Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lancia Delta

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aan de nummerplaten en de tekst op de taart te zien, lijkt het mij toch eerder New Delta club Italië te zijn hoor

Je hebt gelijk , het komt wel van het Franse deltaforum maar het gaat over de Italiaanse deltaclub
    Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
    Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

Comment

• Info betreffende selectronic

Hallo iedereen,

Ik heb een drietal jaar met een Musa Platino met DFN gereden, de tegenhanger van de Selectronic in de Delta. Nu sta ik op het punt een 10 maand oude Delta Platino Selectronic over te nemen van iemand die aan gezinsuitbreiding gedaan heeft en over gaat stappen op één van de laatste Phedra's omwille van het plaatsgebrek, ze hebben nu 4 kinderen door de onverwachte komst van een tweeling.

Hoe verloopt het schakelen en vooral dan het terugschakelen met de selectronic. In de Musa wil dat nogal eens bruut verlopen, zeker in de normaal-stand, en als je bijvoorbeeld een rond punt nadert of een rood licht, dat dan juist terug op groen springt als je er bijna aan bent, en je terug gas bijgeeft. Dit is op te lossen door op de stand E te rijden, maar dan is de fut wel wat uit de kleine motor van de Musa op de gewone wegen. Hoe verloopt het shakelen en vooral het terugschakelen bij de Delta ??

Is er ook iemand die reeds een (afneembare) trekhaak heeft laten plaatsen ? Waar hebben ze dat gedaan, en hoeveel heeft dat gekost ?

Alvast bedankt voor jullie reacties en tot spoedig op dit forum,

Groetjes,

Erwin.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwin59 Bekijk Berichten
        Hallo iedereen,

Ik heb een drietal jaar met een Musa Platino met DFN gereden, de tegenhanger van de Selectronic in de Delta. Nu sta ik op het punt een 10 maand oude Delta Platino Selectronic over te nemen van iemand die aan gezinsuitbreiding gedaan heeft en over gaat stappen op één van de laatste Phedra's omwille van het plaatsgebrek, ze hebben nu 4 kinderen door de onverwachte komst van een tweeling.

Hoe verloopt het schakelen en vooral dan het terugschakelen met de selectronic. In de Musa wil dat nogal eens bruut verlopen, zeker in de normaal-stand, en als je bijvoorbeeld een rond punt nadert of een rood licht, dat dan juist terug op groen springt als je er bijna aan bent, en je terug gas bijgeeft. Dit is op te lossen door op de stand E te rijden, maar dan is de fut wel wat uit de kleine motor van de Musa op de gewone wegen. Hoe verloopt het shakelen en vooral het terugschakelen bij de Delta ??

Is er ook iemand die reeds een (afneembare) trekhaak heeft laten plaatsen ? Waar hebben ze dat gedaan, en hoeveel heeft dat gekost ?

Alvast bedankt voor jullie reacties en tot spoedig op dit forum,

Groetjes,

Erwin.
        Ik rij sinds half april met een Delta 1.6MJET Selectronic. Ondertussen heb ik reeds 13.000km (door oa een reis door spanje en portugal). Ben heel tevreden, rij meestal niet in E-stand (omdat die dan heel vroeg opschakelt en daardoor soms meer trilt vind ik). en heb nu een verbruik van ongeveer 5.5l/100km (gemengde vlotte rijstijl). Het voordeel van de Selectronic op de Delta tov de Musa is dat hij 6 verhoudingen heeft en schakelpeddles aan het stuur. Soms gebruik ik ze wel eens maar meestal rij ik toch in volledige automatische stand.
        Enig minpunt is dat soms (in E-stand dacht ik) de selectronic soms eens raar doet. Ik bedoel, als je aan een kruispunt of hoek komt, vertraagt bijna tot stilstand en dan optrekt duurt het soms een seconde voor de wagen reageert. Eerste keer doet dat wel raar en vind het zelfs een beetje gevaarlijk.
        Het schijnt dat dit typisch is en dit komt door de regeneratiefilter die dan in werking zou treden. Dit zou trouwens nu opgelost moeten worden bij het eerste onderhoud (update van software). Toch zou ik direct weer voor de selectronic kiezen

Comment

• Selectronic

Hallo,

bedankt voor het snelle antwoord, nu ben ik toch al wat gerustgesteld....wat jij beschrijft ken ik, de Musa doet dat ook, en in E stand doet hij dat nog erger, maar het is inderdaad een gewoonte.

We zien wel wat het wordt, maar ik zal toch blij zijn om voor de automaat gekozen te hebben, die kleine minpuntjes wegen niet op tegen het grote gemak ervan....het is natuurlijk geen echte automaat van vroeger of een CVT....maar dat zien we ook aan het (minieme of geen) meer-verbruik.

