Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lancia Delta

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door erwin59 Bekijk Berichten
    Hallo,

Kan je gemakkelijk aan die fiches en dus ook aan de lamphouders van de lampen achteraan , onderaaan de koffer/bumper; kwestie van wat voorbereid te zijn als er een lampje stuk gaat. Moet je onderaan het chassis een bescherm of afdekplaatje verwijderen om eraan te kunnen, zoals bij de mistlampen vooraan ?

Groeten,

Erwin
    Hey Erwin,

Eigenlijk heel eenvoudig, je moet het plastic kadertje dat rond de lamp zit eruit wrikken met een schroevendraaier. Onderaan het kadertje zitten 2 veertjes. Wel opletten dat je de zwarte kunststof van de bumper niet beschadigd. Weet jij hoe je dan aan de voorste mistlampen kunt?

Groeten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door avanti Bekijk Berichten
      Mijn verbruik ligt momenteel op 8,3 liter, maar ik rij de laatste tijd wel veel korte afstanden. Bij normaal gebruik zou dat wel een kleine liter minder zijn.
      Ik vind dat nog meevallen voor een 1400 turbo benzinewagen.
      Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
      Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

Comment

Hey Erwin,

Eigenlijk heel eenvoudig, je moet het plastic kadertje dat rond de lamp zit eruit wrikken met een schroevendraaier. Onderaan het kadertje zitten 2 veertjes. Wel opletten dat je de zwarte kunststof van de bumper niet beschadigd. Weet jij hoe je dan aan de voorste mistlampen kunt?

Groeten.
        Hallo,

Helemaal vooraan links en rechts zul je (onderaan) twee deksels zien, ongeveer 20 x 20 cm groot, helemaal in de uiterste hoeken van de auto, die vastgezet eijn met 3 schroeven; als je die lost kan je de deksels verwijderen en zie je de mistlampen langs de binnenkant en kan je de houder en de lamp vervangen.

Groetjes,

Erwin.

PS. Ik vermoed dat ze langs hier (rechterkant) ook de luchtfilter (1.6 mJet diesel) vervangen want langs boven is dat eigenlijk niet te doen, dan moet je de halve auto demonteren.....

Comment

Hallo,

Helemaal vooraan links en rechts zul je (onderaan) twee deksels zien, ongeveer 20 x 20 cm groot, helemaal in de uiterste hoeken van de auto, die vastgezet eijn met 3 schroeven; als je die lost kan je de deksels verwijderen en zie je de mistlampen langs de binnenkant en kan je de houder en de lamp vervangen.

Groetjes,

Erwin.

PS. Ik vermoed dat ze langs hier (rechterkant) ook de luchtfilter (1.6 mJet diesel) vervangen want langs boven is dat eigenlijk niet te doen, dan moet je de halve auto demonteren.....
          Ik heb de deksels gevonden, althans 1 ervan. Aan de linkerkant is die afwezig. Het lijkt me wel slangenwerk om er goed bij te kunnen. Wat de dampvorming in het achtermistlamp en achteruitrijlicht betreft krijg ik er noch kop noch staart aan. Ik vind nergens iets aan een dichting en alles lijkt me perfect afgesloten, toch komt er vocht binnen. Ik hoop dat de toekomst me ongelijk geeft, maar op sommige vlakken lijkt de afwerking erop achteruit gegaan in vergelijking met de Lybra (10 jaar gelukkige eigenaar geweest, na 2 prisma's en 1 Dedra). Dit is dus mijn vijfde Lancia.

Comment

Ik heb de deksels gevonden, althans 1 ervan. Aan de linkerkant is die afwezig. Het lijkt me wel slangenwerk om er goed bij te kunnen. Wat de dampvorming in het achtermistlamp en achteruitrijlicht betreft krijg ik er noch kop noch staart aan. Ik vind nergens iets aan een dichting en alles lijkt me perfect afgesloten, toch komt er vocht binnen. Ik hoop dat de toekomst me ongelijk geeft, maar op sommige vlakken lijkt de afwerking erop achteruit gegaan in vergelijking met de Lybra (10 jaar gelukkige eigenaar geweest, na 2 prisma's en 1 Dedra). Dit is dus mijn vijfde Lancia.

