Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lancia Delta

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door PowerBug Bekijk Berichten
    De Platino was uiteindelijk nog zo'n 1300 euro duurder met als enige verschil het schuifdak, en daar wil ik absoluut geen euro extra aan spenderen.
    Niet dat het schuifdak van de Delta slecht zou zijn, maar gewoon in het algemeen begrijp ik niet waarom iemand geld zou geven aan een lawaaierig en winderig gat in uw dak.
    Een auto is in de zomer al een serre genoeg, dat men niet ook nog eens het dak van glas moet maken.
    Als je open wil rijden, koop dan een cabrio!
    20 jaar geleden kon ik het nog begrijpen omdat toen de meeste auto's geen airco hadden, maar nu....
    Dit moet ik toch wel enigszins tegenspreken. Het schuifdak in de Delta kan ook geklapt worden. Er zijn dagen genoeg in het jaar dat men ook het schuifdak kan gebruiken. Airco en verluchting gewoon uitschakelen en het dak open. Opde autosnelweg tegen 130 km/h met het dak open geschoven is natuurlijk een lawaaierige bedoening maar er zijn mogelijkheden genoeg om er volop van te genieten. Ik heb er de voorbije 4 maanden toch al veel plezier aan beleefd. Maar smaken verschillen natuurlijk
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Een schuif/-kanteldak vind ik zeker en vast geen must. Is echt een optie die ik nooit zou aanklikken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
        Een schuif/-kanteldak vind ik zeker en vast geen must. Is echt een optie die ik nooit zou aanklikken.
        Ik wel, ik had een op de Vectra, maar sinds ik de Saxo heb (toch al 6 jaar) niet meer, en mis het nog steeds.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Komst Lancia naar Engeland uit-/afgesteld

30 juni 2009 | Tekst: Nic de Boer
          Lancia is al sinds jaar en dag niet meer te koop in Groot-Brittannië. De komst van de nieuwe Delta zou de terugkeer moeten betekenen van het merk in dat land. De herintroductie is echter al een keer uitgesteld en nu gebeurt dat nogmaals.

Lancia had een rechtsgestuurde versie van de Delta in de planning. Het zou de terugkeer van het merk in Groot-Brittannië hebben moeten betekend. Aanvankelijk zou Lancia in 2009 weer in Engeland te koop moeten zijn. Dat is destijds al uitgesteld tot 2010. Nu verklaart de marketing directeur van Fiat in Engeland dat een komst van Lancia ‘zeer onwaarschijnlijk’ is. Volgens de officiële lezing staat de herintroductie nu in 2011 gepland.
          Door de alliantie met Chrysler is er opnieuw geschoven met budgetten en dat heeft de rechtsgestuurde Delta de kop gekost. “De lancering van een dure premium-productlijn heeft even geen prioriteit,” vertelt de Engelse woordvoerder. “Het is op het moment financieel niet verantwoord om rechtsgestuurde versies van de Delta en de volgende Ypsilon uit te brengen.”
          Wel gaat Fiat door met de ontwikkeling van de Giardinetta-versie van de 500 en wordt er druk gewerkt aan een mini die onder de 500 in het programma komt. Deze Smart/iQ-concurrent, die in de wandelgangen Topolino heet, gaat volgend jaar in de Zastava-fabriek in Servië in productie. De Topolino start met vierzitters en later wordt het programma uitgebreid met tweezitters.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Delta 666 Edition
            Lancia werkt samen met Colombia Sony Pictures aan de nieuwe film “Angels and Demons” en lanceert daarom de Delta “666 Edition”.
            Vanaf mei 2009 is het langverwachte vervolg op de “Da Vinci Code” te zien in de zalen, “Angels and Demons” is de verfilming van het boek “Het Bernini mysterie” van Dan Brown. In de film kruipt Tom Hanks voor de tweede keer in de huid van het hoofdpersonage, Professor Langdon, die gedurende de hele film met een Lancia Delta rijdt.

