Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen bij aankoop.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Problemen bij aankoop.

Beste,
    Ikzelf ken geen bal van auto's. Maar ik was dringend opzoek naar een lichte vracht en heb deze dan ook gevonden. het werd een Fiat Doblo van het jaar 2003 met 214885 km op de tellers.

Nu, gisteren ging ik deze gaan betalen en reed ermee naar huis (althans dat was de bedoeling.) We reden van de oprit en op straat begon er plots pure zwarte rook uit de uitlaat te komen. De auto houde ook af en toe in als je gas gaf en nadien schoot hij er terug door. We zijn direct weer naar de garage gereden en die zee dat het kan liggen aan een elektrische storing. en verkeerde afstelling. Ik weet er totaal niks van dus daarom vraag ik hier even jullie meningen...
    ( Lichtje van motorblok brandde oranje/geel)
    Last edited by ; 24/08/2016, 11:15.

particulier gekocht?
    Wellicht al problemen gehad voor je koop dan. Geen testrit gemaakt?

In mijn ogen is een auto van 13 jaar oud met 214K km toch zijn einde nabij... Hoop dat je er niet teveel voor betaald hebt?
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Heb hem in een garage gekocht met 1 jaar garantie (dat geluk heb ik nog) 2500 € betaald. Niks van opmerkingen op de keuring. pff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
        particulier gekocht?
        Oorspronkelijk geplaatst door kevinDD Bekijk Berichten
        We zijn direct weer naar de garage gereden
        Wat denk je ?

vraag ik hier even jullie meningen..
        Als je garantie hebt is nu wel het moment aangebroken om daar gebruik van te maken.

Vraag of ze eventueel bereid zijn om de auto terug te nemen en koop iets deftigs ... dit wordt ellende van A tot Z.

Comment

dankjewel voor je reactie,het was één om naar m'n werk te bollen. Enig idee wat de oorzaak kan zijn?
          zijzelf zeggen verkeerde afstelling en of elektrische storing aan iets dat de lucht en dergelijke regelt. ik zeg het,ik ken er niks van daarom kocht ik ook met vertrouwen bij een garage... maar blijkbaar mag je niemand vertrouwen. OK, de auto's heeft wat km's en dan weet je dat het kan dat je kosten hebt maar dit is voor max. 1 jaar

Comment

Mijn advies staat hierboven al: ofwel laat je het oplossen in garantie (dan zal hij moeten uitgelezen worden en begint de zoektocht a.d.h.v. de foutcodes) ofwel vraag je of ze eventueel bereid zijn om de auto terug te nemen en koop je iets deftigs.

blijkbaar mag je niemand vertrouwen
            Zo is dat.

Comment

Ik zou de koop laten annuleren.
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

Comment

en een grote hond meenemen
                2.0 JTDm

Comment

Is nog duur betaald ook...

Comment

214K km is peanuts, zelf voor een benzinewagen. het grootste deel van mijn autos zit allen boven de 300K km.

zo op het zicht kan je niks gaan zeggen. kan een sensor zijn die foutief meet waardoor de computer teveel brandstof inspuit, kan aan de injectoren liggen, brandstofdruk, verwaarloosd onderhoud, kabelboomprobleem....
                    uitlezen is de boodschap, en daarna in de garage van aankoop laten herstellen IN GARANTIE (dus niks betalen).

Comment

214.000km op 13 jaar is 16.000km/jaar = relatief korte afstanden.

214.000km samen gereden via de snelweg = niets.
                      214.000km samen gereden in stukjes van 8km = een versleten wagen.

Deze wagen zal ergens tussen de twee zitten, maar 'fris' zal die zeker niet meer zijn.
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Uitlezen is de boodschap dat kan van alles zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten

Deze wagen zal ergens tussen de twee zitten, maar 'fris' zal die zeker niet meer zijn.
                          ik weet een VW jetta 1.8GT staan van 136pk en dat blokje heeft 505 000km. auto heeft de laatste jaren dienst gedaan als vervangwagen bij die VW garage. hij staat nu gestald wegens erge roest aan de deuren en wielranden, maar rijd nog steeds perfect. Als een naftmotor 500 000km haalt met verschillende chauffeurs erin, moet een diesel camionette dat ook kunnen.

