Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stiekem denken aan leuke daily..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Deze zit in m'n hoofd nu.

Ik ben de 200sx op deze moment een beetje aan het laten varen, al blijft dat wel mijn nr.1 auto.
    De prijzen daarvan zijn gewoon te hoog aan het oplopen. Dus ben ik nu aan het zien voor een mooie e34, e36 (of e46) met een dikke 6 cilinder er in.

Zoiezo een manual en leder.

Een mooie e36 328i coupe heb ik helaas nog niet gevonden
    Last edited by CaliforniaDream; 18/02/2015, 13:45.
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

enige nadeel aan bmw's van 1990 - 1995 met redelijk wat pk's dat de BIV kan tegenvallen

zie post nr 33 op:

E34s heb je ook al als oldie he, s kijken in Duitsland?

Comment

valt nog mee? (328i)
        De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 338,3 EUR
        De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 772,2 EUR
        Alles boven de 3l dat nog geen oldtimer is, is te mijden.
        Waar ik nu tussen twijfel is een 328i of 525i. Auto's die als oldie kunnen mogen groter blok hebben (530i, 535i, ...)
        Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
          valt nog mee? (328i)
          De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 338,3 EUR
          De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 772,2 EUR
          Alles boven de 3l dat nog geen oldtimer is, is te mijden.
          Waar ik nu tussen twijfel is een 328i of 525i. Auto's die als oldie kunnen mogen groter blok hebben (530i, 535i, ...)
          quote van BB link hierboven, pagina 1:

Ik heb zojuist een BMW 328i uit 1996 gekocht.
          Nu ik de chasisnummer heb en de wagen wil inschrijven moet ik volgens de simulatietool https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top van het belastingsportaal van Vlaanderen € 1494,4 betalen voor de BIV.
          Omdat ze de CO2 uitstoot van de wagen niet kennen, nemen ze maar een willekeurig hoog getal en baseren ze daar de BIV op.

hij heeft dan wel achteraf een CO2-attest gekregen van bmw Bornem, maar ja dat is er 1 van na 1995

lijstje van 525 530 en 535's van 1985-1990 (ge kunt niet per jaar zoeken)

niet in detail gekeken, maar voor 5900 staan er al 3 op het "eerste zicht proper"
          (die met 149920 km staat wel al paar maand te koop, zeg niet dat m daarom te mijden is, E34 is eigenlijk nog niet zo gewild)

Comment

E36 328i: zal wel nog beter/puurder zijn dan de E34, hangt er beetje vanaf wat je wil,

E36 Coupés hebben in de regen wel slechte reputatie, daarom dat ik die een beetje mijd (vriend van mij heeft daar tijdje terug plets mee gezet en een paar keer scheef gestaan), in Autogids stond destijds geloof k dat de E36 sedan neutraler (beter?) is (in de regen) dan de Coupé, E34 heb ik zelf meer ervaring mee, en vond die efficiënt, neutraal, gemakkelijk te corrigeren én comfy

2 weken geleden nog zitten kijken voor E36s (enkel sedans)

een aantal heel propere 320i's gevonden (allez terug "op t eerste zicht")

dan ook nog volgende 328i:
            (nog een andere bewaard maar is precies niet meer online)

http://annunci.autoscout24.it/BMW-328-i-24V-cat-4-porte-Benzina-Blu-Azzurro-250619501

Comment

E36 325i 328i en M3 is onbegonnen werk. 99/100 is rot.
              Ik zou min een e46 nemen http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...393?asrc=st|as

Liefst van al een e92 dat is de best sturen 3 reeks.
              Last edited by ; 18/02/2015, 20:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten

Zijt ge serieus? Wat een foorbak is dat...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                  Zijt ge serieus? Wat een foorbak is dat...

