Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
zit met een vraagje,heb me net een bmw525(zwart) gekocht,en ben opzoek naar een mooie velg,heb nu al een 18" van bmw zelf,weet iemand een goeie site met voorbeelden?mogen zelf 2de hands zijn als ze in perfecte staat zijn natuurlijk,had op mijn vorige 320d de m6 velgen in 18",als ik geen betere vind neem ik weer de m6in 19",kan iemand helpen,alvast bedankt.
335i's worden idd veel gechipt... tuners zoals Dinan, Vishnu, Steinbauer, ..etc gaan tot boven de 400 pk zonder eigenlijk grote modificaties.
Zeker niet zonder gevaar, de eerste N54's hadden geen olie koeler en durfden nogal snel oververhitten.. met scheurtjes tot gevolg in het blok (ik meen mij de herrineren dat Stef van PPE weigerde de eerste 335i's te remappen..)
Dan is er ook de kwestie dat ze zouden underrated zijn, afgaand op de prestaties (E46 M3 is in een rechte lijn voor 95% even snel) en op enkele dyno runs. (in een rechte lijn, je leest bijna niks anders dan dragtimes) Ook de software die BMW in de wagen steekt bij updates maakt ook veel verschil uit.. naar verluidt zouden de nieuwe 09 335i meer turbo-lag hebben door de nieuwe software (29.2).. maar ik zou het allemaal nog 'es goed moeten bekijken.
Just go back from the BMW dealer an hour ago and I let the Sales manager drive my car. He could not belive what he was driving!!! He then took me with him and we drove his 07 335i (NO ECU UPGRADES) and it was a completley different car. ABSOLUTLY NO TURBO LAG. And here is another thing...we parked the cars side by side and started both up...(they were both warm) and his had a completly different sound. His car had a great sound mine did not sound at all like his. I could here the difference between our cars. His sounded raspy and very good and mine I could hardly hear. Anyway, he got together with the SM and they are going to summon the regional service tec rep. I am thrilled that someone at the dealership noticed the difference and what a sizeable difference it was with about 5 people standing behind our cars when revving them a little. Ill keep ya posted!!
't Lijkt wel dat BMW alle 335i's downtuned voor één of andere reden..
Alpina biedt ook een B3 aan met 360 pk, en dat blok is quasi identiek als standaard 335i. Lijkt me toch een sterk blok te zijn, BMW is de koning vd 6-inlijn.
De eerste versies hadden ook problemen met de injectoren..
Hmm, best wel veel problemen eigenlijk met de laatste generatie BMW turbo motoren (N14 MINI, N54, .)
edit: ik vergeet de turbo problemen ook nog, wastegate die ratelt
Alle auto's met software 29.2 of hoger hebben er last van. Nu komt de boost pas echt vanaf 3000 rpm ivp 1400 claimed.
First of all, many thanks to Driver72 and to the folks at AMS. The owner was very nice and gave my kids Hotwheels! Thank you for that!
I took 2 cars (neither one mine)...both were automatic e92's. One was an 07 with v29.2 and the other was an 08 with v28. The 07 is driven every day by an AARP-eligible woman. The 08 has spent quite a bit of time on road courses and is driven by an approximately 40 year old male. The 07 has about 9,700 miles, while the 08 has around 7,000. The 07 has OE RFT's while the 08 is running Dunlop Direzza Z1 Star Specs. We ran both back to back. The first pull was 100% stock, while the last 2 were with SSTT installed. We used the same SSTT on both cars. The third pulls were started at about 1,300 rpm.
My goal was to highlight and quantify the differences between v28 and v29.2. If there is really lag, the dyno should show it. I have never seen a dyno comparing the 2 software versions, so all we had to go on thus far is the oh so accurate butt dyno of "sensitive owners."
I don't have the results on the 08 with me, so Driver72 will post those.
The 07 pulled 276.65 hp and 291.47 lb/ft stock. Strong for a stock car. We shut it off and installed the SSTT during the cool-down. The next pull was 301.12 hp and 329.11 lb/ft. The final pull was 300.81 hp and 326.06 lb/ft.
The 08 (v2 gained 8 hp more than the 07, and 7 lb/ft more.
The shop printed a graph with the last (1,300 rpm) pulls side by side. So...is there a measurable difference between v28 and 29.2???? YOU BET!!! At 1,300 the 07 showed 80 hp and 20 lb/ft. The 08 showed 110 hp and 40 lb/ft. Further the v29.2 car showed lower peaks in both areas until about 4,500 rpm at which point the cars evened-out.
Interesting experience! It was nice being able to equalize as many factors as possible and nice to get baseline numbers followed by tuned numbers. I expected the SSTT to give the lowest numbers, and that is exactly what we found. I am really happy though that I could measure the lag induced by v29.2! That was my main goal and it is good that I achieved it.
So again, thanks to Driver72! It was also nice meeting the other folks who came out and I hope to see you all again.
Is de reden nu omdat bmw niet wil dat de 335i sneller zou zijn dan de E46 M3 of bijna zo snel als de M3 e92 of is dit nu een "foutje" in de nieuwe software..
Ze moeten bij het testen van de nieuwe software dat toch zeker gemerkt hebben...
k. In de nieuwe 740i geven ze hem dan wel weer 326pk... En het is hetzelfde blok. Als ze er bij de 3 zo zitten aan te kloten met hun software zouden ze er bij de 7 toch niet nog meer pk's aan geven?
Nu ja, als je nu een nieuwe 335i koopt zal je dat turbo-lag hebben en gaat de curve die in de brochure staat niet overeen komen met de realiteit.
Maar volgens mij wel een betrouwbare auto (kinderziektes zouden er nu wel uit zijn) die je vrij eenvoudig en veilig kan laten remappen tot 350-360 pk en rond de 500 Nm.
edit: ik vergeet de turbo problemen ook nog, wastegate die ratelt
Dit kan ik beamen.
In de garage waar ik vakantiejob deed stond een 335iA met dergelijk probleem.
Na m'n uren ben ik es meegeweest met de hoofdmechanieker (die het probleem nog es wou dubbelchecken).
Telkens dat het gas gelost wordt hoor je gedurende 1 sec een gekletter ergens vanvoor, zelfs in stilstand tijdens het revven.
Dit mankementje deed niets af aan de prestaties.
@gTa en William Blake
Thx voor het antwoord op mn vraag!
Inderdaad, en met de nieuwe software wordt alles anders gestuurd... op papier levert een x35i vanaf +/- 1500 rpm al full boost en dus goede gasrespons en nauwelijks turbo-lag.. vanaf software 29.2 is dat anders dus... dag/nacht verschil met veel klachten tot gevolg.
Gelieve niet iedereen over dezelfde kam te scheren
Vertel me liever waar jij gaat... want ik ben al eens ontploft in een garage omdat ze hun vak niet kenden (3 keer terug moeten komen voor 1 stom iets..) en ze moeten het maar weten.
Onze 335i moet morgen binnen voor onderhoud.
Zouden ze daar dan ook nieuwe software insteken?
En welke software zou er nu inzitten?
Mijn vrouw klaagt ook over geratel ergens vooraan als ze gas geeft.
Mss heeft dit ook iets met de turbo te maken?
Naar ik mij herinner was het enkel te horen op het moment dat je het gaspedaal loslaat. Dus niet als je echt gas aan het geven bent.
Het is niet luid ofzo hoor. Ik moest ook al twee keer luisteren alvorens ik het hoorde. Maar je weet dat het geluid zal komen, dan hoor je het duidelijk, zelfs binnen in de wagen.
Comment