als ge u nog de oude autookes van de post nog herinnerd, die hebben niks anders gedaan dan stoppen-vertrekken-stoppen... en die leefden ook heeeeeeeeeeeeeel lang.
                          bij korte ritten zal de uitlaat rapper rotten en de koppeling rap verslijten, maar dat is het ook.
                          nen auto van 20jaar oud met 30 000km, dat is pas een probleem auto. der is niks in versleten of vervangen in die 20jaar, maar alles is wel al zo oud. rubbers, roulementen, cardans, koppelingen,leidingen... t sneuvelt allemaal het eerste jaar dat ge daarmee gaat rijden.

mijne golf had 2 oude eigenaars. die hebben er 360 000km op gezet over 22jaar tijd (gemiddeld dus ook 16 000km/jaar). in het onderhoudsboekske zie ik sommige jaren met 30-40 000km. dwz dat er andere jaren zijn met nog geen 5000km. en die zit nu al vrolijk op 495 000km ofzo. ik heb die 3,5jaar gebruikt om van thuis 5km naar het station te rijden, en savonds 5km van station naar huis.
                          mijn dodge had 320 000km gereden op 38jaar tijd of nog geen 10 000km/jaar. ik deed er tussen de 1500 en 2000km mee per jaar. heeft 300 000km op gas gelopen
                          Last edited by andydv; 24/08/2016, 17:49.

Comment

Oude rommel karren en hedendaagse wagens hebben maar weinig meer met elkaar gemeen. Het wordt stilaan hoogtijd dat je dat eens aanvaard. Vroeger was alles beter en vandaag is gisteren niet.

Trouwens, kostenplaatje van een post wagen al eens gezien? Is ook niet om mee te lachen. En in de huidige contracten gaan die aan veel lagere km standen weg dan vroeger, ook niet zonder reden.
                            Motoren & Tjeurisme

Comment

er wordt hier net gezegd dat TS zijn auto ook te oud is.
                              onze benz is ook 15jaar oud en heeft +400K km

trouwens in het grote kmstanden topic al eens gezien? de allereerste plaats is een 2003 auto ;-) met 710 000km
                              en t is nu niet dat die gast zich inhoud met dat ding
                              de 12de plaats is een 2006 auto met 400k km. de 16de plek is een polo van 2005 met 356 000km.

hoezo oude rommel

Comment

ja, en dan heb je het nog niet over je Golf 2 gehad

t zijn allemaal gene auto's meer gelijk vroeger zeg ik!
                                2.0 JTDm

Comment

Ik zou de aankoop proberen annuleren, als dit na stevig aandringen toch niet kan moet je hem uitteraard laten maken in garantie he, kan gaan van een slechte sensor tot defecte katylsator of roetfilter enz..

Had je geen testrit gemaakt? Komt de garagist betrouwbaar over? Was hij zelf verschoten van het probleem?

Comment

Een motorblok zal niet versleten zijn op 200 of 300k, het is al de rommel die er rond zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten

Hoeft niet persé hoor. Destijds Sharan weg moeten doen met 160.000km autostrade kilometers omdat motor in de soep zat, die was slechts 4 jaar oud en motorisch compleet versleten (rest van de wagen was als nieuw). Toen ik mijn swiftje na 10 jaar weg deed (kindjes op komst) met bijna 200.000km korte afstanden kilometers, was die motor nog in prima staat, dit ondanks dat het maar een 3cilinder benzine was.

Een normaal diesel blok, tenzij je pech hebt, haalt toch makkelijk 400.000km en voor een benzine 300.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                        ja, en dan heb je het nog niet over je Golf 2 gehad

t zijn allemaal gene auto's meer gelijk vroeger zeg ik!
                                        Tweedehands en nieuwe Auto's en meer aangeboden en gezocht op 2dehands. Koop en verkoop Auto's, tegen aantrekkelijke prijzen!

5paginas met autos van tussen 2005 tot 2015 met meer dan 300 000km erop. t is dus geen zeldzaamheid dat jongere autos ook meer km's halen.

het is eigenlijk omgekeerd. vroeger was de nauwkeurigheid van die stukken niet hetzelfde, reden ze met minerale olie rond, zat er nog zwavel in de diesel,...
                                        t is een wonder dat die oldtimer wagens eigenlijk de 200k km haalden.

het blijft hardnekking in de bevolking zitten dat een auto met 200 000km versleten is. ge krijgt natuurlijk wat kosten, en meestal vallen op 180 of 240 K km een hoop onderhoudsonderdelen samen (groot onderhoud, koppeling en distributie die ineens samen vallen en 2000€ kosten). maar daarna zijt ge weer verder voor 200 000km.

een versleten blok, is een blok die ge moet opboren en overmaatse zuigers steken, en ik heb er nog geenene in een gewoon voertuig gezien die dat nodig hadden

Comment

Working...
                                        X