Dat is gewoon een aero pakket .Kon je fabriek af krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                    quote van BB link hierboven, pagina 1:

Ik heb zojuist een BMW 328i uit 1996 gekocht.
                    Nu ik de chasisnummer heb en de wagen wil inschrijven moet ik volgens de simulatietool https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top van het belastingsportaal van Vlaanderen € 1494,4 betalen voor de BIV.
                    Omdat ze de CO2 uitstoot van de wagen niet kennen, nemen ze maar een willekeurig hoog getal en baseren ze daar de BIV op.

hij heeft dan wel achteraf een CO2-attest gekregen van bmw Bornem, maar ja dat is er 1 van na 1995

lijstje van 525 530 en 535's van 1985-1990 (ge kunt niet per jaar zoeken)

niet in detail gekeken, maar voor 5900 staan er al 3 op het "eerste zicht proper"
                    (die met 149920 km staat wel al paar maand te koop, zeg niet dat m daarom te mijden is, E34 is eigenlijk nog niet zo gewild)
                    E34 is inderdaad algemeen goedkoper.
                    Misschien is die hoge BIV in brussel? Ik krijg met geen enkele input een BIV van 1500 met die online tool..

E36 328i: zal wel nog beter/puurder zijn dan de E34, hangt er beetje vanaf wat je wil,

E36 Coupés hebben in de regen wel slechte reputatie, daarom dat ik die een beetje mijd (vriend van mij heeft daar tijdje terug plets mee gezet en een paar keer scheef gestaan), in Autogids stond destijds geloof k dat de E36 sedan neutraler (beter?) is (in de regen) dan de Coupé, E34 heb ik zelf meer ervaring mee, en vond die efficiënt, neutraal, gemakkelijk te corrigeren én comfy
                    Dat de E36 puurder is, is ook de reden waarom ik die prefereer boven de E34, heb de extra ruimte niet nodig maar een E34 is nu eenmaal goedkoper.
                    Broer heeft lang een E36 coupe gehad en ik reed daar ook heel graag mee, E34 heb ik minder ervaring.

Hoezo rot ?
                    bwoa, voor het geld van die e46 heb ik bijna een 200sx, die ik toch prefereer.
                    e92 is te duur voor mij.

Techno Violet
                    Last edited by CaliforniaDream; 19/02/2015, 16:09.
                    Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

die Techno Violet: zijt ge serieus? die kleuren, niet echt mijn goeste!

ik weet niet of het uiteindelijk zoveel uitmaakt in kostprijs, E36 of E34, maar ja E36 328i is nu eenmaal moeilijk te vinden en zal iets duurder zijn in aankoop (maar zal ook altijd meer waard blijven dan een E34 525i), als ge een 320i zou overwegen, let me know, daar had ik er nog een paar van gevonden die me de moeite leken

of een E34 over 5 jaar goedkoper is dan een E92, der ben ik nog niet zeker van, zeker als ge zelf niet aan auto's werkt en aan een E34/E36 gaan hoe dan ook kosten aan komen, maar er is iets "intangible" aangenaam om met een ouwe bmw te rijden

ivm BIV van 1500 via die tool, die typ van BB kreeg dat door chassisnr in te geven, anders rekent die tool misschien alsof het toch een auto is met CO2-certificaat, als ge zeker wilt zijn zou ik chassisnr vragen, of bellen naar bmw Bornem of naar BIV

Comment

die Techno Violet: zijt ge serieus? die kleuren, niet echt mijn goeste!

ik weet niet of het uiteindelijk zoveel uitmaakt in kostprijs, E36 of E34, maar ja E36 328i is nu eenmaal moeilijk te vinden en zal iets duurder zijn in aankoop (maar zal ook altijd meer waard blijven dan een E34 525i), als ge een 320i zou overwegen, let me know, daar had ik er nog een paar van gevonden die me de moeite leken

of een E34 over 5 jaar goedkoper is dan een E92, der ben ik nog niet zeker van, zeker als ge zelf niet aan auto's werkt en aan een E34/E36 gaan hoe dan ook kosten aan komen, maar er is iets "intangible" aangenaam om met een ouwe bmw te rijden

ivm BIV van 1500 via die tool, die typ van BB kreeg dat door chassisnr in te geven, anders rekent die tool misschien alsof het toch een auto is met CO2-certificaat, als ge zeker wilt zijn zou ik chassisnr vragen, of bellen naar bmw Bornem of naar BIV
                        Goh ja, die Techno Voilet is eigenlijk uit mijn kindertijd. Toen stond er bij de BMW garage hier in de buurt een M5 in die kleur en ik was daar echt compleet zot van. Ik wou elke week gaan kijken naar die wagen En daardoor stiekem wat verliefd op die kleurstelling

Plan is inderdaad er zelf zo veel mogelijk aan te doen en er gaat niet zo veel mee gereden worden (5k/jaar?) + Een goedkopere auto met gemiddeld meer rijkosten is aangenamer dan een dure auto kopen met weinig kosten, want dan moet in één keer er wel veel poen liggen, snap je?
                        En ja, zoals je zegt, zo een oude beemer, moet je wel eens gehad hebben he

Als je inderdaad dat chassisnr eens kan vragen, of screenshotje van de tool mijn zijn gegevens, zou leuk zijn. Mag PM uiteraard.

