Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hothatch 2018 - Golf GTI vs Octavia RS vs i30N vs Cupra vs andere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Ge kunt uw gsm aan het navi scherm spiegelen.
    ja klopt, met Android Auto of Miracast maar dan betaalt ge nog altijd bij voor die gps in het systeem, dat ge dan niet gebruikt.

Oorspronkelijk geplaatst door s2000jan Bekijk Berichten
    Ik lees hier dat er zijn met een andere 'fleet'korting dan 10% (meer) .... hoeveel dan ? heb hier dus ook een offerte liggen met 10% fleetkorting (en prive idd maar de helft) (het gaat hier over de i30N performance)
    ja welke garage en hoeveel % dan?
    Last edited by Liquid Li0n; 05/12/2017, 17:05.
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Toen bleef het stil haha

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Comment

• Iedereen aan het bestellen

Comment

• ik bedoelde waar die beste kortingen werden gegeven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n
            ik bedoelde waar die beste kortingen werden gegeven
            Ah bij hun dealer hé :-)

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

• man man man het is hier weer vrijdagmiddag humor haha.

wat was dat van die euro in een potje per flauwe grap voor de warmste week? steek er maar enkele in dus.

Comment

• Kzou alleszins meer waarde geven aan het onderstel. Mijn v40 t2 heeft ondertussen bijna t5 waarden en bij de minste regen ben je niets met dat vermogen. Het onderstel kan het niet aa. Mss ligt dat bij hothatches wel anders maar bij de golf 6 gti vond ik dit ok al niets (al wzs bet beter).
                In dat opzicht is 4wd wel steeds een pluspunt in belgie.. je hebt het toch meer nodig dan je denkt ook al regent het maar 7% vzn de tijd.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Comment

• Klopt senbrox net als een 116i chippen naar 220pk, retesnel maar remt niet goed , vering blijft te zacht, enz.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten

Daarvoor alleen al de R met de GTI performance was 't tot in 3de wheel spin bij nat weer.
                    Dat is toch net wat er leuk aan is? Is niet dat het een giftige wagen is die je dan de bocht uit spuwt...

Comment

• heb dit bij mijn TDI nu ook die boven een GTD waarden zit. je geeft gas in een bocht na de apex en de auto gaat gewoon naar buiten van voor...en dit zeker in de regen. Ook aan lichten is het bij droog en zeker bij nat bijna direct naar 2e schakelen en dan nog.

Dit zal sowieso wel beter zijn bij een auto met 300pk op de voorwielen. Als je de reviews leest/bekijkt van een i30N of Cupra zijn ze toch positief over dat sper.

Comment

• Ja sper en / of michelins ps doen het beter

Comment

• Ik had een 118d met KW variant I, M-sport-remmen, Apex velgen en PS4. Ooit gekocht om te chippen maar door het beste topic hier ooit op AF bij de F20 toch niet gedaan. Die wagen had met best nog wat pk kunnen omgaan.

Comment

• Ja maar nooit te vergelijken met een wagen die er fabrieks af voor gemaakt is vb een Clio rs/ GTI r enz.

Comment

• Gaan testrijden met de GTI Performance.

Wel, beetje dubbel gevoel. Is een knappe bak en gaat goed van zijn plek maar het waauw effect was er niet. Afwerking Golf is zoals mijn huidige. Was een versie zonder DCC.

Gasrespons was niet wat ik er van verwachtte, maar ligt mss aan DSG, stond nochtans in sportstand. Duurde altijd even voor die doorhad dat ik plankgas gaf. Duw in de rug was of leek minder dan mijn diesel golf zelfs, bijna 100nm minder en koppel dat pas op hoger toerental vrij kwam ligt daar mss aan. Lineair naar 180kmu of sneller haalt hij direct maar zijn de hernemingen en onderin dat het precies wat op honger zitten blijven was.

Een Cupra hebben ze enkel als testwagen in ST versie, dus met de 4Drive en DSG, en dat is niet de versie die ik zou willen.

Zo nijg ik weer meer naar een GTD die dan gechipt bakken koppel geeft maar je dan in Duitsland moet kopen want hier enkel automaat. Tenzij de Leon FR of Octavia RS versie. Maar vooral die laatste is te veel gezinswagen.

Of toch een Focus ST (en ST diesel).

Ook is de i30N geen koppelmonster maar stuurt mss wel verrassend goed. Testrit daarmee nog het meest benieuwd naar.
                              Last edited by Liquid Li0n; 10/12/2017, 01:53.

Comment

• Chip de golf en je hebt 500nm direct andere koek idd hij is stock zeer lineair dat ervaar ik ook zeer snel maar steriel/lineair. Is goedkope ingreep om dat aan te passen

Comment

• Ik vond juist de diesel bij de vag group een redelijk turbo gat hebben. Ik heb de 2.0crtdi (143pk) gehad ook gechipt (br performance naar 420nm) en onder de 2000 was die serieus dood en de gas respons was ook niet superieur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                                    Chip de golf en je hebt 500nm direct andere koek idd hij is stock zeer lineair dat ervaar ik ook zeer snel maar steriel/lineair. Is goedkope ingreep om dat aan te passen
                                    Ik had niet verwacht dat het zo stil en lineair was. Een beetje zonde.

De Leon Cupra met 300pk en 380nm (standaard) gaat dan vermoedelijk wel beter zijn. Gechipt geeft deze evenveel koppel als een gechipte GTD, al gaat de GTD natuurlijk wel vanuit 2000 toeren aanpikken. Maar persoonlijk denk ik dat een GTD ook niet zo goed gaat zijn in bochten dan een GTI of ben ik daar verkeerd?

en 500nm in de GTI heb je nu ook direct of toch niet in stage 1, tenzij in stage 3 maar dan ben je veel geld kwijt...
                                    http://dvxperformance.com/stage/volk...-performance/1

GTD: http://dvxperformance.com/stage/volk...6/20-tdi-cr-/1

Ik kan niet direct een filmpje vinden over een GTD stage 1 tuning vs GTI performance maar dit GTI stage 1 vs Golf R filmpje zegt ook al genoeg

+ YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                    Last edited by Liquid Li0n; 10/12/2017, 14:14.

Comment

• Meeste GTI stage 1 halen tussen 450 en 500 hoor reken ook dat die 450 bijna over een hele lijn is en bij de gtd 1 of 2 secondes in een beperkte range. Een gtd gechipt of niet is saai ik spreek uit ondervinding.

Comment

• Ik heb de zelfde blok als de GTD maar dan in een Leon, het enige dat er saai aan is, is het geluid dat die maakt.

Comment

• Wat betreft GTD en GTI -> zelfde ondestel

Comment

Working...
                                          X