Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hothatch 2018 - Golf GTI vs Octavia RS vs i30N vs Cupra vs andere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tussen de polo gti en de golf gti amper +/- 40kg gewichtsverschil. Dit gaat nergens meer over, b segment groeit te hard.

Comment

• binnen 5 jaar een UP GTI met 200pk, een Polo GTI met 250pk en een Golf GTI met 300pk zeker.
      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n
        een Civic vind ik echt niet mooi.

een i30N heeft idd a la GTI weinig koppel als je van een koppelrijke diesel komt maar de sound van de i30N is wel mooi, zelfs deze griet is onder de indruk

Leon 5d manueel geef minder sound maar wel meer koppel en lijkt ook wel heel goed te zijn in reviews.
        Denk dat je hem beter eens test i.p.v. af te gaan op de cijfertjes die je op papier ziet.
        Heeft koppel genoeg als je bijvoorbeeld in 5de of 6de eens doorduwt.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• welke? de cupra? Ja zou toch mogen met dat aantal pk.
          Enige nadeel is dat ze bij D'Ieteren enkel een ST 4Drive DSG versie hebben en geen 5d FWD manueel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
            welke? de cupra? Ja zou toch mogen met dat aantal pk.
            Enige nadeel is dat ze bij D'Ieteren enkel een ST 4Drive DSG versie hebben en geen 5d FWD manueel...

Heb getracht een proefrit met zowel de Golf GTI PP en de Cupra (ST in dit geval) samen te organiseren op 1 dag bij een garage die beide merken doet, maar daar slagen ze niet in .... dus voorlopig proefrit geboekt met de GTI alleen einde van de maand pas
            2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
            2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

Comment

welke? de cupra? Ja zou toch mogen met dat aantal pk.
              Bedoel de N
              den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Bedoel de N
                ja weet ik wel, maar zowel in Berchem als in Zemst hebben ze geen testwagen, er is ook nog een Hyundai dealer in Boom, dus hopelijk 3e keer goede keer. Maar deze zaterdag geen tijd.

Comment

ja weet ik wel, maar zowel in Berchem als in Zemst hebben ze geen testwagen, er is ook nog een Hyundai dealer in Boom, dus hopelijk 3e keer goede keer. Maar deze zaterdag geen tijd.
                  In Lier gingen ze een N testwagen hebben in t wit maar die is nog altijd niet binnen gekomen blijkbaar

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
                  2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

Comment

• daarstraks in Boom geweest bij Hyundai, daar staat een zwarte, mooie kleur en vrij discreet. goede uitleg gekregen en media systeem e.d. kunnen checken. Wel geen boekje noch testrit. De verkoper zei dat er maar 1 a 2 testwagens zijn.

Ook zei hij dat het echt goed gaat, al 2 verkocht en mensen zoals ik die echt gericht de winkel binnenstappen, hadden ze niet verwacht en Hyundai maakt wel reclame voor de Koni maar niet evenveel voor de i30N.

Hij zei ook dat er een i20N staat aan te komen, die dan is zoals de rallywagen. Concurrent voor de Polo GTI of Polo GTI Clubsport.

Ook op het salon zullen ze gaan uitpakken met de i30N en moest ik zeker interesse tonen.

Interieur is toch wel mooi maar niet de mooiste materialen zoals we hier al eerder zegden, maar wel veel opties standaard
                    goeie stoelen, zeker zonder jas aan, zaken zoals stoelverwarming, stoelverstelling automatisch, stoelgeheugen (bestuurder), stuurverwarming, camera, etc
                    maar bv geen LEDjes maar nog halogeentjes in interieur, geen leder overtrokken handrem, etc

ik denk wel dat het de puurste hot hatch is, geen fake geluid, (volgens reviews) stroeve koppeling en versnellingsbak
                    hoe het zit met chippen tijdens die 5 jaar garantie is een andere vraag, of hoe je bv die start/stop permanent kan laten uitzetten, ik ken niemand met een VAGCOM achtig systeem voor Koreaanse wagens.
                    Last edited by Liquid Li0n; 19/12/2017, 21:46.

Comment

• Stroeve koppeling?
                      Heb nog nooit zo een lichte gehad, het was zelf even aanpassen.

Als je de sleutel uit het contact neemt gaat de stoel automatisch achteruit.
                      Dat zie je ook niet vaak in deze klasse.
                      den borre

Int3x0r

Comment

• Ook zei hij dat het echt goed gaat, al 2 verkocht en mensen zoals ik die echt gericht de winkel binnenstappen, hadden ze niet verwacht
                        "Hallo, ik zou graag nen Hyundai kopen", is idd niet zo'n vaak gehoorde uitspraak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                          Stroeve koppeling?
                          Heb nog nooit zo een lichte gehad, het was zelf even aanpassen.

Als je de sleutel uit het contact neemt gaat de stoel automatisch achteruit.
                          Dat zie je ook niet vaak in deze klasse.
                          heb er natuurlijk zelf nog niet mee gereden.Is wel meer een "speel"auto dan VAG. Of zo lijkt het. Dus het belangrijkste is nog hoe deze in de normal mode rijdt met onze belgische wegen en verbruik bij normaal rijden tov Leon Cupra of GTI.

Comment

• gisteren eens een Hyundai dealer binnen gewandeld & eens prijs gevraag voor een i30n.. was toch aangenaam verrast... na nieuwjaar toch is met gaan rijden
                            Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
                            Klikerdeklikhier
                            Car name: Octavius Rsus

Comment

• Koppeling is zeker niet stroef hoor. Allee ik heb dat toch niet ervaren.

Comment

• Ik zie niet direct hoe ik een poll kan maken dus even de vraag. Welke zouden jullie kiezen:

Seat Leon Cupra 5deurs FWD manueel | Hyundai i30N performance

Comment

• De cupra en als mod een dikke uitlaat.

Comment

• Cupra dan toch
                                    Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
                                    Klikerdeklikhier
                                    Car name: Octavius Rsus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                                      De cupra en als mod een dikke uitlaat.
                                      maar wat is een oplossing voor het betere/doffere geluid dat voor de keuring toegelaten is en bv max 500 euro kost?

Comment

• Geen, milltek kost gauw 1200€

Comment

• Heb nog niet met de Cupra gereden maar hij zegt mij niet veel.
                                          Zou hem eerst moeten testen dan krijg ik misschien een klik.
                                          den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                                          X