Ook heb ik geen probleem om in het buitenland te zien. Alles dat op 1 dag afstand staat is goed voor mij
                        Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

heb die Felixke van BB net gePM-ed voor chassisnr, zal iets laten weten...

ja als je zelf aan een auto kunt werken en niet veel km's doet, dan is zo'n oudere bmw vree goed te doen qua kosten denk ik

Comment

heb die Felixke van BB net gePM-ed voor chassisnr, zal iets laten weten...

ja als je zelf aan een auto kunt werken en niet veel km's doet, dan is zo'n oudere bmw vree goed te doen qua kosten denk ik
                            Aight thanks !
                            Komende week beetje te druk, daarna mij er eens goed aan zetten in de zoektocht, dat ik toch voor pasen iets heb he
                            Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

hier z'n reactie (mocht ik online zetten zei hij, chassisnr heeft hij weggelaten in link):

Hallo,

Ik heb 980€ BIV moeten betalen, was dan wel nog de 1/3 oude 2/3de nieuwe regel (juni 2013).
                              Heb bij Bornem een papier na veel vijfen en zessen gekregen, want eigenlijk is er geen beschikbaar van voor 1996.
                              De reden was dat ze de gegevens niet ter beschikking hadden van wagens gebouwd voor 1996, en de mijne was nu net van 11/95.
                              Heb er dan toch eentje gekregen aangezien hij identiek dezelfde waarde's heeft als één van 01/1996, die wel beschikbaar waren.
                              Maar dit heeft niet mogen baten bij de DIV, de volle pot betalen, gebaseerd op hun forfait.
                              Het is een zure appel geweest, maar rijplezier die je in de plaats krijgt is 200%, zou het zeker opnieuw doen!
                              Dit is een foto van simulatie met mijn chassisnummer, blijkbaar terug duurder geworden

Comment

Misschien moet je dit weekend eens komen rondneuzen op FCC Gent?
                                mhhhh achterwielaandrijving: rond de 200pk, goedkoop in taxen, 50 -50 gewichtsverdeling misschien ook leuk?
                                Al es een 944 gereden? Kheb er zelf al wel es eentje gehad en alle types wel al es gereden.
                                Een 944S komt qua budget en uw specs dicht in de buurt.
                                Natuurlijk als uw budget rekbaar is dan zou ik zeker es een turbo rijden, maf, chip van lindsey en gaat toch vlotjes naar de 260pk.
                                Is een pak meer uit te halen heb al met eentje gereden die er 320(andere turbo enzo van die zaken) aan boord had en lichtgewicht carosseriedelen, lexaan ruiten had.
                                Dan heb je toch snel een auto die onder de 5 seconden naar de honderd duikt.
                                De taxen zijn voor een niet oldtimer boven je budget, als het een oldtimer is dan weer zeker wel.

Of als je echt gek wil doen en op zoek bent naar iets giftigs: een 924 turbo.
                                Onder de 3000 toeren is dat een mak lammetje. Maar je wil niet dat die turbo er plots inkomt in een bocht.
                                Zo zijn er al velen kikkers gaan vangen. Heeft een agressief motorkarakter.

Voordeel aan die bakken is dat ze met weinig aanpassingen zeer vlot op het circuit rijden.

Comment

hier z'n reactie (mocht ik online zetten zei hij, chassisnr heeft hij weggelaten in link):

