Oorspronkelijk geplaatst door #166
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Cobra MK III (zelfbouwpakket of 2de hands)
Collapse
X
-
Vandaag geweest gaan kijken naar 4 ac cobra's s/c 427.
Er is 1 bij die totaal in mijn smaak valt maar prijs is nogal aan de hoge kant.. de cobra is 1ste x ingeschreven in 1989, heeft een bordeaux kleur en een 5.8L ford motor erin en automaat omdat vorige eigenaar maar 1 been had, bij de testrit leek de automaat erg goed afgesteld te zijn.
Comment
-
Ik volg de markt al een hele tijd, vooral de Daytona en GT40s, maar met een half oog ook de Cobra.
Een "ECHTE" Cobra kost minimaal 500K, als je ze überhaupt nog kan vinden. Zou ik nooit kopen, tenzij je een garage queen wil.
Er is echter een firma, SuperFormance (SPF), die de rechten heeft op de Cobra, en ze nog steeds bouwt als "roller". Dus complete auto (Met lak en al, remmen, electronics, velgen en banden, ...) maar ZONDER motor of versnellingsbak. Ze hebben ook een CSX chassis nummer, en komen in het officieel Shelby Register. Je kan dus NIEUW je auto samenstellen zoals je wil: Kleur, striping etc, zelf je motor en bak kiezen (bv de nieuwe Mustang 5.0 Coyote motor). Veel op de 2e hands markt te vinden, zoek gewoon op ebay op Superformance
Dan zijn er firma' zoals Kirkham en Factory 5 Racing (FFR), die vrij goeie replica's bouwen. Kirkham is zeker zo goed als SPF, FFR iets minder goed.
En dan, tja de Dax en god weet wat van de wereld. Thanks but no thanks.
Persoonlijk zou het voor mij enkel en alleen de SPF (SuperFormance) zijn. Kwaliteit is enorm goed, de lak is naar verluid super, ze kosten iets meer dan de andere, maar niet belachelijk veel. In de US hier vrij goed te vinden in de 50-75K range, dus tel 60-90K Euro incl import shit. Vele zijn hier met een 1965 "title", dus OK voor OldTimer in Belgistan.
Als je Daytona wil: SPF of Shelby
Als je GT40 wil: SPF all the way, al de rest is prul.
Daarboven is de "builder" toch wel belangrijk. Vraag dus na (vaak is er een plaatje in de auto) wie de motor en bak ingebouwd heeft.
Als je in EU je goesting niet kan vinden, koop dan eentje in de US op een '65 title, en verscheep 'm.
Hope that helpsLast edited by ScoobySimon; 27/07/2016, 23:14.----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Mijn research leert me dat Dax iets beter is dan FFR, vooral ligt de Dax beter in europa en wss de FFR beter in de US, degene ik op het oog heb is een dax in zeer goede staat, herspoten, motor gereviseerd, interieur welja dat kan beter maar zou ik dan de komende jaren werk van maken, remmen zijn uitstekend, wegligging is goed enige minpunt dat ik kan bedenken is dat hij bordeaux is plaats van de blauwe die ik absoluut wilde...
FFR kan je vergelijken met Pilgrim.Last edited by Schnippy; 28/07/2016, 04:55.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenMijn research leert me dat Dax iets beter is dan FFR, vooral ligt de Dax beter in europa en wss de FFR beter in de US, degene ik op het oog heb is een dax in zeer goede staat, herspoten, motor gereviseerd, interieur welja dat kan beter maar zou ik dan de komende jaren werk van maken, remmen zijn uitstekend, wegligging is goed enige minpunt dat ik kan bedenken is dat hij bordeaux is plaats van de blauwe die ik absoluut wilde...
FFR kan je vergelijken met Pilgrim.
Ze zijn niet goedkoop, maar ook niet belachelijk duur.----------------------------------------------------------------------------------
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk BerichtenFFR is hier inderdaad super populair. Maar met het Shelby Register voor een SPF, en de bouwkwaliteit die er bij komt kijken, is dat voor mij een no brainer. In WVL rijdt er een zilvere rond, ik ken de eigenaar.
Ze zijn niet goedkoop, maar ook niet belachelijk duur.
Maw. moest ik in de US gewoond hebben dan zou ik zeker wel zo'n superformance overwegen maar hier niet. Trouwens moest ik in America wonen dan zou ik ook in Vancouver wonen ipv. in Seattle, maar wel leuke stad, ben er al 2x geweest.Last edited by Schnippy; 29/07/2016, 05:39.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenEen cobra is niet ideaal in Canada...
Aah de lewis heeft er ook 1tje maar dan wel een echte: http://www.autoblog.nl/nieuws/ac-427...n-kitcar-77149
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenTrouwens moest ik in America wonen dan zou ik ook in Vancouver wonen ipv. in Seattle, maar wel leuke stad, ben er al 2x geweest.
Niet makkelijk want Vancouver ligt in Canada...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenNiet makkelijk want Vancouver ligt in Canada...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichtenen...? al telefoon gehad
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenNiet makkelijk want Vancouver ligt in Canada...Vlak over de rivier bij Portland, OR
----------------------------------------------------------------------------------
Comment
Comment