Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia 2015 vs Astra K 2016

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Volvo_Bjorn Bekijk Berichten
    Mijn overburen doen hun splinternieuwe Astra K na 3 maanden al weg uit miserie. Ze hebben hem sinds april en hij staat meer bij de garage dan thuis. Het begon met uitvallen van het scherm –> “nieuwe” update –> Scherm valt weer uit –> nieuwe module –> Scherm valt nog steeds uit –> Gans nieuwe navigatie –> Systeem loopt continu vast, scherm valt uit, Scherm bevriest en stuurbediening werkt niet meer, navigatie is van de wijs. Opel zegt dat ze nu maar moeten wachten op update’s en ermee moeten leren leven.

Daarnet hebben ze gaan tekenen voor een nieuwe Ford Focus en vliegt de Astra er meteen uit. Ze hadden daarvoor ook al gigantisch véél problemen met hun Cascada (geleverd met gescheurde cabriokap en ontbreken afdekdelen). Daar komt er geen Opel meer binnen. (en hier trouwens ook niet!)
    Dat van die boordcomputers/schermen die uitvallen is een gekend probleem bij de nieuwe Astra , wij hebben op het bedrijf begin dit jaar 3 nieuwe astra's in een keer gekocht en er zijn er al 2 waarvan die boordcomputers ook gesneuveld zijn , die zijn vervangen geweest en de derde zouden ze nu ook preventief gaan vervangen. Bij eentje is er ook al miserie geweest met water die in de binnenkant van de deuren blijft staan ( 5 maand oud ! ) , wetende dat dit ook een probleem was bij het vorige model...
    We hebben ook enkele Insignia's staan en daar valt ook wel een en ander over te vertellen...De laatste die we weggedaan hebben was de versnellingsbak op 85k ook zo goed als gaar , bij de dealer vonden ze dit niet raar blijkbaar , even reviseren meneer en je bent weer goed voor 85k ??? Injectoren die defect gaan kennen ze ook wat van op hun 1.6 diesels...

De enige redenen waarom we hier Opels kopen is omdat we onklopbare voorwaarden krijgen , maar na 3-4 jaar ( max 80 a 100k) gaan ze steevast buiten want de problemen zijn er dan steevast aan het komen. Wij hebben wel redelijk wat bestelwagens ( Movano's ) waar we dan vreemd genoeg nauwelijks tot geen problemen mee hebben en prijs/kwaliteit toch zeer goed zijn , mochten de bestelwagens van de kwaliteit van de wagens zijn lag Opel hier al lang buiten dat zeker...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      En euh.. je hebt nu een _betrouwbare_ opel? Bijhouden dan!
      Sinds 1988 nog nooit een andere gehad...
      Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Comment

Test rijden zal inderdaad de boodschap zijn. Persoonlijk heb ik ook al een paar keer voor de keuze gestaan om naar een beter uitgeruste auto van een lagere klasse te gaan, maar eens ermee gereden primeerde voor mij toch altijd het comfort. Onlangs zo nog eens het verschil tussen een Skoda Octavia en Superb kunnen ervaren. Dan veel liever een iets minder grotere auto.

Maar ik heb ook de indruk dat je in je hoofd de keuze al gemaakt hebt ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Volvo_Bjorn Bekijk Berichten
          Opel zegt dat ze nu maar moeten wachten op update’s en ermee moeten leren leven.
          Classic Opel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten

Sinds 1988 nog nooit een andere gehad...
            jij moet nogal een geluksvogel zijn, kan je ook eens mijn lottoformulier invullen aub

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
              Test rijden zal inderdaad de boodschap zijn. Persoonlijk heb ik ook al een paar keer voor de keuze gestaan om naar een beter uitgeruste auto van een lagere klasse te gaan, maar eens ermee gereden primeerde voor mij toch altijd het comfort. Onlangs zo nog eens het verschil tussen een Skoda Octavia en Superb kunnen ervaren. Dan veel liever een iets minder grotere auto.

Maar ik heb ook de indruk dat je in je hoofd de keuze al gemaakt hebt ;-)
              Je bedoelt: liever een iets grotere auto?
              De extra opties op de astra (carplay, DAB verkeersinfo, onstar) zouden voor mij nu ook niet het grote verschil maken. Zijn leuke gimmicks, meer niet.

Comment

Je gaat van een Insignia naar een Astra? Ok dan.
                Moet dat per se een Opel zijn? Koop u anders iets met deftige motor (geen 1.6 benzine in een te zware wagen) en een wagen waarvan het interieur + exterieur u 100% aanstaan?
                Neiging om zo snel te wissen zal wel iets minderen.

