had misschien beter eerst me geregistreerd bij autoforum om jullie mening te vragen pff!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Problemen bij aankoop.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Super98 Bekijk BerichtenIk zou de aankoop proberen annuleren, als dit na stevig aandringen toch niet kan moet je hem uitteraard laten maken in garantie he, kan gaan van een slechte sensor tot defecte katylsator of roetfilter enz..
Had je geen testrit gemaakt? Komt de garagist betrouwbaar over? Was hij zelf verschoten van het probleem?
Hij was de dag ervoor nog naar de keuring geweest en is er door zonder opmerkingen,dus lijkt me ook juist dat het maar plots gebeurd was denk ik dan?
Dat is het nadeel als je er niks van kent,dan laat je je vanalles wijsmaken. Dan koop je bij een garage,lijkt het ook niet zo betrouwbaar. Hij was wel meteen akkoord dat hij hem moest maken (gratis wel te verstaan) maar ondertussen is mijn vertrouwen wel geslonken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten214K km is peanuts, zelf voor een benzinewagen. het grootste deel van mijn autos zit allen boven de 300K km.
zo op het zicht kan je niks gaan zeggen. kan een sensor zijn die foutief meet waardoor de computer teveel brandstof inspuit, kan aan de injectoren liggen, brandstofdruk, verwaarloosd onderhoud, kabelboomprobleem....
uitlezen is de boodschap, en daarna in de garage van aankoop laten herstellen IN GARANTIE (dus niks betalen).
Comment
-
gewoon pech gehad. waarschijnlijk heeft de garage die ook ergens overgenomen en heeft die de auto in goed vertrouwen verkocht. hij reed immers goed en is ermee naar de keuring gegaan.
op de keuring doen ze ook een roettest waar de motor toch volgas wordt geduwd.
er is 'iets' gesneuveld ondertussen. als de garage het gratis wil herstellen, waarom ook niet. ik heb er het volste vertrouwen in om autos met hoge km's te kopen en de volgende zal ook weer zo zijn. ik koop normaal wel altijd partikulier.
ik ga er immers van uit: als die auto het 300 000km km uithoud bij die persoon, heeft hij:
1) de auto onderhouden om zo ver te geraken
2) had een probleem auto al lang ervoor verkocht geweest
waar ge moet van opletten, zijn autos/camionette van bouwvakkers. die zien naar niks, gooien alles erin. hebben ze ne zak cement te kort, den auto in, zonder voorverwarmen starten en rap naar de doe het zelf vlammen voor ne zak te halen. die autos zien af.
iemand die zijn auto 300 000km bijhoud heeft diene braaf gestart, schoon laten opwarmen, op tijd onderhoud gegeven... als extra voordeel zijn alle slijtagedelen al eens vervangen geweest. boven de 250 000km moogt ge zeker zijn dat de koppeling al eens vervangen werd, en ook de distributie zal 1 a 2 keer vervangen zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk weet dat toch niet zulle... D'een taxi hier heeft 350.000km, altijd gek mee gereden. Zou hem niet willen.Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtentaxichauffeurs toegevoegd aan het lijstje bij de bouwvakkers ;-).
diegenen die ik ken rijden toch altijd kalm met de taxi.Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa, maar inderdaad, dienen taxi is wel goed onderhouden veronderstel ik. Er wordt gewoon wat extremer gebruik van gemaakt. Heel veel stadsverkeer en vlotte rijstijl...
Reguliere taxi!s met 350.000km op de teller met een 1.9 of 2.0l zou ik toch ook zeker links laten liggen maar die anderen zijn dan nog maar net uit rodáge.
Sending from somewhere, used with TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Beste forumleden,
mag ik iedereen bedanken voor hun mening. Het is anders afgelopen dan gedacht. Ik had de garage dus nog 1 kans gegeven om hem te maken. Gisteren belde hij mij '' meneer,uw auto is af'' Ik met volle moed richting de garage,eerst een testrit gemaakt het roken was weg en draaide mooi. We zijn ermee naar huis gereden en thuis legde ik hem stil en wou hem weer aanleggen maar was gene wet. Meteen gebeld naar de garage dat m'n vertrouwen op is bla,bla,bla.. Na veel discusieren heb ik hem terug gebracht ( rookte ondertussen weer enorm) en heb ik 2300€ terug gehad ipv 2500€. Hij had er ZOGEZEGD al kosten aan gedaan. Dus,ik ben verloren pff maar heb teminste geen rammelkar meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenDat noemen ze 200EUR leergeld. Succes met de zoektocht naar een nieuwe wagen.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kevinDD Bekijk Berichtenik noem het 200€ oplichtersgeld.
Comment
-
Goed, anders had je waarschijnlijk toch altijd ergens schrik gehad dat er nog iets stuk ging gaan enz..
Zoek even op waar je vooral moet op letten als je nog eens naar een auto ga kijken (en testrit), bv op YouTube in het Engels vind je goede info, schrijf het desnoods op zodat je het niet vergeet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kevinDD Bekijk Berichtenik noem het 200€ oplichtersgeld.
Aan de andere kant is het die €200 misschien wel waard.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenLa Macchina.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichtenniet meer aan denken, al bij al ben je er nog goedkoop vanaf gekomen, kon veel erger (duurder) zijn afgelopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenheeft het toch maar gehad en gaat invloed hebben op verdere autoleven
Comment
Comment