Hallo,

Heb het zonet even gaan checken : links en rechts even grote deksels, tegen de onderkant geschroefd met 5 kruiskopschroeven elk. Het zal inderdaad niet gemakkelijk zijn om de lampen of de filter te vervangen, maar de bedoeling is dat dit op een hefbrug gebeurd, en dan is het al heel wat gemakkelijker, lijkt me.

Vocht en condens kan er ook komen als de "spiegel" en "lampglas" niet meer goed verlijmd zijn en er een minicuul barstje ergens aanwezig is; met het opspattend water van de achterwielen moet dit niet groot zijn en is er zeer snel vocht binnengedrongen. Misschien aan de achterkant een extra laag siliconen over de aansluitrand leggen ? Ik kan het me eigenlijk niet goed voorstellen : ik heb het achteraan nog niet losgenomen, maar daar moet toch iets aan te verhelpen zijn..

Afwerking is inderdaad minder. Ik ben ook reeds aan mijn vijfde Lancia toe ( Thema, Lybra, Phedra, Musa en nu Delta ) en de Thema leek me de stoerste van de vijf....was toen ook wel hun topmodel, maar toch...alles was wat solider en zwaarder gebouwd.

Als je bijvoorbeeld leest, zowel hier als op het Duitse forum, dat de kraakgeluiden aan de voorruitstijlen en de achterbank, om maar iets te noemen, bij bijna elka Delta aanwezig zijn ( na een X-aantal duizenden kilometer) dan is er duidelijk iets mis met de ontwikkeling en kwaliteitscontrole....

Groetjes,

Erwin.

Comment

Hallo,

Heb het zonet even gaan checken : links en rechts even grote deksels, tegen de onderkant geschroefd met 5 kruiskopschroeven elk. Het zal inderdaad niet gemakkelijk zijn om de lampen of de filter te vervangen, maar de bedoeling is dat dit op een hefbrug gebeurd, en dan is het al heel wat gemakkelijker, lijkt me.

Vocht en condens kan er ook komen als de "spiegel" en "lampglas" niet meer goed verlijmd zijn en er een minicuul barstje ergens aanwezig is; met het opspattend water van de achterwielen moet dit niet groot zijn en is er zeer snel vocht binnengedrongen. Misschien aan de achterkant een extra laag siliconen over de aansluitrand leggen ? Ik kan het me eigenlijk niet goed voorstellen : ik heb het achteraan nog niet losgenomen, maar daar moet toch iets aan te verhelpen zijn..

Afwerking is inderdaad minder. Ik ben ook reeds aan mijn vijfde Lancia toe ( Thema, Lybra, Phedra, Musa en nu Delta ) en de Thema leek me de stoerste van de vijf....was toen ook wel hun topmodel, maar toch...alles was wat solider en zwaarder gebouwd.

Als je bijvoorbeeld leest, zowel hier als op het Duitse forum, dat de kraakgeluiden aan de voorruitstijlen en de achterbank, om maar iets te noemen, bij bijna elka Delta aanwezig zijn ( na een X-aantal duizenden kilometer) dan is er duidelijk iets mis met de ontwikkeling en kwaliteitscontrole....

Groetjes,

Erwin.
              Ik deel je mening Erwin, voor een auto van die prijs en klasse zou dat niet mogen. Ik heb de lampunits al grondig bekeken en vind er niets aan. Het achteruitrijlicht is trouwens al eens vervangen geweest. De truc met de silicone heb ik al geprobeerd, zelfs al extra teflon tussen de dichtingen. Ik snap er niets meer van. Ik vrees dat de crisis hier ook een beetje heeft toegeslagen. Proberen zo goedkoop mogelijk te produceren.

Groetjes

Comment

Ik ben ook reeds aan mijn vijfde Lancia toe ( Thema, Lybra, Phedra, Musa en nu Delta ) en de Thema leek me de stoerste van de vijf....was toen ook wel hun topmodel, maar toch...alles was wat solider en zwaarder gebouwd.
                Thema
                Dat was nog eens een klassebak! Mijn ouders hebben er indertijd ook een paar gehad (2.5 Turbo DS en daarna 2.0 i.e. 16V van de laatste serie op gas)
                Met de laatste is mijn moeder op het eind toen we die hadden, nog aangesproken op de parking van de supermarkt door een oud meneertje die nostalgisch vertelde dat hij er ook zo een had gehad en dat hij die auto zo miste...
                sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

• Update navigatie naar 01.22.2003

Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
                  Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

Comment

• Hallo,

Is er een update beschikbaar ??

