Hallo, ik ga een Audi a4 avant kopen, ik doe 20 to 25000 km per jaar. Kan ik hier best een diesel nemen met oog op de restwaarde na 4 jaar ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
20-25000 km/jaar diesel of benzine
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door NokinHallo, ik ga een Audi a4 avant kopen, ik doe 20 to 25000 km per jaar. Kan ik hier best een diesel nemen met oog op de restwaarde na 4 jaar ?
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
- Likes 1
-
Diesel, ik geloof er niet in dat iedereen aan de benzine zal gaan. Net omdat er minder diesels voorhanden zullen zijn, zal je restwaarde meevallen. Ondertussen heb je dan ook 100000 km afgelegd met een veel voordeligere wagen qua verbruik. Verschil zal wel om en bij de 3 liter zijn per 100 km.
- Likes 1
Comment
-
Als restwaarde een zorg is, zeker een benzine nemen. Diesel geraak je binnen 4 jaar aan de straatstenen niet meer kwijt.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Ik zou voor diesel blijven gaan aan die km's.
- nog altijd goedkoper qua brandstof (zeker aan 25.000 km / jaar)
- ook als ze de prijs de komende jaren van benzine-diesel zouden gelijktrekken zit je nog met het meerverbruik van een benzine.
Dat je binnen 4 jaar je diesel niet meer aan de straatstenen zou kwijtgeraken? Kan goed zijn, maar volgens mij beweerden ze dit 4 jaar geleden ook al
Het kan even goed zijn dat je binnen 4 jaar geen enkele auto op fossiele brandstof nog kwijt geraakt... wie heeft er een glazen bol???
(een benzine rijder)
Comment
-
Ik zou ook voor diesel gaan met jouw km. Dan mag de diesel aan de pomp nog evenveel kosten als de benzine, sommigen verbruiken maar de helft van hun benzine broeders.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDiesel, ik geloof er niet in dat iedereen aan de benzine zal gaan. Net omdat er minder diesels voorhanden zullen zijn, zal je restwaarde meevallen. Ondertussen heb je dan ook 100000 km afgelegd met een veel voordeligere wagen qua verbruik. Verschil zal wel om en bij de 3 liter zijn per 100 km.
Verbruik verschil 3 Liter ??? (wanneer was dat, in 2016 voor een Audi A4 alvast 0.7 L)
Zie test eerste regel.
Nog een mythe...
Voor wie een 1.4 benzine absoluut te min is t.o.v. een 2 liter diesel. Een 1.4 benzine overtreft de prestaties van een 2.0 tractor diesel over de gehele lijn. Om over het comfort en de stank maar te zwijgen.
Maar ja, diesels hebben immers wel het eeuwige leven, zonder stukken of kosten.
Eind 2018 mag een EU land geen brandstof bevoordelen en zal de door de werkelijke kost diesel +/- 5 cent duurder zijn
Door verbanning van diesels uit grote steden, zal ook de verkoopprijs van grote diesels stilaan instorten. (begint in West Europa en later ook in Oost Europa)
(Ben wel geen VW of Audi fan ben, wel altijd benzine rijder: Opel en Alfa Romeo, met laag verbruik en zonder grote kosten)
(Beroepshalve wel +/- 4.000 onderhoudsfacturen van diesels mogen goedkeuren voor betaling...deze feiten vergeet je niet vlug)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDiesel, ik geloof er niet in dat iedereen aan de benzine zal gaan. Net omdat er minder diesels voorhanden zullen zijn, zal je restwaarde meevallen. Ondertussen heb je dan ook 100000 km afgelegd met een veel voordeligere wagen qua verbruik. Verschil zal wel om en bij de 3 liter zijn per 100 km.
Daarnaast is de belangrijkste vraag nog niet gesteld : Hoe ziet je dagelijks woon-werk verkeer er uit? Wat zijn de andere ritjes die je normaal doet (qua lengte en autostrade)?
