Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ik vind het zalige velgen, der staat hier wat verder een zwarte X5 met die velgen, staat altijd een stuk op het voetpad, als hij dat niet doet, is hij echt te breed. Knap!
Testrit van een Nederlander met een 135i ACS (360 pk)
Vanmiddag kwam Ferdinand even op de kartbaan langs. Ik zou altijd nog even een keer een stukje rijden in de gechipte 135i voorzien van een schnitzer onderstel. Na gezellig even een glaasje drinken te hebben weggedronken was het zover.
Motor was nog redelijk op temp. Drukte het dtc knopje uit waarin ik al een moeilijke blik van ferdinand kreeg. haha.
2e en 3e versnelling gewoon wielspin niet normaal meer. Ook leek het wel dat het al kleine turbo gat nog iets minder was. Dus ik richting het klaverblad om toch in deze natte omstandigheden de 135i even aan een klein testje te onderwerpen. Aankomend bij het klaverblad druke ferdinand bijna de bodem uit de 135i terwijl ik het gas er nog even ophield. Dus ik vroeg hem heb jij daar ook een rempedaal zitten. De man stond doodsangsten uit. Ik zei ik zal toch even moeten testen anders kan ik geen oordeel geven. hahaha. Moet zeggen dat het onderstel een aanwinst is voor de auto. Het extreme onderstuur is eruit zelfs met de smallere voorbanden. Bij gas los komt zelfs de kont om. Dat deed een standaard 135i absoluut niet. De auto helt minder over en voelt tevens minder stug aan. Ronduit fantastisch.
Ferdinand was blij dat hij en zijn auto nog heel waren en ging met het zweet onder de oksels weer naar huis.
Ik heb genoten en eigenlijk nog het meeste van ferdinand zelf die zat te trillen en te nagel bijten in de auto. hahaahh
Volgende keer gaan we in de m3 ferdinand neem maar doos valium mee
en de reactie vd eigenaar
Daar ben ik. Terug van weggeweest. Mijn God. Ik scheet zeven kleuren, waaronder Le Mans Blauw. ASC1.35i + Andre = Lunapark De Python. 'Heerlijk, die regen, echt mijn weer..' (aldus Andre). Nog nooit heb ik de kletsnatte in- en uitval wegen rondom Heerenveen met 180km/h bereden in een hoek van 90* ten opzichte van de rijrichting. Wie wel trouwens? "Ja", zei Andre, "dit soort auto's kunnen veel meer dan je denkt.." terwijl hij mij van top tot teen bekeek, denkende (ik weet het zeker): 'Wat doet hij eigenlijk in zo'n ding.'
Enfin. In één rit heb ik mijn zorgvuldig opgebouwde imago van hardcore-racer op het DF, ik rook doen opgaan. Potver, moet ik weer van onderaf beginnen. Indrukwekkend om iemand met deze auto te zien omgaan, die wel kan sturen.
Erg gelachen ook wel weer. Gave kartbaan, mooie zaak! Het was wel een belevenis. Graag tot een volgende keer. Helm op, valium mee en IPod met Mozart erop.
@ Andre: Jij hebt nu in mijn ACS1.35i mogen driften. Ik weet nu hoe het moet, dus nu ik een paar Powerslides in die vonkelnieuwe M3 van jou, ok?...
Ferdinand
en
Ja, het was lachen, gieren en brullen (letterlijk).
Natuurlijk verwachtte ik niet dat Andre 'op grootmoeders tempo' een rondje rond de kerk zou gaan rijden. Maar dat wij, na de eerste bocht, al zwalkend en zoekend (met een uitbrekende achterkant) een oprit van de A7(?) probeerde op te glijen, om daarna in dezelfde rijstijl - haaks - in te voegen, was voor mij toch wel wat - hoe zal ik het zeggen - onverwacht. Chopin kon spelen wat hij wilde, maar het geluid van motor, uitlaat en vooral een lachende Andre, voerde de boventoon. Ik was inmiddels wit uitgeslagen en dacht na over mijn begrafenis. Mijn hart stond stil. Ik had mijzelf klemgezet tussen de vloer en een handvat rechtsboven, en zweefde boven mijn stoel. Ogen dicht.
'Goh, daar is van opgeknapt' zei Andre terloops op tempo 200+. 'Zo hier gaan we er maar eens af ..'. Moet je niet remmen? dacht ik. Nee, natuurlijk niet hoe dom van mij en hupsakee, rechtsaf met kont eerst. (Andre Ja, ik prefereer toch een echt sperrdiff, en geen electronische'. Ik deed alsof ik luisterde, maar was eigenlijk aan het bidden. Mijn gebeden zijn verhoord, ik leef nog. Deo Volente.
Echt, ESP! Ben daarnet nog door de Vogezen gereden, niet zo'n sterk plan...rond de 0°C, natte sneeuw, RWD, een bom koppel en zomerbanden
Op een gegeven moment heb ik je daar zo'n tien haarspelden vlak achter mekaar, Fiddy en Mayo weten alleszins wat ik bedoel...elk bochtje dat lampje aan't flikkeren..
Voor de rest, nul klachten. Achterste lijkt me wel wat instabiel te worden boven 220 in de regen, maar goed, dan ben je echt al aan't muggeziften.
En oh ja ik ga een brief schrijven naar BMW
Die kar is begrensd op 247, heb even gecheckt met GPS
Op een gegeven moment heb ik je daar zo'n tien haarspelden vlak achter mekaar, Fiddy en Mayo weten alleszins wat ik bedoel...elk bochtje dat lampje aan't flikkeren..
ja, die bochten waar je compie elke keer heerlijk naar buiten schoof als je op het gas ging
Mayo z'n reactie nadien was een iets afgezwakte variant van die van Ferdinand in z'n 135i hier boven
Ja nee serieus, je kan zeggen wat je wil, maar 4WD is écht gewoon stukken beter in die omstandigheden, easy as that. Bepaalde op- afrit complexen gingen met de zes makkelijk 30km/h sneller, terwijl ik nu alleen maar lichtjes zie flikkeren. Ok, kleinere bandjes, etc.
In het droge merk ik dan weer een ander verschil, iets andere manier van rijden in die mate dat je iets meer rijdt dan dat je gereden wordt.
Anders kan ik het niet uitleggen. Uiteraard enkel als je actief rijdt.
En je kunt vrijwel even ver tegen de limiet gaan, hoewel ondersturend uit de bocht gaan toch nét iets rustgevender zou aanvoelen dan oversturend, tegen hoge snelheden
Van mij mogen ze dat, maar zet dat dan in het boekje.
En ik vrees ergens dat die tomtom écht geen 3km/h gaat verschillen met reëel, vlak stuk, constante snelheid.
Comment