Groetjes,

Erwin.

Comment

Hallo,

Is er een update beschikbaar ??

Groetjes,

Erwin.
                      Gezien op het Franse Delta forum

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk1 Bekijk Berichten
                        Gezien op het Franse Delta forum

Kan je die link eens doorsturen a.u.b. ??

Comment

Kan je die link eens doorsturen a.u.b. ??

Last edited by dirk1; 21/01/2011, 17:16.

Comment

• Bedankt, daar is inderdaad heel wat te vinden over de Lancia Delta...........

Comment

• Delta my 2011

Comment

• Totaal overbodige facelift om er een Chryslergrill op te zetten. Het zou beter omgekeerd zijn
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk1 Bekijk Berichten
                                  Delta my 2011

Die grille is echt niet mooi, het Lancia-teken staat er zo kunstmatig opgeplakt, nee ze hadden beter wat anders aangepast (als ze persé iets moeten aanpassen natuurlijk)... Ze hadden beter hun geld gestoken in een kwaliteitsverbetering en het model gelaten zoals het was...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chrisg Bekijk Berichten
                                    Ze hadden beter hun geld gestoken in een kwaliteitsverbetering en het model gelaten zoals het was...
                                    Zo is het Chris
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      Zo is het Chris
                                      Deze week nog maar eens naar de dealer geweest en daar hebben ze het achtermistlicht en achteruitrijlicht volledig vervangen, op hoop van zege. Volgens mij zit het probleem in de lampjes die erg warm worden en zodoende voor condens vormen.
                                      Wat de nieuwe modellen betreft wist de dealer te vertellen dat dit een tijdelijke overgangsfase is waar we even door moeten. Ik hoop alleen maar dat Lancia zijn oorsprong niet verloochent en zijn lijfspreuken, "stijl en technologie" en "geen imitatie maar innovatie" blijft eer aan doen.
                                      In ieder geval denk ik nu toch dat er ergens in Italië ene Vincenzio zich in zijn graf aan het omdraaien is.

Comment

Deze week nog maar eens naar de dealer geweest en daar hebben ze het achtermistlicht en achteruitrijlicht volledig vervangen, op hoop van zege. Volgens mij zit het probleem in de lampjes die erg warm worden en zodoende voor condens vormen.
                                        Wat de nieuwe modellen betreft wist de dealer te vertellen dat dit een tijdelijke overgangsfase is waar we even door moeten. Ik hoop alleen maar dat Lancia zijn oorsprong niet verloochent en zijn lijfspreuken, "stijl en technologie" en "geen imitatie maar innovatie" blijft eer aan doen.
                                        In ieder geval denk ik nu toch dat er ergens in Italië ene Vincenzio zich in zijn graf aan het omdraaien is.
                                        Een overgangsfase? Elke Chrysler op het Europese vasteland gaat vanaf nu Lancia heten. Ik denk niet dat er nog veel ruimte voor eigen modellen gaat overblijven We zullen maar afwachten alhoewel ik het nu al somber inzie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                          Een overgangsfase? Elke Chrysler op het Europese vasteland gaat vanaf nu Lancia heten. Ik denk niet dat er nog veel ruimte voor eigen modellen gaat overblijven We zullen maar afwachten alhoewel ik het nu al somber inzie
                                          Dat is waar, maar op den duur zullen ze toch nieuwe modellen moeten lanceren en daar zal hopelijk genoeg inbreng zijn van Italiaanse kant. Anders kruipt er daar in Italië zeker ene uit zijn graf. Het zou trouwens erg onverstandig zijn van Fiat om het merk Lancia zo aan een gewisse dood te helpen, gezien de toch ergens aparte plaats van Lancia in het autolandschap.
                                          Ik ben ervan overtuigd dat een echte Lancist nooit een Chrysler zou kopen, zelfs al heet die Lancia. Ik vind het trouwens toch ook spijtig dat de grille is veranderd.

Comment

Working...
                                          X