Waarom Lancia meewerkt aan deze film? Lancia koos voor deze samenwerking omdat de film perfect de karakteristieken van het Lancia gamma samenvat: “Angels” op het gebied van emissienormen en “Demons” op het vlak van prestaties. Voor de consument is er echter een speciale “666 Edition” van de Delta beschikbaar met een rijke standaarduitrusting.

Op de Delta “666 Edition” is daarenboven een specifiek pack beschikbaar voor de duivelse prijs van 666 euro. Dit pack bevat Instant Nav (Navigatiesysteem met kleurenscherm), Magic Parking (Automatische parkeerhulp), Cruise Control, achteruitkijkspiegel met automatische dag/nachtfunctie en een licht- en regensensor. Het pack heeft een waarde van 2.200 euro maar gaat voor 666 euro over de toonbank, een voordeel van meer dan 1.500 euro dus.

De Delta “666 Edition” is verkrijgbaar in 4 motorisaties:

Benzine 1,8 Di TurboJet 200pk SportTronic, € 28 490
            Diesel 1,6 MultiJet 115 pk, € 24 990
            Diesel 1,6 MultiJet 115 pk SelecTronic, € 25 990
            Diesel 1,9 Twinturbo MultiJet 190 pk, € 28 490

Het dualisme van “Angels” en “Demons” komt eveneens tot uiting in de beschikbare koetswerkkleuren: wit, zwart of bicolore wit/zwart, met een glanzend zwart dak in plaats van het traditionele matte dak. Bicolore wit/zwart is optioneel voor € 400 incl. btw.
            Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
            Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

Comment

• Vijfde Lancia Delta forummer heb bovenstaande besteld in het zwart
              Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
              Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk1 Bekijk Berichten
                Vijfde Lancia Delta forummer heb bovenstaande besteld in het zwart
                Prachtig, details aub

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                  Prachtig, details aub
                  Delta 1.6 mjet selectronic zwart
                  - magic parking
                  - instant nav
                  - 17" velgen
                  - verwarmde zetels
                  - starlite sportzetels zwart
                  - dubbele kofferbodem
                  - techno pack
                  levering begin augustus

Comment

Delta 1.6 mjet selectronic zwart
                    - magic parking
                    - instant nav
                    - 17" velgen
                    - verwarmde zetels
                    - starlite sportzetels zwart
                    - dubbele kofferbodem
                    - techno pack
                    levering begin augustus
                    Klinkt goed. Ik kijk al uit naar de foto's. Die Starlite sportzetzels, is dat een nieuwe optie? Heb daar nog niet van gehoord

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                      Klinkt goed. Ik kijk al uit naar de foto's. Die Starlite sportzetzels, is dat een nieuwe optie? Heb daar nog niet van gehoord
                      ik dacht dat die er al vroeger waren , maar deze zouden iets meer zijdelingse steun geven en zijn eveneens bekleed met leder en alcantara

Comment

ik dacht dat die er al vroeger waren , maar deze zouden iets meer zijdelingse steun geven en zijn eveneens bekleed met leder en alcantara
                        Moet ik overzien hebben Ik ben trouwens heel tevreden over mijn lederen zetels. Ben er nog altijd niet van afgeschoven zoals de 'kenners' ons willen wijsmaken

Comment

• Lancia Delta 1.8 Di TurboJet

8 juli 2009 | Tekst: Sandor van Es
                          De Delta van nu is niet meer de Delta van vroeger. Toch worden we met de introductie van de 200 pk-sterke topversie 1.8 Di TurboJet weer aan het twijfelen gebracht. Die scheurt namelijk kriskras door Rome in de rolprent Angels & Demons, de verfilming van de bestseller Het Bernini Mysterie.

