Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb net 2 testverslagen gelezen over de E93 M3 M-DKG. Beide testverslagen hadden voor deze wagen hetzelfde verdict.
Door het hogere gewicht is deze cabrio minder snel en speels dan de coupé en de berline. Toch is men telkens aangenaam verrast van de handelbaarheid van deze cabrio. Hij rijdt niet als een pure sportwagen maar wel als een dynamische wagen, dus meer als een GT...
Ook over de versnellingsbak had men dezelfde mening. Het is een droom van een versnellingsbak in de automatische modus, maar niet sportief genoeg in de manuele modus. Deze versnellingsbak is te zacht en te comfortabel om echt sportief te zijn. Iemand die puur sportiviteit zoekt kan beter een manuele M3 kopen. Op circuit had men zelfs heimwee naar de SMG... Om die reden past deze versnellingsbak dan ook perfect bij het karakter van de M3 cabrio.
Besluit: Iemand die puur sportiviteit zoekt in een M3 moet een manuele coupé of berline kopen. Iemand die power wil, maar die tegelijkertijd ook comfort en gebruiksgemak wil moet een M3 met M-DKG versnellingsbak nemen. Als je daarbij ook nog eens graag met je neus in de wind rijdt terwijl je nog beter kan genieten van de heerlijke V8-sound, dan moet je een M3 cabrio M-DKG kopen...
Ik heb net 2 testverslagen gelezen over de E93 M3 M-DKG. Beide testverslagen hadden voor deze wagen hetzelfde verdict.
Door het hogere gewicht is deze cabrio minder snel en speels dan de coupé en de berline. Toch is men telkens aangenaam verrast van de handelbaarheid van deze cabrio. Hij rijdt niet als een pure sportwagen maar wel als een dynamische wagen, dus meer als een GT...
Ook over de versnellingsbak had men dezelfde mening. Het is een droom van een versnellingsbak in de automatische modus, maar niet sportief genoeg in de manuele modus. Deze versnellingsbak is te zacht en te comfortabel om echt sportief te zijn. Iemand die puur sportiviteit zoekt kan beter een manuele M3 kopen. Op circuit had men zelfs heimwee naar de SMG... Om die rede past deze versnellingsbak dan ook perfect bij het karakter van de M3 cabrio.
Besluit: Iemand die puur sportiviteit zoekt in een M3 moet een manuele coupé of berline kopen. Iemand die power wil, maar die tegelijkertijd ook comfort en gebruiksgemak wil moet een M3 met M-DKG versnellingsbak nemen. Als je daarbij ook nog eens graag met je neus in de wind rijdt terwijl je nog beter kan genieten van de heerlijke V8-sound, dan moet je een M3 M-DKG kopen...
Is ook mijn ervaring. Ik zou niets anders meer willen dan deze dkg maar als je d'r extreem de zweep oplegt in bochtige wegen, doet de dkg niet altijd precies wat jij wil in die tiende van een seconde dat jij dat wil.
Anderzijds moet je al een zeer ervaren racer te zijn om met een manuele bak die precisie en dat schakeltempo bij te houden denk ik.
Begin maar eens te rev-matchen vlak voor het aansnijden van een bocht terwijl je de g-krachten van de vorige nog aan het verwerken bent.
Tussengas geven is maar een kwestie van gewoonte (en de juiste pedalenset in de auto, ik heb al ondervonden dat dat met 90% van de gewone autos niet lukt, tip-hielen, omwille van de stand van het gaspedaal), ik doe dat constant bij het afremmen.
Begin maar eens te rev-matchen vlak voor het aansnijden van een bocht terwijl je de g-krachten van de vorige nog aan het verwerken bent.
Dat is in theorie al moeilijk.
heel and toe
@ir_fuel: 90% van de auto's is toch wel een beetje veel he, de meeste wagen waarmee ik al gereden heb kon je dat toch vrij goed goed. Alleen bij sommige VW's en Audi's is het erg moeilijk, omdat die rempedaal zo 'hoog' komt. Maar bvb in de Mini is het perfect te doen, pedalen staan gewoon perfect ervoor.
Allez, ik snap da ni, gij doet massa's uw best om correct te schrijven, maar dan steevast zo'n archaïsche zinsnede erin met keer op keer diezelfde fout!! 'Rede' bestaat, maar niet in deze betekenis. Als je 't zo wil schrijven moet het reden zijn.
Zeg toch gewoon "daarom" -> klinkt frisser, is ook minder van die bekakte stadhuistaal, en je kan 't niet verkeerd schrijven.
Dat is in theorie al moeilijk.
