Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zitcomfort Octavia VS superb

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
    't is maar een idee, maar als je een slechte rug hebt (net zoals ik) waarom stap je niet over op een SUV of monovolume --> mij helpt dat enorm, wel altijd voor de best mogelijke zetels kiezen (lendensteun, sportzetel, electrisch 10-voudig verstelbaar...)
    Ik wil met mijn slechte rug nooit meer terug naar een klassieke auto...

Leasewagen is dus monovolume dan. Want SUV past meestal niet in het plaatje omwille de CO²
    tenzij ne QQ.

Voor de Di Rupo periode had ik ook SUV's en daarna naar gewone wagens moeten gaan zoals C5 en nu DS5 en dat steekt idd tegen. C4 Grand Picasso is dan idd een oplossing, maar ik kan niet wennen aan aan dashboard in het midden van de wagen, functies (zoals verwarming) die ge alleen via touchscreen kunt bedienen en pokke slechte zetels (ja, ook de duurste versie).

Maar als de TS een ruim budget heeft en vrij mag kiezen, dan is een monovolume idd een goede oplossing voor de rug.

Comment

Dag mannen,

Volvo en Audi niet in het rijtje. Budget is tegenwoordig nogal beperkt. Kben voor de superb gegaan vandaag, was ook wel zelf mee opleggen maar ik vermoed de betere keuze. Ik ben idd ook met de X1 gaan testen en was ook niet weg van de zetels. Rijd nu met grand C4 Picasso en ben ook niet helemaal te vinden voor de zetels van deze auto. Een grand Cmax was nog een mogelijkheid maar die was even prijzig als de superb met GPS pack en comfort pack. En naar mijn mening krijg je bij de superb meer waar voornje centen zodus mijn keuze. Levering voorlopig medio juni.. Afwachten dus.. Grtjs

Comment

goeie keuze ! wil eens voelen of nieuwe superb vrij zacht is opgehangen voor men spreekt van een boot

Comment

de SLX-uitvoeringen van de eerste generatie Octavias hadden perfecte zetels, daarna ging het bij Skoda achteruit, althans van mijn zicht uit gesproken. Mijn nieuwe Mazda 6 zit weer uitstekend, hoewel de AGR (Aktion Gesunder Rücken ev) -zetels van de Opel Insignia écht door niets te toppen zijn. zelfs niet door MB E-klasse fauteuils.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans II Bekijk Berichten
            Kben voor de superb gegaan
            De beste keuze van de twee denk ik.

Ik ben net terug van een week Duitsland in een vrijwel nieuwe (huur-) Octavia... Wat zitcomfort betreft echt geen aangename bedoening vind ik.
            Verder best een leuke auto hoor (als je niet op het compleet donkergrijze interieur lette): goede ophanging en weggedrag, stille en redelijk zuinige benzinemotor, geen piepjes of kraakjes, en genoeg plaats om op een aangename manier een week met 4 mensen op de baan te zijn. Enkel last van de rug op einde...

Comment

Kan je een octavia ook niet met sportzetels bestellen?
              Een 3-serie heeft standaard vreselijke zetels, ik heb sportzetels in de mijne en die zijn redelijk te doen - de zitpositie is te laag om echt comfortabel te zijn - maar de standaardzetels zijn rampzalig. Na een uur al rugpijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Kan je een octavia ook niet met sportzetels bestellen?
                Een 3-serie heeft standaard vreselijke zetels, ik heb sportzetels in de mijne en die zijn redelijk te doen - de zitpositie is te laag om echt comfortabel te zijn - maar de standaardzetels zijn rampzalig. Na een uur al rugpijn.
                Ligt dat niet eerder aan de instelling van de stoel?

Ik rijd met een octavia met standaard zetels in 1 ruk van Antwerpen naar Dresden zonder een beetje last in m'n onderrug of billen. Ik weeg 110kg.

In m'n vroegere E87 met standaard zetels nooit last gehad.

In m'n F30 met sportzetels nooit last. Geen seconde.

Je moet wel goed afstellen. Inclusief kiepen dat je onderrug goed aansluit.

Als je dan nog last hebt, ligt het aan je rug.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Ligt dat niet eerder aan de instelling van de stoel?

Ik rijd met een octavia met standaard zetels in 1 ruk van Antwerpen naar Dresden zonder een beetje last in m'n onderrug of billen. Ik weeg 110kg.

In m'n vroegere E87 met standaard zetels nooit last gehad.

In m'n F30 met sportzetels nooit last. Geen seconde.

Je moet wel goed afstellen. Inclusief kiepen dat je onderrug goed aansluit.

Als je dan nog last hebt, ligt het aan je rug.
                  Als je de elektrische verstelling hebt op de O3 valt het allemaal wel mee. Dan kan je het zitvlak kantelen en zo meer steun geven aan je bovenbenen. Ik rij 65000 km per jaar met mijn octavia zonder rugproblemen. De volgende gaat wel een S3 zijn hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                    Als je de elektrische verstelling hebt op de O3 valt het allemaal wel mee. Dan kan je het zitvlak kantelen en zo meer steun geven aan je bovenbenen. Ik rij 65000 km per jaar met mijn octavia zonder rugproblemen. De volgende gaat wel een S3 zijn hoor.
                    Ik zat onlangs een uur achter het stuur van een nieuwe porsche cayenne met die 18 voudig instelbare zetels. Had die gewoon wat naar voren gezet en voor de rest niets aan gedaan.

Geloof het of niet, maar ik zat echt ongemakkelijk.

Zetels moet je gewoon goed instellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Ik zat onlangs een uur achter het stuur van een nieuwe porsche cayenne met die 18 voudig instelbare zetels. Had die gewoon wat naar voren gezet en voor de rest niets aan gedaan.

Geloof het of niet, maar ik zat echt ongemakkelijk.

Zetels moet je gewoon goed instellen.
                      Heb die zetels ook, zalige zetels. Alleen denk ik dat ze voor smalle menskes zijn
                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                      current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                        Heb die zetels ook, zalige zetels. Alleen denk ik dat ze voor smalle menskes zijn
                        Natuurlijk zijn die zalig, maar als ze ingesteld staan voor een andere persoon, dan zit je niet goed. Wat normaal is. Vandaar m'n stelling dat je elke stoel goed moet instellen voor jezelf.

Comment

Dag allemaal,

Even ter info, heb de auto nu enkele dagen en hij is geweldig. Ik kan hem alleen maar aanraden. Elektrische instelbare zetels zijn perfect af te regelen en bieden enorm goede steun.

Grtjs Hans

Comment

Proficiat, en mss ook even een topic van je wagen aanmaken?

Comment

Working...
                            X