Edit :
Snel es gekeken :
A4 Avant (met paar random opties) met 1.4 TSI 150 pk : 40415 euro
A4 Avant (met zelfde random opties) met 2.0 TDI 150pk : 43299 euro
(2884 euro verschil)
BIV en VB :
Benzine : 381.34 - 208.25
Diesel : 607.38 - 468.6
Verschil : 226.04 - 260.35
1267.44 euro verschil op 4 jaar.
Dus 4551 euro verschil puur gekeken naar aankoop en tax.
Met 25000 km per jaar gaat ge al meer dan 10 jaar moeten rijden voordat de diesel uiteindelijk goedkoper uitkomt (en dat is zonder rekening te houden dat het verschil in prijs aan de pomp alleen maar kleiner zal worden).
Blijft alleen nog de vraag over van de restwaarde. Maar als je ziet dat als je met eenzelfde pompprijs voor diesel en benzine en de huidige VB je al meer dan 20.000 km moet rijden per jaar om gewoon het verschil in VB terug te winnen, dan zal de restwaarde van diesel alleen maar stukken harder dalen dan van de benzines.Last edited by Phate; 28/01/2017, 11:32.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nokin Bekijk BerichtenIk bedoel de levensduur van een 1.4 tfsi , is dit nog steeds 200.000
Na 300.000 moeten alle onderdelen, +/- versleten zijn, zonder dat de veiligheid evenwel kritiek mag worden worden. Wel binnen een termijn van max 5 jaar!
De meeste mensen letten niet op hun olie of water, wat voor elke motor vroegtijdig fataal kan zijn...of gewoon de levensduur inperken
Fabrikanten gebruiken de klanten, tegenwoordig, wel als proefkonijn, zodat ik nooit een echt nieuw model of motor zou kiezen. (sommige fabrikanten gaan hier wel heel ver in)
VW deed dit o.a. afgelopen 10 jaar op grote schaal, met de 1.2 1.4 1.8 enz. motoren, omdat ze een enorme achterstand hadden opgelopen, met al hun benzinemotoren t.o.v. de concurrentie.
Mijn ervaringen in de familie met auto's met volledig onderhoud
Opel Kadett 1.3 S na 14 jaar en 298.500 km liep de motor probleemloos 160 km/u
Golf Golf 1.3 na 9 jaar en 195.000 km kon je niet meer sneller als 70 km/u rijden (motor liep vanaf 150.000 km warm bij 120 km/u)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Verbruik verschil 3 Liter ??? (wanneer was dat, in 2016 voor een Audi A4 alvast 0.7 L)
Zie test eerste regel.
Nog een mythe...
Voor wie een 1.4 benzine absoluut te min is t.o.v. een 2 liter diesel. Een 1.4 benzine overtreft de prestaties van een 2.0 tractor diesel over de gehele lijn. Om over het comfort en de stank maar te zwijgen.
Maar ja, diesels hebben immers wel het eeuwige leven, zonder stukken of kosten.
Eind 2018 mag een EU land geen brandstof bevoordelen en zal de door de werkelijke kost diesel +/- 5 cent duurder zijn
Door verbanning van diesels uit grote steden, zal ook de verkoopprijs van grote diesels stilaan instorten. (begint in West Europa en later ook in Oost Europa)
(Ben wel geen VW of Audi fan ben, wel altijd benzine rijder: Opel en Alfa Romeo, met laag verbruik en zonder grote kosten)
(Beroepshalve wel +/- 4.000 onderhoudsfacturen van diesels mogen goedkeuren voor betaling...deze feiten vergeet je niet vlug)
Ik vind dat de mensen op korte tijd gebrainwasht zijn door de overheid. Plots is een benzine zoveel beter. Een koppelarme motor die hakerig rijdt is zo'n gedownsized benzinemotorke in mijn ogen. Heb zo ne 1600 gehad, 200 pk, totaal geen plezier aan. Als je snel wou zijn huilde de motor hoog in de toeren. Hernemingen direct drie versnellingen naar beneden en weer hoog in die toeren. Verbruik 9 liter terwijl de dieselversie het met 6 liter doet. Ik blijf lekker tuffen in mijn dieselke zulle.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
0,7 Liter.... gij gelooft de boekskes nog zeker ?