I disagree. Tiphielen is iets wat je in 't begin met veel aandacht en soms best wel wat tijd moet aanleren, maar eens je 't beet hebt is het echt een automatisme. Het draagt naar mijn mening ook een héél eind bij tot het rijplezier, aangezien het "technisch zo perfect mogelijk rijden" bij mij één van de grootste zaken is die rijplezier vertegenwoordigt.
Ik zeg niet dat de M-DKG me niet ligt, of dat 't een slechte versnellingsbak is, wel integendeel ik vind 'm schitterend. Maar 'k zou 'm zelf niet bestellen en wel om de reden van het sportief rijden : ik wil met beide voeten 2 van de 3 pedalen beroeren, en zelf doen wat die DKG uiteindelijk inderdaad beter doet.
Revmatchen mag echt geen probleem vormen als je je er een beetje op toelegt, of dat nu in 'n bocht is of niet.
@ir_fuel: 90% van de auto's is toch wel een beetje veel he, de meeste wagen waarmee ik al gereden heb kon je dat toch vrij goed goed. Alleen bij sommige VW's en Audi's is het erg moeilijk, omdat die rempedaal zo 'hoog' komt. Maar bvb in de Mini is het perfect te doen, pedalen staan gewoon perfect ervoor.
Meestal als ik dat dan probeer (bv met een Seat Ibiza) zit je direct met je hiel tegen de rechterkant van het interieur, en idd, staat of de rempedaal te hoog, of de gas te laag
Meestal als ik dat dan probeer (bv met een Seat Ibiza) zit je direct met je hiel tegen de rechterkant van het interieur, en idd, staat of de rempedaal te hoog, of de gas te laag
Bij elke auto of bij elk merk staan de pedalen anders, maar ik heb nog met quasi géén auto's gereden waar het niet lukte. Net zoals elke auto anders stuurt, anders remt, anders bochten pikt, e.d., tiphielt elke auto ook anders. Je voetpositie wat aanpassen en done.
De auto's die zich 't beste lenen tot het tiphielen zijn de auto's waarbij je bij gewoon rijden en zachtjes remmen het gevoel hebt dat het gaspedaal te ver naar achter staat, en dat je er met je (remmende) voet niet aan kan. Immers: tiphielen wordt pas echt nodig als je zeer stevig rijdt, en dus ook hard remt. En dan, als je remmende voet het pedaal een pak dieper induwt, staat dat gaspedaal plots toch perfect om te tiphielen.
Ik durf zelfs nog verder gaan : er is maar één nadeel aan de BMW E46 M3 CSL. En dat is het feit dat 'ie niet met manuele versnellingsbak te krijgen was.
En zoek maar 'es een BMW E46 M3 CS met manuele bak in de kleurencombo die je wil, er rijden er niet veel, 't zijn ook bijna allemaal SMG's.
Raaaaagh!!! Ge doet erom, zegt dat ge erom doet!!!!
Allez, ik snap da ni, gij doet massa's uw best om correct te schrijven, maar dan steevast zo'n archaïsche zinsnede erin met keer op keer diezelfde fout!! 'Rede' bestaat, maar niet in deze betekenis. Als je 't zo wil schrijven moet het reden zijn.
Zeg toch gewoon "daarom" -> klinkt frisser, is ook minder van die bekakte stadhuistaal, en je kan 't niet verkeerd schrijven.
'Bene diagnoscitur, bene curatur' en in dat kader durf ik te stellen dat er ook voor BMWB nog taalkundige hoop is, waarvoor andermaal dank.
Bij elke auto of bij elk merk staan de pedalen anders, maar ik heb nog met quasi géén auto's gereden waar het niet lukte. Net zoals elke auto anders stuurt, anders remt, anders bochten pikt, e.d., tiphielt elke auto ook anders. Je voetpositie wat aanpassen en done.
De auto's die zich 't beste lenen tot het tiphielen zijn de auto's waarbij je bij gewoon rijden en zachtjes remmen het gevoel hebt dat het gaspedaal te ver naar achter staat, en dat je er met je (remmende) voet niet aan kan. Immers: tiphielen wordt pas echt nodig als je zeer stevig rijdt, en dus ook hard remt. En dan, als je remmende voet het pedaal een pak dieper induwt, staat dat gaspedaal plots toch perfect om te tiphielen.
Ik vind het bij het "normalere" rijden toch ook makkelijk hoor. Dat verlengt de levensduur van je koppeling
Het is pakken makkelijker in mijn auto qua pedaalstand dan het was in mijn vorige TT, of in de Ibiza van mijn vriendin.
Raaaaagh!!! Ge doet erom, zegt dat ge erom doet!!!!
Ik zal er de volgende keer nog beter op letten...
Om die reden zal ik mijn post aanpassen... Daarom hoop ik dat je het mij vergeeft...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment