Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zitcomfort Octavia VS superb

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zitcomfort Octavia VS superb

Goeimorgen allemaal,

Ik moet een nieuwe leasen kiezen en heb nogal een slechte rug. Ik ben aan het twijfelen tussen bovenstaande. Ik heb met beide een proefrit gemaakt maar kan op dat halfuurtje geen immens verschil voelen ( zeker niet omdat de superb nogal wat opleg vraagt ????). Beiden kan met elektrische bediening inclusief lende. Octavia is styly editie en superb ambition.
    Iemand hier (langdurige) zit ervaringen mee?
    Thanks

Hans

Stel je vraag eens bij de volgende topic starters..

http://www.autoforum.be/forumdisplay...-(Andere-Regio)

Heb zelf recent met de Superb meegereden en deze waren voor mij zeer goed.

Comment

't is maar een idee, maar als je een slechte rug hebt (net zoals ik) waarom stap je niet over op een SUV of monovolume --> mij helpt dat enorm, wel altijd voor de best mogelijke zetels kiezen (lendensteun, sportzetel, electrisch 10-voudig verstelbaar...)
      Ik wil met mijn slechte rug nooit meer terug naar een klassieke auto...

Comment

Hier op de oprit staan beide modellen, superb wel het vorig model. Doen niet zoveel kilometers maar elke week toch 1 ritje van 80km autostrade. Vind op dat ritje van 80km de superb wel stukken comfortabeler. Denk dat de zetels in de superb een klein tikkeltje breder zijn en iets zachter. Daarnaast is het rijcomfort in een superb wel veel hoger. Ophanging is beter, stuitert niet zoals de octavia, "zoeft" over de weg, je merkt dat je met wagen aan het rijden bent die een klasse hoger is dan de octavia, ...

nu als het puur om de rugpijn gaat, dan ben jij de enigste die een goed oordeel zal kunnen vellen. Vraag anders eens aan jouw dealer of je een superb voor een weekend mag lenen. Desnoods huur je hem voor een paar dagen.

Comment

Dag Jos,

Ik weet het maar de monovolume mogelijkheden zijn beperkt. C4 grd Picasso, nieuwe X1 of Cmax maar de eerste in Frans met heel zachte zetels en de Cmax, maar ik vermoed dat de superb iets comfortabelere zetels zal hebben voor langer in te zitten. En voor de X1 dat is zowat de instap dus ik vermoed dat ze daar niet hun beste zetels hebben instaan

Grtjs Hans

Comment

voor mij zitten de nieuwe octavia zetels gewoon goed, itt vorig model...daar stapte ik in en wist gelijk dat ze gingen tegensteken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
              't is maar een idee, maar als je een slechte rug hebt (net zoals ik) waarom stap je niet over op een SUV of monovolume --> mij helpt dat enorm, wel altijd voor de best mogelijke zetels kiezen (lendensteun, sportzetel, electrisch 10-voudig verstelbaar...)
              Ik wil met mijn slechte rug nooit meer terug naar een klassieke auto...
              Kort door de bocht he, sukkel ook met rug al meer dan 10 jaar (serieuze operatie achter de rug) en rij nog steeds met gewone auto,wel serieus merk met perfecte zetels.
              vele suv's waar ik al heb meegereden trekken op geen bal,enkel hoge instap,maar das meestal ook al...

Comment

klopt, meeste stoelen van SUV's zijn niet goed, vandaar : heb een Smax gehad met 10-voudige zetelinstelling, Tiguan met electrische zetels met alles op en aan, nu een x3 met sportzetels en lendensteun.... inderdaad, een topzetel is sowieso nodig als je een slechte rug hebt, SUV of Monovolume vergeleken met gewone auto, met diezelfde zetel is de SUV-positie bonus.... Voor mij primeert de zitpositie en daarna het merk/type van auto...
                Hangt ook allemaal af van wat voor soort rugprobleem je hebt... wat voor mijn rug goed is, is dat niet voor een ander.... ik ben het best gebaat met een soort "camionette-zitpositie voor de benen... in een normale auto zit je toch platter en met de benen meer vooruit...

Comment

Hou het ook veel langer uit in een positie zoals op een stoel.
                  Daarom rij ik ook heel graag met mijn vrouw haar Tiguan.
                  Goede stoelen en goede zithouding.

Sent from my Apple muziekdoos.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans II Bekijk Berichten
                    Goeimorgen allemaal,

Ik moet een nieuwe leasen kiezen en heb nogal een slechte rug. Ik ben aan het twijfelen tussen bovenstaande. Ik heb met beide een proefrit gemaakt maar kan op dat halfuurtje geen immens verschil voelen ( zeker niet omdat de superb nogal wat opleg vraagt ????). Beiden kan met elektrische bediening inclusief lende. Octavia is styly editie en superb ambition.
                    Iemand hier (langdurige) zit ervaringen mee?
                    Thanks

Hans
                    Ik rij nu met O3 (Elegance met leder interieur en elektrische stoelen) en vind het voldoende. Zonder elektrische verstellen zouden het rampen zijn. Maar als je beter zitcomfort wil, ga voor een Golf met Ergo-Active.

Comment

Hier een Octavia Style met de standaardzetels (lederen wangen).
                      Op werkdagen zit ik meerdere uren in de wagen en ben content.
                      De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                      1990 Volvo 344
                      1991 Mercedes W124 230CE
                      2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                      1980 Volkswagen Derby CLS
                      1990 Mercedes W124 230CE
                      2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Als je echt veel problemen hebt met rug, is het dan niet mogelijk om zetel bij Recaro of zo te laten maken en die telkens in nieuwe auto laten monteren?
                        Voordeel is dat de originele bestuurderszetel niet verslijt.