/rant

Mijn excuses, moest eruit. No offence

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesP Bekijk Berichten
                  Je gaat van een Insignia naar een Astra? Ok dan.
                  Moet dat per se een Opel zijn? Koop u anders iets met deftige motor (geen 1.6 benzine in een te zware wagen) en een wagen waarvan het interieur + exterieur u 100% aanstaan?
                  Neiging om zo snel te wissen zal wel iets minderen.

/rant

Mijn excuses, moest eruit. No offence
                  Iets met een deftige motor... Wat dan? Je zegt het mooi, waarvan het interieur + exterieur mij 100% aanstaan. Ok dan : BMW of Volvo. En we weten allemaal wat die kosten...
                  En nee, ik MOET nu niet per sé een andere auto hebben, heb deze Astra toevallig gezien, ik hou dat regelmatig in de gaten en als ik een goeie deal zie, wil er meer over weten. Nieuw koop ik sowieso nie meer, te veel waardeverlies, tenzij het over een stockwagen zou gaan met een monsterkorting...

Comment

Mmm. je lijkt erg verknocht aan opel, dus als je nu zou besluiten te wisselen, dan is het eigenlijk sowieso een astra, die dan eigenlijk toch ook weer niet 100% is wat je wil..
                    maar eigenlijk heb je keuze zat, als je 2e hands gaat kijken.
                    Als je iets prettig en compact zoekt, kan je ook voor een 2e hands BMW 1-reeks gaan, of een Volvo V40, die kosten ook geen stukken van mensen..
                    wil je iets ruim en comfortabel, kan je mss best gewoon met de insignia blijven rijden, buiten het verbruik heeft die geen echte nadelen heb ik begrepen?
                    Diegene die mijnen 1 reeks gekocht heeft had trouwens daarvoor nen insignia, die beschouwde de switch toch wel als verbetering

http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...193?asrc=st|as -> de 'oude' 116i (pre-facelift) heeft een 1.6 136pk motor, die behoorlijk vlot is, ik had er ook zo een en eigenlijk was dat de prettigst rijdende auto die ik ooit gehad heb, alleen wat jammer van het comfort..

Of http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...149?asrc=st|as , http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...056?asrc=st|as ..
                    Last edited by sunking; 28/06/2017, 10:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten

Iets met een deftige motor... Wat dan? Je zegt het mooi, waarvan het interieur + exterieur mij 100% aanstaan. Ok dan : BMW of Volvo. En we weten allemaal wat die kosten...
                      En nee, ik MOET nu niet per sé een andere auto hebben, heb deze Astra toevallig gezien, ik hou dat regelmatig in de gaten en als ik een goeie deal zie, wil er meer over weten. Nieuw koop ik sowieso nie meer, te veel waardeverlies, tenzij het over een stockwagen zou gaan met een monsterkorting...
                      Ik denk idd ook mocht je minder snel wisselen ( hoe je het draait of keert aan auto's verlies je altijd (veel) geld ) er op het einde van de rit direct budget is voor iets uit een iets hogere prijsklasse... als je zo snel al een wagen begint beu te worden heb je idd volgens mij gewoon de verkeerde aangeschaft. Mijn idee hé , en dat is niet slecht bedoeld voor alle duidelijkheid

Comment

Normaal was de elektrische koffer toch standaard op een Cosmo?
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                          Normaal was de elektrische koffer toch standaard op een Cosmo?
                          Is 'semi-automatisch', dwz als je hem zachtjes laat dichtvallen, hij automatisch in het slot klikt (en hoor je ook een mechanisme). Is geen volledig automatische kofferklep die je met een druk op de knop kan sluiten. Is een facelift model, gelanceerd in 2014 maar die van mij is van 2015, ze hebben wat wijzigingen doorgevoerd dan, bv rooster vooraan is niet meer volledig verchroomd, gewoon de rand, wel chroom aan de zijruiten natuurlijk (is wel degelijk Cosmo, staat op alle documenten) en binnenin is er onder de armsteun bvb ook geen SD-kaartlezer mee. Wellicht is dan die elektrische koffer niet meer standaard, of is da nie mogelijk in combinatie met FlexFloor, weet het ook niet...
                          Last edited by Kaneda; 28/06/2017, 12:49.

Comment

Of.. kan je mss een 1.6 scoren?

https://youtu.be/e-6K1B6ilbw (toffe review)
                            Pff, ja, man.
                            Heb er één gezien, nieuw, stockwagen, kan geen optie meer bij. Wel prijzig, maar ik zo'n goesting. Moeilijk, keuzes, keuzes. Blijven rijden met de Insignia, die 1.4 Sports Tourer, ook een prachtige Astra, of die 1.6, weer een beetje jong zijn (heb vroeger nog een Astra 2.0 Gsi gehad...).

