Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De Volkswagen Scirocco is met z’n redelijk beschaafde uiterlijk een echte allemansvriend. Dat zint ze bij Oettinger totaal niet, dus heeft de tuner de nieuwe Scirocco eens even flink te grazen genomen.
Het uiterlijk van de Scirocco gaat behoorlijk op de schop. De bodykit bestaat uit onder andere een nieuwe bumperpartij, een diffusor, een sportuitlaat en andere buitenspiegelkappen Bovendien zijn er lichtmetalen wielen met een diameter tot wel 20 inch. Binnenin domineren aluminium pedalen en dorpels en koolstofvezel sierstukken.
Oettinger zorgt ook onder de kap voor extra vuurwerk. Zo kan het vermogen van de 1.4 TSI zonder problemen naar 200 pk worden opgevoerd, bij de 2.0 TSI is dit 240 pk. Het echte feest moet nog komen in de vorm van een opvoerset die uw Scirocco 350 pk en 470 Nm geeft. Oettinger adviseert dan wel om ook even het verbeterde remsysteem te bestellen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Ik vind 'm prachtig, maar 'k heb de indruk dat 'ie al meteen zeer zwaar z'n weg vindt richting tuningmilieu. Denk dat 'ie ook snel zo'n imago zal krijgen, vind ik een tikkie jammer, had 'ie een "anders, zeldzaam" imago gekregen zoals de Volvo C30 't zou me meer hebben aangestaan.
Vanmorgen heb ik een witte Scirocco gespot op de E19 Antwerpen-Brussel, de eerste die ik in het wild zie. Ik vond het een heel knappe verschijning, zo breed en laag en zo'n "vette" kont... .
Hij heeft ook wel veel rearviewmirror-présence: als je hem ziet naderen in de achteruitkijkspiegel, maak je wel dat je opzij gaat, al is het maar om hem vanuit alle hoeken te kunnen bewonderen.
Van motoristatie was het een 2.0, maar ik kon niet goed lezen of er nu TDI of TFSI achter stond. Hij had twee rechte uitlaatpijpen. Bij een kort tussensprintje waarbij ik hem probeerde te volgen liep hij niet echt uit op mij, hoewel hij eerder op het gas ging, dus het zal wel een TDI geweest zijn?
Ik heb gezien dat de Scirocco mlaar een brandstoftank inhoud heeft van 50 liter, dat vind ik wel wat wijnig voor een wagen in deze klasse, de meeste die ken hebben een tankinhoud van 60 liter dacht ik!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ik heb gezien dat de Scirocco mlaar een brandstoftank inhoud heeft van 50 liter, dat vind ik wel wat wijnig voor een wagen in deze klasse, de meeste die ken hebben een tankinhoud van 60 liter dacht ik!
M'n A3 Sportback heeft maar een tank van 55 liter, en die is toch wat groter dan een Scirocco.
Haha, funny . Bedoel je in dit geval een Scirocco uitgerust met xenon-koplampen? Die versies staan er om bekend bad-boys te zijn
Heb hem al zien rijden: donkergrijze met 19" zwart lichtmetaal eronder: Ganzgeil
Switcher
Xenon koplampen zijn pas te bestellen vanaf week 45
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ben net terug van de garage waar ik mijne 5 weken geleden heb bestelt.
Vind hem toch heel knap in het echt, ook binnenin heel mooi.
De mijne word al week 47 gebouwd en dan zou ik hem half december al hebben.
Ik vind 'm prachtig, maar 'k heb de indruk dat 'ie al meteen zeer zwaar z'n weg vindt richting tuningmilieu. Denk dat 'ie ook snel zo'n imago zal krijgen, vind ik een tikkie jammer, had 'ie een "anders, zeldzaam" imago gekregen zoals de Volvo C30 't zou me meer hebben aangestaan.
Tuners en Volvo, dat pas niet in een zin, en het zou moeten, want om van die aartslelijke achterkant iets mooi te maken, heb je verdomme veel plamuur nodig
Tuners en Volvo, dat pas niet in een zin, en het zou moeten, want om van die aartslelijke achterkant iets mooi te maken, heb je verdomme veel plamuur nodig
Comment