Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Yep I know, dat heeft 'ie in 't BMW of M Lovers topic ook al gezegd.
En toch : een bod doen op iets waar je nog geenszins van weet of 't je ligt, ik vind dat gevaarlijk. Tenzij 't bod natuurlijk van dien aard is dat je het item indien niet "passend" meteen met winst kan verkopen.
Yep I know, dat heeft 'ie in 't BMW of M Lovers topic ook al gezegd.
En toch : een bod doen op iets waar je nog geenszins van weet of 't je ligt, ik vind dat gevaarlijk. Tenzij 't bod natuurlijk van dien aard is dat je het item indien niet "passend" meteen met winst kan verkopen.
Volledig mee eens.
Alhoewel je niet perse met alle mogelijke concurrenten gereden hoeft te hebben om te weten of een auto je ligt.
Maar rijd zeker met de auto die je gaat kopen!
Jokke, mijn ervaringen met beide wagens, heb ze beide gereden, zijn geweldig!
De eerste keer dat ik meereed met een Lotus (Alex_lotus_elise de zijne) had ik ook even het gevoel van "fuck! kben er hier aan hé" zodoende dat ik enorm graag er zelf eens wou mee rijden. De blijkbaar oneindeloze grip was voor een enorme ervaring, komende van de Zafira, ook dat de wagen zich precies vastbijt in de baan. Als je over een metalen koppelstukje reed van een brug in een bocht (cfr de oprit A12 komende vanonder het A'pse justitiepaleis) elke keer schoof de wagen weg, maar beet zich erna terug in de baan.
Bij de Cayman S (met PS2) had ik dat ook, maar de afrit van Beernem (E40 - korte bocht naar rechts) nam hij dan met onderstuur resulterend in overstuur. De Lotus had grip gehouden, maar had volgens mij ook niet zo oversturend de bocht uitgekomen.
Bochtenwerk: Lotus 1 - 0 Porsche
Als je dan gaat kijken naar autosnelweg dan wint de Porsche zonder oogwenk. Met alle instellingen van veringmogelijkheiden was dat een zeer aangename rit, ook gewoon het feit dat je nog tegen snelheden van 200+ met elkaar kan babbelen vond ik een leuk gegeven komende uit een Lotus die me bijna doof maakte.
Rijkwaliteiten: Lotus 1 - 1 Porsche
Is misschien vrij algemeen, maar als je met de Cayman rijdt en je ziet dat Porsche-logo'tje voor je neus, het heeft iets speciaals. Meer dan bij Lotus...
Als je echt een rasecht cicuitbeest wilt, dan zou ik persoonlijk Lotus gaan, wil je een auto waarmee je ook eens een autobahnrun wilt doen opweg naar de Ring komende van een rondje Francorchamps. Dan wint de Cayman. De Cayman is een voor mij meer veelzijdigere auto dan de Lotus. Dat is een keuze die je zelf moet maken. Komende van een zeer snelle Panamera maakt het er ook niet gemakkelijker op.
Zoals hier al aangehaald gaat het idd ws nog gaan tussen een P en de Lotus Cup (of Exige S Komo Tech 280)
Woensdag rijd ik met een BMW M3 en bij het afhalen van mijn (hopelijk herstelde) Pan is de Carrera S aan de beurt.
De Lotus Exige Cup was leuk, maar toch was ik niet zo onder de indruk als verwacht. Het rijdt echt als een kart en ik voel het niet aan als een echte auto. Maar dat is de min kant.
Langs de andere kant geeft het veel fun, vraagt hij om te draaien en keren en is het ook geen slechte opstapper om later naar de GT3 te kunnen gaan.
Ik stel me wel vragen op nat wegdek.
Met dank aan Tuur Bo en ook Rudi Penders heb ik wel een idee over de eventueel aan te kopen Carrera S (je vindt ze met de nodige specs, 381 pk, shortshift etc....).
Ben bang dat ik te veel pk's gewoon ben en die gewoon graag zal blijven voelen. Dat heb je niet bij de Lotus vind ik, die stamp je altijd tot beneden.....en je zou willen dat hij nog snellere tussenspurts neemt.
Misschien slecht uitgedrukt maar toch voel je dat je echt alles uit die machine moet halen, hij corrigeert niet, herneemt niet zo geweldig. Je moet echt hoogtoerig schakelen om hem scherp te hebben.
Demonstreren zit er nog niet in, al moet ik zeggen dat het nog niet zo heel slecht ging in Mettet.
1) Het rijdt echt als een kart en ik voel het niet aan als een echte auto.
2) Langs de andere kant geeft het veel fun, vraagt hij om te draaien en keren en is het ook geen slechte opstapper om later naar de GT3 te kunnen gaan.
3) Ik stel me wel vragen op nat wegdek.
4) Dat heb je niet bij de Lotus vind ik, die stamp je altijd tot beneden.....en je zou willen dat hij nog snellere tussenspurts neemt.
1) dat is de ganse filosofie achter die wagen : "to add speed, add lightness" zei C. Chapman
Als je een 'echte' wagen wil koop je beter een Duister of zo ...
Heb je echt luxe nodig op circuit ?
2) idd ; verwacht dan ook niet veel meer luxe in een GT3
3) tja, met semi slicks zal 't voo riedereen moeilijk zijn op nat wegdek ; met de JUISTE banden daarentegen kun je nog steeds keihard gaan (gezien in Francorchamps), zelfs in de regen !
4) ik had vroeger ook van die korte beentjes Neen, serieus : als dat het geval is, dan scheelt e riets met de wagen of met de chauffeur ! Een forum-lid heeft een week geleden een bronze training gehad bij Lotus, en die schrok ervan wat men daar met een standaard 136 PK Elise kan uitvreten (hij rijdt met een 160 PK 111s) , hangt voor een groot stuk af van de bestuurderscapaciteiten, vaak meer dan van de wagen !
1)
3) tja, met semi slicks zal 't voo riedereen moeilijk zijn op nat wegdek ; met de JUISTE banden daarentegen kun je nog steeds keihard gaan (gezien in Francorchamps), zelfs in de regen !
Ik beken dat zo een Lotus een echt statement had geweest. (ik word niet graag in een vakje geplaatst), als echte autoliefhebber.
Bovendien heeft hij een prachtige lijn, is pure hardcore, en exclusief (er zijn dit jaar 50 cups geproduceerd).
En het echte rijplezier heeft ie ook.
Alleen: je kan hem niet inzetten als daily.
Maar ja, er zijn ook andere factoren die je beslissing beïnvloeden......
Comment