Comment

Ik zou de Insignia houden maar jij hebt je keuze al gemaakt.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                Ik zou de Insignia houden maar jij hebt je keuze al gemaakt.
                                Nog nikske van keuze gemaakt, maar is zaterdagavond, net lekker gegeten thuis, paar glaasjes wijn, gezellig thuis, dan slaat je verbeelding nog wel eens op hol he
                                Maar die 1.6 verdorie, wordt met de minuut aantrekkelijker...

Kijk, nie om sympathie te krijgen hoor, maar mijn vrouw is vorig jaar overleden en ben nu single papa voor 2 kids (tweeling van 11 jaar). Lukt goed hoor, ook financieel niks te klagen, maar heb zo het gevoel dat ik mezelf wel eens mag verwennen. Dus denk da 'k toch wel eens ga informeren voor die 1.6. Eigenlijk wel zin om weer eens de 'hooligan' uit te hangen, zoals dat in die youtube test gezegd wordt...
                                Last edited by Kaneda; 01/07/2017, 23:15.

Comment

Eigenlijk is een goeie motor de leuke optie die je maar kan hebben
                                  bij VW moet je al naar de gti die nog wat duurder is.
                                  De 1.4 van opel is wel vlot op zich maat volgens de reviews mist die toch nog wel wat koppel onderin.

Comment

Rot om te horen van je vrouw, m'n deelneming alvast..

Comment

Eigenlijk is een goeie motor de leuke optie die je maar kan hebben
                                      bij VW moet je al naar de gti die nog wat duurder is.
                                      De 1.4 van opel is wel vlot op zich maat volgens de reviews mist die toch nog wel wat koppel onderin.
                                      Die 125 pk van de 1.4 wordt zelfs niet in Nederland verkocht, ook wel vreemd, enkel de 150pk. Maar ik zou sowieso voor een 150pk gaan. Maar die 1.6 is toch nog iets anders.
                                      By the way, deze morgen mijn dochter gaan halen bij een vriendinnetje waar ze blijven slapen was. Aan mijn dealer even gestopt en even in de etalage gepiept. Is gewone halogeenverlichting vooraan, geen IntelliLux. Dus die wordt het al niet.
                                      Op naar de 1.6 dan maar... Is een stockwagen, zwart, werkelijk full option, met runflat banden, key-less entry, enz, gewoon alles, 5-d, én met IntelliLux natuurlijk. 28k... Ne mens leeft maar ne keer zeker ?

Rot om te horen van je vrouw, m'n deelneming alvast..
                                      Thx...
                                      Last edited by Kaneda; 02/07/2017, 12:23.

Comment

Ik doelde wel degelijk op de 150pk.

Van https://www.topgear.nl/autotests/ope...k-test-drives/ :
                                        Dat geldt overigens zowel voor z’n geluid als voor z’n manier van presteren: bij een viercilinder met turbo van 150 pk verwacht je ergens vroeg in het toerengebied een zekere duw in je rug, maar die komt niet echt. In plaats daarvan geeft de motor zijn kracht lineair af en nodigt ie, heel on-turbo, uit om toeren te maken. Wat overigens geen kwaad kan, gezien de aardig lange versnellingen. Ergens is dit wel jammer, want een duidelijker gevoel van boosthad zich goed laten combineren met het vitale weggedrag van de Opel Astra 1.4 Turbo. Gelukkig kun je binnenkort ook opteren voor een sterke 1,6-liter turbo, die we kort probeerden en meteen hoog op ons joepie-lijstje plaatsten.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda
                                        Op naar de 1.6 dan maar... Is een stockwagen, zwart, werkelijk full option, met runflat banden, key-less entry, enz, gewoon alles, 5-d, én met IntelliLux natuurlijk. 28k... Ne mens leeft maar ne keer zeker ?
                                        weinig tegen in te brengen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

Wij hebben wel redelijk wat bestelwagens ( Movano's ) waar we dan vreemd genoeg nauwelijks tot geen problemen mee hebben en prijs/kwaliteit toch zeer goed zijn , mochten de bestelwagens van de kwaliteit van de wagens zijn lag Opel hier al lang buiten dat zeker...
                                          Dat zijn dan ook Renaults met een Opel-badge...
                                          Last edited by Maurice P.P.; 02/07/2017, 13:19.

Comment

Working...
                                          X