk in orde krijgen, een paar dagen naar het buitenland voor mn werk en dan gaak haar eindelijk afhalen...

Het viel me trouwens zo op hoe anders de scirocco overkomt op foto dan in het echt. K'had al weer een eind geen scirocco meer in het echt gezien en k'moet zeggen dat het direct weer was.

Enkele foto's van zeer matige kwaliteit:
                                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stella3000 Bekijk Berichten
                                        Ik heb gisteren eindelijk het verlossende telefoontje gehad. Ze is in al haar schoonheid aangekomen bij de dealer! (is 02/09/2009 besteld...dus wel een zeer behoorlijke levertijd!)
                                        Nu vlug het papierwerk in orde krijgen, een paar dagen naar het buitenland voor mn werk en dan gaak haar eindelijk afhalen...

Het viel me trouwens zo op hoe anders de scirocco overkomt op foto dan in het echt. K'had al weer een eind geen scirocco meer in het echt gezien en k'moet zeggen dat het direct weer was.

Enkele foto's van zeer matige kwaliteit:
                                        Proficiat met je prachtige wagen.
                                        Welkom bij de club zou ik zeggen.
                                        2014 Opel Astra OPC
                                        2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Nog een dik maandje en mijn Scirocco is alweer een jaar oud.
                                          Wat gaat de tijd toch snel.
                                          Maar ben nog steeds zeer tevreden van mijn aankoop.

Comment

Working...
                                          X