Comment

Dank je wel allemaal voor de vele reply's

Ik ben al een heel weekend aan het denken en afwegen tss de octavia en superb. Maar ik kom er voorlopig niet uit. Ik zit er dagelijks vele uren in dus wil graag een goede zetel. Een zetel laten maken, daar ga ik niet mee wegkomen bij de baas denk ik. Verder is er niet zo gek veel keuze. een X1, Cmax, 308, 2 grand tourer, C4picasso, B-klasse.Als hier iemand zit ervaringen mee heeft, ook altijd welkom. Ik weet het een luxeprobleem maarja . En ik zou de knoop morgen moeten doorhakken in verband met saloncondities..

Comment

Dank je wel allemaal voor de vele reply's

Ik ben al een heel weekend aan het denken en afwegen tss de octavia en superb. Maar ik kom er voorlopig niet uit. Ik zit er dagelijks vele uren in dus wil graag een goede zetel. Een zetel laten maken, daar ga ik niet mee wegkomen bij de baas denk ik. Verder is er niet zo gek veel keuze. een X1, Cmax, 308, 2 grand tourer, C4picasso, B-klasse.Als hier iemand zit ervaringen mee heeft, ook altijd welkom. Ik weet het een luxeprobleem maarja . En ik zou de knoop morgen moeten doorhakken in verband met saloncondities..
                            Dat is wel kortdag, dan hé!
                            Als je dan toch de keuze moet maken, lijkt het mij logischer dat je tussen de Octavia en de Superb voor de Superb moet gaan.

Comment

Dag Borre,

Ja lijkt me ook de beste keuze. Is wel een serieuze opleg, maar als je er vaak 4 a 5 uur per dag inzit mag je ook wat comfort hebben denk ik dan.
                              Alvast bedankt voor de reactie.

Comment

Dag Borre,

Ja lijkt me ook de beste keuze. Is wel een serieuze opleg, maar als je er vaak 4 a 5 uur per dag inzit mag je ook wat comfort hebben denk ik dan.
                                Alvast bedankt voor de reactie.
                                Pas op, kan ook tegenslagen, hé!
                                Je had de vraag beter een maandje eerder gesteld, dan had je nog kans gehad om meer te gaan testrijden.
                                Maar je weet, als het je toch tegenslaagt, dat je de zetel kan vervangen. Al is het met je eigen geld. Weet niet wat het kost, maar als je 3-4 jaar met een slechte zithouding moet rondbollen, dan gaat een 1000 euro voor en andere zetel peanuts zijn tegenover elke dag gebroken thuis te komen

Comment

Klopt Borre,

Kan ik inderdaad altijd nog doen in het slechtste geval . Ik heb er een test rit mee gemaakt van een 30' en die beviel me super. Je weet het met zetels meestal toch pas na enkele weken. Dusja is altijd een gok. Ik denk wel dat deze zetel beter zal zijn dan de andere die ikbin gedachte had namelijk de X1, niet?

Comment

Klopt Borre,

Kan ik inderdaad altijd nog doen in het slechtste geval . Ik heb er een test rit mee gemaakt van een 30' en die beviel me super. Je weet het met zetels meestal toch pas na enkele weken. Dusja is altijd een gok. Ik denk wel dat deze zetel beter zal zijn dan de andere die ikbin gedachte had namelijk de X1, niet?
                                    Nog nooit in een X1 gezeten.
                                    Maar alles is zo individueel, hé...
                                    Ik ben stevig gehandicapt met slechte heupen, been, onderrug en linkerarm. Gaan zitten of uitstappen bij een Superb of andere lage wagen is voor mij zeer moeilijk, maar deze zitten wel goed. Voor mij is een hoogte regeling voor bijna elke stoel al voldoende om comfortabel genoeg te zitten. Als ik echt lang moet rijden (verlof bv), moet ik toch om het anderhalf a 2 uur een stapje gaan zetten om de stijfheid uit mijn lichaam te halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                                      Nog nooit in een X1 gezeten.
                                      Maar alles is zo individueel, hé...
                                      Ik ben stevig gehandicapt met slechte heupen, been, onderrug en linkerarm. Gaan zitten of uitstappen bij een Superb of andere lage wagen is voor mij zeer moeilijk, maar deze zitten wel goed. Voor mij is een hoogte regeling voor bijna elke stoel al voldoende om comfortabel genoeg te zitten. Als ik echt lang moet rijden (verlof bv), moet ik toch om het anderhalf a 2 uur een stapje gaan zetten om de stijfheid uit mijn lichaam te halen.
                                      Ja, klopt. Het is niet dat ik 20 keer per dag in en uit moet. Dus dan kan je beter comfortabel zitten en iets meer moeite met in en uit stappen hebben in mijn geval. Bedankt Borre en alle anderen voor de reactie's en hulp. Mijn beslissing is gevallen. Team de superb worden

Grtjs Hans

Comment

Los van de zetels geeft een auto met lange wielbasis altijd een beter veercomfort imo.
                                        In dit geval zeker voor de Superb gaan, zou ik zeggen.

Ik ben de X1 gaan test rijden en de standaard zetels zijn écht niet goed. Sport zetels kunnen er mee door , maar zeker ook niet top imo.

Zelf rijd ik al 4 jaar bijna 50k per jaar in een Peugeot. 508 met comfort zetels. Zeer tevreden over.

recentelijk een Volvo XC60 besteld, ook deels owv de zetels.
                                        Mss ook een V60 overwegen, als die binnen budget zou vallen?

Zelf ben ik 1.77 m dus vrij modale lengte, denk ik. Dat speelt natuurlijk ook altijd mee bij de keuze van goede zetels.

Comment

Working...
                                        X