Ik vind dat de mensen op korte tijd gebrainwasht zijn door de overheid. Plots is een benzine zoveel beter. Een koppelarme motor die hakerig rijdt is zo'n gedownsized benzinemotorke in mijn ogen. Heb zo ne 1600 gehad, 200 pk, totaal geen plezier aan. Als je snel wou zijn huilde de motor hoog in de toeren. Hernemingen direct drie versnellingen naar beneden en weer hoog in die toeren. Verbruik 9 liter terwijl de dieselversie het met 6 liter doet. Ik blijf lekker tuffen in mijn dieselke zulle.
- Likes 1
Comment
-
Je kan ook voor een 2.0 tfsi gaan als je belang hecht aan prestaties. 1.4 tfsi moet het qua koppel toch wel fameus afleggen tegen de 2.0 tdi. Hoewel het op zich wel volstaat om redelijk vlot mee te komen. Maar ik vind het zelf ook niet prettig om altijd 2-3 versnellingen terug te moeten voor een vlot inhaalmaneuver. Voor een kleinere wagen (audi a3) is een 1.4 tfsi wel een prima keuze.
Comment
-
Eigenlijk is het niet eerlijk hoe de regering ons jaren richting diesel stuurt, en nu ineens mag je Antwerpen en sommige andere steden die gaan volgen niet meer binnen met uw huidige diesel van 7 jaar. De diesel gaat stijgen zeggen ze al 20 jaar ! En nog steeds de goedkoopste. Als de diesel Idd gaat stujgen word het leven duurder want transport duurder is alles duurder. , wat ik maar wil zeggen is dat de regering wel eens duidelijk mag zijn en niet altijd zeggen dat het binnenkort de diesel hel uit gaat breken.
dan heb je de zoveel testen die zeggen dat je 30 000 km moet rijden om het er uit te halen maar geen enkele test zegt hoeveel je moet bijleggen na bv 100000 km om terug met een nieuwe wagen te kunnen rijden want slechts zo weet je de kostprijs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
0,7 Liter.... gij gelooft de boekskes nog zeker ?
.
Giulietta 170 pk, met TCT bak, 6.2 l na 30 000 km
Opel Vectra 140 pk easytronic, 6.6 L na 145 000 km
Waarom liegt men in de boekjes altijd alleen, over een benzinemotor en nooit over een diesel??
Mensen met een benzine en een diesel, gebruiken hun benzine voor de korte ritjes en de diesel voor de lange ritten.
Uiteraard is het verbruik dan voor een benzine dan veel hoger!!
Met een benzine moet je inderdaad wel veel meer zelfbeheersing hebben, om een groot vermogen, niet altijd volledig te gebruiken.
Bij een benzine “lijkt” alles bovendien trager te verlopen, t.o.v. een diesel, terwijl de werkelijkheid juist omgekeerd is. (je hoort of voelt de motor nooit t.o.v. een diesel)
De meeste mensen met een diesel kunnen niet geloven dat een recente 1.4 benzine, betere hernemingen heeft als een 2.0 diesel, terwijl de "cijfers" er wel zijn.
Ze vergelijken een 2.0 diesel nog altijd met een 2.0 benzine, alsof een 2CV gelijk is aan een Ferrari, omdat ze beide 4 wielen hebben....
.
Uw benzine ervaring was wel met een, zware mono volume, een automaat met dubbele koppeling, met een nieuwe motor en veel vermogen.
Renault heeft nog héél weinig software ervaring met dit type versnellingsbak….
Bij Alfa, VW, Opel (enkele koppeling) duurt het 4 tot 8 jaar, voordat ze de software goed, konden laten samenwerken met de motor!
Een Alfa Giulietta 1.4 TCT schakelt daarom pas sinds 2014 perfect (3e software update) (en alvast beter als een 2.0 diesel versie)
Comment
Comment