Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo v40 of Seat Leon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    De DSG is bij mij ook de beslissende factor.
    Moest de V40 met automaat komen, dan zou ik al wat meer twijfelen.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
      Tussen die twee absoluut de Leon: meer vermogen, beter uitgerust, ruimer EN DSG.

      is een skoda octavia RS geen alternatief? Nog ruimer, denk ook iets "waardevaster" dan een FR.
      Die zal te duur uitkomen denk ik.

      Wat zijn de ervaringen met een volvo automaat? De dealer kon geen testrit regelen.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door sQuare Bekijk Berichten
        Die zal te duur uitkomen denk ik.

        Wat zijn de ervaringen met een volvo automaat? De dealer kon geen testrit regelen.
        had de leon en octavia eens geconfigureerd, meerprijs zat hem eerder in de kostprijs van de combi uitvoering bij de octavia. Combi geconfigureerd omdat sedan eigenlijk vrij saai en lelijk is (achterkant dan).

        Comment


        • #24
          De PowerShift automaat (eentje met dubbele koppeling van Getrag/Ford) bevalt erg goed.
          Als je er niet op let, merk je de schakelovergangen bijna niet.
          In sportstand schakelt hij pas hoger in de toeren en wordt er ook sneller teruggeschakeld.

          Op de Volvo site zie ik nu wel dat de D2 nu een 'Geartronic' automaat heeft.
          Of dit een andere automaat is, of dat ze de namen gelijk getrokken hebben weet ik niet...

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
            'T is al ver gekomen dat een merk dat als slogan "Auto emocion" heeft, als rationele keuze wordt bestempeld, en een veilig en iets meer traditioneel merk als emotioneel

            Er zit iets niet snor bij de marketingmensen
            de volvo marketeers kwijlen nog na!

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrus Bekijk Berichten
              De PowerShift automaat (eentje met dubbele koppeling van Getrag/Ford) bevalt erg goed.
              Als je er niet op let, merk je de schakelovergangen bijna niet.
              In sportstand schakelt hij pas hoger in de toeren en wordt er ook sneller teruggeschakeld.

              Op de Volvo site zie ik nu wel dat de D2 nu een 'Geartronic' automaat heeft.
              Of dit een andere automaat is, of dat ze de namen gelijk getrokken hebben weet ik niet...
              Ik weet niet hoe de programmering in jouw V40 is, maar de powershift in m'n V60 z'n programmering trekt op de kluuten. Zacht schakelen, dat wel, maar soms o zo fout schakelen, zeker bij de alertere rijstijl.
              Te lang te hoog in de toeren, veel te weinig manipuleerbaar met de dosering van de voet.
              De huidige geartronic is een heel andere automaat. Die doet tenminste wat je verwacht dat hij doet. En kan je wat sturen met de voet.
              Maar goed, is eigenlijk allemaal niet aan de orde.
              __________________________

              2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

              Comment


              • #27
                Volvo heeft enkel nog geartronic klassieke automaten en eigen motoren.....
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                Comment

                Working...
                X