Tussen 1987 en 1992 veegde de Lancia Delta genadeloos de rallypaden aan met de concurrentie, met achter het stuur helden als Miki Biasion, Markku Alen, Didier Auriol en Juha Kankkunen. De faam die het kleine, hoekige autootje verwierf heeft het merk lang goed gedaan. Toch was het sportieve imago niet helemaal gegrond, want de historie leert dat de kracht van Lancia eerder op de gebieden comfort, innovatie en design ligt. Zoals we al eerder hebben geconstateerd, wat dat betreft sluit de vorig jaar geïntroduceerde, derde generatie Delta weer veel meer aan bij de oorspronkelijke merkwaarden.
                          Als we op de avond vóór de introductie van de 1.8 Di TurboJet echter Angels & Demons bekijken, worden onwillekeurig toch weer andere verwachtingen geschept. In die film probeert wetenschapper Robert Langdon een aanslag van een duister anti-kerkgenootschap op het Vaticaan te verijdelden. Hiervoor moet hij een puzzel zien op te lossen, waarvan de stukjes her en der in Rome verborgen liggen. Wat volgt is een race tegen de tijd, waarin de Delta belangrijke rol speelt als vervoermiddel van Langdon en hem zo snel mogelijk van de ene plek naar de andere moet brengen.
                          Gelukkig heeft hij de beschikking over de nieuwe topper van het Delta-gamma, dat tot nu toe bestond uit twee (benzine)varianten van de 1.4 T-Jet (maximaal 150 pk) en drie dieselversies (maximaal 190 pk). De splinternieuwe 1.8 Di TurboJet levert 200 pk, waarmee hij een van de sterkere in zijn soort is. Het vermogen is vergelijkbaar met dat van de roemruchte HF Integrale van weleer, en ruim voldoende voor een fijn potje straatracen, dunkt ons. Stiekem toch weer sportieve aspiraties? Tijd om eens wat dieper in het Delta-mysterie te duiken.

Nadruk op souplesse
                          In tegenstelling tot wat zijn naam doet vermoeden meet de nieuwe krachtbron 1.742 cc, afgerond dus 1,7 liter. Het blok is volledig in huis ontwikkeld door Fiat Powertrain Technologies, en is naast een turbocompressor voorzien van directe inspuiting. Lancia belooft niet alleen een hoop vermogen, maar ook – zoals je natuurlijk in deze tijd mag verwachten – een relatief laag verbruik; 7,8 liter per 100 kilometer volgens fabrieksopgave, met een CO2-uitstoot van 185 g/km.
                          Verder heeft er veel nadruk gelegen op het minimaliseren van trillingen en op de flexibiliteit onderin. Een hypermodern motormanagementsysteem zorgt voor een optimale controle van de diverse parameters. Zo kan bijvoorbeeld de overlaptijd van de in- en uitlaatkleppen zeer precies bepaald worden, waardoor er een zeer directe luchtstroom ontstaat. En daar profiteert de turbolader weer van. Het gevolg is dat het maximale koppel van 320 Nm al bij 1.400 toeren per minuut vrij komt.
                          Ook al wordt de reactietijd op gaspedaal enigszins vertraagd door de automatische transmissie, die kracht en souplesse bij lage toerentallen is inderdaad het eerste dat opvalt als we achter het stuur zijn gekropen. Ondanks het wagengewicht van 1.430 kilogram komt de Delta overtuigend van z’n plek en ook bij de tussensprints reageert de Italiaan zeer soepel en direct. De motor heeft geen overdonderend hitsig karakter, maar doet in alle rust zijn werk en wordt nauwelijks gehinderd door een turbogat.
                          De 1.8 Di sprint weliswaar langzamer naar de 100 km/h dan de illustere Integrale destijds deed, maar de 7,4 seconden die hij ervoor nodig heeft mogen er nog altijd zijn. Tot 3.750 tpm kun je genieten van al het koppel, daarna nemen de pk’s het over. Dat de focus duidelijk in de onderste regionen ligt, blijkt als we de Delta flink doortrekken; boven de 5.500 krukasomwentelingen wordt het langzaam maar zeker minder met de voorwaartse versnelling en blijkt het bereik beperkt. Dan gaat het intussen echter al ongemerkt heel erg hard; bij 3.000 toeren in de zesde versnelling zit je al op de 160 km/h.

