Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat zijn de ervaringen met een volvo automaat? De dealer kon geen testrit regelen.
had de leon en octavia eens geconfigureerd, meerprijs zat hem eerder in de kostprijs van de combi uitvoering bij de octavia. Combi geconfigureerd omdat sedan eigenlijk vrij saai en lelijk is (achterkant dan).
De PowerShift automaat (eentje met dubbele koppeling van Getrag/Ford) bevalt erg goed.
Als je er niet op let, merk je de schakelovergangen bijna niet.
In sportstand schakelt hij pas hoger in de toeren en wordt er ook sneller teruggeschakeld.
Op de Volvo site zie ik nu wel dat de D2 nu een 'Geartronic' automaat heeft.
Of dit een andere automaat is, of dat ze de namen gelijk getrokken hebben weet ik niet...
'T is al ver gekomen dat een merk dat als slogan "Auto emocion" heeft, als rationele keuze wordt bestempeld, en een veilig en iets meer traditioneel merk als emotioneel
De PowerShift automaat (eentje met dubbele koppeling van Getrag/Ford) bevalt erg goed.
Als je er niet op let, merk je de schakelovergangen bijna niet.
In sportstand schakelt hij pas hoger in de toeren en wordt er ook sneller teruggeschakeld.
Op de Volvo site zie ik nu wel dat de D2 nu een 'Geartronic' automaat heeft.
Of dit een andere automaat is, of dat ze de namen gelijk getrokken hebben weet ik niet...
Ik weet niet hoe de programmering in jouw V40 is, maar de powershift in m'n V60 z'n programmering trekt op de kluuten. Zacht schakelen, dat wel, maar soms o zo fout schakelen, zeker bij de alertere rijstijl.
Te lang te hoog in de toeren, veel te weinig manipuleerbaar met de dosering van de voet.
De huidige geartronic is een heel andere automaat. Die doet tenminste wat je verwacht dat hij doet. En kan je wat sturen met de voet.
Maar goed, is eigenlijk allemaal niet aan de orde.
Comment