Groetjes,

Erwin.

Comment

Hallo,

bedankt voor het snelle antwoord, nu ben ik toch al wat gerustgesteld....wat jij beschrijft ken ik, de Musa doet dat ook, en in E stand doet hij dat nog erger, maar het is inderdaad een gewoonte.

We zien wel wat het wordt, maar ik zal toch blij zijn om voor de automaat gekozen te hebben, die kleine minpuntjes wegen niet op tegen het grote gemak ervan....het is natuurlijk geen echte automaat van vroeger of een CVT....maar dat zien we ook aan het (minieme of geen) meer-verbruik.

Groetjes,

Erwin.
            Het grote voordeel van die gerobotiseerde versnellingsbak is het kleinere verbruik tov de handgeschakelde (co uitstoot van 120 ipv 130 voor de manuele).
            In het begin was het wel wennen maar ondertussen vlot dat heel goed.
            Een vriendin heeft een Mercedes B 200CDI gekocht (tweedehands) met CVT bak en zij komt aan een gemiddeld verbruik van maar liesft 9 liter... tja, ik vind dat nogal veel...
            Misschien eens informeren bij de dealer naar een eventuele update van de Selectronic.
            Binnenkort komt er trouwens een gerobotiseerde versnellingsbak uit met dubbele koppeling, schakelt nog beter en sneller. Ze gaan die eerst in de Alfa Giullietta 20MJET steken. Waarschijnlijk komt die dan ook vlug in de Delta terecht (in de 2.0?). Eens zien wat de meerprijs wordt. Bij VW vragen ze meer dan 2000EUR ervoor... wel nogal veel vind ik

Comment

• Geuren van buiten de auto ?,

Hallo,

Zou het kunnen zijn dat je met de Delta meer buitengeuren, van de je omringende auto's binnenkrijg als met een andere wagen. Ik kom wel van een monovolume met een hogere zit, maar ik heb de indruk dat je met de Delta meer de uitlaatgassen ruikt. Het is zeker niet van de Delta zelf, want soms ruik je dat het benzinegeuren zijn, en dat kan niet vermits de mijne een diesel is......

Groetjes,

Erwin

Comment

Hallo,

Zou het kunnen zijn dat je met de Delta meer buitengeuren, van de je omringende auto's binnenkrijg als met een andere wagen. Ik kom wel van een monovolume met een hogere zit, maar ik heb de indruk dat je met de Delta meer de uitlaatgassen ruikt. Het is zeker niet van de Delta zelf, want soms ruik je dat het benzinegeuren zijn, en dat kan niet vermits de mijne een diesel is......

Groetjes,

Erwin
                Het is mij na 20.000km in elk geval (nog) niet opgevallen. Mijn airco staat steeds op volledig automatisch en he AQS (Air Quality System) sluit geregeld de buitentoevoer af (als die bepaalde reukjes dedecteert?) Of Heb je een manuele airco? Of kan het een filter zijn die moet gereinigd worden (zoals bij een stofzuiger?)

groetjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chrisg Bekijk Berichten
                  Het is mij na 20.000km in elk geval (nog) niet opgevallen. Mijn airco staat steeds op volledig automatisch en he AQS (Air Quality System) sluit geregeld de buitentoevoer af (als die bepaalde reukjes dedecteert?) Of Heb je een manuele airco? Of kan het een filter zijn die moet gereinigd worden (zoals bij een stofzuiger?)

groetjes
                  Hallo,
                  Neen, ik heb de automatische airco, en de filter is niet vuil. Het is echt de specifieke geur van diesel, benzine of een ander produkt ( boerengeuren, hi). Misschien ben ik verwend geweest in mijn Musa omdat je daar nooit iets ervan rook ( hoger gelegen lucht-vanger waarschijnlijk).
                  Groetjes, en bedankt voor de reactie.
                  Erwin.

Comment

• Een vraag voor de Delta-rijders :
                    Het is mij opgevallen dat overige chauffeurs minder hoffelijk zijn tegenover u sinds ik met een Delta rijd , bijvoorbeeld als je een parking afrijd dat er bijna niemand zal stoppen voor u ertussen te laten , eerder nog de weg versperren dan u ertussen te laten .
                    Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
                    Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

Comment

• Bij deze koude "rammelt" de Delta méér dan bij warm weer...........resonerende achterbank, trillende panelen op de A-stijlen, hardere demping op bevoren weggedeelten........

Hebben jullie dezelfde ervaringen ??

