Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Met de komst van de TTS presenteert Audi de snelste TT ooit, tenminste tot de komst van de TT RS. De S-versie van de kleine coupé moet het opnemen tegen auto's als de Nissan 350Z en de Mercedes SLK 350. Leuk is deze pittige TTS in elk geval wel.
Voor het echte vuurwerk monteert Audi nu een 2,0-liter TFSI met 272 pk in de TTS. Dat we hier niet met een gewone TT te maken hebben, draagt de koets aan alle kanten uit. Zo heeft de TTS verchroomde buitenspiegelbehuizingen en een lage voorbumper met een strakke voorspoiler. Vooral die lage 'lip' ziet er indrukwekkend uit. De TTS heeft nieuw ontworpen mistlampunits en de bekende ledverlichting onder de koplampen. Aan de achterzijde valt de TTS te herkennen aan niet minder dan vier uitlaatmonden. Tijdens de acceleratieproef raast de TTS ervandoor. Vooral tot 100 km/h accelereert de TTS razendsnel. Het vermogen van de 2,0-litermotor is niet overdreven hoog en de turbomotor moet het niet hebben van de hoge toerentallen. Het is meer het vroeg beschikbare maximumkoppel in combinatie met z'n relatief geringe gewicht dat de Audi zo'n felle rakker maakt.
Het is mogelijk heerlijk te hoeken met de TTS. De magnetisch gestuurde schokdempers hebben een sportstand waarin de auto dichter bij het asfalt komt te liggen en nog scherper wordt dan hij al is. Vering en demping krijgen een keihard karakter, maar de Audi rijdt daardoor - en door toepassing van Quattro-vierwielaandrijving - als op rails. Bij het uitaccelereren kun je gewoon vol op het gaspedaal gaan staan zonder dat het vervelende gevolgen heeft. Onderstuur komt in het vocabulaire van de TTS niet voor en dat betekent dat krappe bochten loeihard en zonder noemenswaardige inspanning gerond kunnen worden. Vergaloppeer je je en laat je het gas los bij het insturen, dan reageert de Audi door over vier wielen naar de buitenkant van de curve te glijden.
Vermakelijk stuk speelgoed
Audi heeft de TTS een buitengewoon vermakelijk stuk speelgoed gemaakt, maar tegelijkertijd ook wat braaf en clean. Die indruk krijg je al zodra de motor aanslaat. Die klinkt wat timide. En ook in de volle sprint bezorgt het motorgeluid je geen koude rillingen. Goed, je hoort de turbocompressor blazen, maar daarmee heb je de grootste attractie van de motor wel gehad. De remmerij is prima voor elkaar. Schijven en klauwen zien er zoals gezegd niet alleen prachtig uit, ze zijn ook uitermate goed berekend op hun taak. Vanaf hoge snelheid remt de Audi vertrouwendwekkend en in een keurige rechte lijn af, ook na meerdere malen hard in de ankers gaan.
Het interieur van de 'gewone' TT is al behoorlijk sportief en voor de TTS heeft Audi niet veel gewijzigd. Er zitten nu fijne sportkuipen in en hier en daar zit wat meer aluminium. Door de hoge opbouw van het dashboard rond het instrumentencluster denk je dat je nog dieper zit dan je al doet. Je hebt vanwege het lage, zware dak bovendien de neiging je hoofd te buigen om door de voorruit te kunnen kijken. Door de hoge taillelijn waan je je bij tijd en wijle in een tank. Aan de andere kant kun je zeggen dat de TTS je omarmst zoals een sportauto dat hoort te doen. Met z'n tweetjes erin en de auto is vol. Achterin zit heel optimistisch een achterbank met twee driepuntsgordels. Zelfs met de beste wil van de wereld zal vrijwel niemand er een zitplaats kunnen vinden. Voor kinderen tot zo'n 1,40 meter gaat het net.
Eindoordeel
Fijne, koppelrijke motorGoed onderstel en scherpe besturingPrima (veiligheids)uitrustingIets te braaf karakterBescheiden ruimte achterin
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Bestellen kan ook in het engels gewoon een mailtje sturen met je vragen.
Je maakt een configuratie met een duitse configurator stuurt het per email op en krijgt een offerte terug met een contract
Betaling normaal gesproken enkel wanneer je de kraft fahrzeug brief ontvangt, soms kan het zijn dat ze een voorschot van 10% vragen..
Aflevering zoals gezegd af fabriek en levering is voor somige modelen ook mogelijk maar daar weet ik niet meer van.
Het verschil tussen EU-neuwagen en deutschland neuwagen weet ik niet kan zijn dat het een wagen is die ze via een ander land goedkoper kunnen leveren, maar dat weet ik niet zeker...
Zoals gezegd gewoon een mailtje naar hen sturen met de vragen die je hebt.
Heb net is geprobeerd om een mail te sturen met al mijn vragen (in het engels daar mijn duits ook niet al te best is), maar kreeg een mail terug met hierin de vermelding dat er enkel op duitstalige mails gereageerd wordt...
Comment