Hallo,

Ik heb 980€ BIV moeten betalen, was dan wel nog de 1/3 oude 2/3de nieuwe regel (juni 2013).
                                  Heb bij Bornem een papier na veel vijfen en zessen gekregen, want eigenlijk is er geen beschikbaar van voor 1996.
                                  De reden was dat ze de gegevens niet ter beschikking hadden van wagens gebouwd voor 1996, en de mijne was nu net van 11/95.
                                  Heb er dan toch eentje gekregen aangezien hij identiek dezelfde waarde's heeft als één van 01/1996, die wel beschikbaar waren.
                                  Maar dit heeft niet mogen baten bij de DIV, de volle pot betalen, gebaseerd op hun forfait.
                                  Het is een zure appel geweest, maar rijplezier die je in de plaats krijgt is 200%, zou het zeker opnieuw doen!
                                  Dit is een foto van simulatie met mijn chassisnummer, blijkbaar terug duurder geworden

http://i42.photobucket.com/albums/e3...psetewlfsi.png
                                  Beetje liggen lezen, 295g is het plafond en wordt genomen als de CO2 niet bekend is. Maar auto's vanaf 1996 hebben dus wel de juiste CO2 waarde? (221g: http://www.autoevolution.com/cars/bm...olet-1993-328i )
                                  Want dan krijg ik een kleine 350 euro aan BIV (euro1) en dikke 320 euro BIV (euro2)

Oorspronkelijk geplaatst door icevolvo Bekijk Berichten
                                  Misschien moet je dit weekend eens komen rondneuzen op FCC Gent?
                                  mhhhh achterwielaandrijving: rond de 200pk, goedkoop in taxen, 50 -50 gewichtsverdeling misschien ook leuk?
                                  Al es een 944 gereden? Kheb er zelf al wel es eentje gehad en alle types wel al es gereden.
                                  Een 944S komt qua budget en uw specs dicht in de buurt.
                                  Natuurlijk als uw budget rekbaar is dan zou ik zeker es een turbo rijden, maf, chip van lindsey en gaat toch vlotjes naar de 260pk.
                                  Is een pak meer uit te halen heb al met eentje gereden die er 320(andere turbo enzo van die zaken) aan boord had en lichtgewicht carosseriedelen, lexaan ruiten had.
                                  Dan heb je toch snel een auto die onder de 5 seconden naar de honderd duikt.
                                  De taxen zijn voor een niet oldtimer boven je budget, als het een oldtimer is dan weer zeker wel.

Of als je echt gek wil doen en op zoek bent naar iets giftigs: een 924 turbo.
                                  Onder de 3000 toeren is dat een mak lammetje. Maar je wil niet dat die turbo er plots inkomt in een bocht.
                                  Zo zijn er al velen kikkers gaan vangen. Heeft een agressief motorkarakter.

Voordeel aan die bakken is dat ze met weinig aanpassingen zeer vlot op het circuit rijden.
                                  https://www.youtube.com/watch?v=8HGBhfptXbo
                                  Ik heb en 944 nog niet echt overwogen wegens de porsche prijzen (?) voor onderhoud. Maar ik zal straks een zien op mobile.de wat de markt daarvan zegt. Ik heb het altijd wel een mooie auto gevonden!
                                  Hoe zit het eigenlijk met de algemene betrouwbaarheid/kosten van een 944? Totaal geen oog op eigenlijk.
                                  Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Beetje liggen lezen, 295g is het plafond en wordt genomen als de CO2 niet bekend is. Maar auto's vanaf 1996 hebben dus wel de juiste CO2 waarde? (221g: http://www.autoevolution.com/cars/bm...olet-1993-328i )
                                    Want dan krijg ik een kleine 350 euro aan BIV (euro1) en dikke 320 euro BIV (euro2)
                                    ja voor en na 1996 zijn de zelfde auto's he, maar die van na 1/1/1996 kunnen die 221g bewijzen met certificaat van bmw, de oudere niet, tant pis

je wil een zware motor in E34 of E36, dan zou ik toch een oldie zoeken, in Duitsland zijn die daarom niet zoveel duurder, ge moet wel een beetje chance hebben een goede te vinden, maar op 5 jaar moet je anders voor een 3.0 liter toch 5*800+1600 biv betalen, is toch 5600 euro

Comment

Ik heb en 944 nog niet echt overwogen wegens de porsche prijzen (?) voor onderhoud. Maar ik zal straks een zien op mobile.de wat de markt daarvan zegt. Ik heb het altijd wel een mooie auto gevonden!
                                      Hoe zit het eigenlijk met de algemene betrouwbaarheid/kosten van een 944? Totaal geen oog op eigenlijk.
                                      Betrouwbaarheid scoren ze zeer goed op.
                                      Bij Beek Auto Racing in Den Haag testen we hoe veel vermogen er nog over is in de Porsche 944 van Jermain Kappen. Op de teller staat nog net geen 300.000 km.