Comment

Bij deze koude "rammelt" de Delta méér dan bij warm weer...........resonerende achterbank, trillende panelen op de A-stijlen, hardere demping op bevoren weggedeelten........

Ik ondervind enkel de hardere demping , maar heb ik al met elke wagen gehad

Comment

Bij deze koude "rammelt" de Delta méér dan bij warm weer...........resonerende achterbank, trillende panelen op de A-stijlen, hardere demping op bevoren weggedeelten........

Die rammelende achterbank (leuning), daar word ik inderdaad wild van En dat is niet alleen bij koud weer, maar eigenlijk altijd, behalve als er iets zwaars opligt of zit, dan hoor ik niks
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Lang leve de vaste achterbank

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                              Lang leve de vaste achterbank
                              Misschien wel, maar als men de leuning zo licht maakt als deze is het logisch dat het boeltje gaat rammelen met de minste trillingen of oneffenheden.
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Ik heb een Delta 1.4 benzine 120 pk. Ben er algemeen tevreden over, maar heeft er nog iemand last van vocht in het achteruitrijlicht en achtermistlicht? Ik heb ook een raar geluid achterin de auto bij het over oneffenheden rijden. Dit komt dus van de achterbank? Ik heb die al in verschillende standen proberen te zetten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door avanti Bekijk Berichten
                                  Ik heb een Delta 1.4 benzine 120 pk. Ben er algemeen tevreden over, maar heeft er nog iemand last van vocht in het achteruitrijlicht en achtermistlicht? Ik heb ook een raar geluid achterin de auto bij het over oneffenheden rijden. Dit komt dus van de achterbank? Ik heb die al in verschillende standen proberen te zetten.
                                  Hoeveel is uw gemiddeld verbruik met die motor?

Comment

• Achterban

Oorspronkelijk geplaatst door avanti Bekijk Berichten
                                    Ik heb een Delta 1.4 benzine 120 pk. Ben er algemeen tevreden over, maar heeft er nog iemand last van vocht in het achteruitrijlicht en achtermistlicht? Ik heb ook een raar geluid achterin de auto bij het over oneffenheden rijden. Dit komt dus van de achterbank? Ik heb die al in verschillende standen proberen te zetten.
                                    Hallo,

Ik heb onlangs 2 stukken zeemvel tussen de bovenkanten van de zetels en de zijkant van de binnenbekleding gestoken. In mijn geval (beige leder en beige binnenbekleding) valt dit helemaal niet op als je ze een beetje "naar achter" positioneerd....

Je kan in de kofferruimte ook in de achterkant van de leunin(gen) het Isofix luikje (ritssluiting) openen en door die beugel die daar binnenin zit een spanbandje trekken naar het oog in de bodem van de kofferruimte, en de leuning wat opspannen, dan is het vibreren ook bijna weg...wel wat lastig als je regelmatig de leuningen neerlegt...maar om dat irriterende geluid kwijt te raken doe je al eens iets meer....

Voorlopig geen last van vocht in de lampen, niet vooraan en niet achteraan.

Groetjes,

Erwin.

Comment

• Mijn verbruik ligt momenteel op 8,3 liter, maar ik rij de laatste tijd wel veel korte afstanden. Bij normaal gebruik zou dat wel een kleine liter minder zijn.

Comment

• Bedankt voor de reactie, ik heb nu wel niet veel zin om een spanband in mijn koffer te spannen, desnoods zoeken ze in de garage het maar uit. Ondertussen eens goed naar de lichten gekeken en ik denk dat ik het probleem gevonden heb in de fiches waar de bedrading in de lichten komt. Waarschijnlijk slechte dichtingen. Ik blijf het opvolgen en anders ook een werkje voor de garage.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door avanti Bekijk Berichten
                                          Bedankt voor de reactie, ik heb nu wel niet veel zin om een spanband in mijn koffer te spannen, desnoods zoeken ze in de garage het maar uit. Ondertussen eens goed naar de lichten gekeken en ik denk dat ik het probleem gevonden heb in de fiches waar de bedrading in de lichten komt. Waarschijnlijk slechte dichtingen. Ik blijf het opvolgen en anders ook een werkje voor de garage.
                                          Hallo,

Kan je gemakkelijk aan die fiches en dus ook aan de lamphouders van de lampen achteraan , onderaaan de koffer/bumper; kwestie van wat voorbereid te zijn als er een lampje stuk gaat. Moet je onderaan het chassis een bescherm of afdekplaatje verwijderen om eraan te kunnen, zoals bij de mistlampen vooraan ?

Groeten,

Erwin

Comment

Working...
                                          X