Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke SUV/Monovolume

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Deze namiddag dan nen XC60 een uurke gaan testrijden. Deze was verre van de configuratie die ik zou willen, maar ze hadden niet anders. Was wel een D3 geartronic, maar dan de kinetec.
    Eerste indruk van buiten ... ik blijf het een eigentijds mooie wagen vinden. Eens ingestapt, merkt men wel dat ze aan een update toe zijn.

Toen ik vertrokken was, viel me meteen op dat die auto boterzacht rijdt. Was wel de dynamic chassis, maar ik zou dan voor het andere chassis gaan dat nog wat zachter is. Qua schakelen en zo ongeveer vergelijkbaar met de Tiguan. Maar met rijden merkt men meteen aan de ophanging dat men met de volvo toch meer 'premium' gaat. Ook deze wagen was een beetje thuis komen, maar na een tijdje wel pijn in de rug met die zetels. Kan ook wel komen doordat ik eerst een half uur met de DS5 tot daar ben moeten rijden. Dat was deze morgen met de Tiguan niet.

Awel, er is 1 enorm grote afknapper bij de Volvo. Ik was vertrokken en wilde meteen de navigatie gaan proberen, maar toen ik het scherm aanraakte, gebeurde er niets . Damn, nog geen touchscreen. En dat is jammer, want dat hadden ze toch nog wel kunnen voorzien in de laatste 2 modeljaren om de auto wat meer up-to-date te houden.

In de showroom dan wel nog in een OR gaan zitten en die zetels zijn toch zalig. Stond ook een V60CC en daar ben ik dan ook in gaan zitten en meteen was het (oh neen, veel te diepe zit). Ik weet nu wel 100% zeker dat ik een monovolume of SUV nodig heb voor mijne rug.

Dus wat mij betreft neig ik eerder naar de Tiguan. De XC vindt ik langs buiten mooier en meer SUV dan de Tiguan. Maar qua uitrusting is de Tiguan beter uitgerust en allemaal veel moderner.

Denk dat ik van de week langs de locale VW dealer ga gaan voor een offerte van daar te hebben en dan met de baas bespreken. Misschien dat tegen eind van de week al iets geweten is.
    En als hij weigert, dan weet ik ook niet meer goed welke wagen. Dan kan ik eventueel nog voor een Touran of zo zien ofwel verder gaan met de 218 Gran Tourer, maar dan met een pak minder uitrusting.

Comment

• touchscreen is voor mij een no go. tijdens het rijden kan je onmogelijk veilig rijden en dat ding bedienen, je krijgt constant vette vingers op dat scherm, niet nauwkeurig naar mijn goesting etc.
      niks beter dan de gewone control knob zoals de i-drive of comand heeft
      lets have some more member berries

Comment

• Geen zin om letterkes te scrollen. Nu touchscreen en zou het ni meer kunnen missen. Geen enkel van die toestellen dienen om tijdens het rijden te bedienen. En meestal kunt ge die touchscreens ook nog via knoppen op het stuur bedienen.

Maar goed, smaken verschillen nu éénmaal en de kans is klein dat ge binnenkort nog wagens vindt zonder.

Tegen vettige vingers hebben ze het handen wassen uitgevonden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Geen zin om letterkes te scrollen. Nu touchscreen en zou het ni meer kunnen missen. Geen enkel van die toestellen dienen om tijdens het rijden te bedienen. En meestal kunt ge die touchscreens ook nog via knoppen op het stuur bedienen.

Maar goed, smaken verschillen nu éénmaal en de kans is klein dat ge binnenkort nog wagens vindt zonder.

Tegen vettige vingers hebben ze het handen wassen uitgevonden
          Je zal dan wel geen 6 maanden mogen wachten om de binnenkant van je auto te wassen zoals je enkele pagina's geleden schreef want dan gaat diene touchscreen ni goe zichtbaar zijn...
          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
            Je zal dan wel geen 6 maanden mogen wachten om de binnenkant van je auto te wassen zoals je enkele pagina's geleden schreef want dan gaat diene touchscreen ni goe zichtbaar zijn...
            Euhm, die auto die ik pas na 7 maanden wastte, is mijn huidige DS5 'met' touchscreen en die is alles behalve vettig.
            Dus het is allemaal ni zo extreem hoor. Thans gebruik ik de gps continu. Maar gebruik touch ook enkel voor gps. Rest via stuur of voicecontrol.
            Mss heb ik wel super propere vingers

