Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo v40 of Seat Leon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volvo v40 of Seat Leon

Betreft een bedrijfswagen.
    Volvo v40 d3 (2.0 150pk manueel) R design - 99gr co2 (665 euro vaa op jaarbasis)
    Light Pack, Business pack, Climate Comfort pack, regensensor
    Seat Leon Fr (2.0 184pk dsg) - 120gr co2 (1143 euro vaa op jaarbasis)
    Pack performance, full led, trekhaak, Adaptive cruise control, sound system, winter pack, ...

Klopt het dat de v40 met meerdere personen wat krap/benauwd wordt ?

Pro volvo: lagere vaa,
    pro's seat: automatic, trekhaak
    Last edited by sQuare; 19/07/2016, 10:53.

Leon FR ziet hier wel de beste keuze uit, zeker met de automaat.
    Achterbank van de V40 is naar mijn mening inderdaad niet echt ruim. Zeker doenbaar, maar zou er niet willen in zitten voor langere trips.

Comment

Zeker en vast de V40! Een heel degelijk gebouwde wagen met een erg aangenaam rijgedrag.
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
        Zeker en vast de V40! Een heel degelijk gebouwde wagen met een erg aangenaam rijgedrag.
        Wat is er zo aangenaam aan de V40 volgens jou?

Comment

MRJ is een beetje biased

Ik zou hier ook voor de leon kiezen, krachtigere motor en DSG bak en ruimer, zal qua weggedrag ook niet onderdoen ... alleen de hogere VAA slikken natuurlijk.

Comment

Zoals ik verwacht had zijn de meningen redelijk verdeeld.
            Naar mijn gevoel zit alles op de Volvo wat ik zeker wilde hebben, maar de leon heeft enkele hele leuke en nuttige extra's.

De krachtigere motor zie ik niet meteen als een pluspunt, omdat 150pk mij voldoende lijkt. De 184 was slecht een klein beetje duurder dan de 150pk versie.
            Last edited by sQuare; 19/07/2016, 10:53.

Comment

Ik zou ook gaan voor de Leon, de volvo is echt klein binnenin en van koffer.

Comment

Tja je zal die volvo gewoon eens nader moeten bekijken om te zien of hij ruim genoeg is voor uw behoeften.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sQuare Bekijk Berichten
                  De rationele keuze zegt inderdaad om voor de leon te gaan, de emotionele voor de volvo.
                  'T is al ver gekomen dat een merk dat als slogan "Auto emocion" heeft, als rationele keuze wordt bestempeld, en een veilig en iets meer traditioneel merk als emotioneel

Er zit iets niet snor bij de marketingmensen

Comment

Tussen die twee absoluut de Leon: meer vermogen, beter uitgerust, ruimer EN DSG.

is een skoda octavia RS geen alternatief? Nog ruimer, denk ook iets "waardevaster" dan een FR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                      'T is al ver gekomen dat een merk dat als slogan "Auto emocion" heeft, als rationele keuze wordt bestempeld, en een veilig en iets meer traditioneel merk als emotioneel

Er zit iets niet snor bij de marketingmensen
                      Mijn hart ligt bij skoda, maar de ratio overhaalde mij een bmw te kopen.

Comment

sQuare is zo emotioneel dat 'gebouwd in belgie' plots een voordeel is, en 'meer ruimte' niet meer ;-)

Comment

De Leon wegens de automaat. Is imo een zeer groot voordeel tov de Volvo.

Comment

Weekje met een V40 gereden, in D2-trim.
                            Ik vond dat een best aangename auto. Betere zetels dan bv mijn 1-reeks.
                            Ruim genoeg voor dagdagelijks gebruik (ik ben 1m90), en mijn dochter van 10 kon achter mijn zetel zitten.
                            Voor een autovakantie zou het echter heel krap worden.

Van de Seat waar ik me op het voorbije autosalon ingezet heb, herinner ik me vooral het ongelooflijk zwarte, deprimerende interieur.
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Mag ik eens vragen of deze wagen door je bedrijf wordt ingeschreven (Vlaanderen) of door leasemaatschappij (Brussel)?
                              Iedere keer als ik een prijs configureer bij Leaseplan is >163pk ineens een pak duurder door hogere BIV.

Comment

Vlaanderen.
                                Heb net even beiden door een vaa calculator gehaald en de volvo is ongeveer de helft minder duur.
                                Last edited by sQuare; 19/07/2016, 08:26.

Comment

Ik denk net dat de Volvo rationeler is dan de Seat. Lagere kosten,hogere betrouwbaarheid tov TDI+DSG,betere veiligheid,...
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                    Wat is er zo aangenaam aan de V40 volgens jou?
                                    Ik vind auto rijden als een grotere wagen,je voelt de sterkte van de auto in zijn rijgedrag. Ik heb zelf met deze gereden en met een A3 met het nieuwe platform van VAG en die voelt "gemaakter" vind ik

Comment

Ik heb ondertussen al zo'n 150.000 km gereden met een Volvo V40 D2 R-Design automaat.
                                      Qua ruimte is dit voldoende voor 4 personen (ben 1m88 en kan achter de bestuurderszetel zitten). Doordat de twee achterste zetels wat meer naar binnen staan hebben zij voldoende ruimte, maar dit gaat ten koste van het derde zitje (is er wel, maar niet echt bruikbaar voor iets anders dan zeer korte ritjes).
                                      Voor 4 personen is de koffer echter niet groot genoeg als je op vakantie gaat.

Met de Seat Leon Fr heb ik helaas geen ervaring, maar de automaat vind ik wel een groot pluspunt.

Comment

als je regelmatig in de file of drukke spits zal rijden zou ik de seat kiezen. automaat & adaptive cruise control zijn echte comfort opties in zo'n geval die je achteraf niet meer kan missen
                                        lets have some more member berries

Comment

Working...
                                        X