Regen roet in het eten
                          In tegenstelling tot de Integrale – sorry Lancia, hij blíjft de kop opsteken - worden het koppel en de pk’s louter op voorwielen losgelaten. Behalve het adaptieve onderstel, waarover zo meer, zijn er geen extra maatregelen genomen om de boel te beteugelen. Misschien dat er daarom gekozen is om de motor standaard te koppelen aan een automaat. Daarmee komen de krachten immers gedoseerder op de wielen en heb je minder snel last van tractieverlies of aandrijfreacties in het stuur. Bovendien is die transmissie gunstiger voor het verbruik, maar dat terzijde.
                          Helaas krijgen we tijdens de introductie geen reëel beeld van de tractie, omdat de regen met bakken uit de hemel komt en het Italiaanse asfalt tot een ware glijbaan transformeert. Dat de stabiliteitscontrole regelmatig in moet grijpen, is dus geen wonder. Wel valt op dat de elektronische ingrepen gelukkig niet al te rigoureus en dus niet hinderlijk zijn. Het lijkt er vooralsnog op dat het op elke Delta standaard aanwezige Torque Transfer Control, dat middels remingrepen de krachten over de vooras verdeelt, voldoende is om de auto in het gareel te houden. De zestraps Sportronic-bak is prima bij de les, zeker in de sportstand. Met (te kleine) peddels achter het stuur kun je ‘m ook manueel bedienen, daarvoor moet je de pook echter wel eerst naar links tikken. Een tijdelijke handmatige interventie terwijl de bak gewoon in D staat is helaas niet mogelijk.

Meer engel dan duivel
                          Samen met de 1.8 Di TurboJet wordt een nieuw, adaptief dempersysteem geïntroduceerd, dat standaard is op deze versie. Behoorlijk uniek voor een auto in deze klasse. Het onderstel neemt het karakter van een conventioneel gedempte Delta echter niet geheel weg, want op korte oneffenheden voelt-ie nog steeds behoorlijk stug aan. Hoe het met de dynamiek in de bochten is, kunnen we door de regen wederom beperkt vaststellen. De eerste indruk is die van een neutraal en tot hoge snelheid zeer stabiel sturende auto, die echter nog steeds niet overloopt van sportiviteit. Daarvoor heeft de Delta onvoldoende scherpte en mis je nog steeds het gevoel in de besturing.
                          Kortom, ondanks de tweehonderd duivels in het vooronder is de Delta geen opwindende scheurmachine. Het is zelfs geen duivel in een maatpak, want ook als je hem tergt blijft de 1.8 Di zich als een engel gedragen. Wat dat betreft is z’n rol in Angels & Demons maar deels op z’n plek, deze Delta zou zich eerder thuis voelen in een roadmovie, want comfortabel en snel kilometers maken is meer z’n ding, en van die taak kwijt hij zich buitengewoon goed. Wat dat betreft wordt de hogere positionering van het model nog eens onderstreept; de Delta van nu is niet meer de Delta van vroeger. Lancia ziet de ‘m zelfs als (zakelijk) alternatief voor bijvoorbeeld een BMW 3-serie of een Alfa 159.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Het beste uit Italië

Comment

• In deze bicolore heb ik 'm besteld.
                                Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Mooi

Comment

• Er zou nog een bijkomende uitrustingsversie komen (topversie)? En tegen 't eind van 't jaar zouden de zetels ook verbeteren? Iemand daar meer info over?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Er zou nog een bijkomende uitrustingsversie komen (topversie)? En tegen 't eind van 't jaar zouden de zetels ook verbeteren? Iemand daar meer info over?
                                      Dit waarschijnlijk.

De Executive-versie van de Delta is voorzien van comfortabelere zittingen achterin die bovendien meer steun bieden. Ook belooft Lancia meer binnenruimte. Ook is de Executive standaard voorzien van het elektronische dempingsysteem en is er een semi-automatisch parkeersysteem dat op de show voor het eerst te zien is. Wat de plannen zijn met deze uitvoering op de Nederlandse markt, is nog niet duidelijk.

Comment

• Aha, netjes. Mooie velgen ook. Benieuwd om die zetels 'es test te zitten.

Delta Executive 1.8 Di turbojet (jong tweedehands) als daily over 1 à 2 jaar, why not?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PowerBug Bekijk Berichten
                                          In deze bicolore heb ik 'm besteld.
                                          Edition 666 versie ?

Comment

Working...
                                          X