Comment

• Een touchscreen is echt outdated en zo jaren 2000.
              Vandaag de dag bestuur je een GPS met voice control of een touchpad. Touchscreen = vuil scherm, neen bedankt
              BMW 420dA : >>>

Comment

• En ikke maar denken dat mijne gps outdated was omdat ik geen touchscreen meer had lol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  En ikke maar denken dat mijne gps outdated was omdat ik geen touchscreen meer had lol

Retro is terug in hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                    Een touchscreen is echt outdated en zo jaren 2000.
                    Vandaag de dag bestuur je een GPS met voice control of een touchpad. Touchscreen = vuil scherm, neen bedankt

Met touchpad is ook maar in een select groepje wagens. Tegenwoordig toch meer en meer touch met voice erbij waardoor ge de touch minder gaat gebruiken.

Snap niet dat jullie last hebben van een vuil scherm en ik niet. En volgens mij sla ik het wel de kop op vlak van kuisen. Moest ik mijne auto elke week kuisen, was die nog properder.

Nu, het is wat het is en het zal allemaal wel werken.

Comment

• Ben me nu wel net aan het afvragen. Moest de baas de Tiguan of XC60 afkeuren, dat ik dan mss ook eens zie voor de nieuwe Touran. Uitrustingen vergelijkbaar. Enkel geen Active Info Display in te krijgen.

Comment

Retro is terug in hé
                        Ik heb touchpad, zeeeer vooruitstrevend lol.
                        Mijn vorige had touchscreen, had een doekje in de auto liggen (een grijs doekje uit de Action van ene Euro dat perfekt was om je gsm en zo mee af te kuisen) en kuiste regelmatig het scherm eens af. No probs, altijd netjes.

Comment

• Ik heb nog nooit met touchpad gewerkt, maar wel al veel gezien in de C-klasses. Desondanks mensen dat iets onnozels vinden, ben ik daar denk ik ook wel voor te vinden.

Comment

• MAAR ... gelle zijt allemaal vettige mensen

Comment

• das waar en ik ben wel zo ene die regelmatig stopt aan de drive in van mcdo
                              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                das waar en ik ben wel zo ene die regelmatig stopt aan de drive in van mcdo
                                Maak me maar waterachtig. Gisteren nog bijna gedaan

Comment

En ikke maar denken dat mijne gps outdated was omdat ik geen touchscreen meer had lol
                                  Ik heb 't zelfde nav systeem als jij.
                                  Ik geef alles via voice control in, dat lukt in 80% van de gevallen van de eerste keer. Indien dat niet lukt, gebruik ik het touchpad
                                  BMW 420dA : >>>

Comment

Ik heb nog nooit met touchpad gewerkt, maar wel al veel gezien in de C-klasses. Desondanks mensen dat iets onnozels vinden, ben ik daar denk ik ook wel voor te vinden.
                                    Is de eerste keer dat ik dit heb. Stond er weigerachtig tegenover en leek me een achteruitgang. Maar integendeel, dit werkt echt goed en snel. Zelf je lettertjes schrijven werkt perfect. Je kan ook de stembediening gebruiken, maar dat heb ik nog nooit gedaan. Weet niet hoe het moet. Shame on me

Comment

Is de eerste keer dat ik dit heb. Stond er weigerachtig tegenover en leek me een achteruitgang. Maar integendeel, dit werkt echt goed en snel. Zelf je lettertjes schrijven werkt perfect. Je kan ook de stembediening gebruiken, maar dat heb ik nog nooit gedaan. Weet niet hoe het moet. Shame on me

Knopje duwen en praten

Comment

• Ik vind niks verouderd aan een touchscreen. Of bedienen jullie allemaal de smartphone met siri of ok google? :d
                                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          touchscreen is voor mij een no go. tijdens het rijden kan je onmogelijk veilig rijden en dat ding bedienen, je krijgt constant vette vingers op dat scherm, niet nauwkeurig naar mijn goesting etc.
                                          niks beter dan de gewone control knob zoals de i-drive of comand heeft
                                          +1

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

Working...
                                          X