Een 944 zal niet gek veel duurder zijn in onderhoud dan een oudere potente bmw. Beide hebben onderdelen die door leeftijd of km's vervangen moeten worden die duurder zijn dan op een standaard auto.
                                      Als je een goede 1000 euro per jaar reserveert voor onderhoud dan kom je al een heel eind. Bij de meeste zal je dat budget niet nodig hebben maar er kan altijd iets stuk op leeftijd.

Een van de grootste kosten is wissel van de distributieriem.
                                      Reken daarvoor op een 1000 euro(als je het laat doen)
                                      waterpomp om de 2 wissels meenemen wordt meestal gedaan.
                                      Moet om de 4 à 5 jaar gebeuren.
                                      Als je niet zeker bent dat deze is gebeurd dan gewoon preventief doen.
                                      Is een interferentiemotor dus als die knapt zit je aan grote kosten.
                                      Voor de rest is het een sportieve auto van om en de bij 25 jaar oud. Daar wil je liefst wat recente onderhoudsfacturen van zien.
                                      Hoge kmstanden van tegen de 400000km zijn geen uitzondering en die rijden nog allemaal zeer goed.
                                      Achterstallig onderhoud durft wel es voorkomen maar dat verteren ze relatief gemakkelijk.
                                      Bij een 944S oppassen voor de glijplaatjes.

In se zijn tweedehandsblokken voor een 944 goed en goedkoop te krijgen.
                                      Dus mocht die in de soep lopen is het geen onoverkomelijk probleem.
                                      Nu ik lees dat je extra vermogen leuk vindt?
                                      Een 944NA heeft 163pk en die gaan ook rond de 8 seconden naar de honderd maar is zeer duur om extra vermogen uit te krijgen.
                                      Een 944S en S2 zitten vanzelf al rond de 200pk en zijn ook niet echt heel gemakkelijk te tunen(zonder grote kosten). Als je echt een bom op wielen wil gaan creeëren dan moet je naar een 944 Turbo.
                                      Nu als je es een 944Na rijdt en dan een turbo dan wil je nooit meer een NA.
                                      Een NA is vlot zonder meer(een moderne leasediesel in de hernemingen ga je zeker niet los rijden, de afrit neem je dan wel tegen dubbele snelheid) , S en S2 zijn goede cruisingmachines.
                                      De turbo durft wel es vermoeiend te zijn voor grote afstanden maar hangt er vanaf wat je leuk vindt.

Weet wel dat de motorruimte propvol zit en dat bvb iets vervangen bij een turbo dubbel zo lang kan duren dan bij een gewone 944.
                                      Gewoon omdat de motorruimte propvol zit.

Natuurlijk kost de waterpomp meer dan bij een golf.

roest:
                                      bij de wielkas aan de deur is er een plaats die op termijn roest durft geven. Is niet altijd het geval.
                                      Dit kan je nagaan of die eraan zit te komen en of je preventief er iets kan aan doen deur in de deurstijl(zit een plastic roostertje) dat er even uit te wippen en te kijken met een zaklamp.

Hieronder een subjectief prijsidee.
                                      Een goede 944NA zit rond de 4500 a 6500 met uitschieters.
                                      Een 944S(190pk) pakweg 5250 tot 7500
                                      Een s2(211pk) pakweg 8000 tot 11000
                                      Een turbo(220pk, 250 bestaat ook) 9000 à 14000

Als je zelf handig bent en je ziet ergens een goede basis staan die liefde nodig heeft weet dan wel waar je aan begint.

Oh en misschien leuk meegenomen: De oldtimermarkt in Nederland ligt volledig op zijn gat. Het is wel niet omdat er 5 944's bij een bedrijf staan dat het daarom een specialist/liefhebber is.

Als je een idee hebt van wat je concreet zoekt of je wil er es eentje rijden laat maar weten.
                                      Last edited by ; 20/02/2015, 13:38.

Comment

Oh bedankt van de zeer uitgebreide en nuttige info, heel erg bedankt !
                                        Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Dat is gewoon een aero pakket .Kon je fabriek af krijgen.
                                          Wist ik zelfs niet. Wie koopt dat nu... Da's zoals het aero pakket voor een 1-serie E8x. Ook spuuglelijk.

Comment

Working...
                                          X